Ikendermigikke

At købe hus.

256 indlæg i dette emne

Hvis det er det eneste der afholder jer - og I virkelig gerne vil have det hus ville jeg gøre følgende:

 

Kontakt en energirådgiver og få udarbejdet en køreplan over skift af varmekilde. Dvs. omkostninger i opstarten (f.eks. til pillefyr) og månedlig besparelse fremover.

 

Med en varmeudgift i den størrelsesorden så kan jeg slet ikke forestille mig, at en evt. udskiftelse af varmekilde ikke skulle fise direkte på boligværdien - og dermed kunne blive en del af et boliglån.Så vil I skulle låne lidt mere - men til gengæld så vil det månedlige omkostninger ved at sidde i huset falde betragteligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg regnet lidt på det, og hun har feks glemt at smide børnebidrag i budgettet. Jeg har forhøjet to poster. El og a-kasse, og vi har så et rådighedsbeløb på 11000,- månedligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg regnet lidt på det, og hun har feks glemt at smide børnebidrag i budgettet. Jeg har forhøjet to poster. El og a-kasse, og vi har så et rådighedsbeløb på 11000,- månedligt

Hvad krævede de af rådighedsbeløb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad krævede de af rådighedsbeløb?

Husk at hvis i ender med at søge bopæl vil der komme yderligere omkostninger som institution :).

Jeg vil gerne undgå at ting som overståede bliver skrevet hvor alle kan se det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne undgå at ting som overståede bliver skrevet hvor alle kan se det.

Sorry er slettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, jeg synes hun sagde at smertegrænsen på rådighedsbeløbet var 9000,- og vi har de 11000, ud fra det budget jeg har lavet og sendt til banken som jeg skal have online møde med i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, jeg synes hun sagde at smertegrænsen på rådighedsbeløbet var 9000,- og vi har de 11000, ud fra det budget jeg har lavet og sendt til banken som jeg skal have online møde med i morgen

Hvis i kan få godkendt med 9.000 er det da super :-) lyder bare lavt i forhold til deres normale krav, men afhænger jo også af hvor mange små detaljer som er lagt i budgettet :-)

Mener bare at vores bank sagde 12000 kr. (Før vi fik vores datter ku vi ha fået dem med på 8000 kr)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne undgå at ting som overståede bliver skrevet hvor alle kan se det.

Lige overvej at redigerer denne så det du har quote bliver slettet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har godt nok nogle samarbejdsvillige banker :o :o

Vi skulle have 15.000... 2 voksne og 2 børn.

Ved de 8000 kr var vi jo også kun 2 voksne og de kunne se at vi havde levet for 3000-4000kr om måneden i 4-5 år :-) så var jo en høj stigning :-) (Mener faktisk at han i sin tid sagde 6-8.000)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil ha et rådighedsbeløb på 12000,- med dagpenge. 14-15000 hvis jeg har job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plus det jo kun er regnet ud fra obligationslån

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ud fra hvad du skriver at det lyder meget fornuftigt :-) dog ville jeg være meget skræmt over det oliefyr og isolering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lovpligtigt at det regnes ud fra fastforrentet obligationslån :-)

Det er jeg klar over - men som en anden mulighed er det jo muligt at regne på et rentefrit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg klar over - men som en anden mulighed er det jo muligt at regne på et rentefrit

Hvis du finder et sted med rentefrit lån, så sig lige til :P 

(mon ikke du mener afdragsfrit ? ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du finder et sted med rentefrit lån, så sig lige til :P

(mon ikke du mener afdragsfrit ? ;))

Ha ha, jo godmorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men det må bankerne ikke basere et lån på :-) altså i deres beregning om man har råd.

Ok, men hvordan får man så det lån?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået ja fra Sydbank, der slet ikke kunne se problemet. Vi havde en super sød rådgiver, der var kvik, forklarede alt til mindste detalje - herefter gik vi over til EDC og afgav bud. Et par timer efter ringede ejendomsmægler retur med, at sælger havde accepteret buddet.

Når vi er retur fra Tyrkiet, sætter vi en advokat på og så er vi forhåbentligt snart husejere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det ;-)

Hvor dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taz og Jesper er i kommet videre med jeres huskøbstanker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået ja fra Sydbank, der slet ikke kunne se problemet. Vi havde en super sød rådgiver, der var kvik, forklarede alt til mindste detalje - herefter gik vi over til EDC og afgav bud. Et par timer efter ringede ejendomsmægler retur med, at sælger havde accepteret buddet.

Når vi er retur fra Tyrkiet, sætter vi en advokat på og så er vi forhåbentligt snart husejere :-)

Fedt :yay

Hvor skal I så flytte hen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja/Nej :-)

 

Vores bank har sovet totalt i timen og har brugt nogle helt forkerte tal (f.eks. min løn sidste år ved TDC i stedet for min nuværende fra Stofa, som er godt det dobbelte), og ud fra de forkerte tal fik vi selvfølgelig en beregning der viste et ALT for lavt rådighedsbeløb, cirka 8000 under hvad det korrekte er.

Jeg har pænt svaret på den mail at vi lige skal have en snak, da det slet ikke stemmer overens. ;-)

Vi har så også møder med andre banker i næste uge pga. dette, jeg er ikke helt tryg ved det når der kan laves så mange fejl allerede i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Great :-s

Kan da godt forstå at I så høre andre steder også :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, jo mere jeg har kigget hans beregninger igennem, jo mere kan jeg se er galt. Jeg tror det eneste han har fået rigtigt er husets pris :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg ham til at rette de ting jeg havde fundet....

Stadig flere fejl bagefter...mangler et par tusinde, gode gud, jeg giver snart op med den bank :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En bank er jo som en hver anden virksomhed der skal tjene penge, så når deres service og ekspertise er mangelfuld kan man jo heldigvis skifte :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER