Amber

Hvordan vender baby?

181 indlæg i dette emne

Hikken kommer fra mellemgulvet og dvs tættest på bagdelen. Hvis du mærker hikke oppe, tænker jeg at hovedet er nede, og den vendning du mærkede, var at bebs vendte hovedet nedad.

Det kan man bare ikke helt regne med. Jeg mærker altid hikke nederst i maven og min står med hovedet nedad. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik det at vide af en jordmoder og det passer meget godt her, så tænkte det kunne være beroligende at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hikken kommer fra mellemgulvet og dvs tættest på bagdelen. Hvis du mærker hikke oppe, tænker jeg at hovedet er nede, og den vendning du mærkede, var at bebs vendte hovedet nedad.

Han har ligget med hovedet nedad i maaaange uger og ligger langt nede i mit bækken. Og hikken har altid været nede. Jm mente, at det var højst usandsynligt med en kolbøtte nu, når han var så langt nede i bækkenet. Så han har bare roteret om sin egen akse. Hikken foroven ka ifølge hende evt være benene der har spjættet ved hvert hik. Hikken er vendt tilbage til sædvanlige sted nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har ligget med hovedet nedad i maaaange uger og ligger langt nede i mit bækken. Og hikken har altid været nede. Jm mente, at det var højst usandsynligt med en kolbøtte nu, når han var så langt nede i bækkenet. Så han har bare roteret om sin egen akse. Hikken foroven ka ifølge hende evt være benene der har spjættet ved hvert hik. Hikken er vendt tilbage til sædvanlige sted nu :)

Det lyder rigtig godt :-) Jeg tror næsten også, at man mht hikken faktisk kun kan sammenligne med det, man selv har oplevet ;-) Så hvis du mærker hikke samme sted nu, er det da et super godt tegn. Dejligt, hvis du slipper for vending eller lign. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak gutinder :-).

 

Så er det store-vendingsdag i morgen. I må gerne krydse fingre, hvis I får tid. Jeg håber sådan, det lykkes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for at det lykkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for at det lykkes :)

Taaaaaaaaak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser helt sikkert fingre og er spændt på en update! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Amber og Emilie  :kiss .

 

Det viste sig, han vender den helt rigtige vej alligevel og næsten har sat sig helt fast. Så vi er meget lettede :loveshower .

 

Min jordemoder har ikke styr på noget som helst. Der var ikke bestilt tid - det er anden gang, og jeg bliver så stresset af det. Det er også derfor jeg næsten ikke skriver herinde mere, der er simpelthen så meget at se til, som jordemoderen synes vi skal, selvom der ingen grund er til det - og så er der ikke styr på det, når vi så siger okay... GLÆDER mig til at blive fri for hende. Så håber jeg bare, sundhedsplejersken er bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt for jer - altså at bebs ligger rigtig, men virkeligt surt at jordmoderen er så inkompetent!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Hvor fedt. Dejligt at han vender rigtigt.

Øv en skod jordemoder :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er SÅ lettet! Ville virkelig helst undgå kejsersnit - ikke fordi det er så slemt, men nu havde jeg forberedt mig på at føde naturligt :loveshower .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Amber og Emilie  :kiss .

 

Det viste sig, han vender den helt rigtige vej alligevel og næsten har sat sig helt fast. Så vi er meget lettede :loveshower .

 

Min jordemoder har ikke styr på noget som helst. Der var ikke bestilt tid - det er anden gang, og jeg bliver så stresset af det. Det er også derfor jeg næsten ikke skriver herinde mere, der er simpelthen så meget at se til, som jordemoderen synes vi skal, selvom der ingen grund er til det - og så er der ikke styr på det, når vi så siger okay... GLÆDER mig til at blive fri for hende. Så håber jeg bare, sundhedsplejersken er bedre.

 

Hvor er det dejligt at høre  :yay  Men øv hvor træls med den jordemor.... Det er bare ikke godt nok!! Håber, du får en super sundhedsplejerske  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre  :yay  Men øv hvor træls med den jordemor.... Det er bare ikke godt nok!! Håber, du får en super sundhedsplejerske  ;)

Tak :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er status, at lillebror står helt fast, men vejer noget under gennemsnittet - kun 2250 gram i uge 35+5… Det er jeg ikke så vild med, men får at vide, at jeg ikke skal bekymre mig - så det prøver jeg at lade være med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er status, at lillebror står helt fast, men vejer noget under gennemsnittet - kun 2250 gram i uge 35+5… Det er jeg ikke så vild med, men får at vide, at jeg ikke skal bekymre mig - så det prøver jeg at lade være med...

Dejligt at han står fast :) . Jeg synes da ikke, det lyder som om, han er så meget for lille? Altså på den måde at det kunne blive et problem. Men vi kan jo ikke lade være at bekymre os. Det er vist en del af jobbeskrivelsen, har jeg hørt :P.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at han står fast :) . Jeg synes da ikke, det lyder som om, han er så meget for lille? Altså på den måde at det kunne blive et problem. Men vi kan jo ikke lade være at bekymre os. Det er vist en del af jobbeskrivelsen, har jeg hørt :P.

 

Nej, det er indenfor "normal-spændet" - men han burde ligge omkring 2500-2700 gram, så jeg synes det er lidt meget i den bette størrelse ;) Og da jeg er 37+0 om 9 dage, er han jo reelt på papiret "klar" til at blive født der, men han ville godt nok ikke være særligt stor. Så håber han bliver derinde til termin :)

Men ja, bekymringerne følger jo med :D - og de bliver bare større, når de små bliver født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er status, at lillebror står helt fast, men vejer noget under gennemsnittet - kun 2250 gram i uge 35+5… Det er jeg ikke så vild med, men får at vide, at jeg ikke skal bekymre mig - så det prøver jeg at lade være med...

Jeg selv er født 41+6 og min mor fik af vide jeg nok vejede omkring 3500. Det viste sig jeg kun vejede 2300 ved fødslen. Jeg har aldrig fejlet noget :) men ja, man bliver da lidt bekymret. Nogle føder bare mindre børn end andre jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv er født 41+6 og min mor fik af vide jeg nok vejede omkring 3500. Det viste sig jeg kun vejede 2300 ved fødslen. Jeg har aldrig fejlet noget :) men ja, man bliver da lidt bekymret. Nogle føder bare mindre børn end andre jo :)

 

Det er også det, jeg tænker. Jeg gik 2 uger over med vores datter, og hun vejede omkring 3500, da hun blev født, så havde været noget mindre, hvis hun var kommet til termin. Så måske får vi bare små børn? Det er nu lidt underligt, for jeg er 174 cm høj, og min mand 187 cm. Vi har så begge to meget små, spinkle mødre, og vores datter er lang og tynd - men det hænger nu ikke helt sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det, jeg tænker. Jeg gik 2 uger over med vores datter, og hun vejede omkring 3500, da hun blev født, så havde været noget mindre, hvis hun var kommet til termin. Så måske får vi bare små børn? Det er nu lidt underligt, for jeg er 174 cm høj, og min mand 187 cm. Vi har så begge to meget små, spinkle mødre, og vores datter er lang og tynd - men det hænger nu ikke helt sammen ;)

Hehe nej, der er ingen regler uden undtagelser. I vores familie har vi også nogle afstikkere. Vi føder generelt meget små børn, men min fætter vejede det dobbelte af mig, og er Idag 2.10 høj. Lille mig er kun 1.60. Og det meste af familien ligger op til max 1.70 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til JM i går og fik bekræftet at lillemanden har sat sig fast, det havde jeg godt på fornemmelsen, og har haft det længe, da spark og andre bevægelser kommer ret under brystet :) Kun 6 uger igen til termin.. Skønt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har lillepigen endnu ikke sat sig fast, eller det vil sige, det havde hun i hvert fald ikke ved sidste jordemoderbesøg for lidt over en uge siden. Jordemoderen sagde, at det også kunne være, at hun slet ikke satte sig fast, men først kom helt ned ved selve fødslen. Det var åbenbart helt normalt, særligt, når jeg har to små poder allerede ;-)

Men alligevel.... Det ville da være meget rart, hvis jeg vidste, hun var helt klar her med under to uger til termin :-/

Også fordi, både min søn og datter sad fast ret tidligt begge to, så kan man hurtigt blive lidt bekymret, når det nu pludselig er noget helt andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg også til JM, og Taylor ligger fint med hovedet ned af.... Dog ligger han lidt højt i bækkenet endnu, så jeg har fået besked på at ligge mig ned med det samme, hvis vandet går i en skylle.... Men så længe han vender rigtigt, er det helt ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg også til JM, og Taylor ligger fint med hovedet ned af.... Dog ligger han lidt højt i bækkenet endnu, så jeg har fået besked på at ligge mig ned med det samme, hvis vandet går i en skylle.... Men så længe han vender rigtigt, er det helt ok :)

Jeg fik at vide, at jeg slet ikke behøvede at tænke på at lægge mig ned, hvis vandet gik. Det er altså mærkeligt, for det lyder jo lidt til, at vores små står nogenlunde på samme måde, og det er også tredje barn hos dig, ikke? Jeg mener nemlig også at have hørt det med at lægge sig ned... :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide i dag, at min dreng står langt nede, men ikke helt fast.

Men hun sagde, at han står så langt nede, så hvis vandet går i en skylle skal jeg ikke lægge mig ned. Det skulle angiveligt kun være, hvis de står højere oppe (og selv der skulle risikoen være minimal for at der sker noget som helst) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER