Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Ja, jeg havde ikke regnet med de kunne finde ud af at holde tiden :D

Jeg blev skuffet over min favorits tale og positiv over et andet partis. Så nu er jeg i tvivl igen igen...

Kender det godt. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske har aftenens program faktisk rykket mig... Jeg dimlede mellem SF og Ø, og havde egentlig besluttet mig for Ø... Men jeg har det virkelig svært med Johanne og kan faktisk godt lide Pia, og det rykker mig lidt...

Jeg synes faktisk også at Kristian holder sig rimelig pæn i kanten, ham er jeg er bare meget uenig med, så det duer jo ikke...

Jeg er umiddelbart ret vild med Stig, både holdningsmæssigt og personligt, jeg føler bare ikke for at stemme på nogen, der peger på Lars som statsminister :(

Jeg synes helt klart at du skal gå efter Pia...! ;) og er iøvrigt meget enig med dig i alt det andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi Løkke jo netop ved, at den ikke holder pga. Radikale.

Men det forhindrer ham vel ikke i at sige, at HAN ikke vil stemme for?

 

Jeg synes i hvert fald at Stig repræsenterede partiet flot idag! Og selvom han overskred sine 20 sek, så var det hans tale, der tiltalte mig mest...

Men jeg synes også at KD har ændret i, hvilke sager de slår på. Jeg forbinder normalt KD med dårligere rettigheder til homoseksuelle, forbud mod abort og ønsker om at børn i skolen skal undervises i kristendom og ikke religion. Men i denne valgkamp har jeg langt mere lært dem at kende på et ønske om ro og overskud til børnefamilier og støtte til bevaring af kernefamilier. Det kan jeg meget bedre tilslutte mig :)

:ditto

Hvis de for pokker da bare ville holde op med at være imod abort og rettigheder for homoseksuelle, så tror jeg de ville komme ind og kunne få indflydelse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 

:ditto

Hvis de for pokker da bare ville holde op med at være imod abort og rettigheder for homoseksuelle, så tror jeg de ville komme ind og kunne få indflydelse :(

 

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det forhindrer ham vel ikke i at sige, at HAN ikke vil stemme for?

 

:ditto

Hvis de for pokker da bare ville holde op med at være imod abort og rettigheder for homoseksuelle, så tror jeg de ville komme ind og kunne få indflydelse :(

Ja eller hvis ikke de støttede Lars Løkke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja eller hvis ikke de støttede Lars Løkke...

 

Og endnu mere :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja eller hvis ikke de støttede Lars Løkke...

De blev jo faktisk direkte spurgt om sandsynligheden for at skifte til rød side, som de jo støttede under Poul Nyryp i 90´erne. Det afviste han blank med argumenter om fokusområder og holdninger, jeg da sådan umiddelbart ligeså vel kunne se hos rød blok. Var jeg den eneste der bed mærke i det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og endnu mere :ditto

For jeg tror i virkeligheden at det er lige så meget der, skoen trykker. For jeg tror at de folk der egentlig gerne ville stemme på kd og ikke mindst den sympatiske mand, som Stig virker til at være, det er, at holdningerne ligger langt væk fra den retning Lars Løkke vil føre dk i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det egentlig, der er så slemt ved DF? Jeg kunne se, at flere skrev i meningsmålingen, at de ikke håbede, DF fik nogen stemmer. Men hvorfor egentlig ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For jeg tror i virkeligheden at det er lige så meget der, skoen trykker. For jeg tror at de folk der egentlig gerne ville stemme på kd og ikke mindst den sympatiske mand, som Stig virker til at være, det er, at holdningerne ligger langt væk fra den retning Lars Løkke vil føre dk i...

Jeg tror nu altså lige så meget det handler om, at man ikke vil spilde sin stemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blev jo faktisk direkte spurgt om sandsynligheden for at skifte til rød side, som de jo støttede under Poul Nyryp i 90´erne. Det afviste han blank med argumenter om fokusområder og holdninger, jeg da sådan umiddelbart ligeså vel kunne se hos rød blok. Var jeg den eneste der bed mærke i det?

Nej, jeg forstår jo heller ikke helt udmeldingen... Kan vi ikke håbe på, at der sker en ændring ude i fremtiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det forhindrer ham vel ikke i at sige, at HAN ikke vil stemme for?

Ham hvem?

Løkke vil da selvfølgelig stemme for at sænke boligskatterne, det vil Østergaard ikke.

Det er flot at Helle tilbyder en aftale og et håndtryk, men det kan jo ikke bruges til en skid, når radikale ikke vil være med. Det er lige netop det Tulle formåede at fange dem i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blev jo faktisk direkte spurgt om sandsynligheden for at skifte til rød side, som de jo støttede under Poul Nyryp i 90´erne. Det afviste han blank med argumenter om fokusområder og holdninger, jeg da sådan umiddelbart ligeså vel kunne se hos rød blok. Var jeg den eneste der bed mærke i det?

Afskaffelse af heldagsskole og frihed til familien er jo ikke lige frem rød bloks kæphest ;)

KD har gode kristne og konservative værdier. De er på den rigtige fløj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ham hvem?

Løkke vil da selvfølgelig stemme for at sænke boligskatterne, det vil Østergaard ikke.

Det er flot at Helle tilbyder en aftale og et håndtryk, men det kan jo ikke bruges til en skid, når radikale ikke vil være med. Det er lige netop det Tulle formåede at fange dem i.

Men derfor kan de tre partier vel godt blive enige om, hvad de vil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nu altså lige så meget det handler om, at man ikke vil spilde sin stemme.

Jeg tror faktisk ikke, det er aktuelt længere. KD er, som jeg ser det, blevet noget mere "moderne" og markerer sig med holdninger, der ikke er åbenlyst religiøse, og det tror jeg, de vinder på. Derudover tænker jeg, at mange hellere vil stemme på noget, de går ind for, selvom det måske er "spildt" end på et parti, de er mindre enige med. Sådan har jeg det i hvert fald, og her er det primært at de peger på LLR, der holder mig væk. Ikke fordi jeg overhovedet er enige med dem i forhold til homoseksuelle og abort, men fordi jeg tænker, at det alligevel ikke er holdninger, de får trumfet noget igennem på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afskaffelse af heldagsskole og frihed til familien er jo ikke lige frem rød bloks kæphest ;)

KD har gode kristne og konservative værdier. De er på den rigtige fløj.

Mener du dermed at gode kristne værdier ligger hos blå blok og ikke hos rød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk ikke, det er aktuelt længere. KD er, som jeg ser det, blevet noget mere "moderne" og markerer sig med holdninger, der ikke er åbenlyst religiøse, og det tror jeg, de vinder på. Derudover tænker jeg, at mange hellere vil stemme på noget, de går ind for, selvom det måske er "spildt" end på et parti, de er mindre enige med. Sådan har jeg det i hvert fald, og her er det primært at de peger på LLR, der holder mig væk. Ikke fordi jeg overhovedet er enige med dem i forhold til homoseksuelle og abort, men fordi jeg tænker, at det alligevel ikke er holdninger, de får trumfet noget igennem på...

Jeg sad og prøvede at formulere noget lign. Men slettede det, fordi jeg regnede med, at en ku formulere det for mig... Haha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige netop det Tulle formåede at fange dem i.

Enig. Tulle var ikke en fis ude efter et håndtryk, han var ude på at demonstrere, at Helle havde skabt sig tåbeligt. Sådan oplevede jeg det i hvert fald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad og prøvede at formulere noget lign. Men slettede det, fordi jeg regnede med, at en ku formulere det for mig... Haha!

Haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det egentlig, der er så slemt ved DF? Jeg kunne se, at flere skrev i meningsmålingen, at de ikke håbede, DF fik nogen stemmer. Men hvorfor egentlig ikke?

Jeg har ikke noget specifikt imod DF. For mig er DF, K og V bare i samme pulje af partier, som jeg er mindst enig med. Ikke andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det egentlig, der er så slemt ved DF? Jeg kunne se, at flere skrev i meningsmålingen, at de ikke håbede, DF fik nogen stemmer. Men hvorfor egentlig ikke?

Jeg får ondt i maven over deres menneskesyn. De er jo helt åbne omkring, at f.eks syriske flygtninge er mindre værd end tyskere eller danskere og vi skal lukke alle grænser og lade dem sejle deres egen sø, så de ikke kommer her og ødelægger vores lille paradis. Og Løkke er jo desværre hoppet helt med på den vogn. Jeg brækker mig og skammer mig! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk ikke, det er aktuelt længere. KD er, som jeg ser det, blevet noget mere "moderne" og markerer sig med holdninger, der ikke er åbenlyst religiøse, og det tror jeg, de vinder på. Derudover tænker jeg, at mange hellere vil stemme på noget, de går ind for, selvom det måske er "spildt" end på et parti, de er mindre enige med. Sådan har jeg det i hvert fald, og her er det primært at de peger på LLR, der holder mig væk. Ikke fordi jeg overhovedet er enige med dem i forhold til homoseksuelle og abort, men fordi jeg tænker, at det alligevel ikke er holdninger, de får trumfet noget igennem på...

Men uanset hvor moderne de er, ligger de stadig under spærregrænsen i meningsmålingerne, og det må jo skyldes noget ;) Jeg kender nogle stykker, mig selv inkl, som ville være mere tilbøjelige til at stemme på dem, hvis man var sikker på, de kom ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Tulle var ikke en fis ude efter et håndtryk, han var ude på at demonstrere, at Helle havde skabt sig tåbeligt. Sådan oplevede jeg det i hvert fald...

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ham hvem?

Løkke vil da selvfølgelig stemme for at sænke boligskatterne, det vil Østergaard ikke.

Det er flot at Helle tilbyder en aftale og et håndtryk, men det kan jo ikke bruges til en skid, når radikale ikke vil være med. Det er lige netop det Tulle formåede at fange dem i.

Men derfor kan LLR vel godt melde ud og give håndslag på, at HAN ikke vil hæve dem, uanset om det bliver aktuelt eller ej. Det taber han intet på, hvis han kan holde det ;) Østergaard er da i det mindste ærlig ift hvad han vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hold nu op, hvor fik Helle bare solgt Morten Østergaard i dag! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER