tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Jeg har været træt af ikke at have slik i hytten hele ugen. Men vil gerne smide de der gravid-kg og jeg orker ikke rigtig at gøre en masse - så sætter ind på små ting som slik i hverdagene. Man ka jo ikke få det hele ;) og 3 små stykker pålægschokolade reddede mig og er klart bedre end en rittersport :p

Haha, det er rigtigt. Vi bliver glade for det i sidste ende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At sidde og give mad og skulle akut sk*de :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er norovirus i omløb derude i tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er efterhånden så træt jeg har hovedpine. Marius hoster stadig en del og bliver så bange når han ikke kan styre det. Og Julius har sovet i min arm siden kl. 23. Er spændt på om Marius også har scoret sig en gang skoldkopper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jævnt træt af baby, der sover dyb og rolig søvn 3-4 timer i træk om dagen og så kun 1,5-3 ofte urolig søvn om natten <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

N går senere i seng end jeg og normalt så gør det mig ikke så meget at han tænder for noget serieværk på computeren og vil falde i søvn til det, men de sidste to nætter har jeg bare været SÅ irriteret over det for jeg er så træt nu og vågner jo af det og ligger bare og håber at jeg kan falde i søvn.. Samtidig kan jeg ikke bede ham om at lade være fordi jeg faktisk også har fået til vane at falde i søvn med en serie kørende med timer på når han ikke er hjemme.. Forskellen er måske lidt at jeg tænder mit kl 22 og han starter sit mellem kl 03-06 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jævnt træt af baby, der sover dyb og rolig søvn 3-4 timer i træk om dagen og så kun 1,5-3 ofte urolig søvn om natten <_<

:kram2

I hear you! Vi kører samme show <_< Så sov dog ordentligt om natten i stedet for <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte nat med alt for lidt søvn til mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jævnt træt af baby, der sover dyb og rolig søvn 3-4 timer i træk om dagen og så kun 1,5-3 ofte urolig søvn om natten <_<

På det private Barselshotel kører de med den holdning at baby ikke må sove mere end 3 timer om dagen da det ellers ikke kan indtage nok kalorier om dagen for at kunne tage længere stræk om natten. Lidt efter mottoet man spiser om dagen og sover om natten (altså de skal sove om dagen jo, men du ved..)

Det praktiserer vi her og det fungerer rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt brokker mig over at jeg føler mig meget gammel når Robert Hansen pludselig dukker op i en serie og spiller nogens far...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt brokker mig over at jeg føler mig meget gammel når Robert Hansen pludselig dukker op i en serie og spiller nogens far...

:lol :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På det private Barselshotel kører de med den holdning at baby ikke må sove mere end 3 timer om dagen da det ellers ikke kan indtage nok kalorier om dagen for at kunne tage længere stræk om natten. Lidt efter mottoet man spiser om dagen og sover om natten (altså de skal sove om dagen jo, men du ved..)

Det praktiserer vi her og det fungerer rigtig godt :)

Så jeg skal vække hende om dagen? Det er jeg jo virkelig ikke meget for :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg skal vække hende om dagen? Det er jeg jo virkelig ikke meget for :unsure

Her kom der ok hurtig rytme i forhold til dag og nat, helt uden at vække. Julius opdagede at nat er kedelig og dag er spændende. Jeg har kun fokuseret på, at der var/er mørkt om natten og vi snakker/underholder ikke hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom der ok hurtig rytme i forhold til dag og nat, helt uden at vække. Julius opdagede at nat er kedelig og dag er spændende. Jeg har kun fokuseret på, at der var/er mørkt om natten og vi snakker/underholder ikke hinanden.

Men sådan har nætterne altid været hos os. Hun er heller ikke vågen om natten. Der er bare kun 2-3 timer imellem hun spiser om natten og hun vågner fordi hun skal lave i bleen. Det gør hun ikke om dagen og der kan gå op til 4,5 time imellem hun spiser (så hun sover de 3-3,5 time i streg jeg drømmer om hun tog om natten. I nat spiste hun 21.30 og sov 21.45. Jeg sov 22.15. Og så vågnede hun kl. 00, 03, 05 og 07 var hun vågen og freeesh! <_<

Til sammenligning spiste hun i går ikke ml. 09.30 og 14 og sov tungt 10.30-14...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sådan har nætterne altid været hos os. Hun er heller ikke vågen om natten. Der er bare kun 2-3 timer imellem hun spiser om natten og hun vågner fordi hun skal lave i bleen. Det gør hun ikke om dagen og der kan gå op til 4,5 time imellem hun spiser (så hun sover de 3-3,5 time i streg jeg drømmer om hun tog om natten. I nat spiste hun 21.30 og sov 21.45. Jeg sov 22.15. Og så vågnede hun kl. 00, 03, 05 og 07 var hun vågen og freeesh! <_<

Til sammenligning spiste hun i går ikke ml. 09.30 og 14 og sov tungt 10.30-14...

Ja det er vel i princippet det vi har gjort, men ikke længe og så vågnede han af sig selv.

Hvis der går så lang tid om dagen skal hun jo så indhente det om natten. Men der skal familien sove så ergo skal de forstå den rytme.. Det er jo i alles interesse så synes ikke det er forfærdeligt..

Carl phillip har en rimelig fast rytme nu, som jeg etablerede, ift Hans naturlige tider og han så har holdt fast i selv. Det samme om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vel i princippet det vi har gjort, men ikke længe og så vågnede han af sig selv.

Hvis der går så lang tid om dagen skal hun jo så indhente det om natten. Men der skal familien sove så ergo skal de forstå den rytme.. Det er jo i alles interesse så synes ikke det er forfærdeligt..

Carl phillip har en rimelig fast rytme nu, som jeg etablerede, ift Hans naturlige tider og han så har holdt fast i selv. Det samme om natten :)

Hmm... Altså, det giver jo ret god mening ;) Nu er hun heldigvis vågnet af sig selv præcis 3 timer efter sidste måltid startede og sådan er det også oftest. Måske jeg skal prøve at vække hende eller i hvert fald få hende til at spise, næste gang hun når over 3,5 time mellem måltiderne om dagen.

Hvordan er Jeres nætter og hvor gammel er det nu han er nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt brokker mig over at jeg føler mig meget gammel når Robert Hansen pludselig dukker op i en serie og spiller nogens far...

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over lækre baby-billeder overalt på min Facebook!

Man bliver jo sindssyg når baby mosler inde i maven, og man ved at ungen kommer ud indenfor overskuelig fremtid - det hjælper jo ligesom ikke på tålmodigheden, vel???

:ditto

Nu vil jeg altså også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over lækre baby-billeder overalt på min Facebook!

Man bliver jo sindssyg når baby mosler inde i maven, og man ved at ungen kommer ud indenfor overskuelig fremtid - det hjælper jo ligesom ikke på tålmodigheden, vel???

Enig i dette :lol selvom jeg har endnu længere tid til termin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sådan har nætterne altid været hos os. Hun er heller ikke vågen om natten. Der er bare kun 2-3 timer imellem hun spiser om natten og hun vågner fordi hun skal lave i bleen. Det gør hun ikke om dagen og der kan gå op til 4,5 time imellem hun spiser (så hun sover de 3-3,5 time i streg jeg drømmer om hun tog om natten. I nat spiste hun 21.30 og sov 21.45. Jeg sov 22.15. Og så vågnede hun kl. 00, 03, 05 og 07 var hun vågen og freeesh! <_<

Til sammenligning spiste hun i går ikke ml. 09.30 og 14 og sov tungt 10.30-14...

Det lyder meget som Julius dengang faktisk. Jeg kan se, at der hvert fald gik 4-5 uger, før det så småt tilpassede sig. Og der var stadig dage længe derefter, hvor han kunne tage lange stræk om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Altså, det giver jo ret god mening ;) Nu er hun heldigvis vågnet af sig selv præcis 3 timer efter sidste måltid startede og sådan er det også oftest. Måske jeg skal prøve at vække hende eller i hvert fald få hende til at spise, næste gang hun når over 3,5 time mellem måltiderne om dagen.

Hvordan er Jeres nætter og hvor gammel er det nu han er nu?

Han er 7 uger idag og har faktisk fra starten af spist 2 gange mellem ca 20 og 7- dog har jeg i starten ammet ham hver 2. Time om aftenen for at fylde ham godt op.

Den anden nat sov han til 3 uden mad.. Men ellers går der ca 4/5/6 timer om natten ... At jeg så ikke kan sove pga den store kalder er så en anden sag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej bk tøser,

Jeg har lige brug for lidt hjælp, jeg har meldt mig syg i dag på arbejde med en omgang mavesyge med diare/opkast (=mange toilet besøg i nat og i dag). Men hvad er kotume for at melde sig syg på anden dagen/rask? Skal jeg ringe igen i morgen og sige jeg syg? Eller skal jeg ringe i dag og sige jeg forsat er syg i morgen eller skal jeg ringe i morgen og fortælle at jeg forvente at komme mandag? Hvad er normal kotume på en arbejdsplads?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg altså er meget forskelligt.

Jeg har primært oplevet at man ringer hver morgen og melder sig syg, men hvis du nu ved at du først kommer mandag, så prøv at ring og snak med din leder om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej bk tøser,

Jeg har lige brug for lidt hjælp, jeg har meldt mig syg i dag på arbejde med en omgang mavesyge med diare/opkast (=mange toilet besøg i nat og i dag). Men hvad er kotume for at melde sig syg på anden dagen/rask? Skal jeg ringe igen i morgen og sige jeg syg? Eller skal jeg ringe i dag og sige jeg forsat er syg i morgen eller skal jeg ringe i morgen og fortælle at jeg forvente at komme mandag? Hvad er normal kotume på en arbejdsplads?

Hvis du er syg med omgangssyge, anbefaler man jo, at man ikke møder på arbejde før 48 efter SIDSTE smitteudbrud. Dvs. sidste "tynde" toiletbesøg eller opkast. Så i det her tilfælde, ville jeg nok sige til min chef, at jeg under ingen omstændigheder kommer i morgen - dels fordi du er så skidt, og fordi du risikerer at smitte alle andre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over at min svigermor, som jeg normalt har det ret godt med, totalt har ødelagt mit gode humør :prik :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.