Glowin

Et lys i mørket..

38 indlæg i dette emne

I august sidste år valgte jeg at opsige mit daværende arbejde, da jeg desværre var blevet ansat i et firma hvor man mente det var okay at 'mobbe' og chikanere medarbejdere.. Dertil kom at min chef mente jeg skulle lægge samme antal timer i firmaet som ham selv - forskellen var bare at det var hans firma, ham der brændte for det.. Jeg var rigtig glad for jobbet - opgaverne - Men, på trods af flere samtaler med chefen om antallet af timer (jeg kunne ikke længere holde til at arbejde 80-90 timer pr uge.) skete der intet og jeg valgte at gå til min fagforening og arbejdstilsynet og samtidig opsige jobbet.

- Sagen blev lukket efter længere tids undersøgen og jeg kunne dermed også lægge det bag mig.

Nu stod jeg så bare der hvor jeg skulle finde mig selv igen .. jeg var blevet kørt så langt ned at jeg ikke længere vidste hvem jeg selv var, den daværende chef havde formået at pille ALT selvtillid ud af mig og i virkeligheden mistede jeg det helt fundamentale.. nemlig troen på at jeg var god nok.

Oven i dette stod jeg nu også som 'identitetsløs' .. sådan følte jeg mig i hvert fald .. jeg kunne ikke længere svare på spørgsmålet 'Nå hvad laver du så?' .. som jo ofte et den anvendte indgangsvinkel når man møder nye mennesker. Jeg var virkelig flov over at skulle fortælle at jeg var ledig!

- Jeg ER en af dem hvor mit job og min uddannelse, min familie og mit bagland ER min identitet .. jeg spejler mig i det og dem!

Kort inden jeg opsage jobbet var Morten og jeg blevet enige om at stoppe med p-pillerne.. velvidende hvad det kunne medføre ;) Men, som jeg forberedte Morten på så kunne der altså gå flere år inden der ville være gevinst.. Det havde jeg jo prøve før.

Skæbnen ville så bare at der kun gik 3 mdr :loveshower Et kæmpe chok på daværende tidspunkt, men det tog os ikke længe at vende os til tanken.

Nu var der så bare den udfordring at jeg stod uden arbejde og godt var klar over at det ville blive mere end svært at finde et job igen - på denne side af barsel. Dog kræver det danske aktiveringssystem (ja, det røg jeg nemlig ud i.. og tak skæbne for en omgang!!) at man sender x antal ansøgninger pr. uge .. så det gjorde jeg - jeg traf dog beslutningen om IKKE at oplyse om graviditeten i ansøgningerne, men tage det til en eventuel samtale.

Onsdag d. 4 januar 2011 sendte jeg en ansøgning på noget der lignede drømmejobbet - fuld af kreative og grafiske opgaver og muligheder kombineret med en stilling som online marketing konsulent - fredag d. 6 januar 2011 blev jeg ringet op vedr. en samtale.

1. samtale gik rigtig godt .. jeg havde en rigtig god mavefornemmelse og J. (fra firmaet) og jeg havde rigtig god kemi. Jeg blev oplyst at videre forløb bød på bl.a. 2 samtale.

- Derfor valgte jeg ikke at sige noget om graviditeten til 1. samtalen og håbede i stedet på at få muligheden for at overbevise dem om mine kvaliteter endnu engang.

Jeg blev indkaldt til 2. samtale d. 3. februar 2011 - også en rigtig god samtale .. Da vi var mere eller mindre færdige med samtalen vælger jeg at åbne op og fortælle at jeg er gravid og har termin i juli 2011.

- Begge repræsentanter fra virksomheden kigger på mig, smiler og bryder ud i stort tillykke og at det da er fantastisk.. efter lidt småsnak om køn, bedsteforældre osv. fastslår de begge, meget bestemt, at graviditeten IKKE vil få indflydelse på deres vurdering .. 'børn er vigtige'!

Jeg var i chok (!) da jeg gik derfra .. aldrig i min vildeste fantasi havde jeg forestille mig en arbejdsplads tage sådan imod en gravid ansøger :)

- Jeg fik at vide at de ville tænke weekenden over og ringe om mandagen.

.. Næste chok kom fredag.. dagen efter samtalen .. J. synes jeg skulle ha' en god nyhed at gå på weekend på .. De ville gerne ansætte mig!! :yay

Og .. nu står jeg så der hvor jeg rent faktisk skal starte på nyt job lige om lidt .. på trods af at jeg går på barsel om 4 mdr!! Holdningen i virksomheden er at jeg bliver så propfyldt med nye oplysninger og informationer at jeg formentlig har brug for 8-10 måneders pause og så kan jeg jo komme tilbage på fuld styrke! ;)

Så ... til alle jer som er gravide og arbejdsløse og måske har mistet modet.. Der ER steder derude hvor det kan lade sig gøre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke et fantastisk indlæg :loveshower

Det er bare SÅ sejt gået :gp

Og stort tillykke med jobbet :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med det nye job!! :respekt

Hvor er det dejligt at høre, at det sagtens kan lade sig gøre trods graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt for dig Majken.. stort stort tillykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fantastisk fortælling

Stort stort tillykke med jobbet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så dejligt og fantastisk at de har taget det så flot og valgt at ansætte dig :) Hvornår er det du skal starte? Er det ikke i morgen? Det bliver bare så spændende at høre noget mere om :)

Jeg må indrømme jeg stadig er skeptisk med at fortælle det hvis jeg skulle blive kaldt til en samtale, men jeg tror også det kommer meget an på hvilken branche man er i. Så vidt jeg har forstået er den branche du er i, i den "bløde" ende, mens den jeg er i, er i den "hårde" ende (håber ikke jeg støder nogen og at det giver mening ;) )

Jeg krydser i hvert fald fingre for at du får et godt arbejde og falder godt til :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen :)

Det er bare så dejligt og fantastisk at de har taget det så flot og valgt at ansætte dig :) Hvornår er det du skal starte? Er det ikke i morgen? Det bliver bare så spændende at høre noget mere om :)

Jeg må indrømme jeg stadig er skeptisk med at fortælle det hvis jeg skulle blive kaldt til en samtale, men jeg tror også det kommer meget an på hvilken branche man er i. Så vidt jeg har forstået er den branche du er i, i den "bløde" ende, mens den jeg er i, er i den "hårde" ende (håber ikke jeg støder nogen og at det giver mening ;) )

Jeg krydser i hvert fald fingre for at du får et godt arbejde og falder godt til :goodluck

Jeg er i en lidt indspist og indforstået branche - marketing og kommunikationsbranchen - Men jeg vil nok også sige at det er en branche som er mere forandringsvillig end mange andre, så måske derfor det er gået som det er :)

Jeg håber for dig at du også får muligheden, Lone :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jobbet.. Det er jo helt fantastisk.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For pokker en god historie. Jeg er kanon glad på dine vegne. STORT tillykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre, stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med jobbet

synes det er lækkert med sådan en holdning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Majken!! :D Aiii hvor er det dejligt og sikke nogle fantastiske mennesker :) Tillykke med det <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jobbet :glad

Din historie giver jo håb for alle sammen... Jeg gik selv med samme tanker da jeg var gravid, at der nok ikke var nogen som ville ansætte mig...

Nu hvor jeg så ikke er gravid mere giver det selvfølgelig lige lidt større chancer for mig (forhåbentligt)...

Du må have held og lykke med det hele... Og hvilken fantastisk chef som tænker sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloon STORT tillykke :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jobbet.

Fedt at en arbejdes plads har sådan en holding.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en så positiv historie! :loveshower Håber du bliver rigtig glad for jobbet og du dermed finder dig selv 100%, så du også har masser af overskud, når bebs kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fantastisk og inspirerende historie - det er bestemt et lys i mørket!

Mange gange tillykke med jobbet :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FUCK hvor er du heldig :balloon :respekt :super :gp

- jeg står præcis i samme situation... hmmmm måske jeg skulle slette oplysnigen i mit CV!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke - godt gået :balloon

Og hvor fedt med den holdning og indstilling på arbejdspladsen - så kan du næsten ikke andet end falde til :goodluck

Håber du bliver glad for det! Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er du sej. Stort tillykke med både job og baby

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed fed historie og hjertelig tillykke med jobbet bebs og der hele :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen en fed solstrålehistorie :loveshower

:respekt til dig, og stort tillykke med jobbet!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jobbet :-) jeg synes du har tacklet problematikken (som jo ikke var nogen problematik ;-). ) rigtig godt. Jeg havde valgt at gøre det på helt samme måde.

Endnu engang tillykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er simpelthen bare SÅ fantastisk Majken - STORT tillykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER