Fister

Tråden om livets store spørgsmål

654 indlæg i dette emne

Jeg tænkte også lidt at fint hvis det hjælper noget, og ideen er god. Jeg føler bare lidt der ligges op til at behandle den nybagte mor som et råddent æg, og det har jeg ikke lyst til at blive behandlet som. Så hellere folk spørger mig ' har du behov for at vi går nu?' Eller sådan noget...

Men alt med måde :-)

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arh! Jeg tager det bare som en oplysning om at det er skide hårdt at have barselsgæster og at uvidenheden omkring det som oftest resulterer i nogle overtrådte grænser og ekstremt dårlige oplevelser.

Men at sende det videre som et talerør for mig selv ved jeg ikke, jeg har vist sagt fra på forhånd og mine veninder siger at 2 gang kommer der kun det kvarte af første gang (:toot :yay :glad ) men jeg kunne godt finde på at dele den på facebook som en oplysnings artikel eller med et lille notits.

Jeg ser heller ikke mig selv i det hele men fx er jeg ikke glad for at folk holder mit barn (jeg spørger selv om folk vil hvis jeg føler baby og jeg er klar), bliver længe eller forventer underholdning. Tilgengæld kan Anders fint lave kaffe og tage kage op af fryseren :p og kigge efter baby mens jeg bader.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte også lidt at fint hvis det hjælper noget, og ideen er god. Jeg føler bare lidt der ligges op til at behandle den nybagte mor som et råddent æg, og det har jeg ikke lyst til at blive behandlet som. Så hellere folk spørger mig ' har du behov for at vi går nu?' Eller sådan noget...

Men alt med måde :-)

Hvorfor et råddent æg? Jeg ville ELSKE hvis folk havde læst det da jeg gik på barsel med Mie! Jeg er meget den mortype hun er så det ville passe mig perfekt hvis folk tog hendes råd til sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor et råddent æg? Jeg ville ELSKE hvis folk havde læst det da jeg gik på barsel med Mie! Jeg er meget den mortype hun er så det ville passe mig perfekt hvis folk tog hendes råd til sig.

Jeg fik den samme 'vibe' fra indlægget. Og det ér jo netop rigtig fint, hvis man har lyst til en meget forsigtig tilgang - hvor jeg selv får en smule myrekryb, hvis folk træder alt for forsigtigt omkring mig :)

Nå, vi kommer nok lidt langt væk fra tråden her :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den samme 'vibe' fra indlægget. Og det ér jo netop rigtig fint, hvis man har lyst til en meget forsigtig tilgang - hvor jeg selv får en smule myrekryb, hvis folk træder alt for forsigtigt omkring mig :)

Nå, vi kommer nok lidt langt væk fra tråden her :kiss

Hæ hæ - ja pointen var jo egentlig de der folk der går amok med tilsvininger af folk de ikke kender og uden rummelighed bare konstaterer at alle der ikke er som dem er latterlige! I don't get it!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ - ja pointen var jo egentlig de der folk der går amok med tilsvininger af folk de ikke kender og uden rummelighed bare konstaterer at alle der ikke er som dem er latterlige! I don't get it!?!

Det ér dælme også et mysterium :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man se den artikel uden at være på fb? Jeg er nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man se den artikel uden at være på fb? Jeg er nysgerrig :)

Synes det var dagens.dk der kommenterede på den, hvori der så er link til hendes blog hvor den kan læses :) blev nemlig også nysgerrig - og den var ikke kommenteret af nogle af mine FB venner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det tror jeg godt, jeg ved :) På dansk har vi jo ofte "er" på ting i flertal. Så kilometer kan godt lyde som en flertalsforn, hvor man kunne fristes til at tro, at det hedder kilomet (eller måske kilomete) i ental :)

Hvorfor det så ikke snyder ved meter (eller plæneklipper for den sags skyld - der er jo ingen, der siger "en plæneklip"), det ved jeg dog ikke. :chin:

 

Aaaah, det vil give god mening :)

 

Så vil jeg lige tilføje, at der hvor jeg kommer fra, bliver endelse ofte fjernet på længere ord, så det går hurtigere ;)

Og kilometer er jo noget længere end meter. Og egentligt er jeg ikke sikker på om der ikke er nogle der bare siger met, ligesom feks sup' (suppe)..

 

Det kan da egentlig godt være, at der er nogen, der siger met. Det tror jeg bare, at jeg overhører så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg svare på ;)

Det er ret midtjysk. Sådan ret meget noget folk gør heromkring hvor jeg bor.

Det er en form for udvikling af dialekten hvor alting før hed æ hus, æ telt osv. Så er det rigsdanske jo ikke noget vi får ind med modermælken og så er det svært med det der grammatik. Grammatikken lærer vi i skolen, MEN Jeg var i skole ca 30 timer i ugen men i et grammatisk og sprogligt udfordret miljø ca 65 timer.

Er vi langt ude på feldborgegnen bliver man (groft sagt) undervist af en der står ved tavlen og siger "J - E - G siger Ah"

Jeg gik på handelsskole med den sødeste pige der talte fint og grammatisk korrekt det meste af tiden, men når hun så mødte venner hjemmefra slog hun over og sagde "husen" - "den telt" - "en stykke pizza" osv det var så slående at det var komisk men også helt utroligt sødt :)

Jeg falder ofte i fælden med at sige "den" i situationer hvor jeg peger på ting der er "det" fx "må jeg ikke lige få den?" Og pege på et billede.

Min søster er gift med en synderjysk mand der siger "jeg lå den der" det smitter for hun siger det også nu.

Så det handler om at det er det der er "normalen" i det talte sprog omkring en.

Det er charmen ved det danske sprog ;)

Mht kilomet så siger jeg det også - det var først da jeg mødte Anders at jeg fandt ud af at det var forkert. Jeg ANEDE det ikke for det sagde alle omkring mig ;)

Elsker hvad du skriver om Feldborg! Min mors kæreste er fra Feldborg, og jeg forstår næsten ikke hvad han siger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaah, det vil give god mening :)

Det kan da egentlig godt være, at der er nogen, der siger met. Det tror jeg bare, at jeg overhører så :D

Hehehehe altså jeg tror aldrig, at jeg siger supPE, det er altid bare sup'. Det har jeg faktisk aldrig tænkt over :) Jeg tror dog ikke, at det er det samme ved kilomet/kilometer, for mit indtryk er, at dem, der siger kilomet også ville stave det sådan. Og jeg er helt med på at suppe ikke staves s-u-p. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man sover, udsender man så nogle "et eller andet", der gør andre mennesker i samme rum døsige?

Og hvis man burde sove, men ikke kan - kan det så være medvirkende til at andre i samme rum ikke kan sove?

Jeg har flere gange oplevet at dele søvnløse nætter med J, hvor vi hver især ligger lææææænge uden at nogen siger noget/gør noget. Og så snart J falder i søvn/går på sofaen, så kan jeg falde i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide, hvad Christoffer Columbus egentlig lavede efter at have sejlet til Amerika? Altså da han kom hjem igen og indtil han døde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Falder 'nogen' virkelig i søvn, hvis man slår denne 'nogen' med en hammer lige i panden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide, hvad Christoffer Columbus egentlig lavede efter at have sejlet til Amerika? Altså da han kom hjem igen og indtil han døde?

Førtidspensionist?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det en doven mand som opfandt opvaskemaskinen?

Hvor mon sneglene er på vej hen når de slimer afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor savler man mere når man sover lur end når man sover om natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor savler man mere når man sover lur end når man sover om natten?

Man producerer ikke spyt når man sover. Hvis man savler, er det fordi man presser på en af de 6 spytkirtler man har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man producerer ikke spyt når man sover. Hvis man savler, er det fordi man presser på en af de 6 spytkirtler man har :)

Hmm... Synes jo ikke jeg ligger anderledes ved lur end om natten :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D

post-10504-0-95254800-1438198473_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor savler man mere når man sover lur end når man sover om natten?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor jeg savler når jeg er gravid.

Har aldrig gjort det ellers, men det er sket flere gange under mine to graviditeter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor savler man mere når man sover lur end når man sover om natten?

:ditto

Samt hvorfor min hund mener at den skal putte helt op i fjæset af mig, når jeg nu får kvalme af hans lugt :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D

Hehe, det giver da virkelig heller ingen mening :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får en høne presseveer når den lægger æg :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER