skruk

at spare :)

494 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke leve uden min rygsæk, jeg er aldrig gået over til "voksentasker" såsom skuldertasker for jeg synes rygsækken er 1000 gange mere behagelig at have på og der er plads til meget mere i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har næsten altid poser med. Der ligger ofte en 5-10 stykker i bilen. Og som en skriver, så kan man sagtens se om de er blevet brugt før. Og ellers er det tit at designet er noget helt andet end det de har på posen den dag vi handler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid poser i bilen. De er foldet så de er nemme at have med i lommen. Det er ret nemt at se de ikke er nogen vi har snuppet i butikken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemvendt fra månedens første indkøbstur. Køleskabet var tomt (vitterligt, der lå to trekantede smøreoste, en forkølet peberfrugt og seks dåser øl :blush ) og jeg føler faktisk ikke at jeg har fået noget som helst med hjem. Det bugner ikke som det plejer :P

 

I Bilka var jeg da heldig at finde et løbehjul sat ned fra 250 kr til kun 50. Så er fødselsdagsgaven til nevøen da i hus.

 

Hvordan ser jeres indkøbsuge ud?

 

10400344_10208661215827480_2453391958877

 

12799006_10208661218027535_8874740321683

12794382_10208661218187539_1196533689459

12805669_10208661218667551_5059632681253

 

12795521_10208661220467596_8410491941725

 

12814368_10208661220987609_2376103539295

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor meget kattegrus, der er i den pakke du køber i Rema, men du kan få 8 (eller er det 10) liter klumpende i Lidl til ca. 25 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor meget kattegrus, der er i den pakke du køber i Rema, men du kan få 8 (eller er det 10) liter klumpende i Lidl til ca. 25 kr.

Tidligere brugte jeg ikke klumpende kattegrus fra Spar til 15 kr for 8 liter, men skiftede hele tiden fordi det stank helt vildt. Da jeg skiftede til krystaller slap jeg lige pludselig for lugten og så skal det kun skiftes en gang hver 3-4 uge. Så på den måde er det ikke så dyrt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidligere brugte jeg ikke klumpende kattegrus fra Spar til 15 kr for 8 liter, men skiftede hele tiden fordi det stank helt vildt. Da jeg skiftede til krystaller slap jeg lige pludselig for lugten og så skal det kun skiftes en gang hver 3-4 uge. Så på den måde er det ikke så dyrt igen.

Ah okay :) smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NSEllekilde: Som Lene skriver bør du nok investere i et indkøbsnet eller rygsæk, når nu I bor i lejlighed. Det bliver et helvede at slæbe tunge klodskasser og barnevogn med op og ned :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay :) smart :)

 

Jeg var også lidt betænkelig i starten, men de manglende lugtgener gør virkelig at jeg ikke har lyst til at skifte tilbage, selvom det er ca. 10 kr dyrere om måneden.

 

Pt afprøver jeg hvilket tørfoder kræsenpindene vil spise, da den gamle sæk er ved at være tom og jeg ikke lige har planer om at køre til Fuglebjerg efter en ny. Så har købt fem forskellige slags i dag. Hurra for Normal der sælger små pakker og Bilka der kører minus 25% på alt dyrefoder.  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flytter jo i stuen lige om lidt (og altså ingen trapper ;))

Edit: og var det ikke også derfor at jeg havde fundet en mand? Til at bære mine shoppingting? :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også lidt betænkelig i starten, men de manglende lugtgener gør virkelig at jeg ikke har lyst til at skifte tilbage, selvom det er ca. 10 kr dyrere om måneden.

Pt afprøver jeg hvilket tørfoder kræsenpindene vil spise, da den gamle sæk er ved at være tom og jeg ikke lige har planer om at køre til Fuglebjerg efter en ny. Så har købt fem forskellige slags i dag. Hurra for Normal der sælger små pakker og Bilka der kører minus 25% på alt dyrefoder. :P

Du kan jo prøve fra zooplus.de :) den tyske udgave er lidt billigere end den danske og man skal betale fragt begge steder.

Men de sælger selvfølgelig mærkefoder, så hvis du bruger whiskas eller lignende sparer du ikke noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo prøve fra zooplus.de :) den tyske udgave er lidt billigere end den danske og man skal betale fragt begge steder.

Men de sælger selvfølgelig mærkefoder, så hvis du bruger whiskas eller lignende sparer du ikke noget ;)

 

Det eneste kattene vil spise er Bilanx (Best Friend) og det kan man godt købe online, men jeg er lidt for nærig til at give 200 kr i fragt for 10 kg foder. :blush Så indtil bliver det små poser, indtil jeg har fundet noget de vil spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste kattene vil spise er Bilanx (Best Friend) og det kan man godt købe online, men jeg er lidt for nærig til at give 200 kr i fragt for 10 kg foder. :blush Så indtil bliver det små poser, indtil jeg har fundet noget de vil spise.

Du kan godt få en smagsprøve hos os ;) vi har Sanabelle som tørkost og kattovit som vådfoder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt få en smagsprøve hos os ;) vi har Sanabelle som tørkost og kattovit som vådfoder :)

 

De mærker har jeg aldrig hørt om før. Det må da prøves på et tidspunkt :)

 

Opdagede at Petworld har tilbud på kattegrus og kom til at bestille 15 poser, så nu løber vi da ikke tør det næste års tid :lolhit Men til 20 kr posen (normalpris 50 kr) kunne jeg altså ikke lade være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå...

Vi har ca 5000kr når der er trukket til budget... Det er til mad, brændstof (til den lille bil) tøj og fornøjelser.

Kan det overhovedet lade sig gøre at spare op til en lille ferie, og så stadig leve? :chin:

(Vi kan sagtens undvære tøjkøb i lang tid, da Vi er opdateret med tøj og overtøj.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå...

Vi har ca 5000kr når der er trukket til budget... Det er til mad, brændstof (til den lille bil) tøj og fornøjelser.

Kan det overhovedet lade sig gøre at spare op til en lille ferie, og så stadig leve? :chin:

(Vi kan sagtens undvære tøjkøb i lang tid, da Vi er opdateret med tøj og overtøj.)

 

Det kommer vel an på hvor stramt i vil side og hvad i forventer af en ferie. Hvis i sætter 100 kr af om måneden er der langt til en måned i thailand, men hvis I  kan spare 500 sammen om måneden, kan der nok snart blive til en forlænget weekend i lalandia eller noget lignende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå...

Vi har ca 5000kr når der er trukket til budget... Det er til mad, brændstof (til den lille bil) tøj og fornøjelser.

Kan det overhovedet lade sig gøre at spare op til en lille ferie, og så stadig leve? :chin:

(Vi kan sagtens undvære tøjkøb i lang tid, da Vi er opdateret med tøj og overtøj.)

Tjah, hvor meget går der til i brændstof - er det nødvendig kørsel til og fra arbejde fx eller noget I kan økonomisere med?

Hvis I er meget forsigtige, kan I måske godt spare en lille smule op... Om det kan blive til en ferie, vil vel afhænge af, hvilken ferie og hvor længe I sparer op til den...

Men altså, helt ærligt så er det ikke ret meget st gøre med... I har vel også fødselsdage, der skal købes gaver til o.l.

På den anden side så mindes jeg, at træden udsprang af skruks virkeligt imponerende evne til at leve på en sten. Måske du kan prøve at genlæse de første sider af tråden :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel an på hvor stramt i vil side og hvad i forventer af en ferie. Hvis i sætter 100 kr af om måneden er der langt til en måned i thailand, men hvis I kan spare 500 sammen om måneden, kan der nok snart blive til en forlænget weekend i lalandia eller noget lignende.

Jeg tænker ikke noget fancy-pancy ferie. Måske noget camping eller lign i DK eller Tyskland. En forlænget weekend eller en uge i sommerferien.

Jeg er villig til at sidde stramt i det, men uden at jeg skal køre surt i det (giver det mening?)

Hvad er realistisk at sidde for i ugen? Der skal self. Være til både morgenmad, madpakke til Luna (og frokost til mig) og aftensmad. Bleer og personlig hygiejne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, hvor meget går der til i brændstof - er det nødvendig kørsel til og fra arbejde fx eller noget I kan økonomisere med?

Hvis I er meget forsigtige, kan I måske godt spare en lille smule op... Om det kan blive til en ferie, vil vel afhænge af, hvilken ferie og hvor længe I sparer op til den...

Men altså, helt ærligt så er det ikke ret meget st gøre med... I har vel også fødselsdage, der skal købes gaver til o.l.

På den anden side så mindes jeg, at træden udsprang af skruks virkeligt imponerende evne til at leve på en sten. Måske du kan prøve at genlæse de første sider af tråden :chin:

Det er min bils brændstof og pt. Ligger det på ca 1000kr i måneden. Jeg går jo hjemme pt, så kan nok godt få den længere ned, hvis jeg tænker mig om, og går lidt mere ;)

Som skrevet til Pumpkins er det ikke en fancy ferie Vi er ude efter.. Vil bare gerne hjemmefra i år! Om det så er en forlænget weekend eller en uge, er sådan set underordnet! Jeg tænker camping eller lign.

Jo der er da et par fødselsdage Vi skal give til, men det er ca 200-250kr pr. Stk, så mon ikke det nok skal gå?

Jo Skruk kunne jo leve for ca. 1000kr i måneden.... Så lang skal/vil jeg ikke ned!

Men er det realistisk at leve for 2500kr +/-??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ikke noget fancy-pancy ferie. Måske noget camping eller lign i DK eller Tyskland. En forlænget weekend eller en uge i sommerferien.

Jeg er villig til at sidde stramt i det, men uden at jeg skal køre surt i det (giver det mening?)

Hvad er realistisk at sidde for i ugen? Der skal self. Være til både morgenmad, madpakke til Luna (og frokost til mig) og aftensmad. Bleer og personlig hygiejne.

 

Vi kan i hvert fald, når vi strammer os an, holde os på omkring 750 kr om ugen i indkøb. Det kræver madplan, udnyttelse af tilbud, genbrug af råvarer (fx kan vi få et hvidkål til at være til både cole slaw, stuvet hvidkål og en 3. ret) og at man skærer det "fancy" fra (altså kommer grøntsager i en kødsovs for at få den til at holde til 2 dage, men så ikke laver salat til). På den måde ville I have 2000 til alt det andet, og det I så ikke bruger der, kan I spare op til ferie. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan i hvert fald, når vi strammer os an, holde os på omkring 750 kr om ugen i indkøb. Det kræver madplan, udnyttelse af tilbud, genbrug af råvarer (fx kan vi få et hvidkål til at være til både cole slaw, stuvet hvidkål og en 3. ret) og at man skærer det "fancy" fra (altså kommer grøntsager i en kødsovs for at få den til at holde til 2 dage, men så ikke laver salat til). På den måde ville I have 2000 til alt det andet, og det I så ikke bruger der, kan I spare op til ferie.

Vi må i gang med madplaner og tilbudsjagt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå...

Vi har ca 5000kr når der er trukket til budget... Det er til mad, brændstof (til den lille bil) tøj og fornøjelser.

Kan det overhovedet lade sig gøre at spare op til en lille ferie, og så stadig leve? :chin:

(Vi kan sagtens undvære tøjkøb i lang tid, da Vi er opdateret med tøj og overtøj.)

Det er jo svært at sige... Vi ligger 2000 til side hver måned til husholdning og mad, men vi bruger det aldrig. Det er til to voksne og en baby som bare skal have lidt bleer. Vi producerer selv en del kød og grøntsager.

Vi bor på landet så vi bruger minimum 2000 på benzin, men den er jo meget individuel. Hvis I ikke har dyre vaner med personlig pleje, tøj, gaver og unødvendige ting, så tænker jeg det sagtens kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min bils brændstof og pt. Ligger det på ca 1000kr i måneden. Jeg går jo hjemme pt, så kan nok godt få den længere ned, hvis jeg tænker mig om, og går lidt mere ;)

Som skrevet til Pumpkins er det ikke en fancy ferie Vi er ude efter.. Vil bare gerne hjemmefra i år! Om det så er en forlænget weekend eller en uge, er sådan set underordnet! Jeg tænker camping eller lign.

Jo der er da et par fødselsdage Vi skal give til, men det er ca 200-250kr pr. Stk, så mon ikke det nok skal gå?

Jo Skruk kunne jo leve for ca. 1000kr i måneden.... Så lang skal/vil jeg ikke ned!

Men er det realistisk at leve for 2500kr +/-??

Hehe, jeg ville heller aldrig kunne leve så stramt, men måske nogen af hendes fif kan bruges.

Jeg ville klart gøre bilen til strengt-nødvendigt-only - det er også så sundt at gå :D

Jow, jeg vil mene, at I godt kan skrabe sammen til en beskeden tur i det lag - men det kommer nok lidt an på en prøve, om I kan holde ud at skære ind til benet. Jeg ville starte med en ultra-spare-måned og så vurdere, hvad det kostede (gem kvitteringerne) og hvor hårdt det var :chin: Det vil sige mest om, hvorvidt I kan komme ned i nærheden af 2.500,-

Ok med gaver - jeg kan bare se, at det let bliver en ret stor post her - alene i marts er der fire fødselsdage - det ville gøre et ret betydeligt indhug i et samlet budget på 5.000,-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara, vi har et mål om at leve for 3000 om måneden :) Det er dog uden brændstof, gaver og tøj - det er kun mad og husholdning.

Umiddelbart ser det ud til at lykkes uden at vi mangler noget, men det kræver en del planlægning synes jeg.

Jeg handler hver mandag og hver torsdag/fredag og prøver at holde mig på max 350 kr pr gang. Mandag handler jeg mælk til hele ugen og generelt så langt frem i ugen som muligt. Dvs. der handler jeg kedelige ting som hakkede tomater på dåse, ris, pasta, rugbrød, pålæg, agurk og peberfrugt, kål, gulerødder. Torsdag/fredag handler jeg ind til weekenden og alt efter hvor godt det er gået med at spare om mandagen/i ugen, kan der være plads til lidt sjovere ting såsom cola, kakao, krydderurter, spændende grøntsager. Kød købes efter behov, vi spiser meget kyllingefilet og hakket svin og vi spiser ikke kød hver dag.

Vi laver madplan, der følger dette mønster:

Mandag: Noget, hvor alle forrige uges grøntsagsrester kan puttes i. Fx lasagne, spaghetti og kødsovs, kylling i karry, pita.

Tirsdag: Rester, suppe eller rugbrød. Suppe har vi et lille lager af i fryseren (Mou købt på tilbud) og så supplerer vi med suppehorn, evt. kylling og flutes. Til rugbrød køber vi næsten altid fisk, fx ørred, makrel eller laks.

Onsdag: Rugbrød eller en ret, der bliver rester af.

Torsdag: Rester eller suppe

Fredag: Noget hjemmelavet, der smager af junk. Fx hjemmelavet pizza, tortillas-pizza, hotdogs, hjemmelavede burgere, tortillas

Lørdag: "Dyr dag" hvor vi får et godt stykke kød, fersk fisk, god salat til maden eller sådan noget. Der køber vi gerne ind til, at der er overskud af grøntsager.

Søndag: Tøm køleskabet/rester/suppe

Når man lige ser det, ligner det godt nok, at vi spiser rester af rester hele tiden :D Men sådan oplever jeg det nu slet ikke. Men altså suppe og rugbrød får vi meget og det letter i hvert fald i budgettet.

Og så prøver vi at gøre brug af gode tilbud. Rema holder fødselsdag i disse dage og vi har derfor et lille lager i fryseren/skabet bestående af juice, hakket svin, rødspættefileter, en hel hamburgerryg, leverpostej, rugbrød, kyllingebryst og suppe.

Kender du app'en eTilbudsavis? Den sidder jeg gerne og surfer på, hvis jeg har et øjeblik hvor jeg alligevel bare sidder og glor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svarer jer lige enkeltvis i morgen :) men jeres besvarelser er læst og vil lige "tygge på det" over natten. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER