skruk

at spare :)

494 indlæg i dette emne

Det er imponerende. Vi bruger ca 5-6000 på mad (2 voksne og en 2-årig), bleer er ikke inkluderet. Dog tåler min datter ikke mælk og min mand drikker også kun soyamælk, så det er lidt dyrt, men altså.

Er virkelig inspireret. Især i forhold til madspild - der har vi alt for meget. Fx, hvis min datter ikke spiser sin frugt og grønt op = i skraldespanden, hvor jeg jo burde gemme den, evt putte den i en juicer? :) så tak for inspiration! Synes det er hammersejt ikke at leve over evne. :)

Vi laver fx suppe af resterne af grøntsagerne :) selv stilken på broccoli bliver brugt :) men jeg kan faktisk godt lide det, altså ikke at smide en masse ud. Inden vi fik Immanuel skraldede vi en del, der var seriøst meget godt,som enten havde fået et slag eller var klistret ;)

Nogle gange savner jeg dog, at gå amok og købe lige det mad jeg har lyst til, men når vi køber dato varer får vi bare også en masse forskellige retter, som vi ellers ikke ville have fået. Immanuel tåler ikke mælk og æg, så det giver nogle begrænsninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mælkefrie alternativer er hammer dyre, vi bruger kun margarine fra xtra og til sovs bruger vi kartoffelvand :) Din mor er da for sej! Respekt til hende!

Mega dyre.

Silke Elia ELSKER blåbær soja yoghurten og får det hver morgen pt. Hun spiste ellers gladeligt havregrød før. Noget billigere! Jeg bruger altid Nutana (som er dyr), men synes simpelthen ikke de andre smager godt ;)

Ja det er mega sejt af hende. Vi havde også et stort rum bare til opbevaring af 'tørvarer' og 2 kummefrysere. Og så handlede hun alt når det var på tilbud - så vidt muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega dyre.

Silke Elia ELSKER blåbær soja yoghurten og får det hver morgen pt. Hun spiste ellers gladeligt havregrød før. Noget billigere! Jeg bruger altid Nutana (som er dyr), men synes simpelthen ikke de andre smager godt ;)

Ja det er mega sejt af hende. Vi havde også et stort rum bare til opbevaring af 'tørvarer' og 2 kummefrysere. Og så handlede hun alt når det var på tilbud - så vidt muligt.

Vega elsker også soya-yoghurten. Ville bare ønske de lavede dem uden sukker. Den neutrale er den mindst slemme, men oftest har de kun den med blåbær. Men lækre er de :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susannes bon ligner en ret typisk bon herfra - vi handler stort set alt i superbrugsen (og bruger mange penge på indkøb :rolleyes ).

Det eneste vi køber i brugsen er deres margarine. Ellers handler vi i Bilka, Føtex, Fakta, Rema, Aldi og Netto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :super

Ikke at vi er de store sparehoveder. Men på nogle punkter vælger vi altid billigst. Andre punkter kræser vi :p

Men det kan vel være sjovt at se hinandens, tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en vildt inspirerende tråd det her! Den for mig virkelig inspireret til at tænke mig lidt mere om. Jeg hader nemlig virkelig også madspild og jeg er så slem til det... Og vi kunne virkelig godt tåle at spare lidt, jeg for jo stort set intet i "løn".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det ser dyrt ud :o hvilken butik handler du i? Og handler du alt i en?

Oprigtig undren :)

Primære indkøb er i Kvickly som i dag. Vi handler også i Fakta og Irma, men det er mere småindkøbene, da de to butikker ligger i gåafstand.

Jeg arbejder i Coop og får 10% på alt (så jeg får 84,20 kr. tilbage for ovenstående over min løn), så derfor handler vi 95% af alle indkøb i Coops butikker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, jeg kunne have haft samme bon :)

:ditto - Det ligner vores efter en tur i Kvickly. Bortset fra osten og nederdelen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt mozzarella til 6 kr for 2? Og er det den friske? Det var knagme billigt

Jeg opdagede lige selv, at det er en fejl - det er 6 kr. pr. stk. Det er den billigste friske fra Kvickly, da den er købt til at skulle indeni en Gordon Bleu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen imponerende at I kan leve for så lidt og jeg tænkte også hvordan kan det lige lade sig gøre :O

Jeg tror aldrig jeg vil kunne leve så stram -vil køre surt i det, også selvom opsparingen voksede.

Men det giver da virkelig stof til eftertanke om hvilke vaner der godt kan ændres uden at det kan mærkes voldsomt.

Desværre har vi pt kun en lille fryser bestående af 3 små skuffer, så det med at købe en hel masse på tilbud eller datovarer er ikke så nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en vildt inspirerende tråd det her! Den for mig virkelig inspireret til at tænke mig lidt mere om. Jeg hader nemlig virkelig også madspild og jeg er så slem til det...

Ditto til inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en vildt inspirerende tråd det her! Den for mig virkelig inspireret til at tænke mig lidt mere om. Jeg hader nemlig virkelig også madspild og jeg er så slem til det... Og vi kunne virkelig godt tåle at spare lidt, jeg for jo stort set intet i "løn".

Enig :) Vi smider også pinligt meget ud - og selvom jeg er okay med at bruge relativt mange penge på indkøb, så ville jeg nu godt skrue lidt ned (vi varmer lidt op til at købe hus, og så er der jo en barsel at betale).

Men altså - hvis jeg kigger på en seddel herfra, så er noget af det, der trækker op:

Frugt og grønt (kan se, at jeg i går gav 20,- for tre økologiske pærer i Irma :o )

Knas mv til junior (klemmesmoothie fra anglamark koster 11-12 kr. pr. stk., øko-figenstænger er dyrere end de andre osv)

Økologisk madlavningsolie - helst dansk

Øko-kød (absurd dyrt)

Økologisk mel, kerner mv til bagning mv (købte fuldkornsmel i går i Irma - ca 30,- kiloet)

Vin til min mand (er ham vel undt - vi er immervæk ovre dårlig-vin-årene)

Libero-bleer (Bilkas tilbud er dog værd at køre efter)

Mærkefoder og godbidder til pelsbarnet :biglove

Guf :p 200g øko-chokolade i Irma i går kostede 45,- på tilbud

Husholdningsprodukter fra Anglamark eller Tusindfryd (værd at holde øje med tilbud!)

Færdigmad fra Meyer fra magasin eller Brugsen - billigere end at gå ud - nemmere og meget dyrere end selv at lave mad :blush

Økologiske mælkeprodukter: jeg tror, der ryger ca 10 liter mælk om ugen, mindst én ost og nok 1-2 pakker smør :rolleyes

De opremsede ting koster til, men dem har jeg det egentlig for det meste okay med. Jeg synes til gengæld, at det er ret anstrengende at smide en masse mad ud, fordi man ikke liiiige at planlagt ordentligt - og vi kunne klart være bedre til at købe efter årstid og tilbud istedet for efter ren lyst :chin:

Jeg tænker klart, at det lyder til, at skruk lever meget bedre for de få penge, end jeg havde forestillet mig, at var muligt - det vil jeg altså prøve t skrive mig bag øret :respekt noget af det drømmer jeg dog om at bliver nemmere, når man engang får mere fryse- og opbevaringsplads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise, Rema har økologisk klemme smoothies for 5 kr fast i sortimentet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså også jeg vil begrænse mig fremover - Denne verden lider for meget under "køb og smid ud konceptet"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise, Rema har økologisk klemme smoothies for 5 kr fast i sortimentet :D

Dem bruger vi også og basserne elsker dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså også jeg vil begrænse mig fremover - Denne verden lider for meget under "køb og smid ud konceptet"

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :) Vi smider også pinligt meget ud - og selvom jeg er okay med at bruge relativt mange penge på indkøb, så ville jeg nu godt skrue lidt ned (vi varmer lidt op til at købe hus, og så er der jo en barsel at betale).

Men altså - hvis jeg kigger på en seddel herfra, så er noget af det, der trækker op:

Frugt og grønt (kan se, at jeg i går gav 20,- for tre økologiske pærer i Irma :o )

Knas mv til junior (klemmesmoothie fra anglamark koster 11-12 kr. pr. stk., øko-figenstænger er dyrere end de andre osv)

Økologisk madlavningsolie - helst dansk

Øko-kød (absurd dyrt)

Økologisk mel, kerner mv til bagning mv (købte fuldkornsmel i går i Irma - ca 30,- kiloet)

Vin til min mand (er ham vel undt - vi er immervæk ovre dårlig-vin-årene)

Libero-bleer (Bilkas tilbud er dog værd at køre efter)

Mærkefoder og godbidder til pelsbarnet :biglove

Guf :p 200g øko-chokolade i Irma i går kostede 45,- på tilbud

Husholdningsprodukter fra Anglamark eller Tusindfryd (værd at holde øje med tilbud!)

Færdigmad fra Meyer fra magasin eller Brugsen - billigere end at gå ud - nemmere og meget dyrere end selv at lave mad :blush

Økologiske mælkeprodukter: jeg tror, der ryger ca 10 liter mælk om ugen, mindst én ost og nok 1-2 pakker smør :rolleyes

De opremsede ting koster til, men dem har jeg det egentlig for det meste okay med. Jeg synes til gengæld, at det er ret anstrengende at smide en masse mad ud, fordi man ikke liiiige at planlagt ordentligt - og vi kunne klart være bedre til at købe efter årstid og tilbud istedet for efter ren lyst :chin:

Jeg tænker klart, at det lyder til, at skruk lever meget bedre for de få penge, end jeg havde forestillet mig, at var muligt - det vil jeg altså prøve t skrive mig bag øret :respekt noget af det drømmer jeg dog om at bliver nemmere, når man engang får mere fryse- og opbevaringsplads :)

Jeg kan virkelig anbefale føtexs og bilkas økodage (Føtex er første lørdag ELLER søndag i måneden), hvor der er 25 % på AL økologi :super vi sparer meget der og køber altid: mel, kerner+frø+nødder, olier, smør, ost, kød til frys, dåsetomater, chokolade :Blush , og alt det andet som kan holde i noget tid.

Og så køber vi gerne kød online, men det er ikke så meget for prisen, mere for variation - vi er svært begejstrede for Krogagergaard :)

PS vi køber også smoothies i rema ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig imponeret!:respekt

Hvis vi kan komme ned på bare 2500-3000, så vil jeg være lykkelig :D Tak for inspiration :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man komme i lære hos dig Skruk?? - hold fast jeg synes det er sejt!

ville ønske at vi kunne leve for bare 2000kr i.mdr. -,pt. Sys jeg sq altid at kontoen halter når vi kommer til d. 20. I måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man komme i lære hos dig Skruk?? - hold fast jeg synes det er sejt!

ville ønske at vi kunne leve for bare 2000kr i.mdr. -,pt. Sys jeg sq altid at kontoen halter når vi kommer til d. 20. I måneden.

Jeg vil gerne med i træningslejr! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man komme i lære hos dig Skruk?? - hold fast jeg synes det er sejt!

ville ønske at vi kunne leve for bare 2000kr i.mdr. -,pt. Sys jeg sq altid at kontoen halter når vi kommer til d. 20. I måneden.

Kan være, at jeg skal tilbyde kursus i det, hvis jeg får lov til at være hjemmegående af min mand :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, hvor er det flot gået af dig, skruk! Jeg er fuld af beundring. Det tror jeg mange kunne lære noget af! :)

 

Vi har et budget på 5.000 kr. om måneden til alt forbrug og fornøjelser som biograf og gaver. To voksne mennesker, et par katte og snart en baby. :D

Jeg/vi går så heller ikke på kompromis med kvalitet, og jeg må ærligt indrømme, at jeg køber store fede bøffer hvis jeg har lyst til det, uden at skele til hvad de koster lige den dag. Kattene får mærkemad fra dyrlægen, og dyrt grus.

Vi har bare prioriteret at leve godt. Vi tjener ganske almindeligt, og har så bare valgt at prioritere andre ting fra.

(Jeg siger ikke at I andre går på kompromis med kvalitet, vil jeg understrege. :) )

Vi kunne nok bruge færre penge hvis vi gad bruge tid på tilbudsjagt og sådan. :blush Til gengæld går jeg meget ind for "stop madspild", og køber gerne datovarer. Jeg laver også tit eksperimenterende mad af forskellige rester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det egentligt vildt hvor stor forskel der er på hvad forskellige familier bruger på ganske almindelige dagligvare.... Jeg bruger mange penge på mad fordi jeg bruger så mange specialprodukter til min PCO-venlige kost, det behøver man ikke nødvendigvis men jeg kan godt li stor variation og nye opskrifter..... Og så har jeg en mand der kan spise rigtigt meget, han har det vildeste stofskifte, så det er sjældent vi har rester andet end sjatter tilbage....

Til gengæld bor vi jo i Sverige og der er kæmpe forskel på bundlinjen på bonen om jeg køber ind hjemme i vores selvejende supermarked rundt om hjørnet eller om jeg handler ind i Danmark....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også at vi kan spare langt mere hvis vi ville. Kan nogle gange godt bruge 1400 kr på en uge - på mad. Synes så også det er vigtigt at ungerne har en spændende madpakke.... Puh, føler mig grådig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj!! Stor respekt for et så lille madbudget!! Her er budgettet egentligt på 2500 til 2 voksne.. de ryger i hvert fald over på min madkonto.. "desværre" bruger jeg ikke denne konto med mindre min lønkonto er sunket for meget.. så bliver der ført lidt over!

men har gemt bonner siden 31/7 så nu skal jeg have fundet ud af hvad vi bruger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER