My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Ja ha ha :D

Men det er jo for at babys hage er der, hvor mælkeknuden er ;)

Min mælkeknude er i øvrigt væk igen - igen :yay

Hehe, ovenpå massere jeg bare selv lidt med et par fingre :) Jeg plejer faktisk i slutningen af amninger at massere så meget af brystet, som jeg kan komme til, imens hun stadig har fat, for at prøve at forebygge knuder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan ofte ammer i, og hvor lang tid af gangen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ofte ammer i, og hvor lang tid af gangen? :)

Alt for mange gange :rolleyes Nohr har lidt en tosset rytme. Jeg tror snildt det bliver 15-20 gange i døgnet. Han spiser så bare ikke særlig meget ad gangen, og nok oftest 3-5-7 minutter :)

Vi prøver at arbejde på en bedre søvnrytme, som så nok også vil medføre en lidt bedre spiserytme, hvor han faktisk orker at spise i bund - eller hvad man siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan ofte ammer i, og hvor lang tid af gangen? :)

Cirka 8 gange i døgnet. Nogle gange flere, hvis han kun sover korte lurer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ofte ammer i, og hvor lang tid af gangen? :)

1-2 gange om natten, og så 4-6 gange om dagen. Når han er meget sulten og lige før han bliver puttet til natten, så tager det nok 15-20min, men det er fordi han så tømmer begge bryster. Og ellers tager det 5-10min, han er ikke så lang tid om det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie, hvordan er det egentlig gået i aftes/nat? Kan du få hende til at spise? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ofte ammer i, og hvor lang tid af gangen? :)

Omkring 8-10 gange i døgnet, tror jeg. Det tager mellem 5 og 30 minutter - igen, tror jeg. :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie, hvordan er det egentlig gået i aftes/nat? Kan du få hende til at spise? :kram2

Jamen det gik faktisk rigtig fint i går eftermiddag/aften. Jeg tog hende stille og roligt op fra lur og ammede hende mens hun stadig lå i dynen, og det gik super! I nat vågnede hun så kl 3, men da jeg ville lægge hende til, startede showet igen med gråd og skrigeri - sådan har hun ellers aldrig været om natten. Men det lykkedes da at få lidt mad i hende, og så vågnede hun igen til amning halv 6, brokkede sig først lidt, men spiste så. I formiddag tog jeg hende op fra lur 9.50 og ammede hende, og der spiste hun fint :)

Nu sover hun, og jeg skal snart tage hende op til amning igen.

Sp ringede lige for lidt siden, og hun synes jeg skal fortsætte sådan her henover weekenden, med at vække hende og amme hende halvt i søvne, og så må der max gå 3 timer mellem amningerne. Så om natten skal jeg til at sætte vækkeuret for at hun når op på mindst 8 amningen i døgnet.

Vi aftalte at jeg får hende vejet i sundhedshuset på tirsdag, og sender en sms til hende, så vil hun føre tallene ind i Nayas journal, og så vil hun ringe til mig enten tirsdag eller onsdag, så vi kan snakke om hvordan vi skal gøre fremadrettet.

Så pt er ideen om 3 flasker om dagen droppet, og jeg hænger i! Åh hvor jeg håber det her kommer til at lykkes! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for svar :)

Jeg kan se det er meget forskelligt, men det er rart at have en ide om hvor ofte og hvor længe i andre ammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det gik faktisk rigtig fint i går eftermiddag/aften. Jeg tog hende stille og roligt op fra lur og ammede hende mens hun stadig lå i dynen, og det gik super! I nat vågnede hun så kl 3, men da jeg ville lægge hende til, startede showet igen med gråd og skrigeri - sådan har hun ellers aldrig været om natten. Men det lykkedes da at få lidt mad i hende, og så vågnede hun igen til amning halv 6, brokkede sig først lidt, men spiste så. I formiddag tog jeg hende op fra lur 9.50 og ammede hende, og der spiste hun fint :)

Nu sover hun, og jeg skal snart tage hende op til amning igen.

Sp ringede lige for lidt siden, og hun synes jeg skal fortsætte sådan her henover weekenden, med at vække hende og amme hende halvt i søvne, og så må der max gå 3 timer mellem amningerne. Så om natten skal jeg til at sætte vækkeuret for at hun når op på mindst 8 amningen i døgnet.

Vi aftalte at jeg får hende vejet i sundhedshuset på tirsdag, og sender en sms til hende, så vil hun føre tallene ind i Nayas journal, og så vil hun ringe til mig enten tirsdag eller onsdag, så vi kan snakke om hvordan vi skal gøre fremadrettet.

Så pt er ideen om 3 flasker om dagen droppet, og jeg hænger i! Åh hvor jeg håber det her kommer til at lykkes! :goodluck

Hvor er det godt at høre! :yay Det med at amme halvt i søvne har stoppet de dårlige amninger her, så det håber jeg også det gør for dig og Naya :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det gik faktisk rigtig fint i går eftermiddag/aften. Jeg tog hende stille og roligt op fra lur og ammede hende mens hun stadig lå i dynen, og det gik super! I nat vågnede hun så kl 3, men da jeg ville lægge hende til, startede showet igen med gråd og skrigeri - sådan har hun ellers aldrig været om natten. Men det lykkedes da at få lidt mad i hende, og så vågnede hun igen til amning halv 6, brokkede sig først lidt, men spiste så. I formiddag tog jeg hende op fra lur 9.50 og ammede hende, og der spiste hun fint :)

Nu sover hun, og jeg skal snart tage hende op til amning igen.

Sp ringede lige for lidt siden, og hun synes jeg skal fortsætte sådan her henover weekenden, med at vække hende og amme hende halvt i søvne, og så må der max gå 3 timer mellem amningerne. Så om natten skal jeg til at sætte vækkeuret for at hun når op på mindst 8 amningen i døgnet.

Vi aftalte at jeg får hende vejet i sundhedshuset på tirsdag, og sender en sms til hende, så vil hun føre tallene ind i Nayas journal, og så vil hun ringe til mig enten tirsdag eller onsdag, så vi kan snakke om hvordan vi skal gøre fremadrettet.

Så pt er ideen om 3 flasker om dagen droppet, og jeg hænger i! Åh hvor jeg håber det her kommer til at lykkes! :goodluck

Hun lyder som en god sp og dejligt med en plan. Respekt til dig for at du hænger i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejlig opdatering, Sofie! :yay

Sofie spiser 5-10 min ad gangen. Nogen gange, især nat, morgen og middag er et bryst nok, og ellers tilbydes hun begge og så kan det godt tage 15min.

Hun spiser ca 8 gange i døgnet - plus nogen gange en ekstra gang inden putning til lur om dagen.

Ofte spiser hun kl.

22

04

06

08 + ekstra inden putning

12 + ekstra inden putning

15.30

18

20

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omg, Gunvor er en babseglad dame! Hun suttede helt perfekt fra starten, men hun går godt nok også til buffeten som en fattig studerende, når hun går i gang. Jawsaaaa! De sidste to amninger har jeg måtte lægge hende til begge babser for at kunne gøre hende tilfreds. Håber snart den rigtige mælk løber til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omg, Gunvor er en babseglad dame! Hun suttede helt perfekt fra starten, men hun går godt nok også til buffeten som en fattig studerende, når hun går i gang. Jawsaaaa! De sidste to amninger har jeg måtte lægge hende til begge babser for at kunne gøre hende tilfreds. Håber snart den rigtige mælk løber til!

Hvor er det hyggeligt at se dig herinde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Omg, Gunvor er en babseglad dame! Hun suttede helt perfekt fra starten, men hun går godt nok også til buffeten som en fattig studerende, når hun går i gang. Jawsaaaa! De sidste to amninger har jeg måtte lægge hende til begge babser for at kunne gøre hende tilfreds. Håber snart den rigtige mælk løber til!

Sådanne :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omg, Gunvor er en babseglad dame! Hun suttede helt perfekt fra starten, men hun går godt nok også til buffeten som en fattig studerende, når hun går i gang. Jawsaaaa! De sidste to amninger har jeg måtte lægge hende til begge babser for at kunne gøre hende tilfreds. Håber snart den rigtige mælk løber til!

Den kommer nok hurtigt når hun er så effektiv:) det var det samme her:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, jeg får spat af at der altid skal sniges en hånd med ind i munden under amning. Så fungerer det altså ikke = stor frustration. Men lige så stor frustration når man fjerner hånden fra munden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, jeg får spat af at der altid skal sniges en hånd med ind i munden under amning. Så fungerer det altså ikke = stor frustration. Men lige så stor frustration når man fjerner hånden fra munden :rolleyes

Jeps, meeeeeegairriterende :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kommer nok hurtigt når hun er så effektiv:) det var det samme her:)

Ja, tror den for alvor begynder i morgen og søndag.

Lod du ham bare sutte løs? Altså tror næsten hun kunne ligge der uafbrudt, hvis jeg lod hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER