Fister

Tråden om livets store spørgsmål

654 indlæg i dette emne

Det er ham med 'The hitchhiker's guide to the universe' - i de bøger er der spundet en ende over, hvordan mennesket er det tredjemest intelligente dyr på jorden (efter delfiner og mus), og om hvordan de klogere dyr laver eksperimenter med os (hvordan vi reagerer på, at musen løber rundt i trædemøllen o.l.) :D

 

 

Det er sådan nogle fede bøger :biglove

 

Åh, det lyder som de perfekte rejsebøger. Dem må jeg huske (jeg bliver sindssyg over mine læse/koncentrations-issues nogen gange, men det er en anden snak. Jeg savvvvner bøger). 

Men jeg har faktisk svømmet med vilde delfiner engang, og jeg var ikke det fjerneste i tvivl om at der var kontakt og at de kiggede ligeså meget på mig, som jeg på dem. Gad vide om de tænkte: "WTF, hun er clearly ikke skabt til et liv i vandet. Hvad LAVER hun? Og hvor er hun dårlig til at dykke? Og hvad fanden er det som stikker ud af kæften på hende?" Det er bare en sjov tanke. 

 

Jeg har også stået overfor en gorilla, som havde godt fat i sine egne ædlere dele. Det ved jeg ikke lige, hvad jeg skal tænke om...(jeg tror jeg slet ikke vil tænke mere over det, egentlig). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Samler lige jeres camping svar i et ;)

Jeg kan godt se jeres pointer men INTET af det i ligger vægt på er noget jeg ikke selv ligger vægt på ved ferien, forskellen er bare at jeg får naturen, friheden, teknologiløsheden, nærværet, ture til stranden og alt det andet + privatliv, eget bad, ingen kø på toilet/bad/køkken og mulighed for at sove længe. For jeg er i sommerhus.

Det er absolut ikke luksus. Vi har en out datet opvaskemaskine, komfur og køleskab, langsomt internet og et tv med DR kanaler og regional kanalerne.

Jeg mindes camping som besværligt :chin: altså ud over alt det hyggelige så var det et stort rand frem og tilbage, fryse, kø kultur og larm! Ting der slet ikke er et issue i sommerhuset!

Fister - sådan en primitiv telttur forstår jeg også, det er noget helt andet man søger i en ferie.

Stephie - jeg kan godt lide hotel måske i fremtiden, men når jeg har små børn er det DK ferier vi prioriterer, Danmark er et dejligt land ;) Pointen var egentlig også bare at camping er DYRT, især i forhold til hvad jeg synes man får for pengene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samler lige jeres camping svar i et ;)

Jeg kan godt se jeres pointer men INTET af det i ligger vægt på er noget jeg ikke selv ligger vægt på ved ferien, forskellen er bare at jeg får naturen, friheden, teknologiløsheden, nærværet, ture til stranden og alt det andet + privatliv, eget bad, ingen kø på toilet/bad/køkken og mulighed for at sove længe. For jeg er i sommerhus.

Det er absolut ikke luksus. Vi har en out datet opvaskemaskine, komfur og køleskab, langsomt internet og et tv med DR kanaler og regional kanalerne.

Jeg mindes camping som besværligt :chin: altså ud over alt det hyggelige så var det et stort rand frem og tilbage, fryse, kø kultur og larm! Ting der slet ikke er et issue i sommerhuset!

Fister - sådan en primitiv telttur forstår jeg også, det er noget helt andet man søger i en ferie.

Stephie - jeg kan godt lide hotel måske i fremtiden, men når jeg har små børn er det DK ferier vi prioriterer, Danmark er et dejligt land ;) Pointen var egentlig også bare at camping er DYRT, især i forhold til hvad jeg synes man får for pengene.

 

Ja, jeg var nok også lidt ude på et overdrev ift. hvad du egentlig undrede dig over :D Men jeg tænker at der kan være noget med friheden, som sommerhuset ikke kan give. F.eks. mødte vi et par som boede i en autocamper og kørte verden rundt, da vi var i Uganda. MEGA SVEDIGT! Synes jeg. De havde sådan set alle de bekvemmeligheder, man kunne ønske sig, bare på utroligt lidt (og smart!) plads. Men jeg læser, at du måske mest opponerer mod sådan noget fastligger-agtig-camping... Og der er det vist ikke mig, der kan komme med argumenterne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg var nok også lidt ude på et overdrev ift. hvad du egentlig undrede dig over :D Men jeg tænker at der kan være noget med friheden, som sommerhuset ikke kan give. F.eks. mødte vi et par som boede i en autocamper og kørte verden rundt, da vi var i Uganda. MEGA SVEDIGT! Synes jeg. De havde sådan set alle de bekvemmeligheder, man kunne ønske sig, bare på utroligt lidt (og smart!) plads. Men jeg læser, at du måske mest opponerer mod sådan noget fastligger-agtig-camping... Og der er det vist ikke mig, der kan komme med argumenterne :)

Tjah både og! Altså fastliggere forstår jeg måske lidt bedre fordi man jo får noget socialt :chin: mine forældre er i hvert fald ret glad for deres camping naboer, de har øl klokker og gadefester, deler grill og klipper hinandens græs når de ikke er der.

Men altså der er jo sommerhuse overalt i dk så det er jo bare at finde et i den landsdel man vil.

Nå men det var jo slet ikke for at dømme nogen :D det var bare en ting der har undret mig siden jeg var 14 :lol hvorfor vælger man en dyr campingplads når man kan leje et sommerhus :p

Måske det netop er det sociale - møde mennesker - snakke med folk over opvasken? det er vi bare på ingen måde til ;) når vi har ferie lukker vi verden ret meget ude ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem vælger hvilke reklamer der skal i gratis børne apps :chin:

Aktier, billige lån mv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem vælger hvilke reklamer der skal i gratis børne apps :chin:

Aktier, billige lån mv...

Reklamerne bliver bestemt ud fra de cookies der er lagret på den enhed som app'en er på. Så hvis den fx er på en fælles tablet og en af jer har været inde på bankens hjemmeside, så kommer der reklamer i app'en om billige lån.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reklamerne bliver bestemt ud fra de cookies der er lagret på den enhed som app'en er på. Så hvis den fx er på en fælles tablet og en af jer har været inde på bankens hjemmeside, så kommer der reklamer i app'en om billige lån.

Ah!!!

Det er mandens arbejds iPad :p Mie må kun bruge den i ferier :) så det giver jo god mening!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Babybel en mor/farBel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får NOGEN tanken "lad os lave en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan får nogen tanken "jeg vil godt investere i en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan får nogen tanken "jeg vil godt være med i en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan kan en film om hajer i en tornado være SÅ populær at der laves 2 mere?

Hvordan lykkedes det mig at bruge en onsdag aften på at se en hel film om hajer i en tornado? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får NOGEN tanken "lad os lave en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan får nogen tanken "jeg vil godt investere i en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan får nogen tanken "jeg vil godt være med i en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan kan en film om hajer i en tornado være SÅ populær at der laves 2 mere?

Hvordan lykkedes det mig at bruge en onsdag aften på at se en hel film om hajer i en tornado? :blink

Lad mig gætte. Du har set Sharknado :D en total b film.

Jeg kan fortælle at det er folk som fx Kenneths brødre som synes de film er så fede, fordi de netop er så platte.

Det er den slags de ser hver eneste torsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Babybel en mor/farBel?

Hæhæ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Babybel en mor/farBel?

Der findes i hvert fald en "mini" og en almindelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad mig gætte. Du har set Sharknado :D en total b film.

Jeg kan fortælle at det er folk som fx Kenneths brødre som synes de film er så fede, fordi de netop er så platte.

Det er den slags de ser hver eneste torsdag

Altså man blev lidt fanget af plat heden! Det kan jeg godt relatere til :p men sådan helt seriøst så var det jo ikke ligefrem fordi det var planen at se den, Anders slog over på den og så slog vi ligesom bare ikke væk igen :lol

HVORDAN nåede den film så langt at den overhovedet kom i tv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes i hvert fald en "mini" og en almindelig ;)

Ej gør der??? har aldrig stødt på andre end babybel :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får NOGEN tanken "lad os lave en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan får nogen tanken "jeg vil godt investere i en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan får nogen tanken "jeg vil godt være med i en film om hajer i en tornado!"?

Hvordan kan en film om hajer i en tornado være SÅ populær at der laves 2 mere?

Hvordan lykkedes det mig at bruge en onsdag aften på at se en hel film om hajer i en tornado? :blink

Se det har jeg også undret mig meget over.

Specielt fordi Netflix insisterer på at foreslå mig den hele tiden.

Og hvorfor netflix så gør det når jeg i hvert ikke har set noget der minder om den, ja det er så et andet godt spørgsmål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså man blev lidt fanget af plat heden! Det kan jeg godt relatere til :p men sådan helt seriøst så var det jo ikke ligefrem fordi det var planen at se den, Anders slog over på den og så slog vi ligesom bare ikke væk igen :lol

HVORDAN nåede den film så langt at den overhovedet kom i tv?

Du skulle bare vide, hvor platte film der er derude :D

På kickstarter.com er der blandt andet en indsamling til at lave "Kung Fury" til en 1,5 times film. Det er nok den med skoddet film på 30 min jeg har set. Nøj hvor er den ringe.

Forstår ikke dem der skyder penge i det projekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der så spændende ved en flok mænd der cykler op og ned af bakke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der så spændende ved en flok mænd der cykler op og ned af bakke?

 

JA!!! Det er også mig en gåde. 

 

Og nu vi er ved sport: cricket?!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme undrer vi os over, hvilken klaphat af et marketingsgeni der mener, at "vi da sagtens kan sælge vores produkter til mænd under navnet "Babyliss", hvis bare manden i reklamen er muskuløs og skaldet nok". Find dog et andet navn, helt ærligt. Hvad er vigtigst? Død og pine at beholde samme navn for alle produkter, eller at tage sit brand seriøst og ikke få røde tal på bundlinjen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej gør der??? har aldrig stødt på andre end babybel :p

Ja i Frankrig kan man købe den i kæmpe udgave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja i Frankrig kan man købe den i kæmpe udgave :)

MegaBell :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig over hvorfor så meget garn skal spilleres med Superwash aka kemibad og så markedsføres som "baby uld" <_<

Fårene har gjort det så fint - kan menneskene ikke bare blande sig uden om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MegaBell :D

Haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja i Frankrig kan man købe den i kæmpe udgave :)

COOL! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER