MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Nårh okay, synes godt nok også det er voldsomt!! Når Julius er vågen næsten to timer, er det inkl amning to gange, som godt kan tage 15-20 min. Han kan ikke være på og lege i 2 timer og det er kun én gang om dagen han er vågen så længe. Det er oftere kun 1,5 time maks :)

Måske kan Freya kun holde til 1 time ad gangen maks? Eller mindre leg/aktivering i sin vågentid, hvis hun bliver for hurtigt overtræt?

Freya spiser jo kun i ca 6-7 min af gangen og når ikke at blive sulten igen inden hun bliver træt. Prøver ellers på ikke at overstimulere hende, men det kan da godt være hun bliver det alligevel. Det må jeg lige holde øje med... Men ellers ja, så kan hun måske bare ikke meget mere end en time af gangen for tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er det rart at høre, at jeres ikke ligger på maven i alle deres vågne timer. Har været så meget i tvivl om jeg nu gør det rigtigt. :unsure

#

Min mor og jeg har været i københavn i dag og sende min bror afsted til England. Magnus har selvfølgelig været med og han klarede det bare så godt. Vi var inde i lufthavnen i omkring 15 minutter og han havde bare en fest og fik oplevet en masse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det rart at høre, at jeres ikke ligger på maven i alle deres vågne timer. Har været så meget i tvivl om jeg nu gør det rigtigt. :unsure

#

Min mor og jeg har været i københavn i dag og sende min bror afsted til England. Magnus har selvfølgelig været med og han klarede det bare så godt. Vi var inde i lufthavnen i omkring 15 minutter og han havde bare en fest og fik oplevet en masse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her leger jeg også lidt med Freya I sin vågne tid.

For det meste lægger jeg hende på mine lår, hvor jeg støtter med dem i sofaen eller på sofabordet så der kommer en lille vinkel op ad. Mens jeg har hende der synger jeg for hende - har blandt andet sådan nogle små sanglege hvor man gør på hende som man synger. F.eks. med melodien tingelinge later: her er Freyas hånd og arme, de er bløde som et dun.

Så tager man fat i hendes hænder. :) og så aer jeg hende, kilder hende, taler med hende og viser hende forskelligt legetøj.

Nogle gange "flyver" jeg med hende, hvor jeg ligger på ryggen med benene op og hende på skinnebenene. Så vipper jeg hende, og vugger mig selv op og ned.

Jeg har hende ikke så tit liggende for sig selv. Men har netop i dag tænkt at det må jeg gøre noget mere. Tænker hun derved bedre kan prøve ting af selv og lege med ting selv og begynde at prøve at vende sig. jeg får heller ikke lagt hende nok på maven, men hun er ikke så vild med det så hun gider ikke meget mere end et minut ad gangen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya er blevet vaccineret i dag. Hun klarede det egentlig meget godt. Græd selvfølgelig men faldt hurtigt ned igen og faldt i søvn på vej hjem. Hun har været træt siden men har både været vågen og spist også. Nu her til aften lå hun og sov og begyndte pludselig at græde helt hysterisk. Jeg tog hende op og gav hende mad, men hun begyndte bare at græde igen bagefter. Det har været en kamp med hende siden. Ca 1,5 time. Hun har ikke på noget tidspunkt virket rigtig vågen. Nu har vi endelig fået hende lagt igen. Men Puh.. det var lidt hårdt. Håber hun sover i nat og kommer ovenpå igen... vores lille pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya er blevet vaccineret i dag. Hun klarede det egentlig meget godt. Græd selvfølgelig men faldt hurtigt ned igen og faldt i søvn på vej hjem. Hun har været træt siden men har både været vågen og spist også. Nu her til aften lå hun og sov og begyndte pludselig at græde helt hysterisk. Jeg tog hende op og gav hende mad, men hun begyndte bare at græde igen bagefter. Det har været en kamp med hende siden. Ca 1,5 time. Hun har ikke på noget tidspunkt virket rigtig vågen. Nu har vi endelig fået hende lagt igen. Men Puh.. det var lidt hårdt. Håber hun sover i nat og kommer ovenpå igen... vores lille pige.

Når jeg ligger Marco på maven, så sørger jeg for at han er i godt humør, og så er det kun så længe han selv vil og vender ham før han bliver sur og utilfreds, og så er spejlet bare så super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MaleneB: Han elsker dem :D det så lidt sjovt ud, for man kunne tydeligt se på ham, at det ikke var hans normale sut :D men nu vil han faktisk hellere have den nye fra avent, end den gamle mam. Natursutten er ok, men vist lidt for lille i størrelsen til ham :)

ByChoice: Er også helt sikker på, at den voksi bliver et hit. Vi har ligget på gulvet med den her til aften og brugt den som legetæppe. Det er den i hvert fald god til :D

Og så tænker jeg, at den må blive mere eller mindre fast inventar i barnevognen :) den virker mega lækker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MaleneB: Han elsker dem :D det så lidt sjovt ud, for man kunne tydeligt se på ham, at det ikke var hans normale sut :D men nu vil han faktisk hellere have den nye fra avent, end den gamle mam. Natursutten er ok, men vist lidt for lille i størrelsen til ham :)

ByChoice: Er også helt sikker på, at den voksi bliver et hit. Vi har ligget på gulvet med den her til aften og brugt den som legetæppe. Det er den i hvert fald god til :D

Og så tænker jeg, at den må blive mere eller mindre fast inventar i barnevognen :) den virker mega lækker :)

Voksi pose er klasse!!! Vores er også fast i barnevognen. Har skiftet til silke sommerdynen for længst, da dun dynen allerede er alt alt for varm.

Mht lege/underholdning til baby. Så ligger Julius ofte på aktivitetstæppe, hvor jeg sidder hos ham. Han elsker det! Vores siger lyde, når han rammer tingene og når han ligger på maven derpå, er der også en masse at kigge på, da siderne kan bøjes op :)

Ellers snakker vi. Triller frem og tilbage på en lege madras vi har. Hænger på hovedet.

Til inspiration synes jeg bogen 'leg med din baby' er super god! Også når de bliver ældre og skal aktiveres mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til babysvømning for første gang i dag og jeg glææææder mig!!! Julius griner altid i badet, så er sikker på, det bliver et hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til babysvømning for første gang i dag og jeg glææææder mig!!! Julius griner altid i badet, så er sikker på, det bliver et hit :)

Dejligt. Det er så skønt.

Vi må desværre aflyse i dag da Freya ikke er helt frisk ovenpå vaccinationen i går. Hun har også haft og har stadig lidt feber i løbet af natten.

Øv.. havde glædet mig men sådan er det jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Var ved at skrive dette igår aftes, blev forstyrret af lillemanden, og kom fra det igen :-)

Her er han vågen i 1,5-2 timer. Han sover meget blandet. Det kan være alt fra 20 min til et par timer. Det længste han har sovet er 3,5 time inkl natten. Hvis han bliver for træt, bliver han helt hysterisk og ved ikke selv hvad han vil, om det er sult, har obd eller er træt.

Han har stadig maveproblemer og vrider sig og græder tit hver gang han har afføring. Det bruger jeg desværre de vågne timer på at trøste ham. Ellers går jeg rundt med ham, snakker med ham, ja som mange af jer skriver. Det er først nu han gider ligge på legetæppet og kigger på tingene. Det kan være 5-10 min, hvor jeg kan nå lidt. Han vil ikke ligge på maven, så det øver vi. Tit ligger han på maven på mine underarme, mens vi kigger på ting. På den måde træner han ryggen,

Jeg kan anbefale app'en babytummel. Det er der gode lege med barnet. Det er super inspiration, hvis man ikke ved hvad man skal lave. Specielt for manden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til babysvømning for første gang i dag og jeg glææææder mig!!! Julius griner altid i badet, så er sikker på, det bliver et hit :)

Vi var til babysvømning i tirsdag eller det vil sige vi brugte mere tid på kanten end i bassinet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til babysvømning i tirsdag eller det vil sige vi brugte mere tid på kanten end i bassinet :-)

Øv, var han ik vild med det?

Min datter elskede det fra første gang. Så håber også det er et hit for Julius :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh har bare haft en pyllermus hele dagen. Han har kun ville ligge ved brystet hele tiden nærmest, har forsøgt at putte x mange i barnevogn og tremmeseng, intet hjalp. Når han så løftes op stopper han med at græde, så troede egentlig han manglede tryghed.

Men SÅ skulle jeg ellers lige love for, under aftensmaden, lå han på legetæppet, og blev stik tosset, tog ham op på skødet og han stoppede igen med at græde og jeg spiste .. Far overtog ham da han var færdig så jeg også kunne spise færdig, og så skal jeg lige love for han fik skidt igennem da han sad på fars skød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius elskede svømmeren i dag!! Og sov 5 timer bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius elskede svømmeren i dag!! Og sov 5 timer bagefter Var vågen i en time og har inden nu sovet 2,5 time ovenpå mig - jeg forventede en powernap :D haha!! Måske tror han det er nat nu

I hvor godt... Ja de bliver simpelthen så trætte af svømningen.. Det er lækkert...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh har bare haft en pyllermus hele dagen. Han har kun ville ligge ved brystet hele tiden nærmest, har forsøgt at putte x mange i barnevogn og tremmeseng, intet hjalp. Når han så løftes op stopper han med at græde, så troede egentlig han manglede tryghed.

Men SÅ skulle jeg ellers lige love for, under aftensmaden, lå han på legetæppet, og blev stik tosset, tog ham op på skødet og han stoppede igen med at græde og jeg spiste .. Far overtog ham da han var færdig så jeg også kunne spise færdig, og så skal jeg lige love for han fik skidt igennem da han sad på fars skød lige til han selv begyndte at grine.. Haha.

Det var egentlig sjovt at se hvor meget han ændrede sig , men hvor må han have haft ondt i maven den lille nuller .. For helt ondt af ham.

Nu ville jeg give ham noget og spise, og vupti han faldt i søvn med det samme, og her ligger han så og får lov at sove på ammepuden hos mig ❤

puha sikke en omgang. Godt han fik det bedre til sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya har i dag haft feber ovenpå vaccinationen i går. Hun har dog ikke ladet sig mærke så meget med det. Hun har haft lidt kortere vågenperioder og har været lidt sværere at lægge til lur igen, men ellers ikke det store. Jo man kunne godt mærke på hende at hun ikke var tip top, men tænker det kunne have været værre. Hun sov dog ikke så godt i nat. Vågnede hver tredje time, og hun plejer altså at sove ca 6-8 timer i streg om natten.

Og så har jeg fået prøvet at tage hendes temperatur for første gang... Er virkelig ikke så vild med det, men hun brokkede sig overhovedet ikke så det var jo fint...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en dreng der var så træt rundt kl halv 7, fik ham så endelig til at falde i søvn. Men det holdt kun kort. Pludselig vågnede han og var helt utrøstelig. Så faldt han lidt til ro og fik et bad. Så startede det op igen, og det var først kl ca halv 10 at han faldt til ro. Han ville ingen ting!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en dreng der var så træt rundt kl halv 7, fik ham så endelig til at falde i søvn. Men det holdt kun kort. Pludselig vågnede han og var helt utrøstelig. Så faldt han lidt til ro og fik et bad. Så startede det op igen, og det var først kl ca halv 10 at han faldt til ro. Han ville ingen ting!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget. Det må have været en lidt lang aften.. hvordan er natten så gået?

Det var en MEGET lang aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow.. Det mærkes også her at Noah stort set ikke sov igår om dagen. Han blev puttet kl 22.30 og Vågnede først her kl 8.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, var han ik vild med det?

Min datter elskede det fra første gang. Så håber også det er et hit for Julius :)

Nej desværre var han ikke specielt vild med det. Tror ikke han følte sig helt tryg. Jeg tror, han er et barn med et stort tryghedsbehov. Vi bliver ved at prøve, så kommer det nok. Jeg vil prøve at holde ham meget tæt og måske ikke lave alle de øvelser, der bliver lavet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya har i dag haft feber ovenpå vaccinationen i går. Hun har dog ikke ladet sig mærke så meget med det. Hun har haft lidt kortere vågenperioder og har været lidt sværere at lægge til lur igen, men ellers ikke det store. Jo man kunne godt mærke på hende at hun ikke var tip top, men tænker det kunne have været værre. Hun sov dog ikke så godt i nat. Vågnede hver tredje time, og hun plejer altså at sove ca 6-8 timer i streg om natten.

Og så har jeg fået prøvet at tage hendes temperatur for første gang... Er virkelig ikke så vild med det, men hun brokkede sig overhovedet ikke så det var jo fint...

Hehe.. Velkommen til min verden :-) I nat har han været vågen hver 2. time! Torsdag nat var god hvor han sov 3 timer til en start og så 2 timer bagefter. Inden da har jeg haft 5 nætter med 3-4 timers søvn for mit vedkommende. Det tærer på overskuddet hos mig. Det bliver vel bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Velkommen til min verden :-) I nat har han været vågen hver 2. time! Torsdag nat var god hvor han sov 3 timer til en start og så 2 timer bagefter. Inden da har jeg haft 5 nætter med 3-4 timers søvn for mit vedkommende. Det tærer på overskuddet hos mig. Det bliver vel bedre...

Jeg er sikker på det nok skal blive bedre stille og roligt.. og ind til da kan jeg kun sige "hæng i". Du er sej at du trods alt stadig klarer det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER