tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

C er blevet syg, og han starter eksamener i morgen. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Apropos mænd, så ville det virkelig klæde min, hvis han en eller anden weekendmorgen SELV kiggede på uret, SELV konstaterede at det var morgen når ungerne vågnede (og anerkendte at kl 6 ER fuldt ud legal morgen, når det også er der vækkeuret ringer til daglig) og så kiggede på mig og sagde "sov du bare videre skat" og SELV tog dem med ind i stuen.

Altså det kan jeg da godt finde ud af. Og han kan det hele, hvis bare jeg vågner først og så BEDER ham om det, og lige underholder dem 15-30 minutter mens han vågner op (men så kan det jo være lige meget, for så sover jeg jo ikke videre, så kan det højest være en slags morgenlur og det er ikke det samme).

Måske skal jeg have sagt det helt tydeligt, at Lissi ikke er sulten, når hun vågner, for jeg har en fornemmelse af, at han gemmer sig lidt bag tanken om, at jeg alligevel skal op og amme og så er jeg jo vågen og så kan han lige så godt sove videre. Men omvendt kunne han jo godt have taget initiativet til det hele selv og så bare lige spurgt "skal hun have mad først?"

Men det sker ikke rigtig <_<

Kan I ikke aftale det aftenen inden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I ikke aftale det aftenen inden?

Principielt jo, men det er egentlig mere "gør det på eget initiativ for at være sød"-delen, jeg savner, end det at sove længe. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne min mand 100 % også finde på!!! Og har gjort maaaaange gange!!!

Fx hvis vi har været ude og knægten skulle sove i barnevogn, så har jeg vandret området tyndt fordi knægten ikke kunne stå alene i barnevognen mere end få minutter inden der var skrig og skrål. Så får man endelig ham til at tage over. 2 min senere sidder han så indenfor igen og når ungen - som forudsagt skriger - hvem er det så der skal ud og gå - igen? Ja, det er da ikke faderen... 'Lad os nu lige se om han ikke finder ro'.... Øøøøh klokken er 20.30 og knægten er overtræt - tro på det!!!

Og præcis eksemplet med at lægge barnet, nøøøj det er sket mere end en gang her i huset. Lur mig om ikke det også kommer til at ske igen når bettepigen kommer ud...

Aaaarmen altså... :rolleyes Men på en eller anden måde så hjælper det lidt, at det ikke bare er min mand, der lider af den for for tonedøvhed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Principielt jo, men det er egentlig mere "gør det på eget initiativ for at være sød"-delen, jeg savner, end det at sove længe. :blush

Jon og jeg har haft den diskussion maaaaaange gange! Mig der ønsker han gør noget af sig selv, så jeg slipper for at 'beordre' ham til noget og føle mig som en kælling - Jon der har brug for/gerne vil have udstukket ordre!

Han har lovet at han ikke synes jeg er streng fordi jeg beder ham om noget. Jeg har lovet at jeg bliver bedre til at sige hvad jeg vil have i stedet for at gå og sende kvindesignaler han bare overhovedet ikke fatter.

Men jeg synes at det er træls :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jon og jeg har haft den diskussion maaaaaange gange! Mig der ønsker han gør noget af sig selv, så jeg slipper for at 'beordre' ham til noget og føle mig som en kælling - Jon der har brug for/gerne vil have udstukket ordre!

Han har lovet at han ikke synes jeg er streng fordi jeg beder ham om noget. Jeg har lovet at jeg bliver bedre til at sige hvad jeg vil have i stedet for at gå og sende kvindesignaler han bare overhovedet ikke fatter.

Men jeg synes at det er træls :P

Sådan er vi også endt herhjemme. Efter jeg lidt for mange gange har været ved af gå ud af mit gode skind over at han ikke ser det beskidte gulv/det fyldte vasketøjsstativ/whatever, er vi blevet enige om at jeg bare siger til. Jeg føler mig lidt som en mor der giver ham pligter, men det er bedre end at være en sur skid :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortæller jævnligt præcis hvad jeg gerne vil have og kan godt se logikken i det, og det er fint nok. :) Men der vil altid være ting, hvor jeg bliver skuffet, hvis han ikke gør det selv, og sådan må det være, for det er for nemt og billigt, hvis han aldrig skal bruge hjernen selv :P

Anyway, på andre punkter tager han nu også selv initativ og/eller forstår en hentydning. Fx sagde jeg "Sikke det regner, det er bare vejr til varm kakao og boller" og vupti er manden med V oppe og købe ind til at bage :yay Så han kan sagtens, bare ikke så meget kl 6 om morgenen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sådan er vi også endt herhjemme. Efter jeg lidt for mange gange har været ved af gå ud af mit gode skind over at han ikke ser det beskidte gulv/det fyldte vasketøjsstativ/whatever, er vi blevet enige om at jeg bare siger til. Jeg føler mig lidt som en mor der giver ham pligter, men det er bedre end at være en sur skid :p

Det kan også tage overhånd den der følelse at man er mor for sin mand.

Vi har haft snakken herhjemme, for han er god til at hjælpe, NÅR jeg beder om det eller fortæller ham hvad han skal.

Men det fik mig til at føle, at jeg bor med en teenager i stedet for en voksen. Hvilket vi også havde oppe, da vi var i terapi sammen. Så nu er han blevet bedre til at spørge om han kan hjælpe, men han har faktisk været god hele tiden til at lade mig sove og tage børnene, hvis han alligevel er oppe (han træner hver søndag morgen og står op 2 timer før træning for at spise).

Jeg skal lige lære at det ikke er et nederlag at bede om hjælp, og at han ikke altid ser det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overgearet tumling og en mor, der har smerter overalt er ikke en god kombination

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også tage overhånd den der følelse at man er mor for sin mand.

Vi har haft snakken herhjemme, for han er god til at hjælpe, NÅR jeg beder om det eller fortæller ham hvad han skal.

Men det fik mig til at føle, at jeg bor med en teenager i stedet for en voksen. Hvilket vi også havde oppe, da vi var i terapi sammen. Så nu er han blevet bedre til at spørge om han kan hjælpe, men han har faktisk været god hele tiden til at lade mig sove og tage børnene, hvis han alligevel er oppe (han træner hver søndag morgen og står op 2 timer før træning for at spise).

Jeg skal lige lære at det ikke er et nederlag at bede om hjælp, og at han ikke altid ser det

Det er rigtigt.. Ej, for at være fair skal jeg også tilføje at min mand altså også godt kan se ting "selv" og går også igang med div uden jeg har bedt ham om det - han sidder ikke på sin mås og venter på jeg sætter ham igang :p Det er mere hvis der er noget jeg føler skal gøres, som han måske ikke har opdaget, så må jeg hellere be han om det end gå og irritere mig over han ikke gær der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu også med ondt i halsen og øje der klister :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Årh det lyder som Brian! :rolleyes Altså så fat dog, at hvis det bare lige var nemt, så havde man sgu da bare selv gjort det :prik

Nemlig! Geeeeeez.... :rolleyes

Men den med kromosomfejlen vil jeg huske :lol

- og jeg mindes også en gemal, der plejede at trække den så længe med junior om morgenen, at jeg alligevel var lysvågen, inden jeg fik fred :rolleyes Kom nu ind i kampen Hubby...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah. Lorte dag altså!!!! På alle tænkelige måder. Øv hvor glæder jeg mig til at skulle sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! Im sov for første gang nogensinde i sit 19 mdr lange liv 4 timer i streg og hvad har jeg brugt de sidste 4 timer på?! At holde mig vågen fordi han jo vågner snart :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! Im sov for første gang nogensinde i sit 19 mdr lange liv 4 timer i streg og hvad har jeg brugt de sidste 4 timer på?! At holde mig vågen fordi han jo vågner snart :prik

Håber snart I begge er klar til at sove nogle længere stræk om natten :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn der er total morgen sure, fordi de er kommet for sent i seng. Det er bare lidt svært når de først bliver afleveret kl 21 <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber snart I begge er klar til at sove nogle længere stræk om natten :kram2

Det kunne være dejligt :Goodluck tak for kram :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At stå og vaske gulv og sætte vask over kl 4 om morgenen, fordi den ene hund valgte at tisse inde i stedet for at vække mig :prik stakkels hund som var rigtig ked bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er dødtræt af at ha maler i byggeriet...

Dejligt at det går fremad, men jeg hader at være afhængig af at skulle være hjemme, aflevere nøgle eller lige sige jeg går en tur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn der er total morgen sure, fordi de er kommet for sent i seng. Det er bare lidt svært når de først bliver afleveret kl 21 <_<

Hvor stængt :angry så kan du stå der med lorten. Sidste onsdag blev mine også først afleveret kl 19.30 og der plejer den lille altså at ligge og sove, og den store er i gang med at blive puttet der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luksus-brok - der mangler altså fjernsyn her på barselsgangen.... Pæææænt kedeligt at sidde på en stue uden anden underholdning end min telefon...

 

Har du mulighed for at se fjernsyn på din telefon? Dr, netflix, tv2play og viaplay har apps :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giiiiiider ikke til jobcenter maraton intromøde imorgen. Det virker et eller andet sted bare så meningsløst med snarlig barsel. Det ville være så meget mere oplagt at gøre det efter barsel, men ja... Sådan er reglerne jo og fair nok - de skal trods alt følges

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stængt :angry så kan du stå der med lorten. Sidste onsdag blev mine også først afleveret kl 19.30 og der plejer den lille altså at ligge og sove, og den store er i gang med at blive puttet der

Jeps han er ligeglad når det ikke er ham der skal have dem op om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vinnus :kram2 jeg kan også virkelig mærke når Mathilde rigtig har fået lov til at "hygge sig" hos far med længe oppe i weekenden. Det er virkelig en hård start på ugen. Og den nye skolereform gør det også svært, syns god nok det er lange dage og et træt barn jeg har, fordi hun jo også gerne vil nå at være lidt i sfo og lege/være kreativ, samt gå til fritidsaktivitet. Der er virkelig ikke meget krudt tilbage, selv om hun nærmest kommer i seng så snart det kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.