Elisamus

Hvem gør hvad hos jer?

39 indlæg i dette emne

Til jer hvor i begge arbejder hvordan fordeler i dagligdags gøremål så som madlavning, indkøb, rengøring, hente børn osv? Hvordan får i jeres hverdag til at fungere.

Jeg var ved at stresse helt ud over at jeg ikke følte jeg slog til mht. Rengøring, være mor og kone, passe hjem osv men så foreslog min veninde at jeg lave madplan samt en plan over rengøring og delte det lidt op, så det blev lidt hver dag. Mega god ide og synes det fungere sådan nogenlunde men vi har os kun gjort det i en uge (hvor jeg samtidig har lagt mig med en virus så det skal nok blive bedre) men nu blev jeg nysgerig hvordan gør i det hjemme hos jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg henter, bringer, handler og vi deles om mad/rengøring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi deles lige om at hente bringe - den ene gør det ene og den anden det andet på skift.

Vi laver madplan og handler sammen i weekenden. Evt ekstra indkøb er vi fælles om, som det lige passer.

Vi har rengøringskone hver 14. dag og deles om at støvsuge/tage badeværelset ind imellem.

Vi deles om madlavning. Det er ofte den der har hentet, der laver mad.

Efter maden, er der en der står for putning inkl. evt. bad mens den anden rydder op i køkkenet og smører Annas madpakke. Det skiftes vi til efter humør og Anna.

Jeg står (frivilligt) for vasketøjet.

Søren klipper hæk og slår græs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50/50:

Hente/bringe

Handle

Putte (lidt oftere mig)

Rydde op

Gå med hunden (lidt oftere ham)

Mig:

Lave aftensmad (ham en sjælden gang)

Vaske tøj (dog fælles om at hænge det op)

Ham:

Ordne bil

Klippe hæk

Slå græs

Edit: Vi har rengøringsdame, der kommer hver/hver anden uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det som regel manden, der klipper hæk og slår græs. :)

Jeg står for tøjvask og det meste oprydning..

Rengøring, madlavning, handle ind og skifte kattebakker er vi fælles om (altså rent udførelses mæssigt. Det er mig, der er nødt til at sige, at tingene skal gøres <_<)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver alt pånær indkøb og tøjvask som vi gør fælles og N går ned med skraldet.

Det gør vi fordi at N arbejder dobbelt så mange timer som mig.

Det skal ændres for det er ikke en fair fordeling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh her er det egentlig ret køns typisk opdelt så Anders gør stort set alt ude og laver stort set altid aftensmad (ok ikke køns typisk, men han er bare bedre end jeg er ;) )

Han ordner alt omkring bilen.

Alt der kræver arbejdshandsker, muskler og værktøj er hovedsageligt også ham.

Og alt it og teknologi er ham.

Økonomi er også ham.

Jeg har så ansvar for ALT rengøring og vasketøj.

Hente og bringe Mie.

Jeg rydder mest op.

Jeg styrer rimelig Mies garderobe men Anders kommer også med tøj til hende når han falder over noget når han handler.

Jeg har styr på indretning og nips detaljer.

Jeg styrer gave indkøb.

Har styr på Mies læge, tandlæge m.m. Ordner madpakke, pakker bhv taske.

Har styr på baby udstyr, pakkelister, to-do lister m.m.

Kort sagt så er Anders ham der gør "det store" og synlige og jeg hende der gør det mere usynlige som får hverdagen til at glide.

Fælles:

Køkken

Putter Mie

Hjælper Mie

Leger med Mie

Anders handler oftest fordi han har bilen. Men jeg elsker at handle så nogle gange gør jeg det på cykel.

Fordi jeg er syg så har vi hyret min søster til at komme og gøre rent når hun har tid fra studiet, den ordning har vi indtil jul :)

Ellers har vi vinduespudser udvendig 1 gang i mdr.

Hvis du ønsker konkrete tips til at få hverdagen til at glide så er hende her noget nær genial:

http://trinekolding.dk/køb-bøger/overskud-i-familien-149-konkrete-tips-til-mere-familietid-i-hverdagen/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver alt pånær indkøb og tøjvask som vi gør fælles og N går ned med skraldet.

Det gør vi fordi at N arbejder dobbelt så mange timer som mig.

Det skal ændres for det er ikke en fair fordeling :)

 

Hvilken retning vil i så ændre det i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi deles lige om at hente bringe - den ene gør det ene og den anden det andet på skift.

Vi laver madplan og handler sammen i weekenden. Evt ekstra indkøb er vi fælles om, som det lige passer.

Vi har rengøringskone hver 14. dag og deles om at støvsuge/tage badeværelset ind imellem.

Vi deles om madlavning. Det er ofte den der har hentet, der laver mad.

Efter maden, er der en der står for putning inkl. evt. bad mens den anden rydder op i køkkenet og smører Annas madpakke. Det skiftes vi til efter humør og Anna.

Jeg står (frivilligt) for vasketøjet.

Søren klipper hæk og slår græs.

Sådan er det også her, bortset fra at vi ikke har rengøringsdame (endnu), så det står jeg som oftest for. Til gengæld deles vi om vasketøj, men det er mest mandens tjans.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tim afleverer og jeg henter (som regel!).. Jeg vasker tøj og lægger sammen, vi deles om at lave mad, Tim handler, jeg står for forefaldent rengøring, og så har vi en dame der kommer en gang om ugen, og tager det tinge rengøring.. Bum bum, var det det? Jo Tim står op med Storm og jeg putter.. Det var vist det. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken retning vil i så ændre det i?

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til rengøringen i hverdagen -eller måske bare at han tømmer opvaskemaskinen.

Godt nok arbejder han 60 timer om ugen, men jeg arbejder 37 timer og har 2 fag som tager ca 16-20 timer om ugen +ekstra opgaver i forbindelse med mit studie og almindelig læsning. Så jeg rammer hurtigt 60 timer også -og så skal jeg lave madpakke til ham, gøre rent og rydde op. Tit er det også mig som vasker tøj og folder det.

Så jeg føler mig fuldstændig udkørt og vildt utilstrækkelig. Så inden vi får børn skal vi helt sikkert fordele opgaver lige i mellem os så det giver mening ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vist ret godt gift kan jeg høre ;) Nu har vi ingen der skal hentes og bringes endnu, så der kender jeg ikke fordelingen endnu.

Her laver vi som regel vores egen mad da L spiser special kost og keg snildt kan spise rugbrød hvis ikke jeg orker andet. Skal vi have det samme mad, laver jeg det som regel.

L står for opvaskemaskinen, tømme og fylde den, han ordner vasketøj, det er som regel ham der skifter sengetøj og 99,7% af gangene er det ham der støvsuger. Han klipper hæk, slår græs og skovler sne.

Jeg gør rent, vasker gulv, badeværelset, køleskabet, ovnen osv. Sådan noget ser han ikke.

Som regel handler jeg, da han arbejder nat og jeg kan gøre det på vejen hjem. Men ellers svinger han forbi når han kører ud og træner. Og ellers hjælper vi hinanden. Jeg kan også sagtens vaske tøj osv, men som regel er det L der ordner det :) Så tror egentlig vi har en ret god fordeling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken retning vil i så ændre det i?

Hvor hyggeligt lige at "se" dig :)

Nå, tilbage til emnet:

Vi deles om at hente og bringe. Min mand handler mest - dels har han oftere bilen og er stærkere og ikke-gravid, dels vil han vist gerne (er i hvert fald ret hurtig til at foreslå, at han kan handle, imens jeg laver noget med junior). Jeg putter (skal ændres om et par uger af hensyn til kommende lillesøster). Han støvsuger, jeg tørrer af og ordner badeværelser o.l. Han slår græs, jeg ordner fliser. Han vasker bil (tæller ikke, for det er ham selv, der insisterer på at gøre det pr. håndkraft - jeg skulle gladeligt køre den i en vaskehal). Jeg står for det meste af juniors tøj og grej, men han involverer sig gerne og har fx stået for fodtøj flere gange :) Han laver mest mad og bader oftest junior, jeg ordner småtingene (afkalkning, børneintra, tøj i skiftekassen, vedligehold af medicinskab, utøjsmiddel til hunden osv. osv.). Alt i alt går det nok nogenlunde op, selvom jeg til tider kan synes, at han ligger lige rigeligt på sofaen med sin iPad ;)

Edit: i forhold til det med at få det til at hænge sammen, så hjælper flex-tid og sporadiske hjemmearbejdsdage på det - og ellers er det meget med lige at ordne bare én ting her og der, når der lige er et hul, istedet for at sætte sig i sofaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

K ordner kattebakke, går ned med skraldet og tørrer opvask af, hvis der er noget.

Jeg gør resten.

Altså laver mad, rydder op, gør rent, støvsuger, vasker tøj, lægger det sammen og på plads, lufter hund, smører madpakker, handler, vasker vinduer, bringer og henter børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

K ordner kattebakke, går ned med skraldet og tørrer opvask af, hvis der er noget.

Jeg gør resten.

Altså laver mad, rydder op, gør rent, støvsuger, vasker tøj, lægger det sammen og på plads, lufter hund, smører madpakker, handler, vasker vinduer, bringer og henter børn.

Han har da ikke ret travlt hva'? :unsure

Er du ok med den fordeling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi ikke nogen fordeling sådan 100% endnu. Men når jeg er færdig med at være gravid og vi skal have en hverdag til at køre bliver det nok mere fast.

Jeg skal primært hente og bringe børn samt stå for indkøb og madlavning ihvertfald på mandens arbejdsdage. Dernæst bliver det også mig der står for børnenes tøj og diverse sager. Bad og putning af børn bliver vi fælles om på skift alt efter mandens fridage og arbejdsdage.

Manden står for hæk og græs primært. Andet havearbejde bliver vi fælles om.

Manden sørger for biler kommer til service men rengøring osv bliver fælles ligesom rengøring osv indenfor i huset også bliver fælles.

Vasketøj kommer jeg til at stå for samt planlægning af læge og diverse aftaler.

Gaver står jeg også altid for.

Men generelt er vi ikke meget for at dele alting op hele tiden. Vi vil helst være fleksible og hjælpe hinanden så tingene glider nemmere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftes til at hente/bringe. Putning er også ca 50/50.

Vi har robotstøvsuger der tager den daglige støvsugning. Alt derover tager D som oftest, ligesom han tørrer støv af, pudser vinduer, vasker biler, klipper hæk og oftest vasker op.

Jeg ordner vasketøj og badeværelser, laver det meste mad, planlægger indkøb, har styr på Noahs tøj, læge mv, luger ukrudt (nedprioriteres...), ringer til værksteder, håndværkere mv (noget vi begge hader, men han hader der mere end mig ;) )

Vi deles om indkøb, gå ned med skrald og tømme opvaskemaskine

Ungerne slår græs og vasker gulv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke på den måde uddelt opgaver. Jo jeg holder mig fra alt der involverer maskiner og J holder sig næsten helt fra maden. Men ellers så gør vi hvad vi kan/orker og vi hjælpes! Jeg dur ikke til at man sidder og kigger på at den anden knokler - selvfølgelig med undtagelser!

Jeg arbejder jo ikke, så derfor laver jeg naturligt lidt mere end J. Men mit primære job i dagtimerne er W, IKKE hjemmet! Jeg fikser dog det meste vasketøj der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har da ikke ret travlt hva'? :unsure

Er du ok med den fordeling?

Pt har han en del skole som fylder, men nej... det er ikke altid at jeg synes det er helt fair. Specielt når han sætter sig og spiller computer, hvis der Ikke er noget skolearbejde. Han siger dog at jeg bare skal sige hvad han skal gøre, men det skal udspecificeres hver gang. Det er ikke altid at jeg orker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ordner stort set alt med rengøring, tøjvask og madlavning. Som regel henter jeg Karla, og det er altid mig, der afleverer. Jeg har styr på Karlas lægetider, garderobe, forældremøder mm.

C styrer økonomien og handler, når vi ikke gør det sammen. Han står for alt det håndværksmæssige og slår græs og lignende.

C står lidt oftere for putning end jeg gør.

Jeg har det egentlig fint med vores fordeling, selv om den bestemt ikke er 50/50. Det fungerer for os, og jeg kan altid bede om hjælp med tøjvask og rengøringen. Når jeg bruger næsten alle mine timer hjemme og skriver speciale, og Cs skole kræver mange timer væk hjemmefra, så synes jeg det er fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi jo endnu ikke børn, men resten af fordelingen ser nogenlunde således ud:

 

 

Mig:

 

Al rengøring (han er dog sød nok til at tage en kost og feje ind i mellem)

 

Vasker eget tøj samt fællesvask (håndklæder, viskestykker, sengetøj osv.)

 

Skyller af og sætter i opvaskemaskine

 

Passer katte, kaniner og hamster (og fisk når manden ikke er hjemme)

 

Laver mad til mig selv

 

Ordner alt økonomisk

 

Ordner alle aftaler (bestille tid hos dyrlæge, mekaniker osv., da jeg taler bedre svensk end min mand)

 

Ordner langt det meste af den indvendige renovering af vores hus - spartle, male osv.

 

Køre manden til/fra bus og tog, når han skal på arbejde (vi bor langt ude på landet og kun jeg har kørekort)

 

 

Manden:

 

Vasker eget tøj (jeg hjælper dog ind i mellem og ender gerne med at lægge det på plads for ham)

 

Laver egen mad

 

Passer akvarier

 

 

Fælles:
 

Oprydning - dog ca. 80/20 i mit favør

 

Indkøb - ind i mellem fælles, andre gange kun mig. Jeg er dog altid med, da det kun er mig der har kørekort.

 

Græsslåning - ca. 80/20 i mit favør

 

Gå ud med skrald - ca. 50/50

 

Tømme opvaskemaskine - ca. 50/50

 

Håndværksmæssige ting - har de fleste år været ca. 50/50, men er begyndt at frasige mig det lidt mere, så nu er vi måske oppe på 60/40 i hans favør. 

 

 

Det er absolut ikke en aftale at det skal være således, sådan ender det bare altid. Jeg synes bestemt ikke at det er en fair fordeling (vi arbejder begge fuld tid) og har ofte bragt det op, dog uden at der sker nogle varige ændringer af den grund. 'Undskyldningen' (og det der besværliggør en mere fair fordeling) er at min mand ofte har skullet blive i København i hele sin arbejdsperiode. Og han kan jo af gode grunde ikke lave noget derhjemme, når han ikke er der. Det er også helt ok. Og når han så endelig kommer hjem, så har han været træt og jeg har nok været for tilbøjelig til at bære over med, at man så gerne bare lige vil hjem og 'falde lidt ned og nyde at være hjemme' den første dag eller to. Men på de resterende dage sker der så bare heller ikke ret meget <_<

 

Vi har prøvet med forskellige løsninger. Rengøringsplaner for eksempel. Problemet er her igen bare, at min mand aldrig har faste arbejdstider eller dage og at hans arbejdsskema altid kan ændre sig med kort varsel, hvilket gør det umuligt at planlægge noget fast for ham. Jeg der i mod har bare en fast rulleplan, som jo er let at planlægge efter. Så der er lidt en naturlig årsag til at det er lettest at jeg gør mange af tingene, men det ændrer jo ikke på, at jeg stadig ender med langt det største arbejdspres og det synes jeg ikke er fair. Hvis jeg gik hjemme eller på deltid, så var det en anden sag, men det har vi desværre ikke råd til. 

 

Min mand ville teoretisk set gerne stå for madlavning, men igen er han bare ikke altid hjemme og så spiser vi heller ikke det samme. Min mand er ret grøntsagsforskrækket og jeg spiser ikke særlig meget kød og generelt har vi bare lidt forskellig smag og kan ikke lide det samme, så i praksis fungerer det bedst at gøre det hver for sig.

 

Samtidig arbejder vi jo dobbelt, da vi også arbejder på at blive selvstændige (og forhåbentlig kunne forsørge os på den vis på sigt) og her er arbejdsfordelingen jo også 50/50. En del af mig kan godt grue lidt for, hvordan det hele dog skal hænge sammen når vi får børn. Vi har desværre ikke økonomisk mulighed for hverken at arbejde mindre eller at udlicitere nogle arbejdsopgaver overhovedet; såsom at hyre rengøringshjælp eller lignende.

 

Leder stadig efter den gode, forkromede løsning :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi jo endnu ikke børn, men resten af fordelingen ser nogenlunde således ud:

Mig:

Al rengøring (han er dog sød nok til at tage en kost og feje ind i mellem)

Vasker eget tøj samt fællesvask (håndklæder, viskestykker, sengetøj osv.)

Skyller af og sætter i opvaskemaskine

Passer katte, kaniner og hamster (og fisk når manden ikke er hjemme)

Laver mad til mig selv

Ordner alt økonomisk

Ordner alle aftaler (bestille tid hos dyrlæge, mekaniker osv., da jeg taler bedre svensk end min mand)

Ordner langt det meste af den indvendige renovering af vores hus - spartle, male osv.

Køre manden til/fra bus og tog, når han skal på arbejde (vi bor langt ude på landet og kun jeg har kørekort)

Manden:

Vasker eget tøj (jeg hjælper dog ind i mellem og ender gerne med at lægge det på plads for ham)

Laver egen mad

Passer akvarier

Fælles:

Oprydning - dog ca. 80/20 i mit favør

Indkøb - ind i mellem fælles, andre gange kun mig. Jeg er dog altid med, da det kun er mig der har kørekort.

Græsslåning - ca. 80/20 i mit favør

Gå ud med skrald - ca. 50/50

Tømme opvaskemaskine - ca. 50/50

Håndværksmæssige ting - har de fleste år været ca. 50/50, men er begyndt at frasige mig det lidt mere, så nu er vi måske oppe på 60/40 i hans favør.

Det er absolut ikke en aftale at det skal være således, sådan ender det bare altid. Jeg synes bestemt ikke at det er en fair fordeling (vi arbejder begge fuld tid) og har ofte bragt det op, dog uden at der sker nogle varige ændringer af den grund. 'Undskyldningen' (og det der besværliggør en mere fair fordeling) er at min mand ofte har skullet blive i København i hele sin arbejdsperiode. Og han kan jo af gode grunde ikke lave noget derhjemme, når han ikke er der. Det er også helt ok. Og når han så endelig kommer hjem, så har han været træt og jeg har nok været for tilbøjelig til at bære over med, at man så gerne bare lige vil hjem og 'falde lidt ned og nyde at være hjemme' den første dag eller to. Men på de resterende dage sker der så bare heller ikke ret meget <_<

Vi har prøvet med forskellige løsninger. Rengøringsplaner for eksempel. Problemet er her igen bare, at min mand aldrig har faste arbejdstider eller dage og at hans arbejdsskema altid kan ændre sig med kort varsel, hvilket gør det umuligt at planlægge noget fast for ham. Jeg der i mod har bare en fast rulleplan, som jo er let at planlægge efter. Så der er lidt en naturlig årsag til at det er lettest at jeg gør mange af tingene, men det ændrer jo ikke på, at jeg stadig ender med langt det største arbejdspres og det synes jeg ikke er fair. Hvis jeg gik hjemme eller på deltid, så var det en anden sag, men det har vi desværre ikke råd til.

Min mand ville teoretisk set gerne stå for madlavning, men igen er han bare ikke altid hjemme og så spiser vi heller ikke det samme. Min mand er ret grøntsagsforskrækket og jeg spiser ikke særlig meget kød og generelt har vi bare lidt forskellig smag og kan ikke lide det samme, så i praksis fungerer det bedst at gøre det hver for sig.

Samtidig arbejder vi jo dobbelt, da vi også arbejder på at blive selvstændige (og forhåbentlig kunne forsørge os på den vis på sigt) og her er arbejdsfordelingen jo også 50/50. En del af mig kan godt grue lidt for, hvordan det hele dog skal hænge sammen når vi får børn. Vi har desværre ikke økonomisk mulighed for hverken at arbejde mindre eller at udlicitere nogle arbejdsopgaver overhovedet; såsom at hyre rengøringshjælp eller lignende.

Leder stadig efter den gode, forkromede løsning :rolleyes

Bare lige nysgerrig - Hvorfor vasker I jeres tøj hver for sig? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige nysgerrig - Hvorfor vasker I jeres tøj hver for sig? :chin:

 

Kort og godt fordi min mand han ukritisk kommer ALT i tørretumbleren :rolleyes Alternativt skulle jeg vaske det hele, men synes ikke at der er nogen grund til at tage mere arbejde fra ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort og godt fordi min mand han ukritisk kommer ALT i tørretumbleren :rolleyes Alternativt skulle jeg vaske det hele, men synes ikke at der er nogen grund til at tage mere arbejde fra ham ;)

Ah okay ^_^

Tænkte bare at det jo så tager længere tid at få fyldt en maskine (eller at I kører med halve maskiner, som måske ikke er så økonomisk) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg synes det er svært at redegøre for en skarp fordeling :chin:

Men altså sådan ca:

Mig:

- Alle nætter med E (B hjælper dog ved større ble/gylpe-ulykker)

- "Styr på" E (mad, D-dråber, at der er tøj i rigtig størrelse, læge/vaccine, arp, osv - dog ikke bad eller alle bleskift, og B giver ofte tøj på, hvis hun vågner inden B og V tager afsted på hverdage)

- Sorterer vasketøj

- 80/20 hænger vasketøj op og lægger det sammen

- Primus motor på madplan

- Skriver indkøbsseddel

- Forbereder evt aftensmad i løbet af dagen

- Tørrer støv af og pudser glasskabe

- 80/20 på støvsugning

B:

- Alle nætter med V, hvis V sover i egen seng (når V sover i vores, har jeg begge, mens B sover på Vs værelse)

- "Styr på" V (hente/bringe, tager til lægeaftaler, bad, frisør, madpakke, de fleste bleer - arp, negle og ører er dog min afdeling og jeg er primus motor på tøjindkøb)

- Bader E og tager de fleste af hendes bleer, når han er hjemme

- 80/20 af at gå ned og op med vasketøj

- 80/20 Laver aftensmad (færdig)

- Handler for det meste (men det er vi ved at fase lidt over på mig)

- 70/30 på "større rengøring" såsom bad og ovn

- Alt hvad der vedrører bil

- Styr på forsikring (minus "Danmark", det er mig)

- 90/10 putte Valdemar

Fælles:

- oprydning (vi synes dog nok begge at vi har denne 80/20 :lolhit)

- lege og hygge med ungerne

- ned med skrald

Og hvad er der mere, hmm?

Generelt synes jeg, vi deler meget, og at jeg har en meget aktiv mand, men jeg synes også at jeg tager godt fra. Ingen pligter er "faste", men de fleste falder bare naturligt eller i vane. Jeg genkender det, Majs skriver, med at manden tager "store" ting og at konen får det til at glide med små ting.

Derudover tager Brian det ulækre (fx stoppet afløb, smider ud hvis noget er blevet muggent, primus motor på V når han kaster op - det er dog mig, der laver redningsforsøg på tøj og ting med pletter af diverse ulækre ting) og jeg tager det nostalgiske (fremkalder billeder, passer på gemmesager, får indgraveret, primus motor på jul) - den fordeling passer vist os begge ret godt :D

V plejer at dække bord, hjælpe med at tage ud, hjælpe med at sortere vasketøj, hjælpe med at lægge rent vasketøj på plads, hjælpe med at gå ned med skrald, hjælpe med indkøb, hjælpe med at tømme/fylde opvasker, hjælpe med at rydde op og får gerne sin egen klud når jeg tørrer støv af (sidstnævnte er der dog ikke meget brugbar hjælp over, men han forsøger :biglove). Og så er det oftest ham, der er hurtigst med gylpeklude, når "lillesøsser gyller på mor".

Men hele fordelingen er blød og skifter lidt i takt med overskud, natteroderi, spidsbelastning på skole/job, osv. Jeg oplever det sådan, at vi har en usagt aftale om, at "man laver hvad man kan, og så er det godt nok" og det er sjældent noget, vi har konflikter over :)

Desuden er vi nok ca lige dumme til at begrave næsen i en skærm og til at rode og efterlade sure sokker 2 meter fra vasketøjskurven :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER