Peter Plys

nem id

14 indlæg i dette emne

kan det ikke lade sig gøre kun at logge ind et sted og så hoppe rundt på alle de sider hvor nem id skal bruges uden at logge ind igen og igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nej desværre og jeg er såååå træt af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er netop en af sikkerhedsfiduserne ved NemID .. og du skal endelig også huske at logge af når du har været logget ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er NEM ID er besværligt ID... Den eneste fordel er at du kan logge på fra alle computere....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er NEM ID er besværligt ID... Den eneste fordel er at du kan logge på fra alle computere....

Det er jeg specielt glad for, og så at jeg kan tjekke min netbank fra min linux :glad Danske bank understøtter nemlig kun fast login ved IE, og IE kan jeg bare slet ikke leve med (magen til Lård skal man lede længe efter IMO). Men med nemID kan jeg nu bruge min netbank igen :glad

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår al den "negativitet" ved nemID, jeg synes det er ret fedt. Men det er igen MIN personlige mening :)

Eneste ulempe er sikkerheden (siger manden), og så at man skal huske kortet hvis man skal logge ind andre steder fra :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme jeg også er ret træt af det .. Jeg bruge vores netbank mange gange i løbet ad en dag, så der ryger hurtigt nogle nøgler der ..

Jeg vil gerne vide, om man automatisk får tilsendt et nyt nøglekort eller skal man bestille et, når jeg nu snart løber tør for nøgler ?? Nogle der ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg specielt glad for, og så at jeg kan tjekke min netbank fra min linux :glad Danske bank understøtter nemlig kun fast login ved IE, og IE kan jeg bare slet ikke leve med (magen til Lård skal man lede længe efter IMO). Men med nemID kan jeg nu bruge min netbank igen :glad

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår al den "negativitet" ved nemID, jeg synes det er ret fedt. Men det er igen MIN personlige mening :)

Eneste ulempe er sikkerheden (siger manden), og så at man skal huske kortet hvis man skal logge ind andre steder fra :lolhit

Og lige præcis dét er MØJ-irriterende!! Før skulle man bare indtaste en enkelt serie, så var man på - nu skal man indtaste to serier PLUS man skal have fat i det f*rbandede kort for at kunne se sin saldo! Også vel og mærke selvom man logger på hjemmefra - hvilken jeg altid gør.

Jeg bruger slet ikke min netbank ligeså meget længere - gider ikke bøvle med alle de koder.

Dette blev måske et surt indlæg, hvilket egentlig ikke var meningen - jeg kan udemærket godt se fordelen ved et nøglekort, jeg gad bare godt kunne bruge mit normale login + digital signatur på min hjemmecomputer og så TILVÆLGE nemID, hvis jeg skulle få brug for at logge på fra andre computere.

Jeg må indrømme jeg også er ret træt af det .. Jeg bruge vores netbank mange gange i løbet ad en dag, så der ryger hurtigt nogle nøgler der ..

Jeg vil gerne vide, om man automatisk får tilsendt et nyt nøglekort eller skal man bestille et, når jeg nu snart løber tør for nøgler ?? Nogle der ved :)

Du får tilsendt et nyt nøglekort automatisk, når du har xx antal nøgler tilbage. Men du kan også altid bestille et nyt selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er sjovt de siger at sikkerheden er i top - og at den så ikke er sensitiv over for store/små bogstaver dry.gif

Og at der stadig er mange kommunale sider hvor man stadig kan bruge digital signatur (som jeg hellere vil bruge for jeg kan aldrig huske hvor mit nøglekort er :()

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes det er så træls vi ikke kan springe imellem siderne

når jo at bruge 3 nøgler på en dag

jobnet,krifa og banken

synes nu nok min brokker sig over store bogstaver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger det primært til banken, så det er ikke så besværligt, selvom jeg studsede over det her den anden dag, hvor jeg skulle logge på noget andet lige efter banken. Det virker lidt fjollet, at man så skal logge ind igen, så jeg forstår godt, at det er træls for dem der bruger det til forskellige ting regelmæssigt. Til gengæld synes jeg ikke, at selve log-in processen er særlig besværlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig det er ganske smart, efter at have set det lidt an. :) Sikkerheden er helt sikkert bedre end den anden måde jeg loggede på netbank, da jeg da kun havde aftalenummer og kodeord -hvilket jeg aldrig skiftede :blush

Så det ville virkelig være let at komme ind på min netbank.

Nu er der jo den ekstra sikkerhed, at det altid er en ny kode der skal bruges hver gang. :)

Man får automatisk tilsendt et nyt nøglekort når man er ved at være løbet tør for koder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får tilsendt et nyt nøglekort automatisk, når du har xx antal nøgler tilbage. Men du kan også altid bestille et nyt selv.

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun nem id til banken og så den ene gang i måneden hvor min lønseddel kommer på e-boks. Så jeg har ingen problemer med det, men det virker som om jeg vist er ene om at have det sådan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun nem id til banken og så den ene gang i måneden hvor min lønseddel kommer på e-boks. Så jeg har ingen problemer med det, men det virker som om jeg vist er ene om at have det sådan ;)

Næ, jeg har det ligesådan, men jeg tror også, at det er fordi, jeg ligesom dig ikke bruger det til en helt masse forskellige ting :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER