Aja

Oktober termin smalltalk

1,484 indlæg i dette emne

Jeg har sovet længe OG til middag både lørdag og søndag. Det kan jeg så ikke til hverdag og prisen er, at jeg er så træt efter aftensmaden, at jeg er helt dårlig.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, hvis Anna vågnede hver nat :blink

Jeg er for første gang VIRKELIG glad for at være arbejdsløs lige nu har det altså sine ENORME fordele!

Nu skal jeg så arbejde imorgen og onsdag og jeg aner ikke hvordan jeg skal slæbe mig igennem med kvalme og træthed. Imorgen skal nok gå fra 13-16.30 men onsdag :blink og en hel arbejdsuge efter påske! Det er SÅ dårlig timing lige når kvalmen topper her i uge 9-10-11 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hormonattack! Jeg har siden november gået og ventet på svar fra SU om jeg kan blive tilkendt handicaptillæg, som man kan få hvis man fejler noget der gør, at man ikke kan arbejde ved siden af studiet. Lang histore - men det gør jeg altså. Der er ingen chance for, at det vil kunne hænge sammen foreløbigt, pt. kan jeg ikke engang rumme studiet, hvilket bare er noget røv.

Nå, men så fik jeg endelig besked om i dag at der var "post fra SU Styrelsen i din e-boks", og med bævende underlæbe åbnede jeg den. De har allerede fået udtalelser fra læge og sygdomshistorik osv., men de ville da bare lige fortælle, at de ikke havde oplysninger nok alligevel! Åh piv! Så hylede jeg bare, for det er simpelthen så drænende at rende rundt og skulle vendes og drejes og vurderes i hoved og røv, når man bare prøver at blive nogenlunde arbejdsdygtig igen og komme videre med sit liv - og så har de bare brugt 4 måneder på ikke at bede om de nødvendige oplysninger. 

Så ringede jeg derind, og de var smaddersøde og bad om en mail fra mig om min dagligdag (fordi den jeg sendte i november åbenbart er blevet væk) og de satte straks gang i en udtalelse på deres regning fra en psykiater jeg så til og med januar (men som jeg ikke kunne få til at lave en udtalelse dengang, uden der var anmodet fra Styrelsen). Så det skal nok gå. Men jeg har bare slet ikke kunne stoppe med at småtude hele dagen. Der kommer bare igen og igen og igen, og jeg er helt kvæstet nu af træthed og overfølsomhed. 

Gad vide hvor meget der er stress og hvor meget der er preggy-hormoner. Hvorom alting er, så er jeg sgu ikke meget værd. Det bliver forhåbentlig godt med en nats søvn. Send mig lige lidt Ole Lukøje-drys, så jeg ikke ligger og spekulerer hele natten. Så er I søde.

 

Det kan godt være denne status hører lidt mere til udenfor terminsgruppen, men jeg har bare mest lyst til ikke at brøle det ud til hele verden. Det føles lidt mere nært at skrive det her hos jer andre hormonbomber. 

 

Maven har det fint. Kvalmen er måske en smule bedre. Mit udslet i ansigtet er næsten væk igen. OG jeg er blevet klippet. Der sker også gode ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende især når man har ventet så langt tid på svar. Set fra den positive side har de ikke afvist din sag pga manglende information, så mon ikke det bliver godkendt når de har fået de resterende oplysninger.

Du får lidt drømme-støv i din retning og håb om at i morgen bliver en god dag, med forhåbentlig lidt færre hormoner i spil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister :kram du har helt sikkert dit at slåes med, men jeg kan også have lidt svært med de hormoner. Det er f.eks. ikke særligt normalt at flæbe i thai biksen, fordi de har glemt ens ordre, stakkels mennesker!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sikkert lige dele af hver :kiss

Masser af søvn-støv :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister :kram du har helt sikkert dit at slåes med, men jeg kan også have lidt svært med de hormoner. Det er f.eks. ikke særligt normalt at flæbe i thai biksen, fordi de har glemt ens ordre, stakkels mennesker!!!

Selvom det også var mega uretfærdigt, kan jeg ikke helt lade være med at grine over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister :kram du har helt sikkert dit at slåes med, men jeg kan også have lidt svært med de hormoner. Det er f.eks. ikke særligt normalt at flæbe i thai biksen, fordi de har glemt ens ordre, stakkels mennesker!!!

 

Nu blev jeg lige lidt glad igen :) der bliver det på en måde lidt mere okay, når man bare strutter af graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer. Jeg synes faktisk de var ret imødekommende, så jeg håber på, det er et godt tegn. Er lidt nødt til at satse på det. Det kan bare være nogle hårde rutsjeture, når det står på. 

 

Tak for kram og sove-støv  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til dig Fister! De andre har vist sagt alt det rigtige så vil bare tilføje at jeg tudede over at computeren drillede forrige weekend! Også så jeg hulkede med snot og tårer i hele fjæset!!! Og det var virkelig ikke noget alvorligt, manden fixede det på 3 minutter.

Jeg var også ved at tude da jeg pludselig fik vikar timer og det ORKEDE jeg bare ikke lige at der skulle ændre mine planer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må sande at "be carefull what you wish for" er et irriterende passende ordsprog lige nu!

jeg ønskede mig kvalme i starten fordi det er et sikkert tegn, men Øv jeg har det skidt!!!

Glæder mig til at kvalmen stopper!!! 2 trimester kom frisk!!! (jeg ved godt nogle har det værre men jeg syntes faktisk kvalme er :numse om så det er i mild grad, så er det bare så overskyggende! Og rammer faktisk lidt på kvaliteten af ens liv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må sande at "be carefull what you wish for" er et irriterende passende ordsprog lige nu!

jeg ønskede mig kvalme i starten fordi det er et sikkert tegn, men Øv jeg har det skidt!!!

Glæder mig til at kvalmen stopper!!! 2 trimester kom frisk!!! (jeg ved godt nogle har det værre men jeg syntes faktisk kvalme er :numse om så det er i mild grad, så er det bare så overskyggende! Og rammer faktisk lidt på kvaliteten af ens liv)

Jeg kan virkelig sagtens fælge dig, har det akkurat på samme måde med kvalme! Det er så hårdt! Men jeg vil lige nævne at akupunktur har gjort en kæmpe forskel for mig - nu har jeg kun minimal kvalme indimellem, men langt fra hver dag og det er slet ikke slemt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan virkelig sagtens fælge dig, har det akkurat på samme måde med kvalme! Det er så hårdt! Men jeg vil lige nævne at akupunktur har gjort en kæmpe forskel for mig - nu har jeg kun minimal kvalme indimellem, men langt fra hver dag og det er slet ikke slemt mere :)

Jeg tror bare ikke at jeg har "nok" kvalme! Det er først den sidste uge at opkasten kom og er det ikke uge 9-11 det topper? Jeg er 9+0 i dag så det er jo "bare" at holde ud knap 14 dage! (Ved Mie startede madlede og kvalme uge 6 og toppede uge 9-10 og blev MEGET bedre inden uge 12 og så var det stort set væk. Denne gang ligner lidt men jeg er bedre til at fungere som kvalmeramt (hemmeligheden er åbenbart væske, væske og atter væske drikker 2 kander saftevand om dagen) lige indtil for en uge siden. Jeg har det værre nu end jeg husker med Mie. Men bare en uge mere ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 blinkende prikker, er sgu blevet til 2 babyer med arme og ben, som bevæger sig! :loveshower Shit, hvor var det fantastisk at være til scanning idag. Jeg var altså blevet mega nervøs for, hvordan de havde det, men nu er risikoen virkelig lille og næste scanning bliver NF, fucking fantastisk!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 blinkende prikker, er sgu blevet til 2 babyer med arme og ben, som bevæger sig! :loveshower Shit, hvor var det fantastisk at være til scanning idag. Jeg var altså blevet mega nervøs for, hvordan de havde det, men nu er risikoen virkelig lille og næste scanning bliver NF, fucking fantastisk!! :7himmel

:loveshower  :loveshower Jaaaah. To babyer! Det er så dejligt. Tillykke igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 blinkende prikker, er sgu blevet til 2 babyer med arme og ben, som bevæger sig! :loveshower Shit, hvor var det fantastisk at være til scanning idag. Jeg var altså blevet mega nervøs for, hvordan de havde det, men nu er risikoen virkelig lille og næste scanning bliver NF, fucking fantastisk!! :7himmel

 

:yay  Hvor dejligt!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 blinkende prikker, er sgu blevet til 2 babyer med arme og ben, som bevæger sig! :loveshower Shit, hvor var det fantastisk at være til scanning idag. Jeg var altså blevet mega nervøs for, hvordan de havde det, men nu er risikoen virkelig lille og næste scanning bliver NF, fucking fantastisk!! :7himmel

Fantastisk! Jeg kan ikke huske om du har skrevet det men hvor meget deler de?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 blinkende prikker, er sgu blevet til 2 babyer med arme og ben, som bevæger sig! :loveshower Shit, hvor var det fantastisk at være til scanning idag. Jeg var altså blevet mega nervøs for, hvordan de havde det, men nu er risikoen virkelig lille og næste scanning bliver NF, fucking fantastisk!! :7himmel

:wee :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine 2 blinkende prikker, er sgu blevet til 2 babyer med arme og ben, som bevæger sig! :loveshower Shit, hvor var det fantastisk at være til scanning idag. Jeg var altså blevet mega nervøs for, hvordan de havde det, men nu er risikoen virkelig lille og næste scanning bliver NF, fucking fantastisk!! :7himmel

YAY! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, hvor er i søde allesammen! :biglove   Det var simpelthen så fantastisk en oplevelse!

Leras: Som udgangspunkt er de tveæggede med hver deres moderkage, men det skulle være lettere at se til NF. Var i til kønsscanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, hvor er i søde allesammen! :biglove Det var simpelthen så fantastisk en oplevelse!

Leras: Som udgangspunkt er de tveæggede med hver deres moderkage, men det skulle være lettere at se til NF. Var i til kønsscanning?

Det var mine også. Det er jo det bedste udgangspunkt, da de så ikke kan stjæle fra hinanden.

Vi betalte ikke for en kønsscanning, men fik det at vide til md.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh lorte spadser :gal skur så gå da op!!! Jeg er så hidsig jeg kunne banke døren ned med en hammer!!!

Det får jeg nok ikke noget godt ud af men for helvede!!! Nu havde jeg lige energi til at få ryddet noget op og smide i skuret og så er der en skide dør i vejen. Må nok erkende at hormonerne er nået til et punkt der ikke længere bare er "tud og snøft" men direkte eksplosive!!! Kæft en åndsvag dør!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj - jeg er udmattet.

 

Jeg fortæller min chef imorgen, at jeg er gravid. Og selvom jeg egentligt har frygtet det lidt, er jeg næsten begyndt at glæde mig til at få det sagt, så jeg ikke behøver at gå rundt og være overskudsagtigt og trække maven ind. Synes godt nok det er hårdt at være gravid i øjeblikket.

 

Jeg droslede mine Magnesia piller ned til en enkelt og i forgårs glemte jeg at tage den. Resultat = smertefuld forstoppelse, der føles som om den går helt op i mavesækken.

 

Og så tuder jeg i øvrigt også over de mærkeligste ting. Jeg har tudet over flystyrtet (nej, jeg kender ikke nogen på flyet) og de sidste tre gange jeg har hørt sangen om "lille hjerte" (tror det er Burhan G), så har jeg tudet fra start til slut... :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj - jeg er udmattet.

 

Jeg fortæller min chef imorgen, at jeg er gravid. Og selvom jeg egentligt har frygtet det lidt, er jeg næsten begyndt at glæde mig til at få det sagt, så jeg ikke behøver at gå rundt og være overskudsagtigt og trække maven ind. Synes godt nok det er hårdt at være gravid i øjeblikket.

 

Jeg droslede mine Magnesia piller ned til en enkelt og i forgårs glemte jeg at tage den. Resultat = smertefuld forstoppelse, der føles som om den går helt op i mavesækken.

 

Og så tuder jeg i øvrigt også over de mærkeligste ting. Jeg har tudet over flystyrtet (nej, jeg kender ikke nogen på flyet) og de sidste tre gange jeg har hørt sangen om "lille hjerte" (tror det er Burhan G), så har jeg tudet fra start til slut... :oops

 

Kan godt forstå du glæder dig til at sige det på arbejdet. Min plan var at sige det efter påske, men nu er der så lige kommet yderligere problemer. Men tror ikke jeg kan skjule det længere til den tid, så jeg må jo også få det fortalt!

 

Haha jeg kender det godt! Jeg sad i går morges og så noget om livet i en zoo, hvor der var en lille baby sæl der blev reddet og som derefter udviklede sig rigtig godt og klarede sig godt. Og jeg tudede! Det plejer jeg altså ikke over sådan noget  :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister  :kram

 

Dino: Skønt med tvillingescanning  :wub Åhhh jeg vil også scannes, men der er godt nok lang tid til NF. Jeg har ikke engang fået tid endnu, og der går nok en 3 uger ca.
 

Må sande at "be carefull what you wish for" er et irriterende passende ordsprog lige nu!
jeg ønskede mig kvalme i starten fordi det er et sikkert tegn, men Øv jeg har det skidt!!!
Glæder mig til at kvalmen stopper!!! 2 trimester kom frisk!!! (jeg ved godt nogle har det værre men jeg syntes faktisk kvalme er :numse om så det er i mild grad, så er det bare så overskyggende! Og rammer faktisk lidt på kvaliteten af ens liv)

 

Jeg er enig. Jeg kaster ikke op, så det er selvfølgelig rigtig positivt, men kvalmen kan godt nok også være hæmmende i sig selv  :angry

Jeg har også overvejet akupunktur, men når jeg ikke kaster op, ved jeg ikke, hvor meget det vil hjælpe?

 

Gajoler hjælper hos mig, men kun i kort tid af gangen, så jeg spiser nok næsten ½ pakke om dagen  :unsure Jeg har ingen problemer med at spise til måltiderne, men har madlede overfor næsten alt hvad der hedder "mellemmåltider", og desværre også nærmest alt væske, så drikker alt, alt for lidt  :unsure Jeg skal virkelig prøve at ændre på det, men det er svært, synes jeg  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom forresten i tanke om noget positivt i dag  ;) Jeg har mindst 2-3 forårs-/sommerkjoler, som enten er købt lidt for små eller er blevet det, fordi jeg har taget lidt på siden de blev købt, så kunne ikke gå i dem uden at se lettere gravid ud. Dem kan jeg gå i nu  :yiepie  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER