Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Åh jeg slipper for 2x glukose belastnings tests. Måske slipper jeg HELT, men det finder jeg først ud af imorgen! Læge praktikanten indrømmede sin fejl i forhold til vægten og da det var min oldefar (og ikke morfar som jeg troede) der havde sukkersyge, ja så slipper jeg nok :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jubii, så har jeg bestilt kønsscanning d. 15 april! :yay  Kan næsten ikke vente :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, så har jeg bestilt kønsscanning d. 15 april! :yay Kan næsten ikke vente :D

Det er den dag jeg skal til NF - det skal blive en god scanningsdag! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg slipper for 2x glukose belastnings tests. Måske slipper jeg HELT, men det finder jeg først ud af imorgen! Læge praktikanten indrømmede sin fejl i forhold til vægten og da det var min oldefar (og ikke morfar som jeg troede) der havde sukkersyge, ja så slipper jeg nok :yay

Sådan :D

Jeg skal afsted... Min mormor havde sukkersyge af en slags, og min far fik en type to i en alder af 60... Jeg synes, at det er lidt noget pjat, men min mand insisterer på, at jeg tager afsted, når de anbefaler det... Ja ja da... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville give det til en veninde eller min mor :p og så veksle det til god karma ;) (men indtil du finder en alm. Kan du vel godt tage en dosis eller 2? Det tror jeg at jeg ville )

God idé! Jeg har straks afsat til min søster :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er den dag jeg skal til NF - det skal blive en god scanningsdag! :loveshower

 

Åh hvor spændende! Det bliver så meget en god scanningsdag!  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til tryghedsscanning og set den fineste lille baby og hørt hjertelyd. Meeeget glad mor her:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til tryghedsscanning og set den fineste lille baby og hørt hjertelyd. Meeeget glad mor her:)

:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til tryghedsscanning og set den fineste lille baby og hørt hjertelyd. Meeeget glad mor her:)

 

Åh hvor dejligt  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til tryghedsscanning og set den fineste lille baby og hørt hjertelyd. Meeeget glad mor her:)

:yay :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé! Jeg har straks afsat til min søster :super

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med jeres kvalme efterhånden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med jeres kvalme efterhånden?

 

Bedre. Men jeg har også lavet noget ingefærsaft, som jeg blander med tranebærsaft og det gør virkelig underværker.

 

1 pakke ingefær i blender

Tilsæt saft af 1 citron

blend det hele godt.

 

Hæld i kande med kogende vand, ca. 1 liter. 

Lad det stå og trække natten over, i køleskab når temperaturen er tilpas. 

Si ingefær-kød fra, og voila!

 

Det er virkelig frisk og nayce

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme er stortset ikke eksisterende. Den forsvandt i uge 11 efter at have toppet i uge 10 (der var den godt nok også slem). Jeg kan dog stadig til tider miste appetitten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bedre. Men jeg har også lavet noget ingefærsaft, som jeg blander med tranebærsaft og det gør virkelig underværker.

1 pakke ingefær i blender

Tilsæt saft af 1 citron

blend det hele godt.

Hæld i kande med kogende vand, ca. 1 liter.

Lad det stå og trække natten over, i køleskab når temperaturen er tilpas.

Si ingefær-kød fra, og voila!

Det er virkelig frisk og nayce

Lyder også lækkert - ser muligheder for en sommer drik.

Men grunden til at jeg spørger er at jeg er stort set er kvalmefri allerede. Hvilket har gjort mig urolig, men efter en rundspørge herinde og lidt googling kan jeg forstå at det er helt normalt at det går bedre efter uge 9 - jeg rammer 10+0/uge 11 imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er helt sikkert super til en sommerdrik. Jeg ville i hvert fald også drikke det med glæde, selvom jeg ikke var gravid.

 

Mine symptomer forsvandt stort set efter uge 9 sidste gang, så meget at jeg blev helt nervøs. Men alt var fint. Jeg synes også jeg har det mærkbart bedre nu (uge 10) end i sidste uge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er helt sikkert super til en sommerdrik. Jeg ville i hvert fald også drikke det med glæde, selvom jeg ikke var gravid.

Mine symptomer forsvandt stort set efter uge 9 sidste gang, så meget at jeg blev helt nervøs. Men alt var fint. Jeg synes også jeg har det mærkbart bedre nu (uge 10) end i sidste uge.

Tak det beroliger rigtig meget at høre andre har/har haft det lige sådan!!! At miste er ikke en mulighed - BEEN there! Nu går jeg all the Way! Basta!!!

Desuden er det all or nothing nu!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr jeg synes bare at kvalmen bliver værre og værre... På dette tidspunkt i sidste graviditet var den faktisk væk - og den var på intet tidspunkt så slem som denne gang...

Jeg tror jeg i gennemsnit har kastet op 3 gange dagligt siden uge 5 - Fire gange alene i dag..

Manden min sagde for første gang til mig igår at han lidt håbede det var en pige denne gang og at han kunne overtale mig til at stoppe her (vi har egentligt snakket om tre) fordi han bare synes det er for meget lige nu.

Jeg har ikke talt med lægen eller gjort noget specielt, da jeg hele tiden har fortalt mig selv at det går over "lige om lidt"... Men nu er jeg ved at være desperat. Sæt det fortsætter sådan her resten af graviditeten!?

Jeg er 11+4 idag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det lyder da også helt sindssygt, Maustique. Ville det ikke være meget fint lige at vende det med lægen. Man kan vist få nogle piller der hjælper. 

Min søster brækkede sig også for et godt ord i sin første graviditet. Det stoppede først, da hun endelig gik til lægen og fik pillerne i uge 28 (mener jeg det var). Helt ulideligt... men heldigvis hjalp de med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til dig Maustique. Det lyder helt uudholdeligt, og jeg synes sagtens du kan gå til lægen. Om ikke andet så for at få en snak om, hvad I gør hvis det fortsætter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder også lækkert - ser muligheder for en sommer drik.

Men grunden til at jeg spørger er at jeg er stort set er kvalmefri allerede. Hvilket har gjort mig urolig, men efter en rundspørge herinde og lidt googling kan jeg forstå at det er helt normalt at det går bedre efter uge 9 - jeg rammer 10+0/uge 11 imorgen.

Min er også stærkt på tilbagetog og det samme er trætheden. For en uge siden var det slemt, men de sidste 4-5 dage er det blevet markant bedre. Yay! :)

Når du er 10+0 i morgen, går du ind i uge 10, også kaldet 11. uge ligesom jeg har gjort i dag :) Det er ligesom med alder. Når man er 1 år er man i sit 2. leveår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr jeg synes bare at kvalmen bliver værre og værre... På dette tidspunkt i sidste graviditet var den faktisk væk - og den var på intet tidspunkt så slem som denne gang...

Jeg tror jeg i gennemsnit har kastet op 3 gange dagligt siden uge 5 - Fire gange alene i dag..

Manden min sagde for første gang til mig igår at han lidt håbede det var en pige denne gang og at han kunne overtale mig til at stoppe her (vi har egentligt snakket om tre) fordi han bare synes det er for meget lige nu.

Jeg har ikke talt med lægen eller gjort noget specielt, da jeg hele tiden har fortalt mig selv at det går over "lige om lidt"... Men nu er jeg ved at være desperat. Sæt det fortsætter sådan her resten af graviditeten!?

Jeg er 11+4 idag..

Ej det lyder hårdt! Jeg syntes også du skal give lægen et kald. Nogle har sygeplejesker der kan give akupunktur mod kvalme, nogle kan give piller. Jeg syntes også du skal prøve B6 vitaminer. Det har mange, desværre ikke alle, god effekt af. Ellers er væskedrop vist ret effektivt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg. Seabands er også godt og så fik jeg emperal piller hos lægen. Jeg fik også omeprazol mød mavesyre og det hjalp faktisk rigtig meget mod kvalme. Jeg stoppede førsted, at kaste op i uge 17.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr jeg synes bare at kvalmen bliver værre og værre... På dette tidspunkt i sidste graviditet var den faktisk væk - og den var på intet tidspunkt så slem som denne gang...

Jeg tror jeg i gennemsnit har kastet op 3 gange dagligt siden uge 5 - Fire gange alene i dag..

Manden min sagde for første gang til mig igår at han lidt håbede det var en pige denne gang og at han kunne overtale mig til at stoppe her (vi har egentligt snakket om tre) fordi han bare synes det er for meget lige nu.

Jeg har ikke talt med lægen eller gjort noget specielt, da jeg hele tiden har fortalt mig selv at det går over "lige om lidt"... Men nu er jeg ved at være desperat. Sæt det fortsætter sådan her resten af graviditeten!?

Jeg er 11+4 idag..

Jeg ved godt jeg har nævnt det flere gange herinde til forskellige, men jeg vil virkelig anbefale akupunktur! Det har gjort en verden til forskel for mig - i kombination med seabands og b6 vitaminer. Prøv de 3 ting - jeg ville i hvert fald ikk have været foruden nogen af tingene, for hold nu op hvor det hjælper mig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da bare nogle søde veninder! De fik at vide i sidste uge at jeg er gravid, og da vi skulle ses igen i går, havde de en buket blomster med til mig med små sutter i :)

 

post-10317-0-91280800-1428138455_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER