tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Jeg har fået et par fulde undskyldninger på SMS, men jeg tror alligevel snakken må tages.. Det er jo en ærlig sag at man har forskellige grænser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået et par fulde undskyldninger på SMS, men jeg tror alligevel snakken må tages.. Det er jo en ærlig sag at man har forskellige grænser..

 

Helt sikkert, men man bør ikke per automatik gå ud fra at andre har samme grænser som en selv. Men tag snakken i morgen og lav en forventningsafstemning sammen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver visse udfordringer at flytte fra en lille et værelses op til en lejlighed, der er dobbelt så stor. Jeg ejer jo INGENTING!  :gal  Har brugt hele aftenen på at lave et overslag over hvad jeg skal bruge. Selv når jeg kun handler i IKEA, Jysk og Daells Bolighus ryger jeg snildt op på 35.000-40.000 kr. på møbler - hvis ikke mere. Det kommer bare ikke til at ske, i hvert fald ikke fra start. Øv altså.

 

Må prioritere seng og køleskab over nyt spisebord og sofa i første omgang. Godt jeg har en Fatboy liggende et sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dobbelt-brok:

- at jeg skal have ondt i ryggen hver eneste nat så jeg ikke kan sove! Der er intet når jeg går eller står, men når jeg ligger med ned går der rundt regnet 3 minutter, så gør det ondt det samme sted i ryggen hver nat! Det har nu stået på i varierende grader et par uger. Ret så belastende!!!!

- min mor :klap altså... Hun ringer til mig for nogle dage siden hvor vi snakker om sådan den kommende fødsel og sådan og hun siger så, at hun meget gerne vil se den lille hurtigt efter fødslen. Jeg svarer noget med at vi jo ikke ved hvornår hun kommer og derfor jo ikke kan planlægge barselsbesøg, ligesom vi jo intet aner om hvilket barn vi får. Fx på neo er der mange steder meget begrænsede besøgstider. Hun svarer noget a la 'jamen nu har jeg sagt det, og så må i jo vurdere hvem der skal komme hvornår' (underforstået, om hun er vigtig nok til at være en af de første). Jeg svarer at vi ikke har lavet planer - og ikke gør det før hun er ude - men at jeg umiddelbart forestiller mig at nogle af de absolut første vil være de 2 store søskende, og dermed de bedsteforældre som passer på det tidspunkt! Det passede ikke damen, for 'hun trænger jo sådan til at holde hende' øøøøh... Hun er MIN datter, hun er stadig inde i maven og det er MIG og min mand der bestemmer hvor og hvornår hun skal holdes af hvem, nå!

Nå, men hun ringer så idag for at høre om der er noget under opsejling. Øøøh, nej, og hvis der var, så ville jeg ikke fortælle noget... Hun får noget at vide når der er noget at fortælle, altså når der er et barn. Ej, jamen jeg kunne da godt ringe når jeg fik veer. Øøøh nej igen! Jeg skal ikke ringe rundt og diskutere veer med nogen anden end evt en JM... Det kunne hun ikke forstå!

Så jeg fik gjort ret klart, at hun skal ikke forvente at jeg tager telefonen fra igangsættelsen går igang, og det har ingen betydning for om der er en fødsel igang, men udelukkende et spørgsmål om, at vi nok skal sige til når der er født et barn.

Jamen hun mangler sådan at mærke hende i sine arme. Igen... Mit barn!!!!

Ej, jamen hun kan simpelthen drive mig til vanvid!

Træls med ryggen :(

- og jamen altså, hvad sker der for ego-mødre - hun skal da bare så meget klappe kaje og finde et andet sted at snakke om sine ønsker og behov :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe. Jeg følger dig så meget. Din mor har vist de samme grænser som min. Jeg har jo været uden kontakt med de gamle i godt et år, men vi prøver igen nu hvor der er kommet et barnebarn mere. Eller det vil sige...min mor har "taget hele armen" og nogle gange føles det som om hun er flyttet ind med alle hendes lorteting og holdninger! Skrid!

Det er som altid som om at mit liv er en service i hendes. Mit bryllup, mine børn, mine boligdrømme skal åbenbart opfylde et eller andet hul i hendes tilværelse, som hun overhovedet ikke selv vil tage ansvar for. Men hun ka glemme det, ka hun.

"Trænger til at mærke hende i mine arme" -> du ka se hende til sommer, momse! Du trænger til INTET i mit lille barns liv!

Som om et spædbarn og du som nybagt mor lige skal huske at sætte hende i første række...!

Jeg tager mig til hovedet!

Men så når man siger fra, eller græder eller råber højt, så bliver det ivderes hoved til: "guuud, hun er så mærkelig i dag, det er hormonerne. Det går nok over igen".

(Tak fordi jeg lige kan rase lidt ud under dække af at vi "taler" om DIN mor)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og god bedring med ryggen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo umulig baby der hiver og gumler i mine revnede bryster og slipper og tager fat i det uendelige og skriger ulykkeligt, hvis hun bliver taget fra - det ville være slemt nok uden min mands utrolige og uafladelige snorken - jeg bliver sindssyg! Vi kører på tredje time lige nu - og med både ekstrabørn og svigerforældre i huset, så er det noget nær umuligt at slippe for at 'sove' sammen med savværket :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuld mand der lige er kommet hjem fra julefrokost, og (selvfølgelig) har mistet sin mobiltelefon i løbet af aftenen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo umulig baby der hiver og gumler i mine revnede bryster og slipper og tager fat i det uendelige og skriger ulykkeligt, hvis hun bliver taget fra - det ville være slemt nok uden min mands utrolige og uafladelige snorken - jeg bliver sindssyg! Vi kører på tredje time lige nu - og med både ekstrabørn og svigerforældre i huset, så er det noget nær umuligt at slippe for at 'sove' sammen med savværket :gal

:kram2 los ham en fra mig!

J har vidst gået på samme snorkekursus som din mand, for med 2 lukkede døre imellem os har jeg stadigvæk glæde af hans snorken <_<

Vi har forresten aftalt at han opsøger læge her i ferien. Har din mand forsøgt i sådan noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 los ham en fra mig!

J har vidst gået på samme snorkekursus som din mand, for med 2 lukkede døre imellem os har jeg stadigvæk glæde af hans snorken <_<

Vi har forresten aftalt at han opsøger læge her i ferien. Har din mand forsøgt i sådan noget?

Jeg ville nok få svært ved at få ham afsted... Men mest af alt, så synes jeg at kunne læse mig til, at det er ret sjældent, at der er noget at stille op, medmindre man er over overvægtig og kan have gavn af at tabe sig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver visse udfordringer at flytte fra en lille et værelses op til en lejlighed, der er dobbelt så stor. Jeg ejer jo INGENTING! :gal Har brugt hele aftenen på at lave et overslag over hvad jeg skal bruge. Selv når jeg kun handler i IKEA, Jysk og Daells Bolighus ryger jeg snildt op på 35.000-40.000 kr. på møbler - hvis ikke mere. Det kommer bare ikke til at ske, i hvert fald ikke fra start. Øv altså.

Må prioritere seng og køleskab over nyt spisebord og sofa i første omgang. Godt jeg har en Fatboy liggende et sted.

Flytter du i en lejelejlighed og selv skal sørge for køleskab? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flytter du i en lejelejlighed og selv skal sørge for køleskab? :blink

Sådan er det også her hvor vi bor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flytter du i en lejelejlighed og selv skal sørge for køleskab? :blink

Det skulle vi også i vores gamle lejlighed.. Det er vist ret normalt så vidt jeg kan høre rundt omkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo umulig baby der hiver og gumler i mine revnede bryster og slipper og tager fat i det uendelige og skriger ulykkeligt, hvis hun bliver taget fra - det ville være slemt nok uden min mands utrolige og uafladelige snorken - jeg bliver sindssyg! Vi kører på tredje time lige nu - og med både ekstrabørn og svigerforældre i huset, så er det noget nær umuligt at slippe for at 'sove' sammen med savværket :gal

Åh hvor er jeg ked af, at du skal døje med det der så længe :(

Hvis de revner, er det så ikke fordi hun sutter forkert? :unsure Sådan var det her de første dage.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle vi også i vores gamle lejlighed.. Det er vist ret normalt så vidt jeg kan høre rundt omkring.

Hold da op, det har jeg aldrig hørt om før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram over hele linjen :kram Og måske lige et ekstra kram til jer med umulige mødre, for uf hvor jeg kender det! :prik

Min mor har sine (rigtig) gode sider også, men det der skyldsprægede og underdanigt manipulerende "Jeg ønsker mig bare en jul med mine børnebørn"... BARF! :puke

Og at forsøge at sige "Helle for at se barnet først og helst 4 minutter inden at det er ude". Argh! Ved Valdemar var min mor også sådan lidt "Vi ser ham da samme dag, ikke? Ellers så I HVERT FALD dagen efter, IKKE?!". Og ved E hed det hele tiden "Jeg glæder mig sådan til at røre hende", hvilket ærlig talt gav mig myrekryb! Og hun var sååååå stressende, da vi var indlagt på barselshotellet, hun virkede seriøst som om, hun troede at vi bare gik og holdt babyfest og grinede af at hun var den eneste, der ikke var inviteret, men vi var der jo altså af en vigtig grund, nemlig at få ro til amning! Argh!

Det kommer nok af kærlighed, og der er også meget godt (i hvert fald i min mor), men jeg synes det er så grænseløst og det bliver jeg sgu klaustrofobisk af. Adr!

Nå, og så fik jeg da også lige luft for nogle gamle frustrationer over den kære mutti :lolhit

(Og nej, jeg bliver ikke selv sådan når/hvis jeg bliver bedstemor... Og Brian har lovet, at hvis jeg bare gør antræk til det, så sparker han mig hårdt over skinnebenet ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise, tager du zink? Skulle det ikke hjælpe på revnede brystvorter? Ammeskjold eller noget måske? Det lyder godt nok som tortur :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De her morgener med så ekstrem kvalme at jeg ikke kan andet end at ligge ned :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, min mor prøver også og hun gør også søde og hjælpsomme ting. Og jeg vil simpelthen så gerne kunne være i dét sammen med hende. Men jeg må bare leve med at hun aldrig kommer til at respektere mine grænser uanset, hvor tydeligt og ordentligt og direkte jeg giver udtryk for dem, hvis de bare så meget som kradser i hendes umiddelbare behov. Og når jeg så siger stop, så fabrikerer hun bare en historie om, at "det slet, slet ikke var dét der skete". Og hun tror selv på det! ( altså det kan hun jo ikke, men det er bare som om hun alligevel kan overbevise sig selv om hendes universelle uskyld, og så bare fortsætte i samme sprog OG være provokerende omkring det i forsøget på at få tilgivelse).

Det ligger vist implicit at jeg får en opsang af M, hvis jeg bliver bare lidt som hende. Han kan slet ikke rumme den måde hun behandler mig på og ville aldrig tillade det samme overfor vores børn.

Godt vi har hinanden. Kærlighed er i hvert fald noget helt andet efter jeg fandt ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: stort kram det er da nok til at hyle enhver ud af den, mon du skal ha fat på sp om revnede brystvorter mm?

Justme: hvor er du god til at være rolig og sætte grænser når din mor flyder over. Jeg tænker bare: husk det kommer af kærlighed. Men som til et lille barn må du sige: jeg forstår godt du føler sådan, og tak for din kærlige interesse, men det blir sådan her (som jeg også hører du gør).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver visse udfordringer at flytte fra en lille et værelses op til en lejlighed, der er dobbelt så stor. Jeg ejer jo INGENTING! :gal Har brugt hele aftenen på at lave et overslag over hvad jeg skal bruge. Selv når jeg kun handler i IKEA, Jysk og Daells Bolighus ryger jeg snildt op på 35.000-40.000 kr. på møbler - hvis ikke mere. Det kommer bare ikke til at ske, i hvert fald ikke fra start. Øv altså.

Må prioritere seng og køleskab over nyt spisebord og sofa i første omgang. Godt jeg har en Fatboy liggende et sted.

Hvorfor kan du ikke bare bruge din nuværende seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flytter du i en lejelejlighed og selv skal sørge for køleskab? :blink

Jep. Det er standard i den boligforening. Men det er vist forskelligt fra boligforening til boligforening. Min gamle lejlighed var udstyret med det hele, da jeg flyttede ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram over hele linjen!

Min mor er heller ikke just populær! Det er hun nu sjældent, men hun er bare irriterende nu! Hun er såååå interesseret i N og vil så gerne holde og komme forbi igen. Og det er jo rigtig fint og kærligt. Men jeg VED af bitter erfaring at om små 2-3 uger er han luft for hende, præcis som W er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe: først god bedring med ryggen :kram2

Dernæst : det lyder som min tidligere svigermor. Hun var godt nok speciel på mange punkter. Hun ringede konstant den sidste mdr op til termin med begge de store og ved Freja var min x så dum at sige at vandet var gået, hvilket resulterede i at hun kimede fødegangen ned og præsterede at møde op der, for hun skulle jo vide alt.

Hun var bestemt ikke tilfreds med at min mor var den første der så Freja (fordi min mor var på arbejde på sygehuset)

Det er da synd at hun kun finder sin identitet igennem jer. Jeg hader personligt når de bedsteforældre mener at det er mere vigtigt at de holder/ mærker barnet først.

Jeg tror ikke vi bliver sådan, netop fordi Vi er bevidst om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor jeg alligevel brokker mig over alt de her dage, så kan vi da også lige tage min gemals "logik"...:

Hver anden uge skal han køre sin ældste datter i skole, så han tager bilen om morgenen, og jeg afleverer junior ved hjælp af søskendesæde på barnevognen og tråde og trisser (Sigrid sover åbenbart bare IKKE i vognen, så jeg skal hver gang også svinge rundt med lidt osv inde i vuggestuen). Min mand henter ham så i bil på hjemturen (bortset fra, når han ikke kan nå det, og jeg så skal afsted igen). Det går, men jeg brækker mig næste gang, han omtaler det som noget, jeg "vel bare lige gør".

Den anden uge skal han så med toget. Så han afleverer junior i vugger og tager toget på arbejde bagefter. Pt afleverer han i bil, og stiller bilen ved vuggestuen tæt på stationen - om eftermiddagen spadserer han så hjem fra stationen.

Jeg har så foreslået faderen, at han fik en stol bagpå sin cykel, så han kunne aflevere på cykel, og cykle hjem om eftermiddagen.

Nææææh nej, han fastholder med store blå øjne, om det ikke er SMARTEST, at han afleverer i bilen, og bilen så står ved vuggestuen... Så har jeg så aldrig nogensinde en bil hjemme, og jeg skal vade op til vuggestuen med Sigrid i vikle for at hente. Ih jo, det er da brandsmart :rolleyes

Kunne han så bare være ærlig og sige, at han simpelthen ikke gider aflevere på cyklen (selvom det også var noget, der altid var "bare lige", da jeg skulle), istedet for at fastholde, at det skulle være nogen særlig snedig løsning for andre end ham selv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.