skruk

at spare :)

494 indlæg i dette emne

Beviser? Ej hold da op. Jeg tror sgu ikke det er fordi man tror skruk lyver. :p Men jeg kunne nu også godt tænke mig at se en kvittering fra en almindeligt indkøb. Det er da en nem måde at se hvad de gør anderledes end en selv fx. Især når man jo lige netop har så svært ved at forstå hvordan det kan lade sig gøre - det kan jo være nogle muligheder vi andre ikke har fået øjnene op for.

I mine øjne lød det som beviser - og ja det er min helt egen tolkning, ligesom andre tolker noget andet. Jeg ville sgu helt ærligt blive lidt ked, hvis det her var min tråd, og derfor ytrer jeg som jeg gør. Og lige det giver jo så jer andre muligheden for at forklare at I ikke mener noget ondt med jeres indlæg, og det er måske meget rart at få fokus på.

Jeg gad faktisk godt se jer andres boner - altså de af jer der har et "højt" budget, for det er jeg godt nok mega nysgerrig på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes måske også det kan komme til at virke en smule anklagende mod skruk med krav på beviser og så videre.

Jeg synes det er dybt imponerede at I kan gøre det, og det har jeg stor respekt for. Tror lige jeg skal have sparket gang i min egen sparsommelighed igen, når madleden forsvinder og vi kan komme igang med madplan igen. Elsker at spare og få lagt lidt penge til side

Beviser?? Der var mig der spurgte efter boner fordi jeg synes det er spændende at se hvordan hun handler, kun jo være man kunne lære noget.

Jeg håber absolut ikke skruk opfatter vores spørgsmål som en hetz! Vi er bare meget nysgerrige! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beviser?? Der var mig der spurgte efter boner fordi jeg synes det er spændende at se hvordan hun handler, kun jo være man kunne lære noget.

Jeg håber absolut ikke skruk opfatter vores spørgsmål som en hetz! Vi er bare meget nysgerrige! :lol

Læs hvad jeg skrev til fru Nielsen. Der forklarer jeg hvad jeg mener :)

Jeg syntes personligt, mange indlæg havde en lidt negativ klang mod skruk og derfor reagerede jeg. Det var ikke mig, der nævnte hetz. Men dejlig at I ikke mente det sådan. Det kan være svært at tyde i det skrevne ord :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indrømmet, jeg blev faktisk ked af den med en bon og j og d's regnestykke. Jeg tror det er mentaliteten bag det, altså hvor lidt man bruger pr dag.

Jeg har aldrig kunnet finde ud af at ligge billeder herind og har ikke tænkt mig at lære det, derfor jeg bruger instagram ;)

Og vi har ca 20 kr om dagen til husholdning for at kommenterer i forhold til regnestykket. Nu laver jeg lige et regnestykke over, hvad vi har brugt mandag :)

1/4 l mælk =1,25

100 g havregryn = 0.89

Bolle til Immanuel =0.2

Frugt til Immanuel = 0,5

Rugbrød m pålæg = 7

Bolle og frugt Immanuel =0,7

Kage til manden =0,15

Krebinetter = 5 kr

Spidskål = 5 kr

Af disse ting er spidskål krebinetter, rugbrødet, pålægget og boller datovarer.

Vi behøvede ikke spare så meget, vi har valgt det som en livsstil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indrømmet, jeg blev faktisk ked af den med en bon og j og d's regnestykke. Jeg tror det er mentaliteten bag det, altså hvor lidt man bruger pr dag.

Jeg har aldrig kunnet finde ud af at ligge billeder herind og har ikke tænkt mig at lære det, derfor jeg bruger instagram ;)

Og vi har ca 20 kr om dagen til husholdning for at kommenterer i forhold til regnestykket. Nu laver jeg lige et regnestykke over, hvad vi har brugt mandag :)

1/4 l mælk =1,25

100 g havregryn = 0.89

Bolle til Immanuel =0.2

Frugt til Immanuel = 0,5

Rugbrød m pålæg = 7

Bolle og frugt Immanuel =0,7

Kage til manden =0,15

Krebinetter = 5 kr

Spidskål = 5 kr

Af disse ting er spidskål krebinetter, rugbrødet, pålægget og boller datovarer.

Vi behøvede ikke spare så meget, vi har valgt det som en livsstil :)

Der var absolut ikke ment som noget negativt :) jeg synes det er mega sejt du er så god til at spare! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vi kører også med restedage, for har vi jo slet ikke de udgifter hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville da gladeligt dele min bon fra i dag - jeg har faktisk fisket den op af skraldespanden ( :rolleyes), men det er altså svært at tyde hvad der står...

 

Jeg kan lige skitsere hvad der står kort:

 

  Normalpris Rabat Pris

Parmesan 90 25 65

Toiletpapir 90 42 48

Køkkenrulle     12

Hvidvin 50 20 30

Svinebryst friland 50 5 45

Svinebryst friland 50 5 45

Thiese Minimælk     10

Øko rød peber     18

Øko kyllingfilet     60

Mozarella*2     6

Fryseposer 100 stk     15

Skagenslapper (frost) 19 9 10

Græskarkerneboller (frost) 19 9 10

Buko smøreost     21

Specialøl 20 8 12

Øko hvedemel     15

Nutella     38

Græsk yoghurt 32 8 24

Danske Champignon     11

Vindruer     25

2*pålægssalat 46 11 35

Nederdel Anna 50% 100 50 50

Bluse+natdragt lillesøster 130 55 75

Chokolade 27 7 20

Øko agurk     10

Spegepølse     32

Øko piskefløde ½L     17

Øko æg 10 stk     31

Bacon i tern     15

Frilandsbacon skiver     17

Blue jeans     20

I alt     842

 

EDIT: Okay, det er plat, at jeg ikke kan sætte ind fra Excel <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker det også er en vane at handle som I gør. Det er da super flot. Det var der mange, der kunne lære lidt af ;) Vi bruger selv 3000 om måneden og lever godt, delvis øko og meget frisk frugt og grønt,5 lags toiletpapir osv. Men vi har mange kødfrie dage og får heller ikke mælkeprodukter. Til gengæld koster soja alternativerne en del (yoghurt og Risdrik). Vi spiser ikke ost (shit det er dyrt!!) Madplan sparer også mange penge.

Min mor til sammenligning handlede for 5000 kr om måneden til 2 voksne, 5 børn/teenagere og 4-5 dagplejebørn. Det har jeg altid haft respekt for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er super i sparer på mange ting fordi i reelt ikke har nogen indtægt og din mand er studerende- alt respekt for det!

En ting jeg dog undrer mig over- du siger i sparer så meget pga i gerne vil have hus- helt foeståligt, men din mand læser, som jeg forstår en længere videregående uddannelse, ikk? Og er vel færdig inden for en 2 år ish? Så hvis i nu brugte 200kr mere om måneden de næste 2 år, ville det ikke engang være 5000kr hvilket altså ikke gør man får nej af en bank til sit drømmehus?!

Og så kommer din mand jo til at tjene en fin løn også- ikke sagt at fordi man får en god løn om 2 år skal man bare smide om sig med penge, slet ikke, men det virker for mig midt ude af proportion?

Det er ikke ondt ment, men bare undrende!

Og har i tjekket at jeres forsikringer er de billigste i kan finde?

Hvad med gaver til kirken- måske de kunne komme på stand-by indtil i tjener penge og så bruge dem på friske grøntsager? Det vil jeg håbe et hvert trossamfund kunne forstå? For i har jo vitterlig ingen indkomst som sådan og heller ingen formue, så det er jo ikke jer der burde yde på nuværende tidspunkt men når i økonomisk kan det om nogle år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2000 til mad pr måned og så 500 til diverse. Vi har så brugt det meste af denne måneds diverse post til bleer da de er på tilbud i Bilka.

Jeg håber lidt at vi kan få tømt ud i fryseren da den er godt fyldt og så evt. Bruge mindre på mad i denne måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber du frugt henne?

Forskelligt, i den her uge Bilka :) men Immanuel spiser 1/4-1/2 pære om dagen, så derfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da gladeligt dele min bon fra i dag - jeg har faktisk fisket den op af skraldespanden ( :rolleyes), men det er altså svært at tyde hvad der står...

Jeg kan lige skitsere hvad der står kort:

Normalpris Rabat Pris

Parmesan 90 25 65

Toiletpapir 90 42 48

Køkkenrulle 12

Hvidvin 50 20 30

Svinebryst friland 50 5 45

Svinebryst friland 50 5 45

Thiese Minimælk 10

Øko rød peber 18

Øko kyllingfilet 60

Mozarella*2 6

Fryseposer 100 stk 15

Skagenslapper (frost) 19 9 10

Græskarkerneboller (frost) 19 9 10

Buko smøreost 21

Specialøl 20 8 12

Øko hvedemel 15

Nutella 38

Græsk yoghurt 32 8 24

Danske Champignon 11

Vindruer 25

2*pålægssalat 46 11 35

Nederdel Anna 50% 100 50 50

Bluse+natdragt lillesøster 130 55 75

Chokolade 27 7 20

Øko agurk 10

Spegepølse 32

Øko piskefløde ½L 17

Øko æg 10 stk 31

Bacon i tern 15

Frilandsbacon skiver 17

Blue jeans 20

I alt 842

EDIT: Okay, det er plat, at jeg ikke kan sætte ind fra Excel <_<

Wow, det ser dyrt ud :o hvilken butik handler du i? Og handler du alt i en?

Oprigtig undren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også godt dele en kvittering hvis jeg husker den næste gang jeg handler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskelligt, i den her uge Bilka :) men Immanuel spiser 1/4-1/2 pære om dagen, så derfor :)

Nåe, jeg synes heller aldrig, jeg kan finde det så billigt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, jeg kunne have haft samme bon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det ser dyrt ud :o hvilken butik handler du i? Og handler du alt i en?

Oprigtig undren :)

Susannes bon ligner en ret typisk bon herfra - vi handler stort set alt i superbrugsen (og bruger mange penge på indkøb :rolleyes ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker det også er en vane at handle som I gør. Det er da super flot. Det var der mange, der kunne lære lidt af ;) Vi bruger selv 3000 om måneden og lever godt, delvis øko og meget frisk frugt og grønt,5 lags toiletpapir osv. Men vi har mange kødfrie dage og får heller ikke mælkeprodukter. Til gengæld koster soja alternativerne en del (yoghurt og Risdrik). Vi spiser ikke ost (shit det er dyrt!!) Madplan sparer også mange penge.

Min mor til sammenligning handlede for 5000 kr om måneden til 2 voksne, 5 børn/teenagere og 4-5 dagplejebørn. Det har jeg altid haft respekt for!

Mælkefrie alternativer er hammer dyre, vi bruger kun margarine fra xtra og til sovs bruger vi kartoffelvand :) Din mor er da for sej! Respekt til hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan lidt off topic så kunne det være sjovt med en tråd med boner. Sådan til inspiration og så videre. Synes faktisk det er virkelig interessant.

Der er dog ingen, der får mig til at fremvise mine boner offentligt for tiden med det skod mad, jeg spiser :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er super i sparer på mange ting fordi i reelt ikke har nogen indtægt og din mand er studerende- alt respekt for det!

En ting jeg dog undrer mig over- du siger i sparer så meget pga i gerne vil have hus- helt foeståligt, men din mand læser, som jeg forstår en længere videregående uddannelse, ikk? Og er vel færdig inden for en 2 år ish? Så hvis i nu brugte 200kr mere om måneden de næste 2 år, ville det ikke engang være 5000kr hvilket altså ikke gør man får nej af en bank til sit drømmehus?!

Og så kommer din mand jo til at tjene en fin løn også- ikke sagt at fordi man får en god løn om 2 år skal man bare smide om sig med penge, slet ikke, men det virker for mig midt ude af proportion?

Det er ikke ondt ment, men bare undrende!

Og har i tjekket at jeres forsikringer er de billigste i kan finde?

Hvad med gaver til kirken- måske de kunne komme på stand-by indtil i tjener penge og så bruge dem på friske grøntsager? Det vil jeg håbe et hvert trossamfund kunne forstå? For i har jo vitterlig ingen indkomst som sådan og heller ingen formue, så det er jo ikke jer der burde yde på nuværende tidspunkt men når i økonomisk kan det om nogle år :)

Vi køber skam også frisk frugt og grønt, men så faktisk et program i fjernsynet engang, at der var flere vitaminer i frost, fordi de bliver frosset ned på det helt rigtige tidspunkt :)

Vi kunne sagtens bruge mere, det ville ryge fra vores opsparing, da jeg stadig får su. At fjerne vores gave til kirken ville være det sidste sted, det er jo ikke vores penge, men nogle vi har fået :)

Forsikringer kan ikke fås billigere, vi er godt dækket med både ulykke og liv og det er vigtigt for mig :) vi har ved lb, som studerende :)

Og vi har jo faktisk en GOD og SOLID opsparing, som vi kan hapse fra hvis der kommer krise ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da gladeligt dele min bon fra i dag - jeg har faktisk fisket den op af skraldespanden ( :rolleyes), men det er altså svært at tyde hvad der står...

Jeg kan lige skitsere hvad der står kort:

Normalpris Rabat Pris

Parmesan 90 25 65

Toiletpapir 90 42 48

Køkkenrulle 12

Hvidvin 50 20 30

Svinebryst friland 50 5 45

Svinebryst friland 50 5 45

Thiese Minimælk 10

Øko rød peber 18

Øko kyllingfilet 60

Mozarella*2 6

Fryseposer 100 stk 15

Skagenslapper (frost) 19 9 10

Græskarkerneboller (frost) 19 9 10

Buko smøreost 21

Specialøl 20 8 12

Øko hvedemel 15

Nutella 38

Græsk yoghurt 32 8 24

Danske Champignon 11

Vindruer 25

2*pålægssalat 46 11 35

Nederdel Anna 50% 100 50 50

Bluse+natdragt lillesøster 130 55 75

Chokolade 27 7 20

Øko agurk 10

Spegepølse 32

Øko piskefløde ½L 17

Øko æg 10 stk 31

Bacon i tern 15

Frilandsbacon skiver 17

Blue jeans 20

I alt 842

EDIT: Okay, det er plat, at jeg ikke kan sætte ind fra Excel <_<

Hvor har du købt mozzarella til 6 kr for 2? Og er det den friske? Det var knagme billigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2000 til mad pr måned og så 500 til diverse. Vi har så brugt det meste af denne måneds diverse post til bleer da de er på tilbud i Bilka.

Jeg håber lidt at vi kan få tømt ud i fryseren da den er godt fyldt og så evt. Bruge mindre på mad i denne måned.

Fryserdage er gode og geniale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også godt dele en kvittering hvis jeg husker den næste gang jeg handler :)

Fedt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er imponerende. Vi bruger ca 5-6000 på mad (2 voksne og en 2-årig), bleer er ikke inkluderet. Dog tåler min datter ikke mælk og min mand drikker også kun soyamælk, så det er lidt dyrt, men altså.

Er virkelig inspireret. Især i forhold til madspild - der har vi alt for meget. Fx, hvis min datter ikke spiser sin frugt og grønt op = i skraldespanden, hvor jeg jo burde gemme den, evt putte den i en juicer? :) så tak for inspiration! Synes det er hammersejt ikke at leve over evne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåe, jeg synes heller aldrig, jeg kan finde det så billigt :lol

:lol nej, Immanuel spiser ikke meget og vi har fået sådan nogle geniale bøtter fra Tupperware i julegave, så frugten stadig er lækker efter to dage :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER