Ikendermigikke

At købe hus.

256 indlæg i dette emne

Held og lykke i dag. SÅ spændende. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:Goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået i dag?  :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde alle sammen :kiss

 

Jamen... 

Umiddelbart gik det fint!

Bankrådgiveren var meget positiv, slet ikke afvisende og vi snakkede rigtig godt sammen.

Hun turde ikke sige noget om en vurdering, da hun ikke har noget forstand på det, da hun ikke arbejder med de former for lån osv. 

MEN, hun var ikke totalt afvisende, hun lyttede og hun smilede under hele samtalen :)

Hun var meget imponeret over huset, samt vores forberedelse. 

Alt i alt, var det et super godt møde. 

 

Pga. ferieperiode, så får vi svar i næste uge engang.

 

På mandag, vil Jesper igang med at hente "tilbud" ind - altså, søge i andre banker. 

 

Det hele er så spændende :)

Sommerfuglene har bare ikke ro, og vi er begge i en afventende situation hele tiden.

Jesper er stresset, jeg er spændt! 

Jeg er så MEGA spændt!

 

VI BLIVER MÅSKE HUSEJERE!!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder dejligt - Jeg håber I får et positivt svar retur :-)

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i havde med i banken. Udover den stak papirer jeg allerede har mailet bankrådgiverns, skat, løn, budget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder dejligt - Jeg håber I får et positivt svar retur :-)

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i havde med i banken. Udover den stak papirer jeg allerede har mailet bankrådgiverns, skat, løn, budget

 

Det vi havde med var: Lønsedler(SU advisering for Taz), årsopgørelser, budget og salgsopstilling på huset. Andet bad de ikke om :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vi havde med var: Lønsedler(SU advisering for Taz), årsopgørelser, budget og salgsopstilling på huset. Andet bad de ikke om :-)

Super - det er også det vi har sendt. Vi har nemlig fundet et hus til 900.000 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet forelskede i hus, hvor svigerfar også har sagt "go"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banken har lagt i budgettet at vi skal regne med 42000 i varmeudgift om året. Vi er 2000 fra deres rådighedsbeløb, hvilket altså er noget lort. Jeg skal have er job

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banken har lagt i budgettet at vi skal regne med 42000 i varmeudgift om året. Vi er 2000 fra deres rådighedsbeløb, hvilket altså er noget lort. Jeg skal have er job

Er jo desværre sådan når tidligere ejere har brugt så meget :-)

Hvilket rådighedsbeløb kræver de?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

42.000???? :o :o :o

Er der oliefyr og en mega dårlig energimærkning eller hvad? Det var da helt vildt!!! Vi bruger omkring 16.000 i varme om året

Jeg syned godt nok også at det lyder helt vildt. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores varme er budgetteret med 15.000 om året, så det lyder da også voldsomt dyrt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod i salgsopstilligen at ejer har brugt 42.000 kr i olie + brænde.

Så ja selvfølgelig kræver banken det samme :-)

Huset er ligeledes katalogiseret til F

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, okay, så er det nok ikke helt hen i vejret, desværre... Jeg boede i et hus med oliefyr for år tilbage, der gav jeg ca 32.000 for et år, og huset var altså kun 100 m2... Og hamrende utæt - eller som man siger - grundig naturlig udluftning :lol :lol

Oliefyr er bare nederen! Der er virkelig ikke noget positivt at sige om det!

Faktisk var det et kriterie for os, vi ville IKKE have oliefyr :unsure

Det samme her.

Det var det som vi kom i kæmpe gæld for, for 5 år siden.

Vi flyttede i et hus med oliefyr, og det koster altså bare kassen. Mere end hvad man lige regner med... Aldrig mere!

Og 42.000 om året, for et hus med oliefyr, afhængig af størrelsen, lyder det stadig dyrt.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

42.000???? :o :o :o

Er der oliefyr og en mega dårlig energimærkning eller hvad? Det var da helt vildt!!! Vi bruger omkring 16.000 i varme om året[/quote

Ejers faktiske forbrug er anslået til 22000,-

Oliefyr ja, mærke f.

Med installation af pillefyr og lidt lettere isolering vil varme udgiften være 15000,-

Vi giver 9000 året her på 132 kvm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod i salgsopstilligen at ejer har brugt 42.000 kr i olie + brænde.

Så ja selvfølgelig kræver banken det samme :-)

Huset er ligeledes katalogiseret til F

Det er så en fejl. For ejers faktiske forbrug er 22000 plus to paller briketter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor regner de så med 42.000 og ikke 22.000? :chin: Det er da en stor forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor regner de så med 42.000 og ikke 22.000? :chin: Det er da en stor forskel.

Fordi det er de tal der står i rapporten ud fra energi mærket.

Med pillefyr ville det koste 15000,-

Vi har endda 45000 til udbetaling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener også at der stod 42.000 kr i salgsopstilligen, men ja kan jo sagtens være en fejl af den grund :-)

Men banken har jo ikke andet at tage udgangspunkt i ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor regner de så med 42.000 og ikke 22.000? :chin: Det er da en stor forskel.

Der er nogle kloge mennesker, der har vedtaget, at det er mest korrekt at bruge tallet fra energimærket :huh Vi tilføjer som regel det aktuelle forbrug, hvis vi kender det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da HELT tosset at skulle regne med 42.000 kr. hvis det reelt er 22.000 kr. - det afskærer jo flere potentielle købere? :blink

 

Vil lige til sammenligning sige, at vi har oliefyr (og brændeovn der er tændt hver dag fra okt-mar) og vi bruger olie for ca. 21.000 kr. om året (190m2 opvarmes helt eller delvist og har energimærke C), så 42.000 kr. lyder da HELT usandsynligt :o Hvor mange m2 er der tale om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

163 kvm.

Ja, det er dyrt at sætte pillefyr op, men vi får det til halvpris også installation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får 1500,- mere på dagpenge end jeg gør på min nuværende elevløn. Men det er en ustabil situation at være på dagpenge, på trods af at jeg jo har retten i 2 år og virkelig går amok med ansøgninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

163 kvm.

Ja, det er dyrt at sætte pillefyr op, men vi får det til halvpris også installation

Men jo desværre stadig et lån i vil skulle tage så i låner mere end boligens pris :-s selvom boligen nok vil blive mere værd af det :-)

Jeg har ingen ide om hvad et pillefyr og opsætning vil koste, kan du fortælle det? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jo desværre stadig et lån i vil skulle tage så i låner mere end boligens pris :-s selvom boligen nok vil blive mere værd af det :-)

Jeg har ingen ide om hvad et pillefyr og opsætning vil koste, kan du fortælle det? :-)

Vi har en

Pris på 25000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER