Elisamus

Hvem gør hvad hos jer?

39 indlæg i dette emne

Tak for jeres svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der kunne være ret interessant at se mændenes redegørelser :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til rengøringen i hverdagen -eller måske bare at han tømmer opvaskemaskinen.

Godt nok arbejder han 60 timer om ugen, men jeg arbejder 37 timer og har 2 fag som tager ca 16-20 timer om ugen +ekstra opgaver i forbindelse med mit studie og almindelig læsning. Så jeg rammer hurtigt 60 timer også -og så skal jeg lave madpakke til ham, gøre rent og rydde op. Tit er det også mig som vasker tøj og folder det.

Så jeg føler mig fuldstændig udkørt og vildt utilstrækkelig. Så inden vi får børn skal vi helt sikkert fordele opgaver lige i mellem os så det giver mening ;)

 

Jamen, så har du jo også rigtigt meget arbejde alt i alt, og kan godt forstå du føler dig udkørt til sidst! 

 

Jeg er lidt "allergisk" overfor at man absolut skal lave 50% af husarbejde/børnene osv uanset hvad. Det skal være fair fordelt - i hvert fald sådan nogenlunde. Når du skrev han arbejdede dobbelt så meget som dig, så tænkte jeg 25 og 50 timer og intet studie ved siden af. Når du uddyber ser det jo helt anderledes ud, og det er kun fair hvis han hjælper noget mere til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyggeligt lige at "se" dig :)

 

Hyggeligt at blive genkendt efter lang pause  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så kan jeg lige bidrage selv også - også så i får et billede på en mand som virkelig gør meget i hjemmet!

 

Som regel ham:

Aflevere/hente i vuggestue (90/10)

Lave mad (90/10)

Støvsuge (70/30)

Putte (70/30)

Indkøb (70/30)

 

Som regel mig:

Vasketøj (100/0)

Rydde op (80/20)

 

Fælles:

Lave madplan og indkøbsliste (i weekenden)

Slå græs og klippe hæk (altså det er som regel min mand der fysisk gør det, men vi føler det som fælles arbejde, for jeg går og passer barn i mens, flytter ting så han kan komme til, fylder trailer med haveaffald og alle de der småting som skal gøres imens)

 

Med til historien hører at jeg pt arbejder cirka dobbelt så meget som manden, og at han altid har bilen mens jeg er på cykel i hverdagene. Og så er det sådan det er fordelt når han er hjemme - til gengæld så er jeg så også græsenke en gang imellem af 10 dages varighed hver gang, hvor jeg jo så sjovt nok gør det hele. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er KUN Barbamama og Alura, der kan lave sådan et MEGA langt svar i sådan en tråd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er KUN Barbamama og Alura, der kan lave sådan et MEGA langt svar i sådan en tråd :D

:blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er KUN Barbamama og Alura, der kan lave sådan et MEGA langt svar i sådan en tråd :D

:blush :lol

Til gengæld hjalp det åbenbart at øffe lidt herinde, for han har dæleme været aktiv og ryddet meget op, lige siden jeg kom hjem til morgen :chin: Og helt uden den mindste opfordring vel at mærke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay ^_^

Tænkte bare at det jo så tager længere tid at få fyldt en maskine (eller at I kører med halve maskiner, som måske ikke er så økonomisk) :)

 

Nej ingen halve maskiner herhjemme :) Vi har vist egentlig bare meget tøj, tror jeg, så vi samler bare sammen til der er til en maskinefuld, det plejer ikke at være noget problem. Manden har og bruger en del arbejdstøj for eksempel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig:

Tøj: Vask, strygning (manden bruger skjorte hver dag), lægge på plads. Skift af sengetøj og håndklæder.

"Styr på" Alexander: aftaler, bad, læge, fornødenheder.

Rengøring af huset

Økonomi og alt praktisk

Fælles:

Indkøb

Hente/bringe

Madlavning (80/20 i mit favør)

Haven (80/20 i mit favør)

Manden:

De praktiske ting jeg ikke kan

Gør Alexander klar om morgenen

Ovenstående virker måske lidt skævt fordelt - men med til historien hører at han arbejder dobbelt fordi han ved siden af hans fuldtidsjob er ved at banke et firma op. Det er mit bidrag til det firma, der bringer et stort ekstra bidrag til husholdningen. Jeg står også for regnskab og fakturaer i firmaet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi deles om rigtig mange ting, dog ikke nødvendigvis 50/50. Dog er vasketøjet min afdeling, men han stryger selv sine skjorter. Tilgengæld er det ham som 100% har ansvar for bilerne, både vaske og tanke.

I forhold til Caroline er vi også rimelig lige, jeg står for langt de fleste Madpakker/ overblik over tøj/tur taske. Til gengæld bader og putter han langt de fleste aftner. aflevering er mest mig, da jeg de fleste dage møder senere end manden, afhentning er mest manden, men jeg forsøger at hente 2gange i ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme laver jeg stort set alt inde, han tager udendørstingene. Dvs vi får slået græs en gang om måneden, og hækken er stadig ikke klippet færdig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ordner alt det der hedder madlavning, tøjvaske, ligge tøj sammen, lægeaftaler, rengøringen undtaget støvsugning de fleste gange mv

Manden sørger for bilerne kører, klippe græs, hæk, støvsugemv står manden for...

Hente og bringe børn, lege, bade, skifte bleer, give sutteflaske mv deles vi om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyggeligt lige at "se" dig :)

Nå, tilbage til emnet:

Vi deles om at hente og bringe. Min mand handler mest - dels har han oftere bilen og er stærkere og ikke-gravid, dels vil han vist gerne (er i hvert fald ret hurtig til at foreslå, at han kan handle, imens jeg laver noget med junior). Jeg putter (skal ændres om et par uger af hensyn til kommende lillesøster). Han støvsuger, jeg tørrer af og ordner badeværelser o.l. Han slår græs, jeg ordner fliser. Han vasker bil (tæller ikke, for det er ham selv, der insisterer på at gøre det pr. håndkraft - jeg skulle gladeligt køre den i en vaskehal). Jeg står for det meste af juniors tøj og grej, men han involverer sig gerne og har fx stået for fodtøj flere gange :) Han laver mest mad og bader oftest junior, jeg ordner småtingene (afkalkning, børneintra, tøj i skiftekassen, vedligehold af medicinskab, utøjsmiddel til hunden osv. osv.). Alt i alt går det nok nogenlunde op, selvom jeg til tider kan synes, at han ligger lige rigeligt på sofaen med sin iPad ;)

Edit: i forhold til det med at få det til at hænge sammen, så hjælper flex-tid og sporadiske hjemmearbejdsdage på det - og ellers er det meget med lige at ordne bare én ting her og der, når der lige er et hul, istedet for at sætte sig i sofaen :)

Altså, den kommende periode, hvor 'hubby' arbejder, og jeg er på barsel, er selvfølgelig en anden sag - her fikser jeg som udgangspunkt det meste herhjemme :) Selvfølgelig med det forbehold, at vi ikke kender lillesøster endnu, og at der absolut ingen forventninger er, på dage hvor jeg har haft begge børn hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER