My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Jeg jubler altså lige :

Efter en laaaaang nat med ulykkelig pige som kun ville være ved brystet og maven, var mit bryst ligesom tomt. Jeg har været ked af det og frustreret hele dagen over at jeg ikke havde nok mælk til at mætte den lille stakkel og af den grund har jeg ikke haft appetit.

Nichlas fik mig overtalt til at spise lidt rugbrød med masser af smør, leverpostej og ost (altså på forskellige madder :p) og drikke lidt juice og en flaske vand - allerede en halvanden time efter pibler det med mælk fra mine bryster :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg jubler altså lige :

Efter en laaaaang nat med ulykkelig pige som kun ville være ved brystet og maven, var mit bryst ligesom tomt. Jeg har været ked af det og frustreret hele dagen over at jeg ikke havde nok mælk til at mætte den lille stakkel og af den grund har jeg ikke haft appetit.

Nichlas fik mig overtalt til at spise lidt rugbrød med masser af smør, leverpostej og ost (altså på forskellige madder :P) og drikke lidt juice og en flaske vand - allerede en halvanden time efter pibler det med mælk fra mine bryster :loveshower

Det er virkelig afgørende, at du sørger for at få mad og vand nok! Så selvom det ikke virker som en førsteprioritet, så må du sørge for det bliver det! 

Point til Nichlas! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig afgørende, at du sørger for at få mad og vand nok! Så selvom det ikke virker som en førsteprioritet, så må du sørge for det bliver det!

Point til Nichlas! ;)

Nemlig. Og gode fedtstoffer er mega vigtigt. Jeg snacker gerne mandler engang imellem og kan mærke det går direkte i mælken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig afgørende, at du sørger for at få mad og vand nok! Så selvom det ikke virker som en førsteprioritet, så må du sørge for det bliver det!

Point til Nichlas! ;)

Jeg vidste det jo egentlig godt, men ja, mad var bare slet ikke en prioritering på det tidspunkt - men det bliver det nu :yay

Nichlas ER god :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig. Og gode fedtstoffer er mega vigtigt. Jeg snacker gerne mandler engang imellem og kan mærke det går direkte i mælken

Vi har også indkøbt nødder af samme årsag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også indkøbt nødder af samme årsag :)

Hvis du drikker kaffe, the eller varm kakao, så vil jeg anbefale et godt skvæt fløde i - det går direkte i babserne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wacko Sigrid er begyndt at gumle lidt med sine to spidse tænder :wacko

Edit: Det er ikke helt nyt, men det er betydeligt optrappet i dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wacko Sigrid er begyndt at gumle lidt med sine to spidse tænder :wacko

Edit: Det er ikke helt nyt, men det er betydeligt optrappet i dag :rolleyes

Argh! Der er vi også lidt <_< små banditter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du drikker kaffe, the eller varm kakao, så vil jeg anbefale et godt skvæt fløde i - det går direkte i babserne ;)

Sikke en god undskyldning for at drikke varm kakao med flødeskum! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god undskyldning for at drikke varm kakao med flødeskum! :D

Præcis :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Carl Phillip har 6!!! Tænder men han bider ikke/ heldigvis.

Han ved mig lige igår faktisk.. Men tror det var et "uheld" håber jeg da.. For Søren det gør ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj i ammetråden :) så kan jeg også være med her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et afsnit om tænder på ammenets hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj i ammetråden :) så kan jeg også være med her :)

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløj i ammetråden :) så kan jeg også være med her :)

Tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Der er et afsnit om tænder på ammenets hjemmeside.

Har læst det :) Bliver stadig lidt stresset, når hun går i gang med de små hugtænder i undermunden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl Phillip har 6!!! Tænder men han bider ikke/ heldigvis.

Han ved mig lige igår faktisk.. Men tror det var et "uheld" håber jeg da.. For Søren det gør ondt

Ja, det er sq et rimeligt følsomt sted :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha amning gør ondt denne gang :( med vigga gjorde det aldrig ondt.men denne gang føles det som om en sidder med en rusten sav eller en skarp kniv og forsøger at skære vorten af hver gang hun skal ammes :( håber det snart bliver bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha amning gør ondt denne gang :( med vigga gjorde det aldrig ondt.men denne gang føles det som om en sidder med en rusten sav eller en skarp kniv og forsøger at skære vorten af hver gang hun skal ammes :( håber det snart bliver bedre

 

Puha med CE gjorde det også rigtig ondt. Det viste sig at han sugede forkert. Har du fået tjekket det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha med CE gjorde det også rigtig ondt. Det viste sig at han sugede forkert. Har du fået tjekket det?

Ja de har tjekket tungebåndet og det var ok. Prøver også at få hende til at lave "burgermund" hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Puha amning gør ondt denne gang :( med vigga gjorde det aldrig ondt.men denne gang føles det som om en sidder med en rusten sav eller en skarp kniv og forsøger at skære vorten af hver gang hun skal ammes :( håber det snart bliver bedre

Mit har også gjort ondt begge gange! For filan hvor det gør nuller naller!

Har du en brystpumpe? For mig hjalp det at "pumpe vorten frem" inden amning - den blev ligesom varmet op og var nemmere at få fat på for Gunvor..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er meget opmærksom på læbestiftformen. Indimellem er den der men gør hvad jeg kan for den ikke er der.

Tror ikke det vil hjælpe me brustpumpe faktisk, vorten er fint fremme og hun får nemt fat.

Håber det bare lige er her i starten og de blir lidt mere hærdede snart. Ammer heldigvis kun fra et bryst pr amning så det er god pause imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER