Amber

Tegn på fødsel....

304 indlæg i dette emne

Øv bøv, troede lige at det var i nat bette pigen ville komme... Jeg havde pluk veer i 1,5-2 timer, desværre ikke regelmæssige og de os i sig selv, men flere af dem nev da så meget at jeg måtte lave puste øvelser...

Hvordan går det med jer andre tøser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv bøv, troede lige at det var i nat bette pigen ville komme... Jeg havde pluk veer i 1,5-2 timer, desværre ikke regelmæssige og de os i sig selv, men flere af dem nev da så meget at jeg måtte lave puste øvelser...

Hvordan går det med jer andre tøser?

Øv. Hader når man lige tror at der er noget i gang, og det så bare går i sig selv. :unsure

Her går det stille og roligt. Har fået sovet lidt bedre i nat efter at jeg tog et par smertestillende.

Synes ikke, jeg har så mange plukveer i dag, som jeg plejer.

Har forsøgt mig lidt med det der akupressur, og synes faktisk at jeg kan mærke, at det arbejder dernede, så håber det hjælper tingene lidt på vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv, troede lige at det var i nat bette pigen ville komme... Jeg havde pluk veer i 1,5-2 timer, desværre ikke regelmæssige og de os i sig selv, men flere af dem nev da så meget at jeg måtte lave puste øvelser...

Hvordan går det med jer andre tøser?

Øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan er det lige når slimproppen går med tegn blødning i, hvad sker der så? hvor lang tid er der så til at det udvikler sig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan er det lige når slimproppen går med tegn blødning i, hvad sker der så? hvor lang tid er der så til at det udvikler sig??

Der kan gå alt fra 1 døgn til 2 uger - sagde min JM. Det er det samme med at du kan miste den flere gange i løbet af ens graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan er det lige når slimproppen går med tegn blødning i, hvad sker der så? hvor lang tid er der så til at det udvikler sig??

Der kan gå lang tid. Dog har jeg kun hørt om nogen, hvor fødslen er gået igang indenfor et døgn efter :) Ved mig første gang, gik vandet natten efter slimproppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes mine plukveer niver/tager til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg opdagede ikke slimpropen, men fik meget vandlig udflåd, og nogle timer efter begyndte tegnblødning og derefter holder 12-14 timer til at mine veer begyndte :-) så krydser fingre for at det går i mod fødsel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh kan den unge ikke snart komme. Nå men jeg havde slim med "gammelt blod" i da jeg tærte mig efter et wc besøg i går aftes, så tænkte yes slimproppen er gået. Jeg lagde mig til at slappe af på sofaen og så James Bond og mine plukveer var regelmæssige med 3 min imellem i 2 timer så ringede til FG og kom til tjek men ak det var bare lukket land, men synes bebsen hjerterytme var meget langsommere end den plejer at være, JM sagde den lå inden for normale, så alt var fint. Så slukøret måtte vi kører hjem igen. Min veninde kiggede lige forbi i formiddags for at tjekke hvordan jeg havde nu hvor slimproppen var gået i går. Jeg havde faktisk sovet som en sten og kun været oppe en enkelt gang eller 2 i løbet af natten. Men synes jeg havde nogle nuller naller plukveer men fik et par råd med på vejen og beskrivelse af hvordan rigtige veer er... Til eftermiddag troede jeg så at nu begyndte de, for fuck nu de gjorde ondt. Måtte puste mig igennem dem, en time senere ingenting... Argh det er fustrende. Håber lidt at det hele starter med vand afgang for så ved man at det hele er igang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh kan den unge ikke snart komme. Nå men jeg havde slim med "gammelt blod" i da jeg tærte mig efter et wc besøg i går aftes, så tænkte yes slimproppen er gået. Jeg lagde mig til at slappe af på sofaen og så James Bond og mine plukveer var regelmæssige med 3 min imellem i 2 timer så ringede til FG og kom til tjek men ak det var bare lukket land, men synes bebsen hjerterytme var meget langsommere end den plejer at være, JM sagde den lå inden for normale, så alt var fint. Så slukøret måtte vi kører hjem igen. Min veninde kiggede lige forbi i formiddags for at tjekke hvordan jeg havde nu hvor slimproppen var gået i går. Jeg havde faktisk sovet som en sten og kun været oppe en enkelt gang eller 2 i løbet af natten. Men synes jeg havde nogle nuller naller plukveer men fik et par råd med på vejen og beskrivelse af hvordan rigtige veer er... Til eftermiddag troede jeg så at nu begyndte de, for fuck nu de gjorde ondt. Måtte puste mig igennem dem, en time senere ingenting... Argh det er fustrende. Håber lidt at det hele starter med vand afgang for så ved man at det hele er igang.

Øv hvor irriterende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor irriterende Men kender følelsen af det med usikkerheden i om det er i gang.

Her har jeg haft ondt i lænden, en masse plukveer, og jag som gør ondt som en i fanden. Og så har han ændret sig med bevægelse. Næsten ingen i dag, så ringte FG og hun sagde at jeg skulle prøve at drikke noget med sukker i, og ligge mig ned, og vupti så kom det liv i ham. Men ville ønske han snart kom ud.

Ja man sidder sådan lidt i vente position. Min mave har bare været sten hård hele dagen, ved ikke hvad det betyder. Det der er mest træls er at jeg synes der er så langt til FG (40 min) og de værste p forhold ever derinde i dagtimerne, så jeg vil da gerne gå i fødsel om natten så er der da en chance for en p plad derinde. Er der nogen ved hvor hurtigt det går efter man har haft vand afgang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan ikke sige noget om, hvor lang tid der går efter vandafgang. Det er meget individuelt. Men det skal jo være gået i gang efter max x antal timer (er det 24? kan pludselig ikke huske det) ellers sætter de fødslen igang..

Jeg har haft en rigtig skod dag. Har haft tiltagende plukveer og her i løbet af aftenen har mit bækken skabt sig mere og mere. Vendte mig om i sofaen, hvor der kom et ordentligt smæld og siden har jeg haft stærke smerter, som bl.a stråler helt ned i venstre fod. Og bækkenet føles bare helt løst.. :(

Er så træt af det lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det starter med vandafgang så siger de at det tilstræbes at man føder indenfor 24timer, men 16 timer efter vandet er gået og man forsat ikke har født skal man opstarte antibiotika. Sådan var det i hver fald for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man sidder sådan lidt i vente position. Min mave har bare været sten hård hele dagen, ved ikke hvad det betyder. Det der er mest træls er at jeg synes der er så langt til FG (40 min) og de værste p forhold ever derinde i dagtimerne, så jeg vil da gerne gå i fødsel om natten så er der da en chance for en p plad derinde. Er der nogen ved hvor hurtigt det går efter man har haft vand afgang?

Vi bor selv 45min fra FG så kender godt det med at der er langt. Vi har dog et p-hus så det er ikke så slemt med parkering. Men hvor ville jeg ønske at kroppen ikke bare blev ved med at sende små signaler så man tror, nu er den der, og så bliver man bare snydt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig så utæt i dag, kan mærke at det pibler ud af mig. Vandlig måske lidt slimet konsistens. Det begyndte i nat og har skiftet bind en gang siden men slet ikke som hvis det var sivende fostervand at det skulle blive tung efter en time. Hvad kan det være, føler mig faktisk lidt ulækker, samtidig har menstruations lign. Smerter men det er ikke sådan nogle der kommer og går, de er mere konstanste. De gør ondt (havde det været menstruation så havde nok taget noget smertestillende) men de er ikke lige så slemme som de plukveer jeg havde i går eftermidag og sådan som jeg bilder mig ind at veer føles som... Bum bum hvad så nu? Og hvad er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig så utæt i dag, kan mærke at det pibler ud af mig. Vandlig måske lidt slimet konsistens. Det begyndte i nat og har skiftet bind en gang siden men slet ikke som hvis det var sivende fostervand at det skulle blive tung efter en time. Hvad kan det være, føler mig faktisk lidt ulækker, samtidig har menstruations lign. Smerter men det er ikke sådan nogle der kommer og går, de er mere konstanste. De gør ondt (havde det været menstruation så havde nok taget noget smertestillende) men de er ikke lige så slemme som de plukveer jeg havde i går eftermidag og sådan som jeg bilder mig ind at veer føles som... Bum bum hvad så nu? Og hvad er det?

Jeg har også meget vandig udflåd. Det er også, så det nogle gange bare vælter ud af mig. Føler mig max klam.

Har læst mig til at det er meget normalt her sidst i graviditeten :)

Menstruationssmerter er også normalt. Jeg har dem sådan lidt on/off i perioder. Er du blevet tjekket for blærebetændelse for nylig? Det kan nemlig også være et tegn på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også meget vandig udflåd. Det er også, så det nogle gange bare vælter ud af mig. Føler mig max klam.

Har læst mig til at det er meget normalt her sidst i graviditeten :)

Menstruationssmerter er også normalt. Jeg har dem sådan lidt on/off i perioder. Er du blevet tjekket for blærebetændelse for nylig? Det kan nemlig også være et tegn på det :)

Ja mener at jeg lige er blevet testet for det... Jeg har før haft vandlig udflåd de sidste par uger men slet ikke i den skala som i dag. Føler bare det pibler/løber ned af mig, som du selv siger max klamt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) jeg blev overrasket over at de ikke tjekker det hos jordemoderen (det gør de i hvert fald ikke hernede).

Hos mig varierer det ret meget. Nogle dage er der ikke ret meget og andre vælter det bare ud. Især om natten er det et problem for mig, for der har jeg ikke noget til at tage det (kan simpelthen ikke holde ud at sove med tøj på :P ), så der kan det godt rende ned af benene eller ligefrem plaske ned på gulvet. Det er SÅ ulækkert <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler med jer, Elisamus, ByChoice og Emilie... Den sidste ventetid kan bare være så hård :( Håber, der snart sker noget :)

Og hvor træls med bækkenet, Emilie. Rigtig god bedring med det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik i går aftes, veerne kom og i løbet af formiddagen tog de fat. Har fået lagt en epidural pga smerter = veerne er gået helt i stå. Så nu er vi igang med ve drop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik i går aftes, veerne kom og i løbet af formiddagen tog de fat. Har fået lagt en epidural pga smerter = veerne er gået helt i stå. Så nu er vi igang med ve drop.

Øv at veerne gik i stå. Håber du får en god fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik i går aftes, veerne kom og i løbet af formiddagen tog de fat. Har fået lagt en epidural pga smerter = veerne er gået helt i stå. Så nu er vi igang med ve drop.

Rigtig god fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik i går aftes, veerne kom og i løbet af formiddagen tog de fat. Har fået lagt en epidural pga smerter = veerne er gået helt i stå. Så nu er vi igang med ve drop.

Øv øv, håber der er kommet gang i veerne igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik i går aftes, veerne kom og i løbet af formiddagen tog de fat. Har fået lagt en epidural pga smerter = veerne er gået helt i stå. Så nu er vi igang med ve drop.

Pøj pøj med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER