Amber

Hvordan vender baby?

181 indlæg i dette emne

Jeg fik at vide, at jeg slet ikke behøvede at tænke på at lægge mig ned, hvis vandet gik. Det er altså mærkeligt, for det lyder jo lidt til, at vores små står nogenlunde på samme måde, og det er også tredje barn hos dig, ikke? Jeg mener nemlig også at have hørt det med at lægge sig ned... :-/

Jo det er også tredje barn.... Tænker at hun måske bare går med livrem og seler? Det er sikkert forskelligt hvordan de ser på det.... Og det lyder nu heller ikke til risikoen er stor :)

Jeg vidste så ikke det med at det er ret normalt at de står højere tredje gang.... Mine 2 andre har nemlig også stået fast ret tidligt, så var lidt forundret da hun sagde han stadig stod ret højt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik at vide i dag, at min dreng står langt nede, men ikke helt fast.

Men hun sagde, at han står så langt nede, så hvis vandet går i en skylle skal jeg ikke lægge mig ned. Det skulle angiveligt kun være, hvis de står højere oppe (og selv der skulle risikoen være minimal for at der sker noget som helst) :)

Ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lyder det til, at der måske alligevel er rimelig stor enighed iblandt jordemødrene, og det er da altid noget  ;)  Så skal jeg nok bare lige forhøre mig ved besøget i dag, hvor højt eller lavt, hun vurderer, at lillepigen står. For nu er der jo under en uge til termin, så det kan jo egentlig ske når som helst  :) ..... Og det må altså gerne ske meget snart.... gider simpelthem ikke mere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er lidt vildt at vi nærmere os termin datoerne så hurtigt lige pludselig.. Hehe..

Jeg har lige været af sted til jm i dag og der blev det da også konstateret at hun har sat sig fast og at jeg har enormt meget vand i fødderne :(

Ellers var alt som det skulle være..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må den lille altså gerne bare komme ud.... Ved ikke om hun har brugt min mave som boksebold hele natten eller hvad men har så ondt i lænden og maven at jeg ikke ved hvordan jeg skal lykkes at komme til fødselsforberedelser:S men skal jeg jo bare. 

 

Har 6 dage til termin, og kan slet ikke overskue at førstegangsfødende normalt går over tid. 

 

Orker bare ikke mere.... Ku hun ikke bare have lyst til at komme ud nu? :S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal os til JM i dag, spændt på om hun har sat sig fast.... 
 

og så er jeg meget spændt på om jeg går over tid, eller om jeg føder før termin. Min faster fødte 14 dage før tid mens min mor gik 4 dage over tid da hun ventede mig i sin tid.... men alle i famillien er turbo føder. både min mormor med begge børn og min mor med mig samt min faster.... 

Skal lige have vendt det med JM i forhold til hvornår vi skal kontakt FG, min mor begyndte at få veer omkring kl 10 (hun vidste ikke engang det var veer med rejste sig konsekvent hver 2. min.) og kom in på FG kl 11.30 og blev undersøgt kl 12.30 hvor vandet gik og hun var 6 cm åben. på en time var hun åbnet ydere ligere 4 cm og jeg er født kl 13.40..... 
jeg har hørt flere skræk historier fra nogle veninde der kontaktede FG og fik af vide at de bare skulle blive hjemme og slappe af, til sidst sagde den ene ca. 4-6 timer efter vandet var gået at nu kom hun ind til tjek lige meget hvad de sagde og da hun så kom ind var hun 8 cm åben..... min største frygt pt er nok at enten føde hjemme eller på vejind til sygehhuset fordi kvinderne i min familie har født så hurtigt til trods for at de har været førstegangs fødende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal os til JM i dag, spændt på om hun har sat sig fast....

og så er jeg meget spændt på om jeg går over tid, eller om jeg føder før termin. Min faster fødte 14 dage før tid mens min mor gik 4 dage over tid da hun ventede mig i sin tid.... men alle i famillien er turbo føder. både min mormor med begge børn og min mor med mig samt min faster....

Skal lige have vendt det med JM i forhold til hvornår vi skal kontakt FG, min mor begyndte at få veer omkring kl 10 (hun vidste ikke engang det var veer med rejste sig konsekvent hver 2. min.) og kom in på FG kl 11.30 og blev undersøgt kl 12.30 hvor vandet gik og hun var 6 cm åben. på en time var hun åbnet ydere ligere 4 cm og jeg er født kl 13.40.....

jeg har hørt flere skræk historier fra nogle veninde der kontaktede FG og fik af vide at de bare skulle blive hjemme og slappe af, til sidst sagde den ene ca. 4-6 timer efter vandet var gået at nu kom hun ind til tjek lige meget hvad de sagde og da hun så kom ind var hun 8 cm åben..... min største frygt pt er nok at enten føde hjemme eller på vejind til sygehhuset fordi kvinderne i min familie har født så hurtigt til trods for at de har været førstegangs fødende...

Jeg fødte hurtigt første gang, så denne gang har jm skrevet i min journal, at når jeg ringer, skal de ikke prøve at få mig til at se tiden an, jeg ska komme med det samme. Derudover har jeg fået nogle andre retningslinjer for, hvornår jeg skal ringe, da jeg ik ska ta efter de generelle anbefalinger..

Anyway, min pointe er, at jeg tror det er en go ide at snakke med jm - også så du ka få ro.! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte hurtigt første gang, så denne gang har jm skrevet i min journal, at når jeg ringer, skal de ikke prøve at få mig til at se tiden an, jeg ska komme med det samme. Derudover har jeg fået nogle andre retningslinjer for, hvornår jeg skal ringe, da jeg ik ska ta efter de generelle anbefalinger..

Anyway, min pointe er, at jeg tror det er en go ide at snakke med jm - også så du ka få ro.! :)

tak, hvor lang tid gik der første gang fra de første tegn på fødsel begyndte til at du fødte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak, hvor lang tid gik der første gang fra de første tegn på fødsel begyndte til at du fødte?

Jeg vågnede ved vandafgang kl 3 om natten. Jeg ka ik huske præcis, hvordan veerne føltes fra start, men kun én gang nåede jeg OP på 3-4 minutter imellem, hvor man normalt ska nå NED på 5 min inden man ringer.

Min datter blev født 15.15, så 12 timer fra vandafgang, men 5 timer fra aktiv fødsel, som er det Skejby tager efter.. Jeg åbnede mig fra 4 til 9 cm på halvanden time!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jordemoderen tjekket, at lillepigen fortsat står, som hun skal, og hun står meget lavt, selvom hun endnu ikke står helt fast. Men i hvert fald behøvede jeg ikke at tænke over det med vandet  :)

Nu har jeg så fået en tid om en uge igen, hvor jeg så er én dag over termin. Hvis ikke, jeg har født inden, ville jeg blive tilbudt en hindeløsning for om muligt at fremskynde fødslen. Det er ikke noget, jeg overhovedet har talt med jordemødrene om ved mine to tidligere fødsler, selvom jeg gik over tid begge gange. Er det noget, nogen af jer har talt med jeres jordemødre om, og kender I til eventuelle fordele og ulemper? Hun sagde, jeg skulle tænke over det til næste gang, så jeg vil gerne være godt forberedt  :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jordemoderen tjekket, at lillepigen fortsat står, som hun skal, og hun står meget lavt, selvom hun endnu ikke står helt fast. Men i hvert fald behøvede jeg ikke at tænke over det med vandet :)

Nu har jeg så fået en tid om en uge igen, hvor jeg så er én dag over termin. Hvis ikke, jeg har født inden, ville jeg blive tilbudt en hindeløsning for om muligt at fremskynde fødslen. Det er ikke noget, jeg overhovedet har talt med jordemødrene om ved mine to tidligere fødsler, selvom jeg gik over tid begge gange. Er det noget, nogen af jer har talt med jeres jordemødre om, og kender I til eventuelle fordele og ulemper? Hun sagde, jeg skulle tænke over det til næste gang, så jeg vil gerne være godt forberedt :huh

Jeg er ik selv blevet tilbudt det, men har af uransagelige årsager tænkt over, hvad jeg ville svare, hvis jeg fik mulighed. Jeg ville ikke gøre det.

Jeg tror meget på, at baby har det allerbedst ved, at fødslen starter 100% naturligt og først når baby er klar og færdigbagt!

Så selvom det ik er en decideret igangsættelse du bliver tilbudt, så er det stadig en måde at tyvstarte noget naturligt på, hvis du forstår?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ik selv blevet tilbudt det, men har af uransagelige årsager tænkt over, hvad jeg ville svare, hvis jeg fik mulighed. Jeg ville ikke gøre det.

Jeg tror meget på, at baby har det allerbedst ved, at fødslen starter 100% naturligt og først når baby er klar og færdigbagt!

Så selvom det ik er en decideret igangsættelse du bliver tilbudt, så er det stadig en måde at tyvstarte noget naturligt på, hvis du forstår?

 

Det var super lige at læse dine overvejelser, Kamilla. Jeg forstår præcis, hvad du mener, og jeg tror også netop, det er det, der får mig til at vakle. For på den ene side vil jeg bare gerne have hende ud snart, men på den anden side tænker jeg også, at hun kommer, når hun er klar til det  :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var super lige at læse dine overvejelser, Kamilla. Jeg forstår præcis, hvad du mener, og jeg tror også netop, det er det, der får mig til at vakle. For på den ene side vil jeg bare gerne have hende ud snart, men på den anden side tænker jeg også, at hun kommer, når hun er klar til det :)

Jeg er 38+5 i dag og vil virkelig også gerne snart føde, men så alligevel tænker jeg, at de få uger der maks er tilbage, ikke gør en stor forskel for mig, hvorimod baby kan blive helt færdig og helt klar til at møde verden i eget tempo :)

Lad mig høre, hvad du beslutter - hvis du ikke når at føde inden :)

Synes dog det virker underligt, at din jm bare sådan foreslår det.??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 38+5 i dag og vil virkelig også gerne snart føde, men så alligevel tænker jeg, at de få uger der maks er tilbage, ikke gør en stor forskel for mig, hvorimod baby kan blive helt færdig og helt klar til at møde verden i eget tempo :)

Lad mig høre, hvad du beslutter - hvis du ikke når at føde inden :)

Synes dog det virker underligt, at din jm bare sådan foreslår det.??

 

Det kom også lidt bag på mig, at jeg skulle tilbydes noget allerede én dag over termin. I teorien kan terminen jo være sat op til flere dage forkert, og så bliver lillepigen måske "smidt ud" for tidligt  ;)  Derudover kunne jeg også være nervøs for, at fødslen så pludselig tager til for hurtigt, da det gik meget stærkt med min datter.

Så jeg tror, jeg hælder til et nej tak i første omgang, men jeg skal nok lige opdatere, når jeg er fast besluttet på det ene eller det andet  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal os til JM i dag, spændt på om hun har sat sig fast.... 

 

og så er jeg meget spændt på om jeg går over tid, eller om jeg føder før termin. Min faster fødte 14 dage før tid mens min mor gik 4 dage over tid da hun ventede mig i sin tid.... men alle i famillien er turbo føder. både min mormor med begge børn og min mor med mig samt min faster.... 

Skal lige have vendt det med JM i forhold til hvornår vi skal kontakt FG, min mor begyndte at få veer omkring kl 10 (hun vidste ikke engang det var veer med rejste sig konsekvent hver 2. min.) og kom in på FG kl 11.30 og blev undersøgt kl 12.30 hvor vandet gik og hun var 6 cm åben. på en time var hun åbnet ydere ligere 4 cm og jeg er født kl 13.40..... 

jeg har hørt flere skræk historier fra nogle veninde der kontaktede FG og fik af vide at de bare skulle blive hjemme og slappe af, til sidst sagde den ene ca. 4-6 timer efter vandet var gået at nu kom hun ind til tjek lige meget hvad de sagde og da hun så kom ind var hun 8 cm åben..... min største frygt pt er nok at enten føde hjemme eller på vejind til sygehhuset fordi kvinderne i min familie har født så hurtigt til trods for at de har været førstegangs fødende...

Hvordan gik det ved jm?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det ved jm?

Det gik rigtig godt. Jeg nævnte bl.a. Min mors fødsel med mig, JM spurgte om jeg var første fødte. Jep det er jeg og enebarn på den side. Nævnte at min mormor havde født begge børn hurtigt samt at min faster også havde født barn nr 1 rigtig hurtigt. JM synes synes det var interesant at det var på begge sider af familien. Hun sagde at når man ringer derind så sidder de ikke med vores journaler eller slår os op, derfor er det vigtigt at jeg selv tager hånd om min fødsel. Når jeg ringer derind, skal jeg sige at kvinderne i min familie føder meget hurtigt og jeg er derfor utryg og vil gerne ind til et tjek. Og være insisterede. Jeg må selv tage et ansvar (godt være det lyder lidt hårdt på skrift men det var så rart at hun sagde at det er mit eget ansvar for så skal jeg bare være hysterisk nok når jeg kommer dertil). Jeg fortalte os at min mor ikke mærkede sine veer eller Jov det gjorde hun men de gjorde ikke ondt og hun vidste ikke det var veer. Og så fortalte JM hvad jeg så kunne være opmærksom på hvis fødselen var så småt begyndt og gå igang. Vi snakkede om at min største frygt var at føde hjemme eller i bilen på vej til sygehuset (vi har 40-45 min når der ikke er mylder trafik derind) og det kunne hun godt forstå, for Jov sådan noget er rigtig sjovt når konfirmation sangen skal skrives men lige i situationen er det bare ikke særlig sjovt...

Skal afsted igen om 14 dage me. Der havde hun ingen tider, så de ringer med en tid til mig når de får et afbud ellers må jeg komme ind hos en anden og det har jeg ærligt talt ikke ret meget lyst til. Min JM er så sød og rolig en person. Sådan helt zen agtig på en måde... Så det var rart at få snakket om det og manden var med som han plejer så nu ved han os hvad vi skal holde øje med hvis fødslen er ved at gå igang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med et godt besøg :) Det er så rart at få lidt ro i maven.

Må jeg være nysgerrig og spørge, hvad det er man skal være opmærksom på, hvis man ikke kan mærke veerne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med et godt besøg :) Det er så rart at få lidt ro i maven.

Må jeg være nysgerrig og spørge, hvad det er man skal være opmærksom på, hvis man ikke kan mærke veerne? :)

Plukveer som bliver regelmæssige, om maven spænder og bliver hård regelmæssigt, unormal mønster fra min side fx hvis jeg rejste mig hver 2. Min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kom også lidt bag på mig, at jeg skulle tilbydes noget allerede én dag over termin. I teorien kan terminen jo være sat op til flere dage forkert, og så bliver lillepigen måske "smidt ud" for tidligt  ;)  Derudover kunne jeg også være nervøs for, at fødslen så pludselig tager til for hurtigt, da det gik meget stærkt med min datter.

Så jeg tror, jeg hælder til et nej tak i første omgang, men jeg skal nok lige opdatere, når jeg er fast besluttet på det ene eller det andet  :)

Jeg var til fødselsforberedelse igår, hvor det handlede om igangsættelse. På Næstved sygehus bliver man ikke umiddelbart sat igang før man er gået 10-14 dagenover termin, selvfølgelig forudsat at alt er som det skal være.

Jeg ved ikke om du kan bruge den oplysning til noget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukveer som bliver regelmæssige, om maven spænder og bliver hård regelmæssigt, unormal mønster fra min side fx hvis jeg rejste mig hver 2. Min

Nåh okay :) tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig godt. Jeg nævnte bl.a. Min mors fødsel med mig, JM spurgte om jeg var første fødte. Jep det er jeg og enebarn på den side. Nævnte at min mormor havde født begge børn hurtigt samt at min faster også havde født barn nr 1 rigtig hurtigt. JM synes synes det var interesant at det var på begge sider af familien. Hun sagde at når man ringer derind så sidder de ikke med vores journaler eller slår os op, derfor er det vigtigt at jeg selv tager hånd om min fødsel. Når jeg ringer derind, skal jeg sige at kvinderne i min familie føder meget hurtigt og jeg er derfor utryg og vil gerne ind til et tjek. Og være insisterede. Jeg må selv tage et ansvar (godt være det lyder lidt hårdt på skrift men det var så rart at hun sagde at det er mit eget ansvar for så skal jeg bare være hysterisk nok når jeg kommer dertil). Jeg fortalte os at min mor ikke mærkede sine veer eller Jov det gjorde hun men de gjorde ikke ondt og hun vidste ikke det var veer. Og så fortalte JM hvad jeg så kunne være opmærksom på hvis fødselen var så småt begyndt og gå igang. Vi snakkede om at min største frygt var at føde hjemme eller i bilen på vej til sygehuset (vi har 40-45 min når der ikke er mylder trafik derind) og det kunne hun godt forstå, for Jov sådan noget er rigtig sjovt når konfirmation sangen skal skrives men lige i situationen er det bare ikke særlig sjovt...

Skal afsted igen om 14 dage me. Der havde hun ingen tider, så de ringer med en tid til mig når de får et afbud ellers må jeg komme ind hos en anden og det har jeg ærligt talt ikke ret meget lyst til. Min JM er så sød og rolig en person. Sådan helt zen agtig på en måde... Så det var rart at få snakket om det og manden var med som han plejer så nu ved han os hvad vi skal holde øje med hvis fødslen er ved at gå igang...

Godt at hører at det gik godt :)

Og at du fik en rigtig god snak..

Ja øv hvor træls med en evt. anden jm men så var det godt du fik snakke med din nuværende i hvert fald..

Hvad med hovedet? Sidder det fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at hører at det gik godt :)

Og at du fik en rigtig god snak..

Ja øv hvor træls med en evt. anden jm men så var det godt du fik snakke med din nuværende i hvert fald..

Hvad med hovedet? Sidder det fast?

Det snakkede hun ikke om, andet end at hovedet vender nedad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg var til fødselsforberedelse igår, hvor det handlede om igangsættelse. På Næstved sygehus bliver man ikke umiddelbart sat igang før man er gået 10-14 dagenover termin, selvfølgelig forudsat at alt er som det skal være.

Jeg ved ikke om du kan bruge den oplysning til noget :-)

 

Det er faktisk rigtig rart at høre. Så ved jeg i hvert fald, at det ikke er kotume at forsøge at hjælpe fødslen igang så tidligt, hvilket gør det lidt nemmere at sige nej tak i første omgang :)  Ugen efter ville det jo i så fald være noget andet, da jeg så vil være gået otte dage over tid. Så kan jeg jo overveje igen, hvis hun endnu ikke er kommet ud  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med hovedet? Sidder det fast?

 

:D :D :D Det må man sørme da godt nok håbe :lolhit :lolhit

 

Sorry, men kunne ikke lade være med at grine højlydt :D :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER