MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Fedt.. :) det vil jeg da også. Jeg har en bog der forklarer nogenlunde om zoneterapi og de forskellige punkter, men kan jo ikke vide mig helt sikker på at jeg gør det rigtigt.

Jeg glæder mig også rigtig meget. Det er min kollegas mødregruppe, der har arrangeret det. :)

Måske I kunne gøre noget lignende i din mødregruppe? Det kunne jo være, I kunne finde en zoneterapeut, der vil undervise lidt :)

Men jeg har fået at vide et sted (eller har jeg mon læst det?) at man ikke kan gøre noget forkert. Det værste der kan ske er, at man ikke rammer punkterne helt rigtigt, men der kan ikke ske noget dårligt ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også været til zoneterapi med Lauge. Synes ikke det havde den store effekt. Han sov meget resten af dagen, men græder det samme og har stadig meget ondt når han skal af med afføring :-(

Kiropraktoren har hjulpet på søvnen. Efter første gang sov han 3,5 timer om natten. Det er vildt godt hos os.

Malene prøv at tjekke dette: https://www.katrinebirk.dk/video-behandling/foerstehjaelp-til-babybarn-med-ondt-i-maven/

Der kan man lære om zoneterapi behandling hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fået bugt med arp'en. Men han har stadig en del bag ørene. Hvordan får jeg det væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia var virkelig pylret og græd det meste af i går aftes og spiste med 2 timers mellemrum hele aftenen, hun faldt i søvn omkring kl 23 (fik mad kl 22) og sov helt til 7.30. det er første gang hun sov så længe, men tror hun havde brug for det efter hun var til zoneterapi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op Noah er på tredje dag enormt pylret. Har har i lang tid, faktisk siden han var 5 uger slet ikke sovet om dagen. Men han sover til gengæld om natten.

Har bare prøvet alt mod det pylreri :( altså han har også øjeblikke hvor han smiler og er glad, men synes godt nok han er meget utilfreds og ked af det for tiden. Har prøvet at aktivere ham for at aflede osv, men intet andet end at ligge vd brystet hjælper. Så sidder med ham konstant , med pauser på maks 30 min. jeg elsker at amme, nuvel..

Kan det være tigerspring nr 2?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Magnus prøvet at blive passet i lidt længere tid. 3 timer hos min mor, mens manden og jeg var i teatret :) og det gik bare så fint. Havde malket ud, men han spiste kun 20 ml og ellers har han bare hygget, charmet og sovet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fået bugt med arp'en. Men han har stadig en del bag ørene. Hvordan får jeg det væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea ville næsten ikke tage flasken i går.... Fra kl 11-05 har hun kun fået ca 200 ml, og det med tvang.

Hun vil gerne ligger til bryst, men idet at jeg ikke har ret meget mælk hjælper det jo ikke meget.

Jeg tjekkede hendes vægt her til morgen, og hun har tabt sig en smule.

Hun virker veltilfreds og frisk når hun er vågen.

Dog sover hun normalt bare når man køre bil... I går skreg hun bare... Men sov fint i nat.

Andre der har prøvet at babyen pludselig ikke vil spise? Nogen gode råd? Hun er ca. 2,5 måneder gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dobbelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være tigerspring nr 2?

Ja det tror jeg .. Han har i hvert fald stor seperationsangst i øjeblikket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ka massere med babyolie. Og hvis det er meget slemt kan du købe en blød tandbørste og massere/børste med den :)

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea ville næsten ikke tage flasken i går.... Fra kl 11-05 har hun kun fået ca 200 ml, og det med tvang.

Hun vil gerne ligger til bryst, men idet at jeg ikke har ret meget mælk hjælper det jo ikke meget.

Jeg tjekkede hendes vægt her til morgen, og hun har tabt sig en smule.

Hun virker veltilfreds og frisk når hun er vågen.

Dog sover hun normalt bare når man køre bil... I går skreg hun bare... Men sov fint i nat.

Andre der har prøvet at babyen pludselig ikke vil spise? Nogen gode råd? Hun er ca. 2,5 måneder gammel.

Jeg har ik selv prøvet det, men nogle babyer spiser mindre ved tigerspring? Men søger samtidig brystet mere for tryghed..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ik selv prøvet det, men nogle babyer spiser mindre ved tigerspring? Men søger samtidig brystet mere for tryghed..?[/quote

Har jeg også l læst, men vi er ikke i nogen tigerspring nu... Men hun spiste mere i går, selvom det var en hård kamp, så håber på at nå normalt niveau igen snart så hun kan tage på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi skal have en ny SP,fordi vores egen skal have orlov (vist noget med at det var pga mandens sygdom). Men rigtig øv når man nu var glad og tilfreds med hende vi havde, håber bare jeg kan med hende den nye....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv vi skal have en ny SP,fordi vores egen skal have orlov (vist noget med at det var pga mandens sygdom). Men rigtig øv når man nu var glad og tilfreds med hende vi havde, håber bare jeg kan med hende den nye....

Øv hvor træls. Håber den nye sp er sød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg langt om længe min henvisning til undersøgelse af smerterne i mit ar. Lægen var godt nok ikke meget for det, men gav sig til sidst.

Har også fået en tid, men desværre først d. 4/6 :( nå, tiden går vel forhåbentlig stærkt.

Og så fik jeg en afbuds tid hos min gamle psykolog i går. Det var bare SÅ godt. Meget bedre end hende den anden, jeg havde fundet. Så nu kommer jeg i et forløb, hvor jeg får bearbejdet hele forløbet :) det er jeg bare vildt glad for :)

Og der er også fremgang med Magnus. Vi har nu været til kiropraktor to gange og der er tydelig effekt. Han er ikke lige så skæv i ryggen, han har stort set ikke ondt i maven og frekvensen af hans afføringer er dalet :) Har fået min lille glade dreng tilbage :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har seriøst tøj krise herhjemme over Klaudias tøj situation.

Hun er født i uge 39+3 men vejede 2400 g og var 49 cm ved fødslen så mens vi var indlagt brugte hun str 44 af sygehusets tøj.

Da kom hjem fandt jeg ud af at basic bodyer og bukser i str 50 fra h&m kunne bruges. Men nu er frøkenen blevet blevet 54 cm og vejer 3400 g. Så hun er i længden ved at vokse ud af bodyerne og bukserne men lige meget hvad jeg kommer hende i som ikke derfra h&m, så er hun ikke tyk nok til at fylde det ud, og så kan hun kravle ud af det med skulderne når hun bevæger sig. What to do, for egenlig rigelig tøj i str 56 men det drukner hun bare i.og bukser glider ned af maven på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har seriøst tøj krise herhjemme over Klaudias tøj situation.

Hun er født i uge 39+3 men vejede 2400 g og var 49 cm ved fødslen så mens vi var indlagt brugte hun str 44 af sygehusets tøj.

Da kom hjem fandt jeg ud af at basic bodyer og bukser i str 50 fra h&m kunne bruges. Men nu er frøkenen blevet blevet 54 cm og vejer 3400 g. Så hun er i længden ved at vokse ud af bodyerne og bukserne men lige meget hvad jeg kommer hende i som ikke derfra h&m, så er hun ikke tyk nok til at fylde det ud, og så kan hun kravle ud af det med skulderne når hun bevæger sig. What to do, for egenlig rigelig tøj i str 56 men det drukner hun bare i.og bukser glider ned af maven på hende.

Har du prøvet Mads og Mette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet Mads og Mette?

Ja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja

Nå okay :/

Er der nogle af jer der bruger Rema bleer? Nogle gange når Noah har en lille smule afføring, så selvom jeg skifter lynhurtigt, så (tror jeg) er sugeeffekten på bleerne så kraftig at det nærmest tørre ind, så meget at selve bleen klæber/hænger fast på hans baller og jeg nogle gange er bange for at "rive" bleen helt af, af frygt for det gør ondt? Så væder det med en vådserviet for løsne .. Det er kun nogle gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå okay :/

Er der nogle af jer der bruger Rema bleer? Nogle gange når Noah har en lille smule afføring, så selvom jeg skifter lynhurtigt, så (tror jeg) er sugeeffekten på bleerne så kraftig at det nærmest tørre ind, så meget at selve bleen klæber/hænger fast på hans baller og jeg nogle gange er bange for at "rive" bleen helt af, af frygt for det gør ondt? Så væder det med en vådserviet for løsne .. Det er kun nogle gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt dem i starten, men er gået væk fra dem igen, da Magnus får rød numse af dem. Vi bruger Libero i stedet :)

Vi bruger os libero fordi de er de billigste, med kiwi kort får vi den 4. Gratis så vi giver 75 kr for 4 pakker med 28 stk i hver så det er 0,66 kr pr stk. Vi er så stadig væk ved ble str 1, og vi er fuldt ud tilfredse med dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger os libero fordi de er de billigste, med kiwi kort får vi den 4. Gratis så vi giver 75 kr for 4 pakker med 28 stk i hver så det er 0,66 kr pr stk. Vi er så stadig væk ved ble str 1, og vi er fuldt ud tilfredse med dem ;)

Jep, vi har også Kiwi kort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har opdaget sine hænder og bruger dem lystigt som sut, og han er begyndt at sætte lyd på, når han griner :) Han er godt nok ikke specielt omklamrende eller græder mere end normalt (jo lidt her til aften, men vi har også været i næstved storcenter og på besøg hos farmor), men tænker om det alligevel kan være 2. tigerspring, der er så småt i gang? Er ved at læse om 2. spring i bogen og jeg synes jeg kan genkende en del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER