MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Det er mega frustrerende. Jeg var grædefærdig i det stykke tid, det stod på herhjemme. Man kan jo ingenting, når de bare vil ligge der på ammepuden.

Hvad med en vikle, har du sådan en? Så kan den lille få opfyldt sit behov for nærhed, mens du får armene lidt fri?

Det er ikke optimalt, men dog bedre end at være lænket til en stol :)

Håber det snart bliver bedre. :kram

Ja jeg er også grædefærdig!

Nu har jeg lige brugt 1 time på at få ham til at falde i søvn, hvor jeg gik rundt med ham eller faktisk stod jeg stille for at han ikke skulle få for mange indtryk, og vuggede armene .. Av min ryg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad laver I efterhånden med det små? Og holder I jer generelt til de samme små lege eller varierer i meget i hvad I laver med dem? Og hvor meget får de lov at underholde sig selv?

Her laver jeg meget sådan en synge-røre sang med Freya, lægger hende på mine skinneben, mens jeg ligger på ryggen så hun kommer op og flyve og gynger også med hende der, og så er jeg begyndt at lave lidt vende øvelser med hende - fra ryg til mave og omvendt. Men jeg holder mig en del til det samme, så nu blev jeg nysgerrig på, hvad I gør...:)

Vi triller fra mave til ryg og omvendt henad en madras. Hænger på hovedet (det er en fest, han griner helt vildt!!). Flyvemaskine på mine ben. Svinger ham op og ned, lyder voldsommere end det er ;) ligger på aktivitetstæppe. Snakker, synger, kilder, laver gymnastik. Øver at gribe fat i ting osv. Generelt hjælper jeg ham med de ting, han næsten ka, så det blive en evne/vane lidt lettere/hurtigere end ellers :)

Han får lov at ligge på aktivitetstæppet selv, hvis jeg f.eks. er i bad, laver mad osv

Det må også være rart, at der ikke konstant er en person lige i ansigtet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er også grædefærdig!

Nu har jeg lige brugt 1 time på at få ham til at falde i søvn, hvor jeg gik rundt med ham eller faktisk stod jeg stille for at han ikke skulle få for mange indtryk, og vuggede armene .. Av min ryg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er også grædefærdig!

Nu har jeg lige brugt 1 time på at få ham til at falde i søvn, hvor jeg gik rundt med ham eller faktisk stod jeg stille for at han ikke skulle få for mange indtryk, og vuggede armene .. Av min ryg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hvis du lader ham ligge, når han er færdig med at amme?

Umiddelbart tænker jeg også, at det er tegn på, at han har behov for at være tæt på dig.

Jeg har købt bogen om tigerspring, og den har været lidt af en life saver for mig. Der er så mange ting, der falder på plads, når jeg læser den, så jeg er personligt blevet meget bedre til at håndtere de der pyller-perioder.

De beskriver det lidt a la sådan her: "forestil dig at du en dag vågner og intet i verden er som før. Farverne er anderledes, lydene er anderledes, lugtene er anderledes. Alt er bare forandret. Det er som om, du er landet på en fremmed planet og du kender ingen. Bortset fra en enkelt person. Din mor. Ville du så ikke klamre dig til hende, blive ked af det og bange, hvis hun gik fra dig?"

sidder ikke lige med bogen, foran mig, men det er noget i den stil. Det har hjulpet mig at tænke på, at jeg nærmest er hans egen personlige superhelt :P

Så selvom det er møg hårdt, så siger jeg til mig selv at jeg er priviligeret, fordi et lille menneske har SÅ meget behov for mig, og kun kan genkende mig på den der fremmede planet, han er landet på.

Ved ikke om det kan gavne dig at tænke sådan på det?

Har du prøvet at italesætte det over for din mand? Fortælle ham hvor opslidende det er, og at du godt kunne bruge lidt aflastning indimellem?

Han er jo også nødt til at lære, at håndtere når den lille græder. Det kan ikke nytte noget, at han først kommer ind i kampen, når den lille har nået en sjov alder. I er sammen om det her projekt :)

Lige præcis det du skriver fra bogen, er det eneste jeg ka huske og som jeg altid holder fast ved - lånte den på biblioteket ved min datter, nu har jeg kun appen. For mig er det hvert fald lettere, når jeg accepterer, at sådan er det og så sidder vi bare på sofaen og hygger :) når mor slapper af smitter det af på baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon din mand så bare må lære det? Det nytter da ikke, at du ikke får noget aflastning..

Kan det hjælpe, hvis du accepterer situationen, sætter dig godt til rette på sofaen med fjernbetjening, vand osv. indenfor rækkevidde og så bare putter og lader ham sove hos dig? Uden at tænke på, hvad du ellers kunne bruge tiden på. Læn dig tilbage og nyd din puttefis :)

Måske skal han lige lære det der med at sove lur og babyer lærer bedst, der hvor de er allermest trygge :)

Ja jeg har prøvet at lade ham sove hos mig, også efter amning. Men han vågner typisk efter 10-15 minutter. Nu fik han da sovet ca 1,5 time, var glad. Han blev så utilfreds igen pga sult så lagde ham til bryst og nu sover han på ammepuden. Nå nu vågnede han.. Det vidste jeg ☺️

Men nej, hvis han bare ville sove hos mig, på mig, ved mig var det intet problem. Men det er bare som om at han nogle dage slet ikke vil overgive sig i dagtimerne, før vi andre går i seng. Og jeg har også prøvet at lægge mig i sengen med ham, mørklægge værelset osv..

Emilie - har prøvet.

Kender godt springene, og læser dem også grundigt, det kan sagtens være det nu. Har også appen. Og jeg har altså kæææææmpe tålmodighed vil jeg bare sige. Arbejder også med det til daglig. Men det går vel over når han bliver lidt ældre (forhåbentlig) ..

Han vil bare helst ligge med babsen i munden hele dagen. Han smiler endda mange gange under amning. Og ja, når han smiler og griner så glemmer man alt det negative som trak samtlige tænder ud og gav grå hår timen forinden..

Nu ligger han ved mig og tager 5 sut, falder i søvn, vågner lidt op og sutter 5 sut, falder i søvn igen og bider lidt sammen og smiler og kigger skævende til mig, sover videre.. Og det er også fint hvis han er tryg ved mig, det elsker jeg da nuvel. Men det er også hårdt for far at hvis jeg bare lige skal lynhurtig i bad, på toilet, snakke i Tlf, så stikker han lige i et skrig med det samme.. Og synes det er så synd for ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor træls. :(

Men ja, det går forhåbentligt over. Håber det er en kort periode, for det lyder til at være rigtig hårdt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor træls. :(

Men ja, det går forhåbentligt over. Håber det er en kort periode, for det lyder til at være rigtig hårdt :kram2

Det er det også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik får han kun bryst? Tænker på om du/I måske kunne introducere ham for flasken. Vi bruger kamille the med sukker når han bliver sur og ikke vil have mad, har tør ble og det ikke hjælper "bare" at være nær os. Her er han rigtig glad for sin the og det gør det lidt lettere for farmand også at være med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik får han kun bryst? Tænker på om du/I måske kunne introducere ham for flasken. Vi bruger kamille the med sukker når han bliver sur og ikke vil have mad, har tør ble og det ikke hjælper "bare" at være nær os. Her er han rigtig glad for sin the og det gør det lidt lettere for farmand også at være med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man det?

Min sp anbefaler sukkervand, hvis han er helt umulig, men har aldrig hørt om at man må give the

Ja, kamille the må du gerne. Har i hvert fald ikke fået af vide jeg ikke må. Fik rådet af min mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kamille the må du gerne. Har i hvert fald ikke fået af vide jeg ikke må. Fik rådet af min mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea skal have 3 måneders vaccination i dag... ihh hvor jeg synes at det er synd :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea skal have 3 måneders vaccination i dag... ihh hvor jeg synes at det er synd :-(

det skal nok gå fint. Det er jo hurtigt overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg spørger, men hvordan er konsistensen på jeres små's afføring ??

Har aldrig rigtig tænkt over det, bare at Noahs afføring var helt normal. Men da min svigermor spurgte forleden om det skulle være så tyndt, blev jeg faktisk i tvivl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det skal nok gå fint. Det er jo hurtigt overstået :)

 

Gik fint ja :) tror jeg tog det værre end hun gjorde, men da stadig synd og hun blev da lidt ked af det men var i meget kort tid :) Og end til videre har hun været normal efterfølgende, så må vi se om der kommer nogen bivirkninger senere :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg spørger, men hvordan er konsistensen på jeres små's afføring ??

Har aldrig rigtig tænkt over det, bare at Noahs afføring var helt normal. Men da min svigermor spurgte forleden om det skulle være så tyndt, blev jeg faktisk i tvivl? han har altid haft tynd afføring. Så det er sådan noget med at løbe ud til puslebordet når det sker, for at redde tøj og andre uheld ..

Her er det os meget flyende men synesnu at libero bleerne holder det megetgodt inde, jo nogle gange kan kravle op ad ryggen og gå ud over bodyer, men hvis den bliver skyllet med det samme og kommer til vask så kan man ikke se det bagefter jeg tænker så længe baby får MM så kommer der vel ikke SP meget konsistens da maden jo er flyende. Når de begynder på fast føde så tror jeg det ændres...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg spørger, men hvordan er konsistensen på jeres små's afføring ??

Har aldrig rigtig tænkt over det, bare at Noahs afføring var helt normal. Men da min svigermor spurgte forleden om det skulle være så tyndt, blev jeg faktisk i tvivl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik fint ja :) tror jeg tog det værre end hun gjorde, men da stadig synd og hun blev da lidt ked af det men var i meget kort tid :) Og end til videre har hun været normal efterfølgende, så må vi se om der kommer nogen bivirkninger senere :).

Tror tit det er værre for os mødre end det er for de små ;)

Mht. afføring, så er det også tyndt herhjemme. Men ikke sådan, at vi skal løbe til puslebordet. Det er ret sjældent at der sker uheld på tøjet heldigvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik fint ja :) tror jeg tog det værre end hun gjorde, men da stadig synd og hun blev da lidt ked af det men var i meget kort tid :) Og end til videre har hun været normal efterfølgende, så må vi se om der kommer nogen bivirkninger senere :).

Her var Freya også normal efter sin vaccination. Dog fik hun så feber ud på aftenen og dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår begynder man at give baby vand? Var til familie tamtam i søndags hvor min mormor blev ved med "hun er nok tørstig har du prøvet at give hende noget vand?" Og det sagde hun også sidst vi sås.. og nej det har jeg ikke, hun slukker vel tørsten i min mælk? Men nu er jeg i tvivl så nu vil jeg høre jer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at de er dækket ind så længe man fuldammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver vand i flaske hvis det f.eks. er meget varm hvor hun er blev helt svedig eller i går hvor hun havde feber efter vaccine, men hun får jo også næsten 100 % flaske, så vil sige at alt mælken jo har samme tykkelse.

 

Ved modermælk så er den første mælk jo noget tyndere, hvilket skulle være den de slukker trøsten i, og de vil så bare søge bryst igen oftere hvis de er tørstige :) Da der jo så er gendannet lidt tynd mælk hver gang:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår begynder man at give baby vand? Var til familie tamtam i søndags hvor min mormor blev ved med "hun er nok tørstig har du prøvet at give hende noget vand?" Og det sagde hun også sidst vi sås.. og nej det har jeg ikke, hun slukker vel tørsten i min mælk? Men nu er jeg i tvivl så nu vil jeg høre jer..

Husk det skal være kogt afkølet vand du skal bruge når hun er under 6 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i svømmehallen med bette fisen i dag og selve svømmedelen var hun rigtig tilpas med men omklædning før og efter der græd hun bare. Det har nok taget lidt modet fra mig. Øv, men hun nød nu det varme vand....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER