Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Jeg får ondt i maven over deres menneskesyn. De er jo helt åbne omkring, at f.eks syriske flygtninge er mindre værd end tyskere eller danskere og vi skal lukke alle grænser og lade dem sejle deres egen sø, så de ikke kommer her og ødelægger vores lille paradis. Og Løkke er jo desværre hoppet helt med på den vogn. Jeg brækker mig og skammer mig! :(

Jeg er helt enig her - det er deres menneskesyn jeg slet ikke kan arbejde med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke nødvendigvis, vel, men rød blok er mere... Frisindede, måske? KD's vælgere er jo stadig i oprør over Manu Sareens tid som kirkeminister... De er mod heldagsskolen osv. Men de ligger jo tættere på rød blok ift ulandsbistanden som de jo ikke ønsker at beskære.

KD er jo et midterparti på alle måder, men jeg tror virkelig at denne regerings håndtering af folkekirken har ødelagt tilliden til dem...

Det er nok fordi jeg ikke kan se hvorfor de områder både dig og fru Nielsen nævner, har noget med kristne værdier at gøre... Men det er nok lige så meget et holdnings spørgsmål...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men derfor kan LLR vel godt melde ud og give håndslag på, at HAN ikke vil hæve dem, uanset om det bliver aktuelt eller ej. Det taber han intet på, hvis han kan holde det ;) Østergaard er da i det mindste ærlig ift hvad han vil.

Lige præcis mine ord....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg er nede på 2 partier nu. Og det er ikke irrelevant for det er KD og SF altså 2 forskellige blokke!!! Overvejer dybt seriøst KD selvom de peger på den forkerte stats minister, men Helle er bare heller ikke rigtig! Jeg er bare meget mere enig med KD end SF. Tilgengæld KAN SF give et grønt håb for minimums normeringer mens KD ikke får den indflydelse der er nok til at gennemtrumfe det. Men vil det ske alligevel?

Skulle KD ikke lige have chancen for at vise hvad de kan?

SF er det mere sikre sted, de vil have indflydelse ved den røde blok. Der er chance for at minimums normeringer er indenfor rækkevidde, men intet er sikkert lige meget hvor min stemme ender!!!

Argh!!! Det er SVÆRT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men uanset hvor moderne de er, ligger de stadig under spærregrænsen i meningsmålingerne, og det må jo skyldes noget ;) Jeg kender nogle stykker, mig selv inkl, som ville være mere tilbøjelige til at stemme på dem, hvis man var sikker på, de kom ind.

Er de ikke lige ved at vippe over? :) Og om ikke andet, så vil de jo passere grænsen før eller siden, hvis de får ført sig godt frem. Anyway, det kan da godt være, at nogen er bange for at miste en stemme ved at stemme på dem (det ville jeg virkelig synes var ærgerligt, og ærligt også lidt mærkeligt - er det vigtigere at have indflydelse end at kæmpe for det, man synes er rigtigt?), men jeg tror nu bestemt også at statsministervalget og de mere kontroversielle holdninger til fx abort har betydning... Men jeg ved det sørme da ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes faktisk ikke det er okay, at svine DF's "menneskesyn" - som det kaldes - til på den måde.

 

Kort sagt siger de jo bare, at vi skal sørge for os selv, før vi sørger for andre. DF's mærkesager er netop bl.a. vores ældre og børn.

 

Iøvrigt mener DF ikke, at ingen flygtninge er velkomne, men DK kan ikke alene redde allesammen. 

 

 

 

Men jeg kan også godt se, at dem der taler grimt om DFs politik er til modsatte blok, og ønsker at DF-stemmer går til liste A i stedet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det var en fed debat! Den bedste jeg har set hidtil.

 

Lars Løkke og HTS kan da bare lave en aftale. Med DF har de klart flertal, og så er den skid jo slået. Man skal have flertal i Folketinget for at vedtage et lovforslag, så det handler vel bare om at en af partierne fremsætter et lovforslag om at fastfryse boligskatterne indtil 2025 og så er der 90+ der stemmer for. Ellers er der da noget jeg helt har misforstået... Og jeg synes det var skarpt af Helle og slapt af Løkke, men det kommer jo nok ikke bag på nogen :)
Som jeg ser det have KTD og MØ ikke noget at blive enige om i det efterfølgende optrin. De vil jo ikke det samme... Ligesom at Pape og Johanne ikke var enige i deres præmis om huslejestigninger, og derfor ikke kunne give håndtryk....Der gik lidt inflation i det.

 

I øvrigt så - rent praktisk - hører jeg ikke noget om en sænkning af boligskatter (jo, måske LA), men blot om en fastfrysning, som vi jo allerede har indtil 2020. Det de radikale vil er at lade boligskatterne stige med lønningerne (ligesom de offentlige ydelser f.eks.), sådan at ejendomsskatten følger den almindelige prisudvikling, og dermed ikke bliver udhulet (hvilket de kalder en skattesænkning, fordi det er dét det praktisk er). De vil bevare niveauet for boligskatter, for i stedet at give skattelettelser på indkomst. Jeg siger det bare, fordi det kan være lidt svært at gennemskue midt i en vild valgkrig, og så kan man jo være enig eller uenig. Det kom bare ikke ret tydeligt frem i debatten, men hvad gør egentlig det :)

Søren Pape mener at man får mindre stress, hvis man får lettelser i topskatten. Øhm, okay...jeg tror ikke helt han ved hvad stress er.

 

Det JEG har imod DF, er, at de gerne vil mene en masse om mærkessager, men de tænker (heldigvis helt åbenlyst) i, ikke at ville tage et ansvar for samlede løsninger. Det VIL faktisk gerne sidde på sidelinjen og bestemme, så de kan få mest indflydelse dér, hvor de synes (og hvor jeg decideret har noget imod deres opfattelse af "os og dem"), men kan slippe for at deltage dér, hvor der skal tages svære beslutninger og kompromiser. Jeg synes KTD er en dygtig politiker, og Morten Messerschmidt i EU er helt vildt dygtig og det vil jeg anerkende. For min skyld har de også fuld berettigelse i vores Folketing. Det har alle jo, som bliver stemt ind - men nu får I bare lige mit syn, som svar på fru.skruks spørgsmål - og KTD og MM henter en masse stemmer, fordi de gør det godt. Men de mennesker de hiver med sin ind, er altså ofte helt på månen IMO. 

 

Nå, men jeg er ikke så god til at være "uvildig", jeg håber virkelig på at regeringen får lov at fortsætte. Jeg tænker også, at hvis jeg nu var leder af en virksomhed, og skulle stille et stærkt team til at repræsentere mig overfor mine samarbejdspartnere og til at lede mine afdelinger, hvem ville jeg så helst have? 

 

HTS eller Løkke?

Mette Frederiksen eller Inger Støjberg?

Martin Lidegaard eller Claus Hjort?

Mogens Jensen, Manu Sareen, Rasmus Helveg, Dan Jørgensen og Morten Østergaard?
Eller Simon Amnitbøllz, Peter Christensen, Ellen Thrane Nørby, Kristian Jensen, Joachim B (arh mon dog). Eller endnu værre Marie Krarup, Søren Espersen, Martin Henriksen.

 

Måske jeg er lidt tarvelig og "personlig" overfor kandidaterne, men jeg synes virkelig sådan rent goodwills- og drive-en-butiks-mæssigt, at det røde hold er langt stærkere.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det var en fed debat! Den bedste jeg har set hidtil.

Lars Løkke og HTS kan da bare lave en aftale. Med DF har de klart flertal, og så er den skid jo slået. Man skal have flertal i Folketinget for at vedtage et lovforslag, så det handler vel bare om at en af partierne fremsætter et lovforslag om at fastfryse boligskatterne indtil 2025 og så er der 90+ der stemmer for. Ellers er der da noget jeg helt har misforstået... Og jeg synes det var skarpt af Helle og slapt af Løkke, men det kommer jo nok ikke bag på nogen :)

Som jeg ser det have KTD og MØ ikke noget at blive enige om i det efterfølgende optrin. De vil jo ikke det samme... Ligesom at Pape og Johanne ikke var enige i deres præmis om huslejestigninger, og derfor ikke kunne give håndtryk....Der gik lidt inflation i det.

I øvrigt så - rent praktisk - hører jeg ikke noget om en sænkning af boligskatter (jo, måske LA), men blot om en fastfrysning, som vi jo allerede har indtil 2020. Det de radikale vil er at lade boligskatterne stige med lønningerne (ligesom de offentlige ydelser f.eks.), sådan at ejendomsskatten følger den almindelige prisudvikling, og dermed ikke bliver udhulet (hvilket de kalder en skattesænkning, fordi det er dét det praktisk er). De vil bevare niveauet for boligskatter, for i stedet at give skattelettelser på indkomst. Jeg siger det bare, fordi det kan være lidt svært at gennemskue midt i en vild valgkrig, og så kan man jo være enig eller uenig. Det kom bare ikke ret tydeligt frem i debatten, men hvad gør egentlig det :)

Søren Pape mener at man får mindre stress, hvis man får lettelser i topskatten. Øhm, okay...jeg tror ikke helt han ved hvad stress er.

Det JEG har imod DF, er, at de gerne vil mene en masse om mærkessager, men de tænker (heldigvis helt åbenlyst) i, ikke at ville tage et ansvar for samlede løsninger. Det VIL faktisk gerne sidde på sidelinjen og bestemme, så de kan få mest indflydelse dér, hvor de synes (og hvor jeg decideret har noget imod deres opfattelse af "os og dem"), men kan slippe for at deltage dér, hvor der skal tages svære beslutninger og kompromiser. Jeg synes KTD er en dygtig politiker, og Morten Messerschmidt i EU er helt vildt dygtig og det vil jeg anerkende. For min skyld har de også fuld berettigelse i vores Folketing. Det har alle jo, som bliver stemt ind - men nu får I bare lige mit syn, som svar på fru.skruks spørgsmål - og KTD og MM henter en masse stemmer, fordi de gør det godt. Men de mennesker de hiver med sin ind, er altså ofte helt på månen IMO.

Nå, men jeg er ikke så god til at være "uvildig", jeg håber virkelig på at regeringen får lov at fortsætte. Jeg tænker også, at hvis jeg nu var leder af en virksomhed, og skulle stille et stærkt team til at repræsentere mig overfor mine samarbejdspartnere og til at lede mine afdelinger, hvem ville jeg så helst have?

HTS eller Løkke?

Mette Frederiksen eller Inger Støjberg?

Martin Lidegaard eller Claus Hjort?

Mogens Jensen, Manu Sareen, Rasmus Helveg, Dan Jørgensen og Morten Østergaard?

Eller Simon Amnitbøllz, Peter Christensen, Ellen Thrane Nørby, Kristian Jensen, Joachim B (arh mon dog). Eller endnu værre Marie Krarup, Søren Espersen, Martin Henriksen.

Måske jeg er lidt tarvelig og "personlig" overfor kandidaterne, men jeg synes virkelig sådan rent goodwills- og drive-en-butiks-mæssigt, at det røde hold er langt stærkere.

Igen fortsættes den boldgade med at sige hvad de bedre gør forkert og hvor lidt dygtige du synes det andet hold er.

Hvorfor ikke bare nøjes med at fortælle hvorfor du stemmer et eller andet sted i den røde blok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror egentlig at jeg står af på den her debat nu. Jeg har prøvet at følge med, men det kan jeg ikke.

Og så gider jeg faktisk ikke at læse flere dårlige kommentarer om den blok JEG synes har den mest reelle, realistiske, fornuftige, langsigtede og forsvarlige politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen fortsættes den boldgade med at sige hvad de bedre gør forkert og hvor lidt dygtige du synes det andet hold er.

Hvorfor ikke bare nøjes med at fortælle hvorfor du stemmer et eller andet sted i den røde blok?

 

Jeg har da lagt mine præferencer ret så tydeligt frem i denne her tråd.

 

Og så skal ingen af fløjene da have skyld for at undlade at pege fingre af de andre. Og det er da et stykke hen ad vejen også helt i orden, at påpege, hvor man synes ens modpart er på månen. Ellers kunne alle jo bare sidde og slynge om sig med populistiske småkager uden indhold - helt uimodsagt. Det gælder hele linjen. 

 

Jeg stemmer på de Radikale, efter at have troet jeg ville stemme på Socialdemokraterne i lang tid. Jeg har ikke været i tvivl om, at jeg ville ende en af de to steder. Jeg synes, at den nuværende regering har ført en ansvarlig politik de sidste fire år, også når den har været upopulær. Det er en modig regering, et dygtigt team, meget stærke internationalt og deres værdier ligger mest på linje med mine. 

Jeg synes også KD på de flester punkter er supersympatiske, og jeg kan lide at de har fine indspark til debatten. Og jeg glæder mig over at Alternativet får lidt at sige. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da lagt mine præferencer ret så tydeligt frem i denne her tråd.

Og så skal ingen af fløjene da have skyld for at undlade at pege fingre af de andre. Og det er da et stykke hen ad vejen også helt i orden, at påpege, hvor man synes ens modpart er på månen. Ellers kunne alle jo bare sidde og slynge om sig med populistiske småkager uden indhold - helt uimodsagt. Det gælder hele linjen.

Jeg stemmer på de Radikale, efter at have troet jeg ville stemme på Socialdemokraterne i lang tid. Jeg har ikke været i tvivl om, at jeg ville ende en af de to steder. Jeg synes, at den nuværende regering har ført en ansvarlig politik de sidste fire år, også når den har været upopulær. Det er en modig regering, et dygtigt team, meget stærke internationalt og deres værdier ligger mest på linje med mine.

Jeg synes også KD på de flester punkter er supersympatiske, og jeg kan lide at de har fine indspark til debatten. Og jeg glæder mig over at Alternativet får lidt at sige.

Jeg har ikke kunne formå at holde hoved og hale i hele denne debat, så jeg har ikke læst alle indlæg.

Jeg har bare kunnet konstatere på de sidste par sider, at man har haft lyst til at nedgøre DFs politik, og det bryder jeg mig bare ikke om. Mener også at udgangspunktet til denne tråd, var, hvad stemmer DU på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke kunne formå at holde hoved og hale i hele denne debat, så jeg har ikke læst alle indlæg.

Jeg har bare kunnet konstatere på de sidste par sider, at man har haft lyst til at nedgøre DFs politik, og det bryder jeg mig bare ikke om. Mener også at udgangspunktet til denne tråd, var, hvad stemmer DU på.

.

True. Men nu er der jo blevet spurgt direkte til DFs politik og hvorfor man ikke bryder sig om dem. Og der er spurgt til andre ting og tvivl.

Dermed ikke sagt at jeg ikke også farer ret meget op. Jeg synes politik er vigtigt og spændende, og jeg synes debatter gør os klogere allesammen (særligt her uden spindoktorer), og sorry hvis det træder nogen over tæerne. Det er bare ment som en fremlæggelse af synspunkter, og hvad man stemmer i boksen er lige reelt for alle. Det er blot en af de helt fantastiske rettigheder vi har her i landet, og det er godt! Og derfor er det også debatten værd - også selvom den bliver ophedet -, så kan vi selv i vores stille sind mærke efter hvor krydset skal sættes i morgen, helt frie og ligeværdige og selvstændige demokrater. Du stemmer blåt, jeg stemmer rødt, fred være med det - men truth is at jeg da gerne ville have dig med over på min side. For det er jo min overbevisning at DKs fremtid har det bedst dér. Men det er bare et holdningsspørgsmål, ikke et spørgmål om hvorvidt du eller jeg har mest værdi pga vores forskellige overbevisninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke, hvad det er, folk har hørt DF sige, som jeg ikke har hørt? Jeg har ikke hørt dem sige, at flygtninge er dårligere mennesker eller at der er forskel på os. Blot at vi har er kæmpe integrationsproblem, som vi må tage os af først. Halvdelen af alle kh-modtagere er indvandrere. Det er da temmelig sigende, når de kun udgør 10% af vores befolkning i dk. :blink

Jeg er så træt af, at det er ok at svine DF og til dels også LA på en helt anden måde end alle andre partier. Jeg synes, det er brandærgeligt, at man ofte får smidt i skoene af røde vælgere, at man er en kæmpe egoist, hvis man stemmer blåt. Det er for mig at se sådan, at man er "et bedre menneske", hvis man stemmer rødt. Og det synes jeg, er rigtig ærgeligt for mange af de debatter, der kunne foregå i de små hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig, at der bliver skudt lige meget på begge blokke. Måske lidt ekstra på dem, der er længere ude på fløjene, men jeg tænker også at de oftere kommer med lidt mere kontroversielle udtalelser/skrappere holdninger (hvilket jeg et eller andet sted synes de kan/"skal", så dem med markante holdninger også er repræsenteret) og så sætter man jo sin mås i klaskehøjde ;)

Men altså ja ja, DF-racister, Gucci-Helle, Øl-Lars, Hippie-Ø'er, middelalder-kd'ere, gøjler-alternative, SF'ere med rod i partiet og Villys smukke engelsk, ego-la'ere, and so on and so on. Jeg synes der bliver kastet mudder all over :rolleyes :numse

Mht. DF, så har min far (der er jordens varmeste og mest åbensindede mand og samtidig df'er ;)) forklaret mig noget med det der med hellere at få udlændinge fra et land end et andet. Og det lød sådan set meget rationelt og fornuftigt, men derfor kan man jo godt have en (anden) holdning om, at man gerne vil tage imod med "lige åbne arme" og så betale den pris, det så evt. koster. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men derfor kan LLR vel godt melde ud og give håndslag på, at HAN ikke vil hæve dem, uanset om det bliver aktuelt eller ej. Det taber han intet på, hvis han kan holde det ;) Østergaard er da i det mindste ærlig ift hvad han vil.

Der er jo ikke nogen der er i tvivl om at Løkke ikke vil hæve boligskatterne. Så gav han hånd til Helle havde det jo set ud til at han rent faktisk tror på hende. Redikale står i vejen, det kan man ikke komme uden om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i det hele taget, at det virker useriøst at snakke om håndslag i sådan et tv-program. Man kan da fint sige "Jep, det kan vi godt være enige om" (og det ville være klædeligt!), men et håndslag indikerer i mine øjne en aftale, og det synes jeg hører sig til på borgen og ikke i et debatprogram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, nu er jeg nok nødt til at komme med et par ord ift. mine ord om DF ;)

 

Der blev spurgt direkte til, hvorfor man gerne ser få stemmer til DF og det har jeg direkte svaret på, fra mit eget synspunkt. Det er jo ikke et umotiveret indlæg, hvor jeg lister alt det jeg ikke er enig i ved et enkelt parti.

 

Jeg synes godt man må sige, at man ikke bryder sig om deres menneskesyn. Ja, de vil gerne beskytte hvad der (i deres øjne - hvilket jeg er meget uenig i) er dansk og danskerne, men det er på bekostning af mennesker på flugt. Vi har det jo godt i Danmark - det er vi helt enige om - og derfor synes jeg også vi bør leve op til vores forpligtelser ift. internationale konventioner. Jeg synes det er skræmmende, at nogen kan kigge på billeder og optagelser, at flygtninge i Middelhavet eller lejre i Libanon og synes, at de bare må sejle deres egen sø og at de i hvert fald ikke skal komme her og stjæle hvad der er vores. Der er da INGEN af de mennesker, der bevæger sig til Danmark, fordi de har hørt vi har en høj kontanthjælp :blink Se dog på dem! De sætter eget liv på spil og udsætter deres børn for livstraumatiserende oplevelser, fordi det de flygter fra noget der er værre :(

 

Thulesen Dahl var i GodmorgenP3 i går morges og blev spurgt, hvilket land han ville flygte til, hvis der blev krig i Danmark. Han svarede Norge og tilføjede med lystig mine, at det jo er et dejligt land og så kan man stå på ski :blink Undskyld mig, men i min verden lugter det langt væk af manglende forståelse (og respekt) for de menneskers virkelighed. Og det bryder jeg mig ikke om!

 

Og så er jeg enig med Fister i, at jeg synes det er fesent, at de så ikke vil tage noget ansvar, gå med i regering og være med til det hårde arbejde, fremfor at stå på sidelinien og være hellige og love til højre og venstre. Jeg synes de skal tage den magt de har fået og vise hvad de kan og vil! 

 

Til FruSkruk: Der er en pokkers forskel på flygtninge og indvandrere. Jeg kan til dels godt være enig i at stille krav til dem der frivilligt vælger at komme til landet for at bo , men at lukke grænserne for flygtningene (eller sige de skal hjælpes i nærområderne - prøv lige at rejse ned i en flytningelejr i f.eks. Libanon og kom så tilbage og sig de har det fint!) er i min verden direkte umenneskeligt. Vi har så meget og ja, jeg synes det er direkte småligt og egoistisk, bare at lukke døren. Hvad nu hvis det var os selv? 

 

Mht. generel kritik af højrefløjen, så synes jeg nu der har været ligeså meget debat herinde af Alternativet og "kommunisterne" i Ø - det er gået begge veje, men man lægger selvfølgelig mest mærke til dem der gør lidt ondt på en selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, nu er jeg nok nødt til at komme med et par ord ift. mine ord om DF ;)

Der blev spurgt direkte til, hvorfor man gerne ser få stemmer til DF og det har jeg direkte svaret på, fra mit eget synspunkt. Det er jo ikke et umotiveret indlæg, hvor jeg lister alt det jeg ikke er enig i ved et enkelt parti.

Jeg synes godt man må sige, at man ikke bryder sig om deres menneskesyn. Ja, de vil gerne beskytte hvad der (i deres øjne - hvilket jeg er meget uenig i) er dansk og danskerne, men det er på bekostning af mennesker på flugt. Vi har det jo godt i Danmark - det er vi helt enige om - og derfor synes jeg også vi bør leve op til vores forpligtelser ift. internationale konventioner. Jeg synes det er skræmmende, at nogen kan kigge på billeder og optagelser, at flygtninge i Middelhavet eller lejre i Libanon og synes, at de bare må sejle deres egen sø og at de i hvert fald ikke skal komme her og stjæle hvad der er vores. Der er da INGEN af de mennesker, der bevæger sig til Danmark, fordi de har hørt vi har en høj kontanthjælp :blink Se dog på dem! De sætter eget liv på spil og udsætter deres børn for livstraumatiserende oplevelser, fordi det de flygter fra noget der er værre :(

Thulesen Dahl var i GodmorgenP3 i går morges og blev spurgt, hvilket land han ville flygte til, hvis der blev krig i Danmark. Han svarede Norge og tilføjede med lystig mine, at det jo er et dejligt land og så kan man stå på ski :blink Undskyld mig, men i min verden lugter det langt væk af manglende forståelse (og respekt) for de menneskers virkelighed. Og det bryder jeg mig ikke om!

Og så er jeg enig med Fister i, at jeg synes det er fesent, at de så ikke vil tage noget ansvar, gå med i regering og være med til det hårde arbejde, fremfor at stå på sidelinien og være hellige og love til højre og venstre. Jeg synes de skal tage den magt de har fået og vise hvad de kan og vil!

Til FruSkruk: Der er en pokkers forskel på flygtninge og indvandrere. Jeg kan til dels godt være enig i at stille krav til dem der frivilligt vælger at komme til landet for at bo , men at lukke grænserne for flygtningene (eller sige de skal hjælpes i nærområderne - prøv lige at rejse ned i en flytningelejr i f.eks. Libanon og kom så tilbage og sig de har det fint!) er i min verden direkte umenneskeligt. Vi har så meget og ja, jeg synes det er direkte småligt og egoistisk, bare at lukke døren. Hvad nu hvis det var os selv?

Mht. generel kritik af højrefløjen, så synes jeg nu der har været ligeså meget debat herinde af Alternativet og "kommunisterne" i Ø - det er gået begge veje, men man lægger selvfølgelig mest mærke til dem der gør lidt ondt på en selv :)

Amen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og godt valg til alle. Det bliver en gyser det her :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og godt valg til alle. Det bliver en gyser det her :balloons

I lige måde :D

Vi "fejrer" det med stjerneskud og jeg ser frem til at følge kampen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror I egentlig ham der cowboy'en med tissemanden fremme kommer ind? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ondt i maven over deres menneskesyn. De er jo helt åbne omkring, at f.eks syriske flygtninge er mindre værd end tyskere eller danskere og vi skal lukke alle grænser og lade dem sejle deres egen sø, så de ikke kommer her og ødelægger vores lille paradis. Og Løkke er jo desværre hoppet helt med på den vogn. Jeg brækker mig og skammer mig! :(

Enig. Jeg er nærmest født og i hvert fald opvokset borgerlig/liberal i en familie af venstrefolk i generationer - men så længe DF fylder og er som de gør, så vender jeg ikke tilbage til blå blok :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i øvrigt i princippet enig i, at det burde være mest relevant, hvad man GODT kan lide - men for mig er realiteten nu og i de seneste relativt mange år, at det er blevet et spørgsmål om der mindste af flere onder. Der er ingen af partierne, som jeg er ved at dåne af begejstring over, så jeg stemmer reelt efter udelukkelsesmetoden - på det parti der er tilbage, når jeg har pillet alle dem fra, der hver især har noget, der er helt uspiseligt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke, hvad det er, folk har hørt DF sige, som jeg ikke har hørt? Jeg har ikke hørt dem sige, at flygtninge er dårligere mennesker eller at der er forskel på os. Blot at vi har er kæmpe integrationsproblem, som vi må tage os af først. Halvdelen af alle kh-modtagere er indvandrere. Det er da temmelig sigende, når de kun udgør 10% af vores befolkning i dk. :blink

Jeg er så træt af, at det er ok at svine DF og til dels også LA på en helt anden måde end alle andre partier. Jeg synes, det er brandærgeligt, at man ofte får smidt i skoene af røde vælgere, at man er en kæmpe egoist, hvis man stemmer blåt. Det er for mig at se sådan, at man er "et bedre menneske", hvis man stemmer rødt. Og det synes jeg, er rigtig ærgeligt for mange af de debatter, der kunne foregå i de små hjem.

Hernede hvor jeg bor er der riigtig mange DF-vælgere (DF står faktisk til at få et fantastisk valg i syddanmarks Så der er situationen faktisk total omvendt - hvis nogle ytrer at de stemmer Enhedslisten eller alternativet, så bliver de skudt ned.

Jeg er faktisk bare generelt virkelig træt af hvad valgkampen gør ved folk, sådan generelt. Jeg elsker gode diskussioner og udveksling af synspunkter - som debatten herinde (næsten) har været hele tiden. Jeg bliver bare SÅ træt når man skal kaldes naiv, idiot eller andet i den dur, fordi man stemmer andet end liige det der passer vedkommende. Det er total børnehaveargumentation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER