MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Du skal selv lave en aftale med en privat dagpleje.

Han skal stadig skrives op til det kommunale, men så siger man nej tak til pladsen, når man får en anvist, og informerer på det tidspunkt om at man har fundet en privat.. ellers kan man nemlig ikke få tilskud til pladsen :)

Pudsigt nok ringede en fra kommunen kort tid efter jeg lavede indlægget.

Jeg snakkede lidt med hende om privat kontra kommunalt og der var ikke de store forskelle. Så vi endte med at takke ja til pladsen. Det er også ved en dagplejer som jeg kender flere der har haft børn hos og hun skulle være rigtig sød. Desuden er det ca 800 meter fra vores hjem så i virkeligheden kunne jeg ikke nænne at takke nej. Så nu bliver jeg ringet op af en pædagog en af dagene og så skal vi have fundet en dag hvor vi kan have et møde. Han skal starte 1 marts.. jeg blev helt vemodig da hun ringede. Altså jeg var glad. Men der gik nu alligevel et sug i maven. En anden til at passe, et nyt sted, min lille purk. Hehe.. fik da helt tåre i øjenkrogene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ang. de natbleer der.. kan man overhovedet få dem til så små børn? Jeg kiggede lige i føtex i går, og de mindste hedder fra 3 år :unsure

Tør ikke lægge hovedet på blokken men er ret sikker på de har i rema og Aldi.

Men det var også kun en forespørgsel :)

Vi bruger selv rema bleer og den er meget tung om morgenen men dog ikke tisset igennem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt nok ringede en fra kommunen kort tid efter jeg lavede indlægget.

Jeg snakkede lidt med hende om privat kontra kommunalt og der var ikke de store forskelle. Så vi endte med at takke ja til pladsen. Det er også ved en dagplejer som jeg kender flere der har haft børn hos og hun skulle være rigtig sød. Desuden er det ca 800 meter fra vores hjem så i virkeligheden kunne jeg ikke nænne at takke nej. Så nu bliver jeg ringet op af en pædagog en af dagene og så skal vi have fundet en dag hvor vi kan have et møde. Han skal starte 1 marts.. jeg blev helt vemodig da hun ringede. Altså jeg var glad. Men der gik nu alligevel et sug i maven. En anden til at passe, et nyt sted, min lille purk. Hehe.. fik da helt tåre i øjenkrogene.

Nåh det var godt, der kom styr på det :)

Vi har også kun valgt privat, fordi vi har hørt meget godt om netop denne dagpleje.. vi havde også valgt den, hvis den havde været kommunal :) tror ikke, der er den store forskel i virkeligheden..

Okay, vi bruger normalt libero. Både remas og aldis har aldrig fungeret for os :unsure

Her får han ofte skiftet ble en-to gange i løbet af natten og så igen om morgenen.. når han en sjælden gang imellem har taget virkeligt lange stræk, har han gerne tisset igennem :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tør ikke lægge hovedet på blokken men er ret sikker på de har i rema og Aldi.

Men det var også kun en forespørgsel :)

Vi bruger selv rema bleer og den er meget tung om morgenen men dog ikke tisset igennem:)

Aldi har ikke... eller mener de hedder fra enten 15 ellers 17 kg, så nok lidt stort nok :-)

Kan se at det er fra 13 :-) men der er vi heller ikke ligefrem i nærheden af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh det var godt, der kom styr på det :)

Vi har også kun valgt privat, fordi vi har hørt meget godt om netop denne dagpleje.. vi havde også valgt den, hvis den havde været kommunal :) tror ikke, der er den store forskel i virkeligheden..

Okay, vi bruger normalt libero. Både remas og aldis har aldrig fungeret for os :unsure

Her får han ofte skiftet ble en-to gange i løbet af natten og så igen om morgenen.. når han en sjælden gang imellem har taget virkeligt lange stræk, har han gerne tisset igennem :/

Vi bruger os libero og selvom hun sover med den i 12 timer så tisser hun ikke igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, vi har besøg af den syvende tiger i øjeblikket. Den trækker tænder ud.. især putningen til natten er helt åndssvag.. normalt gik han i seng omkring 19.30.. nu er den ofte 22-noget når han falder til ro, og det er efter lang tids kamp.. suk. Nå, men det er bare en fase, så håber at det snart går over..

til gengæld sover han godt om dagen..

og så har han skruet op for amningen igen samtidig med at han er mega træls i forhold til fast føde. Han virker sulten og rækker ud efter maden, men det meste ryger enten direkte på gulvet eller bliver spyttet ud.. det eneste, han med sikkerhed gider at spise er modne pærer, blåbær og klementin.. suk <_< nå, det kommer der vel også en ende på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, vi har besøg af den syvende tiger i øjeblikket. Den trækker tænder ud.. især putningen til natten er helt åndssvag.. normalt gik han i seng omkring 19.30.. nu er den ofte 22-noget når han falder til ro, og det er efter lang tids kamp.. suk. Nå, men det er bare en fase, så håber at det snart går over..

til gengæld sover han godt om dagen..

og så har han skruet op for amningen igen samtidig med at han er mega træls i forhold til fast føde. Han virker sulten og rækker ud efter maden, men det meste ryger enten direkte på gulvet eller bliver spyttet ud.. det eneste, han med sikkerhed gider at spise er modne pærer, blåbær og klementin.. suk <_< nå, det kommer der vel også en ende på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih min lille pige bliver bare så stor! Vi har lige skiftet over til næste autostol!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv de tigre der... Freya er i følge appel 1 dag fra at være færdig med spring nr 7 men jeg synes ikke rigtig jeg har kunnet mærke springet... Jo altså hun har været.et helvede at putte om aftenen men jeg er ikke sikker på det er tigerens skyld.. synes det har stået på i længere tid.. og så har Freya aldrig rigtig været voldsomt påvirket af de tigre. Ikke hvad jeg har lagt mærke til og slet ikke i forhold til hvad jeg kan læse I andre døjer med...

Åh, hvor må det være lækkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih min lille pige bliver bare så stor! Vi har lige skiftet over til næste autostol!

Åh, det skal vi også snart. Har faktisk lidt stress over det, for synes faktisk at han er for stor til den han har nu, men jeg er nødt til at vente med at købe en ny, til jeg ved, om jeg skal have en anden bil (læs: til jeg ved om manden beholder den nuværende og om banken vil lade mig overtage hus plus købe bil).. suk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih min lille pige bliver bare så stor! Vi har lige skiftet over til næste autostol!

Jeg står i dillemaet med at klaudia ikke kan være i den første autostol mere (hun har for lange ben) men samtidig så vejer hun ikke de 9 kg det kræves for at hun kommer op i en ny stol (tror hun vejer 7,5 kg). Men fordi hun  bliver total ulykkelig og hysterisk over at være i den lille stol så vil vi skifte her i weekenden (jeg er igang med at gøre den ren så nu skal betrækket bare tørres og så skal den samles) for hun sidder rigtig fint i den og virker ikke for lille til den. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er skiftet over i næste stol og Lea græd som pisket hver gang hun sku i babystolen end til hun faldt i søvn eller hele turen:S Vores nr. 2 stol er så fremadvendt og hun sidder højere så nu kan hun se ud så nu græder hun måske en smule når man lige giver sele på (men bliver også bedre og bedre) men slet ikke mens man køre :). 

 

Er så glad for at vi valgte en fremadvendt stol, da jeg er ret sikker på at hun bliver køresyg, selvom det ikke bliver anbefalet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er længe siden vi valgte at skifte til sæde 2, han var for stor til babysædet, og sæde 2 kan vippes, så han sidder tilbagelænet, i stedet for ret op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også skiftet autostol ..

Og vi er også gået over til kun 1 lur om dagen , men meget længere :) det var åbenbart det han havde brug for..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. øv.. efter to nætter hvor Freya for første gang sov igennem fra 12-6.30 hobede jeg virkelig på at det var på vej i den rigtige retning.. Men i nat sov hun ikke igennem og vågnede 3 gange eller sådan noget... havde håbet det var fordi hun er kommet ind på eget værelse...

Det som de to gode nætter har tilfælles er at hun kun sov 30 minutter til lur nr 2.. ikke med vilje dog. begge dage var vi ude og hun vågnede derfor tidligere end normalt.. i går sov hun 1.5 time til lur nr 2.. så måske det er tid til at droppe lur nr 2. Men hun virker bare så træt sidst på dagen.. Hmm... dilemma...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. øv.. efter to nætter hvor Freya for første gang sov igennem fra 12-6.30 hobede jeg virkelig på at det var på vej i den rigtige retning.. Men i nat sov hun ikke igennem og vågnede 3 gange eller sådan noget... havde håbet det var fordi hun er kommet ind på eget værelse...

Det som de to gode nætter har tilfælles er at hun kun sov 30 minutter til lur nr 2.. ikke med vilje dog. begge dage var vi ude og hun vågnede derfor tidligere end normalt.. i går sov hun 1.5 time til lur nr 2.. så måske det er tid til at droppe lur nr 2. Men hun virker bare så træt sidst på dagen.. Hmm... dilemma...

Hvad tid ligger jeres lure? 

Vi har stadig to lure men vil mere kalde det en morgenlur og en middagslur.

Lea vågner k 5-6. (og vil ikke sove mere lige meget hvordan vi vender og drejer den) 

kl 8-9;30 sover hun lur (så afleverer hende i dagpleje mens hun sover)

kl 12-14 sover hun middagslur og så sover hun først igen når hun kommer i seng, hvilket vi har flyttet fra kl 21 til senest kl 20 (begynder lige så stille på nattøj kl 19) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. øv.. efter to nætter hvor Freya for første gang sov igennem fra 12-6.30 hobede jeg virkelig på at det var på vej i den rigtige retning.. Men i nat sov hun ikke igennem og vågnede 3 gange eller sådan noget... havde håbet det var fordi hun er kommet ind på eget værelse...

Det som de to gode nætter har tilfælles er at hun kun sov 30 minutter til lur nr 2.. ikke med vilje dog. begge dage var vi ude og hun vågnede derfor tidligere end normalt.. i går sov hun 1.5 time til lur nr 2.. så måske det er tid til at droppe lur nr 2. Men hun virker bare så træt sidst på dagen.. Hmm... dilemma...

Tænker også hvad tid hun bliver lagt sidste gang? Her er han begyndt i vuggestue, og sovet pt to gange om dagen. Han bliver så træt, så han sover ca 9-10(11) og så sover gerne igen ca 13(14) og så en time. Og når klokken er 18.15-18.30 så må han i seng til natten, og sover frem til 5 hvor han får flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun bliver lagt ca kl 10 - det afhænger lidt af hvornår viber stået op.. og så sover hun et sted mellem 1.5 og 2.5 timer og så plejer vi at lægge hende igen omkring kl 15 ish..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun bliver lagt ca kl 10 - det afhænger lidt af hvornår viber stået op.. og så sover hun et sted mellem 1.5 og 2.5 timer og så plejer vi at lægge hende igen omkring kl 15 ish..

Hvad tid bliver hun lagt til natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også hvad tid hun bliver lagt sidste gang? Her er han begyndt i vuggestue, og sovet pt to gange om dagen. Han bliver så træt, så han sover ca 9-10(11) og så sover gerne igen ca 13(14) og så en time. Og når klokken er 18.15-18.30 så må han i seng til natten, og sover frem til 5 hvor han får flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tid bliver hun lagt til natten?

Det kommer som regel an på eftermiddagsluren (og hvornår det lykkedes os at spise) men jeg stiler efter kl 19.30-20.00. Nogle gange bliver den 20.30 men der er hun normalt virkelig træt uanset hvornår hun sov lur sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer som regel an på eftermiddagsluren (og hvornår det lykkedes os at spise) men jeg stiler efter kl 19.30-20.00. Nogle gange bliver den 20.30 men der er hun normalt virkelig træt uanset hvornår hun sov lur sidst...

Hmm tenker at der er det fint med en lille lur kl 15, hvad spiser hun på eftermiddagen og aften? Tænker om hun er mæt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm tenker at der er det fint med en lille lur kl 15, hvad spiser hun på eftermiddagen og aften? Tænker om hun er mæt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja en lille lur er fin.. Men hvad gør man når hun af sig selv så sover 1.5 time? Så er det pludselig lidt en lang lur..

Synes det med maden er svært.. jeg tilbyder hende men hun er ikke voldsomt interesseret og spiser ikke altid så meget.. jeg tilbyder også bryst men det spiser hun heller ikke meget af om dagen.. Men igen små maver giver mindre portioner... derfor jeg synes det er svært at vurdere om hun er mæt..

Jeg tror jeg så ville begynde at støvsuge eller andet der kunne vække hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg så ville begynde at støvsuge eller andet der kunne vække hende.

Med hensyn til mad, så ved jeg ikke om du går all inn på blw, eller om hvordan. Men spiser han frugt, pandekage eller brød med leverpostej, og så får han en grødsmoothie, det er ca 14. (Kommer an på hvordan han sover) Og så får han middag kl 17-17.30 og hvis ikke han kan spise det vi skal have, får han middagsglas og lidt rester fra kl 14. Og her giver han tydeligt tegn på at han er mæt. Maden kommer ud igen. Haha

Mja... Mest på at hun selv styrer og tager til munden... Til morgenmad får hun (ud over brød som jeg spiser) dadler og blød pære og en grødsmoothie. Til frokost plejer jeg at have en almindelig smoothie af en art, lidt agurk og tomat og så det jeg selv spiser. Og så til aften får hun det samme som os (evt lidt agurk også, hvis hun ikke rigtig vil vores..) har aldrig prøvet middagsglas... Men ugen.. Hun bliver det tilbudt men spiser ikke altid så meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER