skruk

at spare :)

494 indlæg i dette emne

Elsker konceptet synes desværre ikke at afhentningstiderne er så børnefamilievenlige... især hvis man som jeg ofte er alene med ungerne eftermiddag og aften...

Det kan jeg godt følge dig i. De restauranter jeg har prøvet indtil videre, har stort set også kun haft besøg af studerende, der netop kan hente aftensmad kl.22.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan anbefale Too Good To Go, hvor man køber mad i bedste Stop Spild af Mad-stil. Har her til aften købt en bagerpose med et stort franskbrød, rugbrød, brunsvigerkage, fire chokoladeboller, en kanelsnegl og et kærnemælkshorn til 35 kr ved den lokale bager. I forgårs stod den på sushi til kun 30 kr pr person.

Et godt supplement hvis man er sulten efter takeaway eller bagerbrød, men gerne vil spare.

Rigtig fint koncept :) men duer ikke hvis man bor på landet eller har små børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hiver jeg denne tråd frem igen :)

 

Jeg har idag lavet suppe - der er Ca til 12 portioner.  Jeg brugte kylling fra frost, frosne champignon, frost perleløg og en pose frosne suppeurter.  Og så hønseboillon. Det kan fryses og kan med fordel laves i en større portion hvis man har plads :) hvis man vil have at den skal strækkes i længere tid så kan man koge pasta ved siden af. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov! Vådservietter - enhver børnefamilies ultimative must-have ;) - koster en flad femmer i Fakta de her dage :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lady H said:

Hov! Vådservietter - enhver børnefamilies ultimative must-have ;) - koster en flad femmer i Fakta de her dage :) 

Vi bruger sjældent vådservietter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Girl Next Door said:

Vi bruger sjældent vådservietter ;)

Bordplader i en snæver vending, dørkarme, babynumser, hænder, snotnæser, osv osv :D 

 

der findes vist en video med en familie, der gør et helt hus rent med vådservietter :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Lady H said:

Bordplader i en snæver vending, dørkarme, babynumser, hænder, snotnæser, osv osv :D 

 

der findes vist en video med en familie, der gør et helt hus rent med vådservietter :D 

 

Haha fedt :super jeg bruger tit en klud (dog ikke vådservietter, men de der vat nogle) til lige at tørre håndvasken af på badeværelset :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot at I kan klare jer med så lidt. 

Vi er 6 personer og bruger 4000kr på mad om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Lady H said:

Bordplader i en snæver vending, dørkarme, babynumser, hænder, snotnæser, osv osv :D 

 

der findes vist en video med en familie, der gør et helt hus rent med vådservietter :D 

Okay fodlister tror jeg de kan være gode til :D men ellers på hud (næser, ansigter, numser mv) bryder jeg mig ikke om. Selv de mest 'rene' kan fjerne olie og maling fra fingre :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

43 minutes ago, Girl Next Door said:

Okay fodlister tror jeg de kan være gode til :D men ellers på hud (næser, ansigter, numser mv) bryder jeg mig ikke om. Selv de mest 'rene' kan fjerne olie og maling fra fingre :blink

 

Maling, seriøst? Så skal jeg da hamstre til når vi skal male :lolhit 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 hours ago, Lady H said:

Hov! Vådservietter - enhver børnefamilies ultimative must-have ;) - koster en flad femmer i Fakta de her dage :) 

Og hvis man er rigtig nærig, så klipper man et gammelt håndklæde i stykker, overlocker/zigzagger kanterne og så er der klude ;) de koster kun vand og tråd. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, lpd said:

Og hvis man er rigtig nærig, så klipper man et gammelt håndklæde i stykker, overlocker/zigzagger kanterne og så er der klude ;) de koster kun vand og tråd. 

Nææææh nej, det lyder forfærdelig dyrt - dvs det lyder som noget, jeg skal bruge tid på (både fremstilling og vask), og det er den klart hårdeste valuta herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Lady H said:

Nææææh nej, det lyder forfærdelig dyrt - dvs det lyder som noget, jeg skal bruge tid på (både fremstilling og vask), og det er den klart hårdeste valuta herhjemme ;)

Sandt - det er nemt for mig fordi jeg alligevel tit og ofte syer, og vasker bare klude med bleer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikro sparetip: Smid ikke børnenes umage sokker ud. V elsker at have én Peter Pedal sok og én Angry Birds. Han synes det er dejlig fjollet, og han beholder dermed et "par" istedet for at de røg ud fordi deres makker var væk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 24/10/2016 at 5:16 PM, Lady H said:

Nææææh nej, det lyder forfærdelig dyrt - dvs det lyder som noget, jeg skal bruge tid på (både fremstilling og vask), og det er den klart hårdeste valuta herhjemme ;)

:ditto 

 

Jeg synes, rigtige klude er så bøvlede at vaske numser med :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Barbamama said:

Mikro sparetip: Smid ikke børnenes umage sokker ud. V elsker at have én Peter Pedal sok og én Angry Birds. Han synes det er dejlig fjollet, og han beholder dermed et "par" istedet for at de røg ud fordi deres makker var væk :D

Det gør vi også med Edith (det er dog sjældent at hun har sokker på, fordi hun hader bukser :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 23. okt. 2016 at 10:45 PM, lpd said:

Og hvis man er rigtig nærig, så klipper man et gammelt håndklæde i stykker, overlocker/zigzagger kanterne og så er der klude ;) de koster kun vand og tråd. 

 

Bruger du også stofklude til pøllebleer?

Mon det er undskyldningen for at købe en overlocker? At jeg kan spare på indkøb af klude :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/9/2016 at 9:00 PM, Thalia said:

Kan anbefale Too Good To Go, hvor man køber mad i bedste Stop Spild af Mad-stil. Har her til aften købt en bagerpose med et stort franskbrød, rugbrød, brunsvigerkage, fire chokoladeboller, en kanelsnegl og et kærnemælkshorn til 35 kr ved den lokale bager. I forgårs stod den på sushi til kun 30 kr pr person.

Et godt supplement hvis man er sulten efter takeaway eller bagerbrød, men gerne vil spare.

Hvor er det smart. Vores lokale bager lige nede foran har en pose til 30,- Jeg håbede lidt fiskehandleren også var med, men ikke umiddelbart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Stephi-moren said:

 

Bruger du også stofklude til pøllebleer?

Mon det er undskyldningen for at købe en overlocker? At jeg kan spare på indkøb af klude :lol 

Ja og nej, for han skider jo 9 ud af 10 gange på toilettet, og så er det minimalt hvad der er af bæ på ham, hvis der overhovedet er noget :lol

Men ja, hvis han laver i bleen så bruger jeg også de klude. hvis der er meget tager jeg bare lige det værste med wv papir først. Vi har klude der kun er til bleskift, så jeg er ikke så sart.

 

Jeg har købt min overlocker for 1500 kr på gul og gratis og jeg ELSKER den! det er virkelig nemt at sy børnetøj også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER