Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Så har Liff vist indtaget den største portion grød til dato! :o

Håber hun sover godt i nat xxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mødet gik af dårligt - verdens bedste chef er officielt ude :( men jeg må bare trøste mig med der er 10 mdr til jeg ska tilbage og så håbe det er ok igen der. Tænker meget på mine kolleger pt -_-

Øv :kram

Der kan ske meget på 10 måneder. Så jeg krydser fingre for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne her er til alle os, der har det hårdt ;)

TFAfbr3.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Liff vist indtaget den største portion grød til dato! :o

Håber hun sover godt i nat xxx

Dejligt. Håber at i får en god nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tusind tak for det du skriver...

Åh jeg ville så gerne være hende med barnet der aldrig græder...

Det er så stressende at stå med et barn der bare græder og græder - og man har bare lyst til at tage hjem...

Men heldigvis så kender de godt til tigerspring nogen af dem, så jeg prøvede at forklare at han har været meget præget af dem... Jeg går bare og gruer for næste gang, for hvad hvis han skriger det også - der kan jeg ik bruge det som "undskyldning".. Men jeg er faktisk bange for at han ligesom elin er meget sensitiv - og derfor er det måske en kombi af Tiger og at han ik kan klare alle de indtryk og babygråd ... Og den er endnu sværere at forklare...

Åh Tina, hvor er jeg ked af at det skal være så hårdt for jer og lille August Emil :(

Kan ikke huske om du har snakket om det, men har du prøvet med en vikle?

Der har du jo både mulighed for at give ham nærhed og skærme lidt af samtidig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Tina, hvor er jeg ked af at det skal være så hårdt for jer og lille August Emil :(

Kan ikke huske om du har snakket om det, men har du prøvet med en vikle?

Der har du jo både mulighed for at give ham nærhed og skærme lidt af samtidig

Ja det er faktisk lidt fjollet at jeg ik havde tænkt på at ta den med... Men nøj hvor håber jeg at det "bare" er pga tigerspring. Og ikke fordi han også er så sensitiv som Elin... Og ellers må jeg jo ta den derfra. Jeg vil så gerne den mødregruppe, men jeg har også lige netop meldt ud at hvis det forsatte i den dur, så blir jeg selvfølgelig nødt til at tænke på August...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på fra mobilen, så kan ikke multiquote. Alina og barbamama.

Nej det er noget værre rod. Fik en 2. Grads bristning ved fødslen. Selve muskelsyningerne er helet fint, men der er en syning i slimhinden, hvor der er dannet en slimhindefold i syningen og det gør vildt ondt og hæmmer i den grad.

Det er bare så bittert, når syningerne og alt andet ellers var helet så pænt. og kan ikke lige overskue at der skal rodes mere rundt dernede! Øv øv øv!

Puha ej hvor må det have været en kold klud i hovedet at få at vide... For det er da bestemt ikke det fedeste at sku opereres dernede. Ej hvor er det synd for dig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er faktisk lidt fjollet at jeg ik havde tænkt på at ta den med... Men nøj hvor håber jeg at det "bare" er pga tigerspring. Og ikke fordi han også er så sensitiv som Elin... Og ellers må jeg jo ta den derfra. Jeg vil så gerne den mødregruppe, men jeg har også lige netop meldt ud at hvis det forsatte i den dur, så blir jeg selvfølgelig nødt til at tænke på August...

Søde Tina... Har du tænkt på at bruge din mg i det her? Tale med dem, fortælle dem at det er svært, men at du rigtig gerne vil dem. Det hjælper bare altid er få renset luften, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne her er til alle os, der har det hårdt ;)TFAfbr3.png

Nåhhh, tak for det... Det havde jeg brug for at læse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Tina... Har du tænkt på at bruge din mg i det her? Tale med dem, fortælle dem at det er svært, men at du rigtig gerne vil dem. Det hjælper bare altid er få renset luften, synes jeg :)

Ja, jeg har faktisk lige skrevet til dem på Facebook - i vores lukkede gruppe. Jeg ku mærke at jeg havde brug for at de vidste hvad der ku være galt. Mest for min skyld, så jeg ikke skal spekulere i, om de tænker at jeg ikke kan finde ud af, at trøste mit barn. Eller læse mit barn for den sags skyld... For selvom jeg var inde på det, var der alligevel en, som spurgte i en besked "hvad mon der drillede ham...?"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er hvad jeg skrev til min mødregruppe:

Ja rigtig hård dag - det der driller ham er tigerspring. Det er meget tydeligt. Og så tror jeg at havde jeg været hjemme med ham, havde reaktionen nok været knap så stor. Men jeg synes også bare at det ville være træls at sku blive hjemme i de perioder med tigerspring, for det er jo forskelligt hvordan dagene er i den periode. Men vi har faktisk de fleste dage de sidste 14 dage, været nødt til at sidde med ham, hvor han bare har ligget på ammepuden eller gået med ham, eller haft ham i viklen - for han har skreget mange timer om dagen. Og jeg ku mærke på ham i dag, at han slet ik ku lukke af for indtryk og lyde...og så kan han ikke sove = overstimuleret og træt baby... Der ikke kan finde ro. Men han gik kold her kl 18 og sover stadig...

Jeg må nok bare indse at vi måske har fået endnu et sensitivt barn og det er pisse hårdt. Men denne gang ved jeg heldigvis hvad det vil sige...

Men jeg er indstillet på at give det en chance med mødregruppe - men hvis det forsætter, så er det selvfølgelig ikke i hans bedste. Det virker også bare fjollet at sige til Torben "kan du ta fri hveranden torsdag og passe August, så jeg kan komme i mødregruppe" haha!

For jeg synes simpelthen at vi allerede nu, virker til at få en fantastisk mødregruppe ...

Undskyld det blev lidt langt, men det fylder faktisk også meget - ligesom det gjorde med Elin dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med kst kontra kiropraktor eller zoneterapi? Og kan i evt anbefale nogen i Odense?

Som udgangspunkt tror vi ikke vores datter fejler noget. Hun er nu 10 dage og kom til verden ved kejsersnit 40+2. Hun lå uk og var meget trygget i hoved og ben havde været godt klemt. Så vi tænker at det kunne være rart at få kigget på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, den der med at andre spiller smart. Jeg ved hvor du kommer fra! Da jeg brokkede mig lidt til min svigermor sidst over at han var så svær at få til at sove om dagen, var hendes kommentar at 1) så sover han jo godt om natten (ja, med skrig og skrål i en time-halvanden forinden :prik) og 2) at vi jo skal huske de gerne må græde (ja - men at han græder fordi han er overtræt og vi ikke har formået at skærme ham, er ikke helt ok).

Kram til dig søde Tina :kram2 og tak for kram til mig :kiss

Uh det er simpelthen så typiske svar som man kan bruge akkurat til ingenting andet end at det irriterer en grænseløst...

Den der med at vi skal huske at de gerne må græde var lige præcis sådan min svigerinde sagde og jeg ku ha set hende. For hvor mange gange har vi ikke hørt på hvor meget hun har brokket sig over, at deres den yngste sov dårligt om natten og græd meget... Men det har hun åbenbart glemt. Folk skal generelt bare lukke røven, hvis de skal spille kloge og snusfornuftige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt. Håber at i får en god nat!

Ja sover gør hun ikke endnu :blink hun har været vågen siden kl. 15! Men hun viser vel træthedstegn inden længe tænker jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med kst kontra kiropraktor eller zoneterapi? Og kan i evt anbefale nogen i Odense?

Som udgangspunkt tror vi ikke vores datter fejler noget. Hun er nu 10 dage og kom til verden ved kejsersnit 40+2. Hun lå uk og var meget trygget i hoved og ben havde været godt klemt. Så vi tænker at det kunne være rart at få kigget på hende.

Vi har erfaring med begge dele - men jeg kan varmt anbefale kiropraktor - det har ihvertfald gjort alverden for vores den ældste, som havde ondt i nakke og ryg. Vi har nu været afsted med lillebror til kst - fordi det ikke umiddelbart virker til at han har ondt, men fordi vi ku se at han ikke ku kigge så godt til den ene side. Og der var kst vist den rigtige løsning.

Zoneterapi er godt hvis de bøvler med maven bl.a...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har erfaring med begge dele - men jeg kan varmt anbefale kiropraktor - det har ihvertfald gjort alverden for vores den ældste, som havde ondt i nakke og ryg. Vi har nu været afsted med lillebror til kst - fordi det ikke umiddelbart virker til at han har ondt, men fordi vi ku se at han ikke ku kigge så godt til den ene side. Og der var kst vist den rigtige løsning.

Zoneterapi er godt hvis de bøvler med maven bl.a...

Ok - så umiddelbart skal vi starte med kst når vi ikke som sådan mistænker der er noget galt. Det ligner dog lidt hun har en yndlingsside at have hovedet til, men det tænker jeg er meget normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tinakp: jeg synes, det er fint formuleret :) Jeg er så meget fan af, at man spiller med åbne kort i sin mg. Hvis det skal vlre sådan noget kunstigt noget, hvor man kun kan fortælle gode ting, kan man jo ikke bruge det til en skid.

Jeg har i øvrigt altid viklen i pusletasken. A har også sommetider brug for at blive skærmet, og det er den jo bare fantastisk til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tinakp: jeg synes, det er fint formuleret :) Jeg er så meget fan af, at man spiller med åbne kort i sin mg. Hvis det skal vlre sådan noget kunstigt noget, hvor man kun kan fortælle gode ting, kan man jo ikke bruge det til en skid.

Jeg har i øvrigt altid viklen i pusletasken. A har også sommetider brug for at blive skærmet, og det er den jo bare fantastisk til :)

Tak min ven... Det kom lige fra hjertet - så det er så ærligt, som det kan være - og det har jeg det faktisk godt med. Det er fjollet, for jeg har normalt den med, hvis vi skal andre steder hen..

Den må være fast med sammen med alt det andet... Shit man har efterhånden mange ting med, når man også skal have med til flasker...

Tak fordi du er så sød til at skrive til mig - du kan tro at det har været med til at hive mig op efter denne skod dag...du er en sveske uden lige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - så umiddelbart skal vi starte med kst når vi ikke som sådan mistænker der er noget galt. Det ligner dog lidt hun har en yndlingsside at have hovedet til, men det tænker jeg er meget normalt.

Ja, det ville jeg nok også starte ud med. For de burde også melde ud, hvis ikke de mener at kst hjælper med det, der kan være problemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak min ven... Det kom lige fra hjertet - så det er så ærligt, som det kan være - og det har jeg det faktisk godt med. Det er fjollet, for jeg har normalt den med, hvis vi skal andre steder hen..

Den må være fast med sammen med alt det andet... Shit man har efterhånden mange ting med, når man også skal have med til flasker...

Tak fordi du er så sød til at skrive til mig - du kan tro at det har været med til at hive mig op efter denne skod dag...du er en sveske uden lige!

Din tosse :kuller Det er jo sådan bk er. I går var du med til at hive mig op :lovebk

Jeg har to vikler nu. En i pusletasken og en derhjemme. Det koster selvfølgelig, men det er bare vildt rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din tosse :kuller Det er jo sådan bk er. I går var du med til at hive mig op :lovebk

Jeg har to vikler nu. En i pusletasken og en derhjemme. Det koster selvfølgelig, men det er bare vildt rart :)

Jo jo det er derfor Bk er så fantastisk men jeg bliver skisme så taknemmelig og rørt over den måde man hjælper hinanden på herinde... Hvilke vikler har du egentlig? For jeg overvejer lidt en anden type end den strækvikle jeg har lånt af camillat herinde fra... Har du gode erfaringer med fastvikler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder så hyggeligt :yay

Det var virkelig også hyggeligt :) og vi fortsatte hyggen med far resten af dagen, med shopping, besøg på restaurant Rasmus klump, masser af leg, Mie der helt uhørt faldt i søvn i bilen og så ovenikøbet kunne flyttes over i barnevogn og sov videre i halvanden Time :O så vi fik gjort en masse rent. Mer leg og hygge og utrolig nok nem putning til nat :O

Alt i alt helt fantastisk vidunderlig dag i den lille familie :) glæder mig til endnu en hjemme dag imorgen og så weekend :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sover gør hun ikke endnu :blink hun har været vågen siden kl. 15! Men hun viser vel træthedstegn inden længe tænker jeg!

Det skulle man da tro. Begge mine trolde er gået kolde så nu sidder jeg bare og venter på at den store sover så jeg kan komme ud og vaske op. Krydser fingre for en rigtig god nat så hun er frisk til dp i morgen. Er lidt misundelig, vi står stadig nr 19 & 20 på ventelisten (reelt 11 &12) så det har stadig lange udsigter med plads...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Tina, hvor er det synd August er så påvirket af tigerspring. Synes også det er en fin besked du har sendt. Håber de sender nogle søde kommentar afsted til sig. Det har du fortjent :kiss

Vi havde en i vores MG med Marius der skrev lignende og vi var hurtige til at fortælle hende der er plads til alle og heldigvis holdte hun ud trods en skrigende baby. Ellers havde vi nok ikke været sammen i svømmehallen med vores nr 2 idag ;) Hun har indrømmet hun tit er gået hjem med tårene løbende ned af kinderne. Det er så hårdt med en ked af det baby. Håber snart august kommer glad ud på den anden side :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo det er derfor Bk er så fantastisk men jeg bliver skisme så taknemmelig og rørt over den måde man hjælper hinanden på herinde... Hvilke vikler har du egentlig? For jeg overvejer lidt en anden type end den strækvikle jeg har lånt af camillat herinde fra... Har du gode erfaringer med fastvikler?

Sådan havde jeg det også i går :loveshower

Jeg har en helt almindelig fra MamasLife og en 4D derfra også. 4D er fantastisk! Man sveder slet ikke i den :yay

Jeg prøver at blive god til at binde som fastvikle, men jeg har ikke helt luret den endnu. Jeg indrømmer, jeg kun har øvet to gange. Men bassen er jo over 10 kg nu, så jeg burde binde som fast, men jeg foretrækker bare den traditionelle binding :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.