MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Hvordan klarer jeres babyer varmen?

Julius kan bare slet ik finde ro og sjat sover dagen lang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan klarer jeres babyer varmen?

Julius kan bare slet ik finde ro og sjat sover dagen lang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en morgen!! Har lige brugt en halv time på at lægge lagener og madras i blød og vaske baby. Vågnede 40 min efter Freya var faldet i søvn efter natamning - fordi hun selv var vågen. Og synes da også der lugtede lidt fælt i soveværelset. Og ja det var der en grund til. Hun havde leveret en KÆMPE bonusble og det kunne bleen selvfølgelig ikke holde til (fordi jeg ikke vågnede tids nok) så det var også op ad ryggen på hende og på hendes lagen og igennem til madrassen! :( godt man har en ekstra madras! Nå nu vil jeg sove lidt igen og håber også Freya sover et godt stykke tid endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke særlig godt. Freya er et varmt barn så jeg synes godt nok også det er svært med tøj.. hun har det varmt i næsten alt. Ved ikke om det påvirker hendes søvn da hun i et godt stykke tid kun har taget små lure om dagen.. men hun har fået knopper rundt om munden. Tror det er varmen sammen med at hun altid er fugtig fordi hun savler og sutter på sine fingre.. og det er næsten bare umuligt at få temperaturen herhjemme ned. Vores soveværelsesvindue vender mod morgensolen så vi skal have persiennerne nede for ikke at blive stegt af solen og vågne af den. Men så kommer der ikke meget luft ind. Og i stuen har vi eftermiddags solen, hvor det igen er svært at få kølet ned. Men sådan er det bare.. jeg er blevet MEGET glad for sommeruld fra Joha og tyndt uld/silke tøj. Ønsker mig også rene silke bodyer i dåbsgave. Det er altså ret godt til at transportere sved og hjælper på at hun ikke har det nær så varmt..

Ja, uld og silke er mega godt, men med børneeksem dur det bare ikke. Det siges, at det "ny moderne" uld osv ikke er skidt for huden, men min store pige ku ik tåle det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, uld og silke er mega godt, men med børneeksem dur det bare ikke. Det siges, at det "ny moderne" uld osv ikke er skidt for huden, men min store pige ku ik tåle det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer er egenlig gift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer er egenlig gift?

Det er vi :) vi har været gift i 7 mdr. nu (men kærester i 9 år).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, total pyller baby :blink

Han har stort set ikke sovet siden kl 10 i formiddags. En enkelt lur på en halv time og en på et kvarter. Og han har ikke rigtig villet spise andet end nogle sjatter. Det er først nu at han tager en ordentlig tår. Mon det er varmen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer er egenlig gift?

Vi er. Har været det i 3 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, total pyller baby :blink

Han har stort set ikke sovet siden kl 10 i formiddags. En enkelt lur på en halv time og en på et kvarter. Og han har ikke rigtig villet spise andet end nogle sjatter. Det er først nu at han tager en ordentlig tår. Mon det er varmen?

Det lyder meget som Julius i går! Og sjatspiseri er der, hvor de små slukker tørsten, så han er nok bare tørstig i varmen :)

Her i Århus har varmen i dag været bedre end i går og regnen gør godt, så Julius er vendt tilbage til sit sande jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er. Har været det i 3 år

Hvorfor spørger du?

Lidt nysgerrig, vi skal på rådhuset d. 23 og vies. Vi gør det for at sikre os selv og Klaudia i tilfælde af død. Og så kom jeg bare til at tænke på hvor mange herinde der har valgt at blive gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer snart om Klaudia skal være flaske barn, nu har det stået på i en uge hvor hun ikke rigtig gider at spise hos mig. Og det bliver en øv oplevelse hver gang for mig. Men manden synes det bliver dyrt hvis hun skal være et erstatnings barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som Julius i går! Og sjatspiseri er der, hvor de små slukker tørsten, så han er nok bare tørstig i varmen :)

Her i Århus har varmen i dag været bedre end i går og regnen gør godt, så Julius er vendt tilbage til sit sande jeg :)

Det er det nok. Det er bare en vildt mærkelig oplevelse, at han ikke tager nogle ordentlige måltider.

Her har det været mega trykkende og lummer-varmt :( det var meget bedre i går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer snart om Klaudia skal være flaske barn, nu har det stået på i en uge hvor hun ikke rigtig gider at spise hos mig. Og det bliver en øv oplevelse hver gang for mig. Men manden synes det bliver dyrt hvis hun skal være et erstatnings barn...

Har du overvejet at kontakte noget ammerådgivning?

Hvis du er på facebook så har ammenet.dk en gruppe, hvor man kan få hjælp. De er rigtig søde til at hjælpe med alt muligt :)

Det ville da være rigtig ærgerligt, hvis du må opgive amningen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været kærester 8 år, forlovet i 6 år, og skal giftes i år :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man afføring af tøjet? :(

Det hvide kan lægges i blød i klorin natten over, men det lyseblå, grønne, grå osv får så meget farve fra afføringen ved uheld, at uanset hvad jeg gør så bliver bodyerne ødelagt :( og de var helt nye.. Øv.. Hvad gør i, har i nogle gode råd?

Har også prøvet vanish..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer snart om Klaudia skal være flaske barn, nu har det stået på i en uge hvor hun ikke rigtig gider at spise hos mig. Og det bliver en øv oplevelse hver gang for mig. Men manden synes det bliver dyrt hvis hun skal være et erstatnings barn...

Puha den tanke har jeg selv ugentlig! Lige så snart vi nærmer os sen eftermiddag/aften, så bliver han utilfreds, fordi der bare ikke er nok. Så nu bliver han selvfølgelig tilbudt bryst først, men når utilfredsheden melder sig, får han en flaske. Her spiser han i hvert fald 165 ml hver gang, stort set hver dag. Er sjældent det viser sig, at det ikke er pga sult. Har simpelthen haft så mange tudeture over en skrigende baby der ligger og slår og river, så nu har vi konsekvent kogt vand klar i køleskabet. Det har hjulpet på situationen, men synes virkelig stadig det er hårdt!!

Hvis økonomien er der til det, synes jeg ikke, at det skal spille en rolle ift om i går over til flaske. Manden ved ikke, hvordan det er, det er jo ikke ham der kæmper med det hele tiden (selvfølgelig kan han se på det, hvilket sikkert også kan være frustrerende ikke at kunne gøre noget, men stadigvæk...). Selvfølgelig er det dyrere med erstatning, men synes nu også det vægter højt med et glad barn og mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer er egenlig gift?

Vi er ikke gift..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man afføring af tøjet? :(

Det hvide kan lægges i blød i klorin natten over, men det lyseblå, grønne, grå osv får så meget farve fra afføringen ved uheld, at uanset hvad jeg gør så bliver bodyerne ødelagt :( og de var helt nye.. Øv.. Hvad gør i, har i nogle gode råd?

Har også prøvet vanish..

Her putter vi sulfo på med det samme som bliver gnubbet godt ind. Så gnubber vi videre under koldt vandt (du ved stoffet mod hinanden), og så er det sjældent det ikke forsvinder fuldstændigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her putter vi sulfo på med det samme som bliver gnubbet godt ind. Så gnubber vi videre under koldt vandt (du ved stoffet mod hinanden), og så er det sjældent det ikke forsvinder fuldstændigt :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her putter vi sulfo på med det samme som bliver gnubbet godt ind. Så gnubber vi videre under koldt vandt (du ved stoffet mod hinanden), og så er det sjældent det ikke forsvinder fuldstændigt :)

Det har jeg ellers også prøvet.. Men måske skal jeg prøve noget mere kradsbørstigt sulfo så.. Hvilken slags bruger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man afføring af tøjet? :(

Det hvide kan lægges i blød i klorin natten over, men det lyseblå, grønne, grå osv får så meget farve fra afføringen ved uheld, at uanset hvad jeg gør så bliver bodyerne ødelagt :( og de var helt nye.. Øv.. Hvad gør i, har i nogle gode råd?

Har også prøvet vanish..

Tag noget sæbespåner og opløs i varm vand, pisk så de danner skum/bobler, som du så smører ind i pletterne. Lig det i en plastisk pose fx så en 8 l. Frost pose og kom gerne rigelig skum på pletten. Det skal ligge natten over og så i maskinen dagen efter, evt med lidt vanish og så er alle pletter væk. Det er klaudias karry gule lorte pletter som fylder en kvart body...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ellers også prøvet.. Men måske skal jeg prøve noget mere kradsbørstigt sulfo så.. Hvilken slags bruger i?

Neutral..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha den tanke har jeg selv ugentlig! Lige så snart vi nærmer os sen eftermiddag/aften, så bliver han utilfreds, fordi der bare ikke er nok. Så nu bliver han selvfølgelig tilbudt bryst først, men når utilfredsheden melder sig, får han en flaske. Her spiser han i hvert fald 165 ml hver gang, stort set hver dag. Er sjældent det viser sig, at det ikke er pga sult. Har simpelthen haft så mange tudeture over en skrigende baby der ligger og slår og river, så nu har vi konsekvent kogt vand klar i køleskabet. Det har hjulpet på situationen, men synes virkelig stadig det er hårdt!!

Hvis økonomien er der til det, synes jeg ikke, at det skal spille en rolle ift om i går over til flaske. Manden ved ikke, hvordan det er, det er jo ikke ham der kæmper med det hele tiden (selvfølgelig kan han se på det, hvilket sikkert også kan være frustrerende ikke at kunne gøre noget, men stadigvæk...). Selvfølgelig er det dyrere med erstatning, men synes nu også det vægter højt med et glad barn og mor :)

Problemmet er nemlig at vi en meget stram økonomi. Vi lever på en indtægt og vores mad/diverse post hedder 2000 pr mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt nysgerrig, vi skal på rådhuset d. 23 og vies. Vi gør det for at sikre os selv og Klaudia i tilfælde af død. Og så kom jeg bare til at tænke på hvor mange herinde der har valgt at blive gift.

Hvor spændende med den 23.! ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER