Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Jeg savner at blive klippet og farvet...

Jeg er helt mørkhåret og har en 5-10 af de unævnelige på toppen af hovedet..

Mit hår er kedeligt, med udvoksning og det gør det ikke bedre at både hud og hår fedter mere end normalt...

Jeg har ikke fået ordnet mit hår siden efteråret - øv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg startede med akupunktur efter en uge med slem kvalme - Ingen opkast, men bare rigtig træls kvalme. Og det har altså virket rigtig godt for mig! :) Jeg får så akupunktur en gang om ugen indtil jeg er ovre den værste tid med kvalme. Det er mit eget valg at jeg vil have det en gang om ugen, for bedst muligt at kunne holde kvalmen væk. Så det virker altså selvom man ikk døjer med opkast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 blinkende prikker, er sgu blevet til 2 babyer med arme og ben, som bevæger sig! :loveshower Shit, hvor var det fantastisk at være til scanning idag. Jeg var altså blevet mega nervøs for, hvordan de havde det, men nu er risikoen virkelig lille og næste scanning bliver NF, fucking fantastisk!! :7himmel

Hvor dejligt. Var selv til scanning idag, og blev totalt overrasket over, hvor meget der var en rigtig levende baby derinde. Man kunne endda tælle fingrene. Mega fantastisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister :kram

Dino: Skønt med tvillingescanning :wub Åhhh jeg vil også scannes, men der er godt nok lang tid til NF. Jeg har ikke engang fået tid endnu, og der går nok en 3 uger ca.

Jeg er enig. Jeg kaster ikke op, så det er selvfølgelig rigtig positivt, men kvalmen kan godt nok også være hæmmende i sig selv :angry

Jeg har også overvejet akupunktur, men når jeg ikke kaster op, ved jeg ikke, hvor meget det vil hjælpe?

Gajoler hjælper hos mig, men kun i kort tid af gangen, så jeg spiser nok næsten ½ pakke om dagen :unsure Jeg har ingen problemer med at spise til måltiderne, men har madlede overfor næsten alt hvad der hedder "mellemmåltider", og desværre også nærmest alt væske, så drikker alt, alt for lidt :unsure Jeg skal virkelig prøve at ændre på det, men det er svært, synes jeg :(

Jeg tænker også at det jo topper lige nu så det går jo over snart :unsure

Jeg kunne intet få ned til aften så nu er jeg sulten :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner at blive klippet og farvet...

Jeg er helt mørkhåret og har en 5-10 af de unævnelige på toppen af hovedet..

Mit hår er kedeligt, med udvoksning og det gør det ikke bedre at både hud og hår fedter mere end normalt...

Jeg har ikke fået ordnet mit hår siden efteråret - øv...

:ditto til det hele :prik jeg er ikke helt mørk, men mørk og jeg har verdens grimmeste hår for tiden! Mit pandehår er FORFÆRDELIG! Det er fedtet inden dagen er omme, så nu er jeg begyndt at rulle det op i en elastik ( og lader det vokse ud). Men det er jo også kedeligt i længden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren hentede pizza med pepperoni og ananas til mig :blush

Og Anna, der ellers altid har holdt hårdt på, at hun aldeles ikke kunne lide pizza, syntes den duftede så godt i bilen, at hun gerne ville smage - og spiste 2 stykker?! :blink :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med akupunktur efter en uge med slem kvalme - Ingen opkast, men bare rigtig træls kvalme. Og det har altså virket rigtig godt for mig! :) Jeg får så akupunktur en gang om ugen indtil jeg er ovre den værste tid med kvalme. Det er mit eget valg at jeg vil have det en gang om ugen, for bedst muligt at kunne holde kvalmen væk. Så det virker altså selvom man ikk døjer med opkast :)

Dejligt at høre! Jeg holder nok "bare" ud :) hovedsageligt fordi jeg ikke kan overskue at finde en god akupunktør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til samtale med min chef om lidt.

 

Først en times MUS samtale (medarbejder udviklings samtale) og efter frokost et to timers Face2Face som vi har ca. en gang om måneden. Jeg planlægger at fortælle ham det i begyndelse af Face2Face samtalen - og så bruge den resterende tid af samtalen til at diskuterer barselsplan med ham. Jeg har nemlig et job uden en egentligt afløser, og hvor det ikke er muligt at lære en vikar op til at varetage min stilling for en så kort periode...

 

Shit - jeg er nervøs... Også selvom han tog det pænt sidst... Jeg ved bare, at han kommer til at bande indvendigt - det ville jeg også gøre, hvis jeg var ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til samtale med min chef om lidt.

Først en times MUS samtale (medarbejder udviklings samtale) og efter frokost et to timers Face2Face som vi har ca. en gang om måneden. Jeg planlægger at fortælle ham det i begyndelse af Face2Face samtalen - og så bruge den resterende tid af samtalen til at diskuterer barselsplan med ham. Jeg har nemlig et job uden en egentligt afløser, og hvor det ikke er muligt at lære en vikar op til at varetage min stilling for en så kort periode...

Shit - jeg er nervøs... Også selvom han tog det pænt sidst... Jeg ved bare, at han kommer til at bande indvendigt - det ville jeg også gøre, hvis jeg var ham..

:goodluck det skal nok gå det hele :) og dejligt at få overstået!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til samtale med min chef om lidt.

Først en times MUS samtale (medarbejder udviklings samtale) og efter frokost et to timers Face2Face som vi har ca. en gang om måneden. Jeg planlægger at fortælle ham det i begyndelse af Face2Face samtalen - og så bruge den resterende tid af samtalen til at diskuterer barselsplan med ham. Jeg har nemlig et job uden en egentligt afløser, og hvor det ikke er muligt at lære en vikar op til at varetage min stilling for en så kort periode...

Shit - jeg er nervøs... Også selvom han tog det pænt sidst... Jeg ved bare, at han kommer til at bande indvendigt - det ville jeg også gøre, hvis jeg var ham..

Håber det gik godt :)

Du er chefcontroller, ikke? Er der så ikke en menig controller, der nogenlunde kan dække for dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det jo topper lige nu så det går jo over snart :unsure

Jeg kunne intet få ned til aften så nu er jeg sulten :prik

Sidste graviditet havde jeg kvalme frem til uge 16, så hvis det er det samme nu, er der 7 uger til, suk ...

Kastede op i nat for første gang. Vågnede med et hosteanfald, pga et hår der kildede i halsen, og megakvalme, og det var mere end jeg kunne holde til ...

Jeg havde det meget bedre bagefter - kvalmen var helt væk - så det er lige før jeg ærger mig over, jeg ellers ikke kaster op! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har påskeferie fraaaaaaa NU af. Hurra! Vi tager endnu en tryghedsscanning i næste uge og kan så forhåbentlig så småt begynde at fortælle det til mere end de allernærmeste.

 

Jeg er virkelig træt af kvalme også. Kaster ikke op, men ad hvor jeg bare synes folk går og spiser nogle klamme (almindelige) ting, som jeg skal lugte til. Og køleskabe...gå væk! Det er jo ikke voldsomt, det er bare hele tiden. MORGENkvalme min bare...det er løgn! Ligesom hende damen til min fødselsforberedelse sidst, som sagde de her ting:

 

- For førstegangs fødende tager fødslen mannnge timer (LØGN, i hvert fald en grov generalisering)

- Imellem veerne vil der være pauser, hvor du lige kan samle kræfter og gøre klar til næste gang veer (LØGN, jeg har ingen erfaring med ve-pauser)

- Efter fødslen vil du føle dig SÅ tynd (LØØØØØØGN, bare lodret løgn).

 

Nå, men jeg har så meget respekt for jer som slæber jer på arbejde hver dag med kvalme og træthed. I er seje. Vi er allesammen seje! Og det er rart nok, at man også kan tale lidt om det knapt-så-vidunderlige ved at være gravid, selvom der også er noget nærmest poetisk over at gå og være to hele tiden.

 

Rigtig god påske til jer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har påskeferie fraaaaaaa NU af. Hurra! Vi tager endnu en tryghedsscanning i næste uge og kan så forhåbentlig så småt begynde at fortælle det til mere end de allernærmeste.

Jeg er virkelig træt af kvalme også. Kaster ikke op, men ad hvor jeg bare synes folk går og spiser nogle klamme (almindelige) ting, som jeg skal lugte til. Og køleskabe...gå væk! Det er jo ikke voldsomt, det er bare hele tiden. MORGENkvalme min bare...det er løgn! Ligesom hende damen til min fødselsforberedelse sidst, som sagde de her ting:

- For førstegangs fødende tager fødslen mannnge timer (LØGN, i hvert fald en grov generalisering)

- Imellem veerne vil der være pauser, hvor du lige kan samle kræfter og gøre klar til næste gang veer (LØGN, jeg har ingen erfaring med ve-pauser)

- Efter fødslen vil du føle dig SÅ tynd (LØØØØØØGN, bare lodret løgn).

Nå, men jeg har så meget respekt for jer som slæber jer på arbejde hver dag med kvalme og træthed. I er seje. Vi er allesammen seje! Og det er rart nok, at man også kan tale lidt om det knapt-så-vidunderlige ved at være gravid, selvom der også er noget nærmest poetisk over at gå og være to hele tiden.

Rigtig god påske til jer.

Åh jeg elsker din løgner liste!!! Bortset fra det med lang fødsel for det passede her, men min søster føder på få timer og har ikke prøvet at være på hospitalet i en time inden hun har født endnu. Men de andre passer også her!

"Nej nej du HAR pause" gu havde jeg røv!!! :rolleyes og hurra for epidural :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol og jeg, der ingen hormonudfald havde under min første graviditet... Men jeg håber da, at det er hormonerne, der fik mig til at tude under morgenens afsnit af Emil fra Lønneberg :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har man spist og drukket for lidt, når man ikke har noget at kaste op af?

Eller behøver der ikke være en sammenhæng, for jeg syntes for en gang skyld, jeg havde været god til at få drukket noget i løbet af eftermiddagen, og har også næsten spist for to til frokost + lidt om eftermiddagen ;-) Men klokken 18 meldte opkasttrangen sig, men der kom ikke noget op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så graviditetsrelateret, men jeg er på besøg hos svigerne - med tumling der er så syg af feber og opkast, at han ligger fuldstændig passivt hen. Stakkels lille mus... Jeg håber sådan, at han er frisk igen inden morgendagens fire-timers køretur hjem... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så graviditetsrelateret, men jeg er på besøg hos svigerne - med tumling der er så syg af feber og opkast, at han ligger fuldstændig passivt hen. Stakkels lille mus... Jeg håber sådan, at han er frisk igen inden morgendagens fire-timers køretur hjem... :(

Åh god bedring med ham :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mild kvalme igår og i dag har jeg faktisk været TOTAL kvalmefri indtil nu - åh jeg håber det ikke tager revance i aften :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme har også været næsten ikke-eksisterende siden søndag. Er det virkelig bare fordi jeg har ferie og dermed slapper mere af. Vildt, hvis det er derfor!

Jeg gruer lidt for i morgen ... Jeg skal ud og spise med arbejdet på en ret fin restaurant. Håber virkelig, jeg har det godt! Men jeg tager lidt mariekiks med i tasken, hvis det nu går galt, og jeg trænger til mad udenfor spisetiderne! ;-)

Men normalt ligger jeg i sofaen resten af aftenen efter aftensmaden, og kan ikke holde til andet pga ondt i maven og jeg falder tidligt i søvn ;-) I morgen er jeg nok bænket til en stol hele aftenen ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh god bedring med ham :kram

Tak! Han er i bedring, men jeg komme til at drage et enormt lettet suk, når hjemturen er overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hrmpf! Jævnt træt af, at jeg uden at tænke over det fik købt HUSK med smag = HUSK med sødestoffer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Han er i bedring, men jeg komme til at drage et enormt lettet suk, når hjemturen er overstået.

Skal I over Storebælt? Vær opmærksom på, at den er lukket i begge retninger på ubestemt tid <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hrmpf! Jævnt træt af, at jeg uden at tænke over det fik købt HUSK med smag = HUSK med sødestoffer <_<

Wauw - jeg vidste slet ikke det fandtes :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal I over Storebælt? Vær opmærksom på, at den er lukket i begge retninger på ubestemt tid <_<

  

Vi holdt rast på et motorvejscafeteria og undgik at sidde i kø, men I guder en lang hjemtur... Suk.

Wauw - jeg vidste slet ikke det fandtes :blink

Jeg greb bare en bøtte uden at kigge ordentligt efter - dumt dumt... :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hrmpf! Jævnt træt af, at jeg uden at tænke over det fik købt HUSK med smag = HUSK med sødestoffer <_<

Jeg ville give det til en veninde eller min mor :p og så veksle det til god karma ;) (men indtil du finder en alm. Kan du vel godt tage en dosis eller 2? Det tror jeg at jeg ville )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER