skruk

at spare :)

494 indlæg i dette emne

Ih hvor dejligt, at de hitter og kan leve lidt videre :loveshower

  

Fantastisk! :super

Hehe, "Barbamamas secondhand shop" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, "Barbamamas secondhand shop" :D

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev der handlet ind til endnu en uge. Jeg er egentlig godt tilfreds, men synes alligevel det løb lidt for højt op, da tallene blev lagt sammen i Excel. Udover dagligvarer var der også en par fødselsdagsgaver samt barselsgave til en venindes datter, samt lidt udstyr til katten.

 

Edit: Til de hurtige er der minus 25% på alt økologi i grøntafdelingen i Føtex indtil i aften. :D

 

12919483_10209020381686402_1433733157_o.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fakta har 25% på deres 365/øko-serie (med enkelte undtagelser) fra i dag og vist en uge frem. Jeg har foreløbig været rigtig fint tilfreds med kvaliteten på de produkter, så jeg fandt det i hvert fald umagen værd at bevæge måsen op til den lokale butik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fakta har 25% på deres 365/øko-serie (med enkelte undtagelser) fra i dag og vist en uge frem. Jeg har foreløbig været rigtig fint tilfreds med kvaliteten på de produkter, så jeg fandt det i hvert fald umagen værd at bevæge måsen op til den lokale butik :)

 

Tak for tippet :) Tror jeg skal i Fakta senere i dag så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er forresten et rimeligt godt program, jeg så det andet afsnit :)

Ja, jeg synes også, at det er helt sjovt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige stenet afsnittene! Og det er da bare super godt! Jeg er hvertfald overrasket :)

Desuden så prøver vi noget nyt af herhjemme - i Hillerød er der nemlig åbnet en døgn-netto så Nichlas vil handle mandag nat inden han kommer hjem. Herhjemme er det mig som impuls -shopper så måske det giver lidt bonus :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej

Har læst lidt i tråden og føler mig motiveret til at prøve at spare. Vi bruger rigtig mange penge på mad men her i Schweiz er alt også meget dyrt, især kød.

Synes det var lidt sjovt at nogle i tråden skrev om hvor mange vandflasker de har i køleskabet. Her er vandet i vandhanen iskoldt og lige til at drikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg så godt første afsnit og ved altså ikke helt hvad jeg synes. For jeg synes jo ikke nødvendigvis, at billigst er bedst. Det er jo altså ind imellem, at pris og kvalitet hænger sammen og jeg blev lidt vred over, at de ikke accepterede moderens ønske om, at rosiner skulle være økologiske. 

 

Men generelt er det da en god reminder, at mærkevaren ikke nødvendigvis er bedst ift. ost, spegepølse (selvom man nu nok lige kan tjekke kød- og e-nummer-indhold) og f.eks. nødder! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er svært at spare, når vi har mange mennesker i weekenderne der hjælper os med projektet. De skal fodres og det koster! Nogle gange synes jeg sku' ikk 5000 rækker langt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg så godt første afsnit og ved altså ikke helt hvad jeg synes. For jeg synes jo ikke nødvendigvis, at billigst er bedst. Det er jo altså ind imellem, at pris og kvalitet hænger sammen og jeg blev lidt vred over, at de ikke accepterede moderens ønske om, at rosiner skulle være økologiske.

Men generelt er det da en god reminder, at mærkevaren ikke nødvendigvis er bedst ift. ost, spegepølse (selvom man nu nok lige kan tjekke kød- og e-nummer-indhold) og f.eks. nødder! :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i en god periode spare-mæssigt! Det var blevet lidt for dyrt..

Vi handler på nemlig.com til en uge ad gangen og får en kasse med frugt og Grønt som tomat, agurk, gulerødder fra årstiderne hver fredag.

Og bruger ca 800kr ugentligt. Det meste er øko, men nogle ting er "bare" danske. Jeg køber meget ind af kolonialvarer, når der er tilbud og

vi laver madplanhver uge, bager selv alt brød og bruger alle rester.

Og det er super dejligt, at der er kommet system i det hele :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg så godt første afsnit og ved altså ikke helt hvad jeg synes. For jeg synes jo ikke nødvendigvis, at billigst er bedst. Det er jo altså ind imellem, at pris og kvalitet hænger sammen og jeg blev lidt vred over, at de ikke accepterede moderens ønske om, at rosiner skulle være økologiske.

Men generelt er det da en god reminder, at mærkevaren ikke nødvendigvis er bedst ift. ost, spegepølse (selvom man nu nok lige kan tjekke kød- og e-nummer-indhold) og f.eks. nødder! :)

Meget enig!

Synes godt at de kunne tage højde for folks ønsker om f.eks. at leve økologisk, i stedet for bare at tage billigste vare og banke folk i hovedet med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg så godt første afsnit og ved altså ikke helt hvad jeg synes. For jeg synes jo ikke nødvendigvis, at billigst er bedst. Det er jo altså ind imellem, at pris og kvalitet hænger sammen og jeg blev lidt vred over, at de ikke accepterede moderens ønske om, at rosiner skulle være økologiske. 

 

Men generelt er det da en god reminder, at mærkevaren ikke nødvendigvis er bedst ift. ost, spegepølse (selvom man nu nok lige kan tjekke kød- og e-nummer-indhold) og f.eks. nødder! :)

Jeg fik ikke lige set første afsnit. Men helt enig - billigst er ikke altid bedst - det kan bare være en god ide at overveje, hvad man køber af vane, og hvad der reelt smager bedst :) Jeg er selv pernitten med en del økologi, men har i nyere tid interesseret mig lidt mere for, hvor jeg så køber det og af hvilket mærke :)

Det ene afsnit havde også nogle pointer i forhold til madspild og opskrifter - det syntes jeg egentlig var nok så interesant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har et godt tip til billige økologiske agurker? Vi køber gerne 6 om ugen, så det løber op :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har et godt tip til billige økologiske agurker? Vi køber gerne 6 om ugen, så det løber op :lol

Jeg kender problemet <_<

Vi handler stort ind til økodag i Føtex! I denne uge har fakta faktisk 25 %.

Er det ikke økedag nogle steder, så er Rema, Lidl eller Netto billigst (her i vores by, måske det er anerledes i din)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender problemet <_<

Vi handler stort ind til økodag i Føtex! I denne uge har fakta faktisk 25 %.

Er det ikke økedag nogle steder, så er Rema, Lidl eller Netto billigst (her i vores by, måske det er anerledes i din)

Jaeh, vi køber rigtig meget i Rema, det bliver nok ikke billigere :chin:

Synes bare det lyder så vanvittigt at bruge 200 om måneden på AGURK! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, vi køber rigtig meget i Rema, det bliver nok ikke billigere :chin:

Synes bare det lyder så vanvittigt at bruge 200 om måneden på AGURK! :lol

Især taget i betragtning at de er 92% vand eller hvor meget det er :lol

Kunne i spise mere squash? Det er til tider lidt billigere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i en god periode spare-mæssigt! Det var blevet lidt for dyrt..

Vi handler på nemlig.com til en uge ad gangen og får en kasse med frugt og Grønt som tomat, agurk, gulerødder fra årstiderne hver fredag.

Og bruger ca 800kr ugentligt. Det meste er øko, men nogle ting er "bare" danske. Jeg køber meget ind af kolonialvarer, når der er tilbud og

vi laver madplanhver uge, bager selv alt brød og bruger alle rester.

Og det er super dejligt, at der er kommet system i det hele :yay

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, vi køber rigtig meget i Rema, det bliver nok ikke billigere :chin:

Synes bare det lyder så vanvittigt at bruge 200 om måneden på AGURK! :lol

Stueopdræt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stueopdræt :D

Haha! Ja, ude på altanen kan I måske have en plante :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg har sparet lidt idag.. Har i hvertfald købt en trip trap høj-stol med den gamle bøjle på til 100 kr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER