MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Du er ikke alene om at have et barn som pludselig ikke vil ammes. Her vil han gerne ammes før nat, om natten og om morgen. Men hele dagen igennem - stort set vil han ikke tage fat og suge, så jeg har måtte malke ud og give ham på flaske i stedet Skal snakke med læge og SP i morgen for at høre hvad det kan være og hvad jeg kan gøre.

Havde en veninde på besøg hvor vi kom til at snakke om hvordan bette havde været i dag og der kom jeg til at tænke over at vi var gået tør for lactocare dråber i dag så vi er gået over til de alm d-dråber i dag så tror det er derfor at hendes mave driller. Min venindes råd var at give ende en flaske med syrer alomim og så malke ud for ikke at lave rav i min produktion...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. nu sidder jeg også med en baby der ikke vil ammes... hun virker sulten og det er også 3 timer siden hun spiste og hun tog også fat som hun plejer først, men så gav hun slip og vil ikke igen... bliver ved med at prøve men synes godt nok det er mærkeligt. Har godt nok menstruation, men det har jeg haft før og også i et par dage nu, men det er først nu hun ikke vil...

Hmm.. må blive ved med at prøve...

Edit: ha! Succes med amning! Tydeligvis ikke en voldsom tilfreds baby men en mæt baby og en glad mor. :)

Hvilke D-dråber kan I bedst lide? Der er noget med at der er lactocare og d-pearls (som hedder noget andet nu - hvad?) Ved ikke om der er andre populære... vi har jo været på acd-dråber og skal nu slidte over til d kun.. så vil da gerne høre jeres erfaringer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med livol, men på det tidspunkt havde Magnus ondt i maven, så som et forsøg på at lindre det skiftede jeg til lactocare og dem fortsætter jeg nok med :) er i hvert fald fint tilfreds. Eneste minus er, at der ikke er ret meget i hver flaske.

pipetten fungerer heller ikke for mig (kan altså ikke ramme en aktiv baby mund med en lille pipette) men så får han det bare på en ske :)

Argh. Smed min mobil i toilettet i går <_< det er aldrig sket for mig før.. suk.

Nå, men fik hurtigt skilt den ad og pakket ind i køkkenrulle og der har den så stået hele aftenen og natten, og nu virker den upåklageligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med livol, men på det tidspunkt havde Magnus ondt i maven, så som et forsøg på at lindre det skiftede jeg til lactocare og dem fortsætter jeg nok med :) er i hvert fald fint tilfreds. Eneste minus er, at der ikke er ret meget i hver flaske.

pipetten fungerer heller ikke for mig (kan altså ikke ramme en aktiv baby mund med en lille pipette) men så får han det bare på en ske :)

Argh. Smed min mobil i toilettet i går <_< det er aldrig sket for mig før.. suk.

Nå, men fik hurtigt skilt den ad og pakket ind i køkkenrulle og der har den så stået hele aftenen og natten, og nu virker den upåklageligt :D

Vi gør det at når vi skal give d-dråber og jern (jern pga lav fødselsvægt) så giver vi det i sutteflaske sammen med lidt af min udmalket mælk.

Vi startede os med livol men blev af SP anbefalet lactocare men dem gik vi tør for i lørdags så nu prøver vi et par dage om hun vil have livol igen eller om maven kommer til at gøre vrøvl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger livol uden problemer. Lagde stille ud og kom langsomt op på 5 dråber dagligt. Giver også biogaia ved siden af, men det er mest fordi det generelt er godt for immunforsvaret osv..

Bliver jeres sure ved brystet?

Julius vil heller ik ammes hele tiden, selvom han burde være sulten. Han spiser lidt så slipper han og ligger og smiler, snakker og griner og når han er klar, spiser han videre..

Måske er det aldersbetinget, at de ik gider at spise så intensivt? Om aftenen/natten vil han gerne, men der er heller intet leg osv der frister og vi sidder i mørke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også problemer med at få mad i Lea.

Hun er jo flaskebarn (næsten 100 % efterhånden), og har de sidste 2-3 uger ikke ville tage flasken ordenligt og selvom vi prøver at tilbyde hele tiden så kommer hun ikke op på den mængde hun skal have, så tager ikke nok(nogle gange ikke noget) på. Når hun virkelig er sulten og ved at dø af sult kan vi få knap 150 ml i hende, men er mere eller mindre kun om morgenen (hun sover igennem om natten så er jo længe imellem, bortset fra bryst en gang kl 2-4 for det meste). Men er da næsten glad for at vi ikke er de eneste som har problemer   

 

Men altså hun er glad og tilfreds, så kan jo ikke rigtig være kritisk, men er ikke glad for at vægten står stille.... synes ikke rigtig at vi kan runde de 6 kg. :S (været på 5980 g de sidste 3 gange hun er blevet vejen, men er indenfor 1 uge)  Hun er nu 3½ måned gammel. Hvad vejer jer andres børn?:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke problemer med amningen, men han er selvfølgelig heller ikke helt lige så gammel (altså hvis man går ud fra at det er aldersbetinget).

Magnus vejede 5300 da han blev vejet den 20/5 (7 uger gammel) og er ikke blevet vejet siden. Sundhedsplejersken kommer først igen i starten af august. Men tror måske vi prøver at veje ham selv. Mine bedsteforældre har nemlig sådan en bismervægt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også problemer med at få mad i Lea.

Hun er jo flaskebarn (næsten 100 % efterhånden), og har de sidste 2-3 uger ikke ville tage flasken ordenligt og selvom vi prøver at tilbyde hele tiden så kommer hun ikke op på den mængde hun skal have, så tager ikke nok(nogle gange ikke noget) på. Når hun virkelig er sulten og ved at dø af sult kan vi få knap 150 ml i hende, men er mere eller mindre kun om morgenen (hun sover igennem om natten så er jo længe imellem, bortset fra bryst en gang kl 2-4 for det meste). Men er da næsten glad for at vi ikke er de eneste som har problemer

Men altså hun er glad og tilfreds, så kan jo ikke rigtig være kritisk, men er ikke glad for at vægten står stille.... synes ikke rigtig at vi kan runde de 6 kg. :S (været på 5980 g de sidste 3 gange hun er blevet vejen, men er indenfor 1 uge) Hun er nu 3½ måned gammel. Hvad vejer jer andres børn?:)

Noah blev vejet i onsdags (12 uger) til 6750g ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah blev vejet i onsdags (12 uger) til 6750g ☺️

 

Hvad var han ved fødslen?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad var han ved fødslen?:)

Der vejede han 3820g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var hos SP i dag, og fik sådan en næsespray som jeg skal bruge, for at se om det er fordi mælken ikke løber hurtig nok til at han vil spise. Brugte den så her halv 11, men det var bare skrig og en kamp med bryst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia er 11 uger og vejede 4300 g i fredags ( hun vejede 2400 g ved fødslen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge blev vejet for en uge siden 11 uger gammel, og vejede 6 kg. Han var 2800 ved fødslen.

Han har ingen problemer med at spise. Synes nogle gange han spiser for meget eller for ofte er det nok mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg vejede Julius, måske var han 10-12 uger.. Der vejede han 6,4 kg ca.

Men han vejede også 4646 gram ved fødslen ;)

Vil lige veje ham igen, når han vågner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er også begyndt at vride sig vildt når jeg ammer, :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror i morges med amme problemer var en engangsforestilling.. der har i hvert fald ikke været noget siden... krydser fingre...

Freya fylder 4 måneder i morgen så der har jeg planer om at måle og veje hende.. så skriver jeg det der. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius har ik ville spise siden 14.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piv er på nippet til at droppe amning.... De sidste 3 amninger er stort set mislykkes hver gang, for hun begynder at hyle hver gang jeg ligger hende til og bliver stiv som et bræt og er næsten utrøstelig. Nogen gange kan sutten bruges til trøst og når hun så er stoppet med at tude og man ligger til igen så starter det hele forfra. Har flere gange i dag måtte give hende noget af mit udmalket mælk for at få lidt mad i hende. Så for hver amning jeg må droppe så malker jeg ud så det ikke ødelægger produktionen. Men for helved det er fustrende. Ydere mere så får jeg afslag på afslag når jeg sender job ansøgninger ud og der er ansættelses stop inden for mit fag både i region Nordjylland og region Midtjylland, suk.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piv er på nippet til at droppe amning.... De sidste 3 amninger er stort set mislykkes hver gang, for hun begynder at hyle hver gang jeg ligger hende til og bliver stiv som et bræt og er næsten utrøstelig. Nogen gange kan sutten bruges til trøst og når hun så er stoppet med at tude og man ligger til igen så starter det hele forfra. Har flere gange i dag måtte give hende noget af mit udmalket mælk for at få lidt mad i hende. Så for hver amning jeg må droppe så malker jeg ud så det ikke ødelægger produktionen. Men for helved det er fustrende. Ydere mere så får jeg afslag på afslag når jeg sender job ansøgninger ud og der er ansættelses stop inden for mit fag både i region Nordjylland og region Midtjylland, suk.....

Kan det være noget tiger noget?

Som skrevet ovenover har Julius heller ik spist siden 14.30.. Nu sagde han lige lidt lyde i sengen, så nu ammer jeg ham uden han nåede at vågne helt op. Mon det også kan virke hos jer?

Jeg har slet ik malket ud undervejs.. Tænker, at det nok skal tilpasse sig hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piv er på nippet til at droppe amning.... De sidste 3 amninger er stort set mislykkes hver gang, for hun begynder at hyle hver gang jeg ligger hende til og bliver stiv som et bræt og er næsten utrøstelig. Nogen gange kan sutten bruges til trøst og når hun så er stoppet med at tude og man ligger til igen så starter det hele forfra. Har flere gange i dag måtte give hende noget af mit udmalket mælk for at få lidt mad i hende. Så for hver amning jeg må droppe så malker jeg ud så det ikke ødelægger produktionen. Men for helved det er fustrende. Ydere mere så får jeg afslag på afslag når jeg sender job ansøgninger ud og der er ansættelses stop inden for mit fag både i region Nordjylland og region Midtjylland, suk.....

Det lyder som det jeg også har været igennem de sidste par dage. Og det er bare så frusterende og anet ikke mine levende råd. Spurgte i dag min SP og fik en næsespray som jeg skal bruge 5min før amning. Hun mente nemlig det kunne være at mælken ikk løb hurtig nok til, og det skulle sprayen hjælpe til samt at jeg skal stryge hånden med brystet ned mod brystvorten. Ved ikke om det måske er samme problem du har.!?

Jeg har i hvert fald brugt sprayen og han har spist af brystet efter. Det er lidt mere besværligt, men han spiser og så er jeg glad. Det er sgu noget besværligt med at pumpe ud og sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til efterfødsels træning i dag. Det kan anbefales

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya vejer 5.8 kg og er 62 cm lang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya vejer 5.8 kg og er 62 cm lang. :)

 

Så er jeg mindre bekymret :) Hun er født i februar right? 

Må være ca. samme mål Lea har. (eller 190 g mere) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget gør jeres mænd derhjemme med den lille? Og jer der har flere børn, var det bedre 2. Gang ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget gør jeres mænd derhjemme med den lille? Og jer der har flere børn, var det bedre 2. Gang ?

Her giver k nogen gange en flaske, men når jeg ammer er han god til at tage hende op og bøvse, og han pusler hende lige så tit som mig og så leger han os gerne med hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER