Fister

Tråden om livets store spørgsmål

654 indlæg i dette emne

Haha - det er da løgn, at hun spurgte om det?! :blink :D

Nejnej. Hun sku ogs bare hjem og lave frikadeller! Nu ved jeg godt at man kan lave frikker af forskelligt slags kød, men jeg tror virkelig hun mente klassiske frikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme har vi tit funderet over, hvordan mennesket opdagede, at æg kan spises. "Næh, den der kom lige ud af en hønsemås, den smager sikkert godt". WTF?! :D

Og det gælder egentlig for flere madvarer:

- "Hvad med, om vi putter most kød ned i nogle tarme?"

- "De pølser ser kedelige ud. Lad os farve dem røde!"

- "Bagt grisehud? Ja, hvorfor egentlig ikke"

- "Den bævers mås dufter af vanilje. Det kan vi da putte i kager. Smart!"

- "Den her mælk er så gammel, at den klumper. Nu laver vi det til ost"

Osv!

Røde pølser kommer sig af, at slagtere engang fandt på at putte farvestof i pølserne, når de blev for gamle, og så sælge dem billigere, til dem der ikke havde råd til de friske. Den røde farve var for at man kunne kende forskel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er mest skræmmende: tanken om, at vi er den eneste planet i et uendeligt univers, hvor der er liv, eller tanken om, at vi ikke er alene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er mest skræmmende: tanken om, at vi er den eneste planet i et uendeligt univers, hvor der er liv, eller tanken om, at vi ikke er alene?

At vi skulle være den eneste planet med liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er mest skræmmende: tanken om, at vi er den eneste planet i et uendeligt univers, hvor der er liv, eller tanken om, at vi ikke er alene?

Hehe, ingen af delene er skræmmende IMO :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem fandt på at stoppe en indtørredet vindrue i munden og derefter kalde det en rosin. (og andet tørret frugt for den sags skyid)

hvorfor hedder det remoulade og ikke klumpet gul sovs?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem tænkte "hmm.. Jeg malker lige en ko/ged/hest/får og får mælk".. Hvorfor gjorde vedkommende det? Var det for et andet formål end tænkt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem fandt på at stoppe en indtørredet vindrue i munden og derefter kalde det en rosin. (og andet tørret frugt for den sags skyid)

hvorfor hedder det remoulade og ikke klumpet gul sovs?

Og hvorfor hedder det ikke bare tørret vindrue? Tørrede abrikoser, bananer etc hedder jo bare tørrede abrikoser, bananer mv. Men tørrede vindruer hedder rosiner og tørrede blommer hedder svesker - hvorfor det, mor, spørger min 4-årige datter :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røde pølser kommer sig af, at slagtere engang fandt på at putte farvestof i pølserne, når de blev for gamle, og så sælge dem billigere, til dem der ikke havde råd til de friske. Den røde farve var for at man kunne kende forskel ;)

Så lærte jeg noget nyt i dag :) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har mænd fået privilegiet med at kunne stille sig hvorsomhelst og tisse, når kvinderne er dem som bliver gravide og lever med et barn PÅ blæren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har mænd fået privilegiet med at kunne stille sig hvorsomhelst og tisse, når kvinderne er dem som bliver gravide og lever med et barn PÅ blæren?

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camping!! Nærmere bestemt folk i campingvogne! At bruge et par timer på at skændes om hvordan teltstængerne skal sættes sammen er ikke mit drømmescenarie for en ferie start, ligge i en lille blik kasse uden lyd isolering med 100 m til nærmeste ildelugtende toilet, ingen opvaskemaskine, offentlig bad på tid, kø for at få lov at vaske op, hunde der gøer kl. 6 med værre!

Jeg forstår det virkelig ikke :chin:

Til den pris en billig rejse til Prag med hotel koster! Jeg kunne forstå hvis det var fordi det var billigt, men det er det jo overhovedet ikke!

Kan nogen forklare mig det? (Jeg har i øvrigt brugt 90% af alle mine sommerferier + en god portion andre ferier og weekender fra jeg var 1 til jeg blev 18 i campingvogne - jeg forstår det stadig ikke)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camping!! Nærmere bestemt folk i campingvogne! At bruge et par timer på at skændes om hvordan teltstængerne skal sættes sammen er ikke mit drømmescenarie for en ferie start, ligge i en lille blik kasse uden lyd isolering med 100 m til nærmeste ildelugtende toilet, ingen opvaskemaskine, offentlig bad på tid, kø for at få lov at vaske op, hunde der gøer kl. 6 med værre!

Jeg forstår det virkelig ikke :chin:

Til den pris en billig rejse til Prag med hotel koster! Jeg kunne forstå hvis det var fordi det var billigt, men det er det jo overhovedet ikke!

Kan nogen forklare mig det? (Jeg har i øvrigt brugt 90% af alle mine sommerferier + en god portion andre ferier og weekender fra jeg var 1 til jeg blev 18 i campingvogne - jeg forstår det stadig ikke)

Haha, jeg har været meget lidt på campingpladser, men jeg må indrømme, at konceptet tiltaler mig med tumling, der kan boltre sig meget mere end på et hotel :)

Jeg kan dog sagtens huske, hvor inderligt det undrede mig, da min far, der havde boet på dyre hoteller hele sit liv, begyndte at trawle Europa tyndt i bil med combi-camp - pludselig syntes han, at det var det skønneste i verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camping!! Nærmere bestemt folk i campingvogne! At bruge et par timer på at skændes om hvordan teltstængerne skal sættes sammen er ikke mit drømmescenarie for en ferie start, ligge i en lille blik kasse uden lyd isolering med 100 m til nærmeste ildelugtende toilet, ingen opvaskemaskine, offentlig bad på tid, kø for at få lov at vaske op, hunde der gøer kl. 6 med værre!

Jeg forstår det virkelig ikke :chin:

Til den pris en billig rejse til Prag med hotel koster! Jeg kunne forstå hvis det var fordi det var billigt, men det er det jo overhovedet ikke!

Kan nogen forklare mig det? (Jeg har i øvrigt brugt 90% af alle mine sommerferier + en god portion andre ferier og weekender fra jeg var 1 til jeg blev 18 i campingvogne - jeg forstår det stadig ikke)

Jeg har heller aldrig set det fede i det. Men okay, har så også klaustrofobi så den blik ting ville være hæslig at sove i. Har stadig mareridt omkring klub ferier med telt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker camping! Jeg er overhovedet ikke vild med hoteller, eller sommerhuse med den store tvpakke for den sags skyld!

William der trasker rundt på sin løbecykel, mens mig og J sammen vasker op - se DET er hygge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke specielt tiltrukket af campingvogne, så den kan jeg ikke hjælpe med en forståelse for. Men telt er noget andet. Nogle af mine største oplevelser er forbundet med at bo i telt, og jeg er ellers slet ikke sådan en som går tur i skoven og da jeg var spejder som barn turde jeg ikke sove ude (i telt), så det er ikke en naturlov at jeg bliver draget af nylonvægge og store træer. Men der følger en frihed med teltet, som jeg tænker til dels også følger campingvognen. Og i teltet får man også en nærhed til omgivelserne, som bare ikke kan erstattes med noget andet. Den dér mulighed for at lyne døren op og træde direkte ud i livet, måske helt alene og måske omgivet af et virvar af whatever der nu en gang er dér, hvor man er landet. Eller bevidstheden om, at der står et virkeligt stort dyr LIGE ude på den anden side af teltdugen. Situationen hvor du ikke KAN vælge den nemme udvej og betale dig fra komfort, men teltet bare små smides op i ekstremt stormvejr på en mark eller på et bjergplateau, fordi du har valgt at leve lige her i nuet og der er ingen vej tilbage. 

Meeeeeen....jeg kommer nok ikke SÅ meget i kontakt med det vilde teltliv, når vi slæber vores villatelt med til Jesperhus næste måned. Dér er det bare hyggeligt, billigere og rammerne for ikke at have tv og mikroovn til rådighed, som vi vel forsøger at hive med ind i et ellers priviligeret og hverdagstravlt familieliv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at smide teknologien væk (Øhm host host bortset fra internet på telefonen :lol ) og faktisk være sammen med min familie. Spille spil, læse bøger og strikke i stedet for tv. W har kun een gang i 10 minutter set ind i en skærm i en uge, det gør mig glad.

Vi cykler på stranden, op og handle, på legeplads. Vi går rundt med løbecykel, spiller fodbold og bare er.

Der er fandens meget vasketøj når vi kommer hjem, men det er uhyggeligt forløsende at de eneste pligter vi har er den opvask, vi hygger om at tage.

Det er simpelt og rart. Når W er vågen leger vi, når han sover har vi tid til at sove eller bare hygge. Mit stressniveau er total i bund :)

Edit: og så det faktum at vi her er ude i næsten al slags vejr, med fornøjelse!! Hvor vi derhjemme pakker os væk i stuen så snart der er gråvejr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker nogle gange på, om intelligente dyr bliver "underholdt" af os mennesker, ligesom vi glor på dem for underholdning. Altså den dér interesse i, hvad de er for nogen, og vores konklusioner om "se, nu skærmer moderen for ungen og i flokken er der et hieraki. Det er vældigt spændende".

Mon en elefant, en abe eller en delfin også tænker "se, nu iklæder den (mennesket) sig et rør, så den kan trække vejret under vandet, og nu samles flere af menneskene i et ritual, hvor de smiler og peger. Det er sådan de markerer sig overfor hinanden - det er vældigt spændende".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg virkelig den eneste der fniser som en lille pige, når reklamen for bind til mænd kommer på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg virkelig den eneste der fniser som en lille pige, når reklamen for bind til mænd kommer på?

 

WHAT?! Er der simpelthen en reklame til det?

 

Det er ligesom den dér helt nøgterne reklame om anal kløe. Altså, oplysning og hjælp er jeg all for - men det er sgu lidt sjovt alligevel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker nogle gange på, om intelligente dyr tænker bliver "underholdt" af os mennesker, ligesom vi glor på dem for underholdning. Altså den dér interesse i, hvad de er for nogen, og vores konklusioner om "se, nu skærmer moderen for ungen og i flokken er der et hieraki. Det er vældigt spændende".

Mon en elefant, en abe eller en delfin også tænker "se, nu iklæder den (mennesket) sig et rør, så den kan trække vejret under vandet, og nu samles flere af menneskene i et ritual, hvor de smiler og peger. Det er sådan de markerer sig overfor hinanden - det er vældigt spændende".

Har du læst Douglas Adams? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem opfandt ordene? Altså hvem besluttede at en agurk hedder agurk og ikke for eksempel rustjikuk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du læst Douglas Adams? :D

 

Nej, ham kender jeg slet ikke?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ham kender jeg slet ikke?!

Det er ham med 'The hitchhiker's guide to the universe' - i de bøger er der spundet en ende over, hvordan mennesket er det tredjemest intelligente dyr på jorden (efter delfiner og mus), og om hvordan de klogere dyr laver eksperimenter med os (hvordan vi reagerer på, at musen løber rundt i trædemøllen o.l.) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ham med 'The hitchhiker's guide to the universe' - i de bøger er der spundet en ende over, hvordan mennesket er det tredjemest intelligente dyr på jorden (efter delfiner og mus), og om hvordan de klogere dyr laver eksperimenter med os (hvordan vi reagerer på, at musen løber rundt i trædemøllen o.l.) :D

Det er sådan nogle fede bøger :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER