MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

SyneS bare det er vildt at jeg har fejltolket hans signaler så længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal ikke have dårlig samvittighed, og du er bestemt ikke en dårlig mor :kram2

De små kan jo ikke fortælle hvorfor de er kede af det, så det er jo lidt af et gætteri, når man skal finde ud af, hvad der er galt. :)

Nu kan jeg ikke lige huske om du havde forsøgt at svøbe ham, men det har i hvert fald tit hjulpet herhjemme. Og Magnus har også tit behov for lidt bevægelse. :) så hvis han ikke sover i slyngevuggen, skal vi gerne over og vugge liften eller barnevognen ofte i starten :)

Nogle børn har svært ved at hjælpe sig selv videre i de forskellige søvn stadier og skal have hjælp ude fra f.eks. ved at blive vugget. Så vidt jeg har læst mig til, så lærer de det hen ad vejen :)

:kram

Idag sov han 1 time i eftermiddag og en time til aften. Begge gange lagde jeg ham helt uden at trille. Tror faktisk godt han ved hvad han skal , han har bare været overtræt eller slet ikke træt de andre gange jeg har lagt ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores datter 9 uger, men jeg føler ikke den der ubetinget kærlig som mange beskriver når de bliver mor. Jeg har svært ved at forstå at hun er vores, jeg har svært ved at forene mig med tanken om at jeg er blevet mor og at det er min nye titel.

Jeg ved ikke hvor jeg vil hen med det her men føler mig så unormal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores datter 9 uger, men jeg føler ikke den der ubetinget kærlig som mange beskriver når de bliver mor. Jeg har svært ved at forstå at hun er vores, jeg har svært ved at forene mig med tanken om at jeg er blevet mor og at det er min nye titel.

Jeg ved ikke hvor jeg vil hen med det her men føler mig så unormal...

Jeg har det lidt på samme måde.

Synes ikke at jeg bare har tænkt sådan "ej hvor jeg elsker dig". Altså jeg elsker hende jo, og savner hende når hun ikke er ved mig. (og møg urolig hvis det er noget galt). Men har bare ikke haft det med at lynet ligesom har slået ned og det bare er sket på en gang.

 

Jeg kan ikke forestille mig en hverdag uden hende (og min barsel sluttede i dag, hvor manden overtager) men synes stadig at det er så uvirkeligt at hun faktisk er her og er vores. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er mere almindeligt, end man umiddelbart tænker :) det er bare kæmpe tabu.

Tror det bedste du kan gøre er at sige det højt og få snakket med nogen om det. Og så kommer det nok stille og roligt :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores datter 9 uger, men jeg føler ikke den der ubetinget kærlig som mange beskriver når de bliver mor. Jeg har svært ved at forstå at hun er vores, jeg har svært ved at forene mig med tanken om at jeg er blevet mor og at det er min nye titel.

Jeg ved ikke hvor jeg vil hen med det her men føler mig så unormal...

Jeg tror det er en meget romantiseret version af virkeligheden som mange beskriver. Ligesom det at være gravid også ofte gøres til det mest vidunderlige i hele verden og det ved vi jo godt bare ikke altid passer..

Jeg har også en kollega som sagde til mig mens jeg stadig var gravid, at når man holder sit barn for første gang er det mest vidunderlige i hele verden og at man bliver fuldstændig FORELSKET i sit barn på en måde jeg slet ikke kunne forestille mig... og nej det kunne og kan jeg stadig ikke, for sådan gik det altså heller ikke for mig... Jeg tror jeg føler det meget mere "subtle" (kan ikke finde det danske ord lige nu - diskret måske). Føler det lidt i de små ting.. som når jeg har været til træning uden Freya og far passer hende, hvor det pludselig går op for mig at jeg savner hende. Når hun smiler til mig.. når hun putter ind til mig.

Og kan godt forstå du har det svært ved den nye titel - mor - jeg synes da også det er mærkeligt at tænke på endnu. Men husk at du stadig er den samme som før du var mor. Det er en tilføjelse ikke en total ændring.

Og så vil jeg sige at jeg har en veninde med en 11 måneder gammel dreng og hun er lige blevet færdig med sin barsel og er startet på sin uddannelse igen, og hun siger det er så skønt at komme ud og folk ikke med det samme ved hun er mor. Så det er ok at have de tanker du har. Jeg er sikker på det hele nok skal komme stille og roligt eller måske allerede er der, uden du helt ved det endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, har været til personalefest i aften. Havde lillemanden med derud og så kom manden og hentede ham kl 19. Er lige kommet hjem (ligner seriøst Dolly Parton :D ). Aaav mine bryster. Har måtte vække Magnus, for det gjorde virkelig ondt :P

Men nøj, det har været godt med en friaften. Det er længe siden, jeg har grint så meget.

Det kan virkelig anbefales lige at få en aften uden mand og barn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, har været til personalefest i aften. Havde lillemanden med derud og så kom manden og hentede ham kl 19. Er lige kommet hjem (ligner seriøst Dolly Parton :D ). Aaav mine bryster. Har måtte vække Magnus, for det gjorde virkelig ondt :P

Men nøj, det har været godt med en friaften. Det er længe siden, jeg har grint så meget.

Det kan virkelig anbefales lige at få en aften uden mand og barn :D

Lækkert. :) jeg drømmer om noget så simpelt som en tur i biografen med min mand! Der er SÅ mange film jeg gerne ville se... men det kræver lige lidt forberedelse med at pumpe ud først og at hun er tryg ved den der skal passe hende..

Edit: og at jeg er tryg ved det hele også selvfølgelig... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt (og godt!!) at vi er så forskellige. Jeg har på ingen måde lyst til at skulle ud uden Julius endnu.

Skulle have set dirty dancing sidste weekend, men måtte melde fra.. Kunne simpelthen ikke tage væk endnu :)

Vi skal holde barnedåb i dag :) Jeg glæder mig, er træt og er glad for at vi ikke skal sørge for noget som helst selv!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt (og godt!!) at vi er så forskellige. Jeg har på ingen måde lyst til at skulle ud uden Julius endnu.

Skulle have set dirty dancing sidste weekend, men måtte melde fra.. Kunne simpelthen ikke tage væk endnu :)

Vi skal holde barnedåb i dag :) Jeg glæder mig, er træt og er glad for at vi ikke skal sørge for noget som helst selv!!

Uh Tillykke med dåben. Det skal nok blive en god dag. Håber ikke at du er for træt til at nyde dagen.. vi har 9gså valgt modellen hvor vi ikke skal sørge for noget som helst.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MaleneB: Ja det kræver en del forberedelse. Jeg har også malket ud, så de kunne klare sig :)

Magnus skulle jo så passes af manden, så det var han self helt tryg ved.

Men ellers har vi også prøvet for nogle uger siden at få ham passet ved min mor i 3 timer. Det gik også super fint. Men hende ser han selvfølgelig næsten dagligt :)

Kami: Ja, der er meget forskel. Min kollega, som fødte 6 uger før mig har på ingen måde heller lyst til at tage afsted uden, så hun havde sin datter med.

Jeg savnede ham også, men var helt tryg ved det. Og har besluttet med mig selv, at jeg er nødt til at komme lidt ud og se/høre noget andet end baby nogle gange. Ellers bliver jeg simpelthen skør :blink

# Edit - og tillykke med dåben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tillykker :D

Vi har haft en dejlig dag! Julius var eksemplarisk i kirken og sov hele tiden undtagen lige da han blev døbt :)

Efter kirken har han dog kun sovet en lur på en time og så lidt skatsovning i forbindelse med amning. Nu forsøger jeg at amme ham til nat, men kan godt mærke, at han lidt sværere ved at finde ro i dag og er proppet med indtryk.

Det var vores store pige også! Der har været drøn på og jeg var nødt til at ligge hos hende til hun sov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med dåben af Julius, Kami.

Må lige høre med jer andre. Har en dreng som er begyndt på at "æde" sin hånd. Er der andre som oplever det? Han er 8 uger (9 uger og 3 dage fra termin)

En anden ting han er begyndt på her de sidste dage, han sover til ca 8, får mad og må ud igen til 9 sover 2-3 timer og så mad og vågen en time og så ud og sove 2-3 timer og sådan gør han hele dagen. Det er kun hvis vi er ude og der sker en masse at han måske sovet kortere af gangen. Er det et tigerspring eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med dåben af Julius, Kami.

Må lige høre med jer andre. Har en dreng som er begyndt på at "æde" sin hånd. Er der andre som oplever det? Han er 8 uger (9 uger og 3 dage fra termin)

En anden ting han er begyndt på her de sidste dage, han sover til ca 8, får mad og må ud igen til 9 sover 2-3 timer og så mad og vågen en time og så ud og sove 2-3 timer og sådan gør han hele dagen. Det er kun hvis vi er ude og der sker en masse at han måske sovet kortere af gangen. Er det et tigerspring eller?

Vil bare lige sige at her æder han også hele hånden når han kan komme afsted med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sige at her æder han også hele hånden når han kan komme afsted med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med dåben af Julius, Kami.

Må lige høre med jer andre. Har en dreng som er begyndt på at "æde" sin hånd. Er der andre som oplever det? Han er 8 uger (9 uger og 3 dage fra termin)

En anden ting han er begyndt på her de sidste dage, han sover til ca 8, får mad og må ud igen til 9 sover 2-3 timer og så mad og vågen en time og så ud og sove 2-3 timer og sådan gør han hele dagen. Det er kun hvis vi er ude og der sker en masse at han måske sovet kortere af gangen. Er det et tigerspring eller?

Tak :)

Og jep, begge hænder i munden konstant!!! Så småt også legetøj...

Sådan kan Julius snildt sove på en helt alm dag :) jeg forventer stadig ikke, at to dage er ens søvnmæssigt..

Julius bliver 3 mdr i morgen!! Synes jo lige, jeg er blevet gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Og jep, begge hænder i munden konstant!!! Så småt også legetøj...

Sådan kan Julius snildt sove på en helt alm dag :) jeg forventer stadig ikke, at to dage er ens søvnmæssigt..

Julius bliver 3 mdr i morgen!! Synes jo lige, jeg er blevet gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep hænderne bliver grundet snasket/suttet på hele tiden... Og legetøj er hun også begyndt at tage fat om eller se interesseret på.

Her fylder Freya 4 måneder om 8 dage!! Kan slet ikke forstå det er gået så hurtigt!

Jeg spiller nok ikke nok musik for Freya til at vide om hun har en yndlings, men hun elsker den bamse vi har der kan spille en smule af "old McDonald had a farm" sammen med sin uro. Den hænger over puslebordet og hun kan logge og kigge på den i rigtig lang tid mens musikken spiller og synes det er helt fantastisk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad laver I efterhånden med det små? Og holder I jer generelt til de samme små lege eller varierer i meget i hvad I laver med dem? Og hvor meget får de lov at underholde sig selv?

Her laver jeg meget sådan en synge-røre sang med Freya, lægger hende på mine skinneben, mens jeg ligger på ryggen så hun kommer op og flyve og gynger også med hende der, og så er jeg begyndt at lave lidt vende øvelser med hende - fra ryg til mave og omvendt. Men jeg holder mig en del til det samme, så nu blev jeg nysgerrig på, hvad I gør...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad laver I efterhånden med det små? Og holder I jer generelt til de samme små lege eller varierer i meget i hvad I laver med dem? Og hvor meget får de lov at underholde sig selv?

Her laver jeg meget sådan en synge-røre sang med Freya, lægger hende på mine skinneben, mens jeg ligger på ryggen så hun kommer op og flyve og gynger også med hende der, og så er jeg begyndt at lave lidt vende øvelser med hende - fra ryg til mave og omvendt. Men jeg holder mig en del til det samme, så nu blev jeg nysgerrig på, hvad I gør...:)

Her der laver jeg "lille Peter edderkop" med tegn på Marco. Og ellers så øver vi at ligge på maven og løfte ham op. Appen BabyTummel er ret god med ideer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror efterhånden vi er på vej ud af tigerspring nr 3 her. Hun sover lige nu på 2. Time (1.5 i alt) og det lyder måske ikke af meget men hun faldt i søvn lige efter at have spist sidst hvor hun også lige var vågnet. Hun er dog ved at vågne nu. Men det er stadig vildt med tanke på at hun den sidste uge kun har taget små lure af ca en halv time af gangen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er jeg ved at blive s...syg .. Af frustration. Han er SÅ træt! Og jeg ved at hvis jeg lægger ham fra mig på det rigtige tidspunkt så lægger han sig bare til at sove i liften efter jeg har ammet. Nu har jeg lige ammet og han faldt i søvn ved mig og lå ca 15 min. Så bære jeg ham ind i liften i barnevognen , og pling så vågner han og skriger, og vil kun trøstes eller falde til ro igen ved brystet... Nogle gange kommer jeg til at tale lidt højt, for for fanden hvor er det frustrerende at han skriger så snart jeg slipper ham, fordi jeg ikke får ham lagt på det rigtige tidspunkt.

Nu udbrød jeg bare til manden "for helvede kan en eller anden snart fortælle mig hvad jeg gør forkert som mor eller har jeg bare en pylret dreng ?!"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er jeg ved at blive s...syg .. Af frustration. Han er SÅ træt! Og jeg ved at hvis jeg lægger ham fra mig på det rigtige tidspunkt så lægger han sig bare til at sove i liften efter jeg har ammet. Nu har jeg lige ammet og han faldt i søvn ved mig og lå ca 15 min. Så bære jeg ham ind i liften i barnevognen , og pling så vågner han og skriger, og vil kun trøstes eller falde til ro igen ved brystet... Nogle gange kommer jeg til at tale lidt højt, for for fanden hvor er det frustrerende at han skriger så snart jeg slipper ham, fordi jeg ikke får ham lagt på det rigtige tidspunkt.

Nu udbrød jeg bare til manden "for helvede kan en eller anden snart fortælle mig hvad jeg gør forkert som mor eller har jeg bare en pylret dreng ?!"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på, det ikke er et tigerspring?

Sådan der opførte Magnus sig ved 2. tigerspring nemlig.

Det er absolut ikke sjovt :kram2 :kram2

Det ved jeg ikke .. Jeg ved bare det er frustrerende .. Nu har jeg prøvet 5 gange siden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke .. Jeg ved bare det er frustrerende .. Nu har jeg prøvet 5 gange siden..

Det er mega frustrerende. Jeg var grædefærdig i det stykke tid, det stod på herhjemme. Man kan jo ingenting, når de bare vil ligge der på ammepuden.

Hvad med en vikle, har du sådan en? Så kan den lille få opfyldt sit behov for nærhed, mens du får armene lidt fri?

Det er ikke optimalt, men dog bedre end at være lænket til en stol :)

Håber det snart bliver bedre. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER