Nitzen1987

Andre der overvejer at holde pause for at "undgå" jule-babyer???

57 indlæg i dette emne

Nu har jeg et decemberbarn og det er intet problem overhovedet :)

Sådan har jeg det også :) Jeg har fødselsdag d. 22december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har altid gerne ville have et sommerbarn... men nu har vi prøvet i en del måneder efterhånden og der er sket meget... jeg er begyndt at læse... så nu ville det faktisk være super fedt med termin i december, men som mange andre... håber bare at jeg snart bliver gravid for det har taget sin tid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det her er en helt anden diskussion end den der blev startet. Og hvis man bliver gravid i januar, skal det altså godt gøres at få et decemberbarn ;)

Det jeg mener, er at sommerferiebørn er en helt anden diskussion, som ikke er relevant lige nu her. Nu går vi jo snart ind i marts, og dermed er jule-problematikken aktuel.

Desuden er der ingen der kan planlægge for tidlig fødsel. Sker det, så sker det, og så er man jo bare overlykkelig hvis det går godt...

Jeg har lige, inspireret af denne tråd, regnet på hvornår min termin vil være, hvis min menses kommer snart, og jeg så napper den i næste omgang. Der vil terminen være 3.december. Den termin vil jeg overhovedet ikke undvære - så vi holder ikke pause.

Uden at have regnet på det, vil den næste termin så være start-januar. Her er risikoen for en jule-baby jo noget større, men det må man jo tage som det kommer. Vi holder nok hellere ikke pause her.

HVIS jeg nu havde regnet ud at min termin ville have været 24.december (eller 23. eller 25.), så siger jeg bare, at jeg måske ville tænke mig om en ekstra gang. Jeg ved ikke præcis hvad jeg ville gøre - for det ved man jo netop ikke før man står i situationen. Men jeg kan ikke UDELUKKE at jeg måske ville tage en måned med lidt mindre intensitet..

Hvis der er perioder hvor folk helst ikke vil have baby, synes jeg det er helt op til dem. At andre overhovedet ikke kan forestille sig at gøre det samme, synes jeg også er helt fint. Men jeg synes ikke man skal dømmes, uanset hvilken "lejr" man er i...

Jeg skriver jo også bare, at man jo skal tænke på, at man kan risikere at skulle føde for tideligt, og derfor måske også tage hensyn til det, eller man kan føde senere end det, som man bliver sat til. Min søster blev sat til d. 3 december med hendes den ældste og hun fødte først d. 17 december.

Og jeg skriver jo, at jeg godt kan forstå, at dem som har nemt ved en graviditet forsøger at planlægge sig ud af, at ende med et barn, som har fødselsdag d 24. december. Men fortæller jo også, at det jo desværre ikke kan blive aktuelt for os, da jeg ikke kan få børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde snakket om at vi gerne ville undgå december og november, men da vi i løbet af samtalen fandt ud at der var flere mdr. vi ville undgå blev vi enige om at det var lige meget, jeg er selv november barn og min søster er december barn og det har vi det enligt fint med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meget nemt ved at blive gravid (dog svært ved at holde på bebserne) men vi alle gange forsøgt at undgå at det skulle blive termin juleaften +- en uges tid.

Så jeg kan sagtens følge dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har selv fødselsdag den 20 december og har altid sagt jeg ikke vil ha julebørn. Min mand og jeg prøvede i 6 år på at blive gravide og det lykkes til sidst - men med termin den 21. december. Jeg fødte den 8 december en dejlig dreng. MEN... Jeg skal ALDRIG have flere decemberbørn. Jeg vil gerne bruge prævention for at undgå det. Men derimod hvis præventionen ikke virker kunne jeg aldrig finde på at få en abort.

Hilsen Lolar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine sidste to cyklusser har været på 26 dage, hvis det samme gør sig gældende for den cyklus jeg lige er startet på og jeg bliver gravid i næste cyklus igen, så ender jeg op med en terminsdato, der hedder den 24/12 - det er jeg nu ikke så bekymret for, da det vist er yderst sjældent folk egentlig føder på selve terminsdatoen.... Men synes alligevel, at det kommer lige tæt nok på....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg bliver gravid i den cyklus jeg er på vej ind i, får jeg termin 7.december. Det passer mig rigtigt godt :)

Nitzen - jeg håber du bliver gravid allerede i kommende cyklus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja..

Vi har det også sådan herhjemme..

vi vil gerne prøve at komme udenom slut-december..

Dette er dels pga. jul men også fordi jeg blir færdig med uddannelse i dec./jan og har nu læst og kæmpet i over tre år så vil godt lige have min eksamen..

Derfor, lidt naivt kan man måske kalde det, at prøve at kontrollere terminen, holder vi også igen her i marts/april..

Vi havde egentlig sagt at APRIL er udelukket for os for vi har 11 i familien, på begge sider, der har føsdag der så der er ikk rigtig en dato fri til flere fødselarer i april...

men nu har vi jo prøvet siden oktober/november uden gevinst endnu så blir det termin i april så gør det det.!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde egentlig sagt at APRIL er udelukket for os for vi har 11 i familien, på begge sider, der har føsdag der så der er ikk rigtig en dato fri til flere fødselarer i april...

men nu har vi jo prøvet siden oktober/november uden gevinst endnu så blir det termin i april så gør det det.!!

:o ja det bliver da svært at ramme en dag, hvor der ikke allerede ligger en fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine sidste to cyklusser har været på 26 dage, hvis det samme gør sig gældende for den cyklus jeg lige er startet på og jeg bliver gravid i næste cyklus igen, så ender jeg op med en terminsdato, der hedder den 24/12 - det er jeg nu ikke så bekymret for, da det vist er yderst sjældent folk egentlig føder på selve terminsdatoen.... Men synes alligevel, at det kommer lige tæt nok på....

haha..

vores sæbebobler er julebabyer allerede...

sikke en julegave..

:badgirl :gravid :gravid :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det her er en helt anden diskussion end den der blev startet. Og hvis man bliver gravid i januar, skal det altså godt gøres at få et decemberbarn ;)

Det jeg mener, er at sommerferiebørn er en helt anden diskussion, som ikke er relevant lige nu her. Nu går vi jo snart ind i marts, og dermed er jule-problematikken aktuel.

Desuden er der ingen der kan planlægge for tidlig fødsel. Sker det, så sker det, og så er man jo bare overlykkelig hvis det går godt...

Jeg har lige, inspireret af denne tråd, regnet på hvornår min termin vil være, hvis min menses kommer snart, og jeg så napper den i næste omgang. Der vil terminen være 3.december. Den termin vil jeg overhovedet ikke undvære - så vi holder ikke pause.

Uden at have regnet på det, vil den næste termin så være start-januar. Her er risikoen for en jule-baby jo noget større, men det må man jo tage som det kommer. Vi holder nok hellere ikke pause her.

HVIS jeg nu havde regnet ud at min termin ville have været 24.december (eller 23. eller 25.), så siger jeg bare, at jeg måske ville tænke mig om en ekstra gang. Jeg ved ikke præcis hvad jeg ville gøre - for det ved man jo netop ikke før man står i situationen. Men jeg kan ikke UDELUKKE at jeg måske ville tage en måned med lidt mindre intensitet..

Hvis der er perioder hvor folk helst ikke vil have baby, synes jeg det er helt op til dem. At andre overhovedet ikke kan forestille sig at gøre det samme, synes jeg også er helt fint. Men jeg synes ikke man skal dømmes, uanset hvilken "lejr" man er i...

Undskyld, det kan godt være jeg pørger helt tosset, men hvordan regner du din termin ud? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, det kan godt være jeg pørger helt tosset, men hvordan regner du din termin ud? :)

Du kan beregne på elefantino.dk, hvor du skriver dato for mens start, længden af cyklus plus antallet af dage du har mens:) Så viser den forventet ÆL, næsten mens og terminsdato, hvis altså man bliver gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv fødselsdag kort før jul og er født 4. Søndag i advent... Mine forældre har altid gjort det til en magisk dag for mig og de allerfleste år passede det sådan at klassekammeraterne kom med hjrm efter juleafslutningen i skole for at få boller og klippe julepynt, lave lanterner, få fortalt historier osv...

Jeg har sådan set fortsat traditionen selv, nu er det bare sammenkomst med gløgg osv hvor alle vennerne lige kommer forbi en eftermiddag inden jul...

Jeg har aldrig været ked af at være julebarn, og blev ofte forkælet med en sommergave

i løbet af sommeren.min mand derimod har fødselsdag i juli og der er det altid svært at samle folk fordi de er på ferie, og han har aldrig oplevet at blive fejret i skolen...

Så jeg vil sige at det meget kommer an på om forældrene gør det til et problem eller vender det til en fordel....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan beregne på elefantino.dk, hvor du skriver dato for mens start, længden af cyklus plus antallet af dage du har mens:) Så viser den forventet ÆL, næsten mens og terminsdato, hvis altså man bliver gravid :)

Mange tak.. Kan så regne ud jeg vil få termin omkring d. 7 dec.. Og sidst gik jeg 13 dage over, så julen kan godt gå hen og nærme sig her.. Men nu må vi se, om der overhovedet er held i sprøjten.. ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg ikke er heldig denne gang, :gravid (Skal teste på Lørdag), Så venter jeg lige et par måneder, da jeg gerne vil undgå et julebarn, Meeen bliver jeg :gravid i mens, så skal jeg da have barnet alligevel :wub .. Men håber nu jeg er blevet gravid nu, Kan nemlig se at jeg så har termin på min lillesøsters fødselsdag,19 November. (Hun bliver 12), Så kunne være sjovt, og så skulle hun med til fødslen, hvis hun vil det :-).. :glad :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ik planer om at vi skal holde pause (jeg skriver JEG, da manden ik aaaaner noget om cyklus, termin osv ;) )

Så bliver jeg ikke gravid i denne omgang (hvilket så giver en termin den 2. december) så fortsætter jeg på mine hormoner i næste cyklus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens følge dig. Vi har samme holdning som jer. Og det betød at baby nu kommer næsten et år senere, fordi vi havde lidt svært ved at komme igang igen efter undgå december baby pausen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft samme tanker herhjemme som dig. Men vi har besluttet os at fortsætte alligevel. Jeg er helt enig i, at der er så meget i julen, og at skulle holde fødselsdag for familien vil næsten være umuligt da de alle har noget de skal hver især i december. Men samtidig har vi snakket lidt frem og tilbage og fundet ud af, at det måske ikke vil passe så dårligt ind i vores liv alligevel, så vi giver det chancen. Og bliver jeg gravid er det bare fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så meldte mens sin ankomst her og en graviditet i denne cyklus vil giver termin omkring 22-27. december...

Jeg har skrevet til gynækologen, at jeg tager mine hormoner, men at vi gerne vil prøve selv denne her cyklus og vente med IUI til næste måned. Hvis miraklet skulle ske, at vi bliver gravide denne gang, så vil vi glæde os til at møde vores jule-mirakel :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig ikke helt afklaret med hvad vi skal gøre. Regnede min terminsdato ud hvis jeg skulle blive gravid næste cyklus, terminsdato ville være den 24 december. Ved godt den dag ikke er sikker men synes den kommer meget tæt på. Min mand er vææk de to kommende uger. Så der er tale om 3 dage hvor han er hjemme hvor vi kan ramme æl... Så er det bare vi skal beslutte om vi skal køre på eller beskytte os de tre dage... Det er sq svært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykkedes dette forsøg (som det selvfølgelig gør!!!!!!!) - så har jeg termin omkring midt i december :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower FANTASTISK!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykkedes dette forsøg (som det selvfølgelig gør!!!!!!!) - så har jeg termin omkring midt i december :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower FANTASTISK!!!

Så bestiller jeg lige december terminen til os ;) Jeg ville se det som en ære at være i terminsgruppe med dig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så bestiller jeg lige december terminen til os ;) Jeg ville se det som en ære at være i terminsgruppe med dig :loveshower

:kiss :kiss :kiss DET er en deal søde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykkedes dette forsøg (som det selvfølgelig gør!!!!!!!) - så har jeg termin omkring midt i december :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower FANTASTISK!!!

Åh, det kunne være fantastisk :loveshower

Nu prøver vi jo ikke, men HVIS vi gjorde, og HVIS jeg var gravid, ville jeg have termin 11.12.11 :)

Er man så skruk, når man regner den slags ud- ej vel??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER