Amber

Hvordan vender baby?

181 indlæg i dette emne

Jeg har været ved egen læge idag. Alt er ok her. Junior ligge med numsen opad - han er ikke helt nede i bækkenet, men er jo også kun i uge 32 (31+2). Jeg har en rimelig god fornemmelse af hvordan han ligger. Han ligger ofte som nu og ellers mere på tværs, men der er jo også stadig god plads specielt fordi jeg er høj. Dejligt at bide, ar alting er ok :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej kan ikke rigtigt mærke forskel.. Synes jeg bliver sparket i både nord syd øst og vest.. Men for en uges tid siden havde jeg en mærkelig oplevelse.. Var lige vågnet eller måske småsov jeg stadig.. (Drømmer meget livagtigt for tiden) men jeg havde en følelse af at min (gravid)mave var væk.. Et øjebliks panik men så blev jeg sparket godt og grundigt så hun var der jo stadig, men tænker nu at det måske var maven der var sunket lidt og det derfor føltes anderledes..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke til at sige... Man siger jo man drømmer det der ligger i ens underbevidsthed, så måske der er noget om det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at lillepigen er klar, Enitst86 :-)

BSB, du er helt sikkert heldig, at du får lov til at se jeres lille dreng igen. Og så får du samtidig at se, at han garanteret har det super :-)

Men jeg synes også, det lyder mærkeligt med de ekstra scanninger som en 'service' ?! Den ville jeg nok heller ikke helt tro på. Selvom der ikke er grund til bekymring, ville jeg alligevel nok prøve at gå lidt til hende... ;-)

Ja, ikk´? Jeg tror altså heller ikke helt på den, og det gør mig lidt utryg at føle, hun ikke fortæller mig det hele. Det er da rart nok at få ham at se igen og få at vide, alt er i orden. Men nu har jeg set ham 7 gange allerede, og selvom det er sjovt, har det lidt mistet magien. Nu vil jeg meget hellere bare snart have ham i mine arme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ikk´? Jeg tror altså heller ikke helt på den, og det gør mig lidt utryg at føle, hun ikke fortæller mig det hele. Det er da rart nok at få ham at se igen og få at vide, alt er i orden. Men nu har jeg set ham 7 gange allerede, og selvom det er sjovt, har det lidt mistet magien. Nu vil jeg meget hellere bare snart have ham i mine arme.

 

Er det virkelig syv gange? Det var heller ikke så lidt, så jeg kan godt forstå, at magien ligesom ikke er der på samme måde mere... Jeg synes du skal prøve at spørge hende meget direkte, om det virkelig er nødvendigt med de ekstra scanninger. Så bliver hun jo nødt til at svare, hvis du siger, at du ikke synes, det er nødvendigt. Men puha, jeg synes altså, at hun sætter dig i en ubehagelig situation i stedet for, at det bliver en service!  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det virkelig syv gange? Det var heller ikke så lidt, så jeg kan godt forstå, at magien ligesom ikke er der på samme måde mere... Jeg synes du skal prøve at spørge hende meget direkte, om det virkelig er nødvendigt med de ekstra scanninger. Så bliver hun jo nødt til at svare, hvis du siger, at du ikke synes, det er nødvendigt. Men puha, jeg synes altså, at hun sætter dig i en ubehagelig situation i stedet for, at det bliver en service!  :unsure

Super tak! Jeg er glad for, du forstår og det ikke bare er mig, der er sindssyg.... Jeg må spørge hende direkte og sige, jeg ikke ønsker det uden en gyldig grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tak! Jeg er glad for, du forstår og det ikke bare er mig, der er sindssyg.... Jeg må spørge hende direkte og sige, jeg ikke ønsker det uden en gyldig grund.

 

Jeg ville have haft det fuldstændig på samme måde som dig! Held og lykke med det  :)  Og så er jeg da lidt spændt på, hvad hun siger... Ser frem til en update  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til JM i dag. Her vender baby med hovedet nedad, men hun står ikke fast endnu. Men jeg synes nu ikke den lille på noget som helst tidspunkt gennem graviditeten har ligget meget anderledes. Selvfølgelig bevæger hun sig og rykker på sig og sparker, men hver gang vi har været til undersøgelse, har hun ligget med hovedet nedad. :-) så jeg er ret sikker på at hun nok skal blive der nu og om ikke så længe, lægger hun sig vel fast. :-)

Og BSB, kan godt forstå du synes det virker lidt mærkeligt med ekstra scanning med den begrundelse, at det bare er en ekstra service. Synes også du skal snakke med hende og høre, om ikke der er en bedre grund... Det går jo heller ikke du går rundt og er bekymret for om der er noget du ikke får at vide....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til JM i dag. Her vender baby med hovedet nedad, men hun står ikke fast endnu. Men jeg synes nu ikke den lille på noget som helst tidspunkt gennem graviditeten har ligget meget anderledes. Selvfølgelig bevæger hun sig og rykker på sig og sparker, men hver gang vi har været til undersøgelse, har hun ligget med hovedet nedad. :-) så jeg er ret sikker på at hun nok skal blive der nu og om ikke så længe, lægger hun sig vel fast. :-)

Og BSB, kan godt forstå du synes det virker lidt mærkeligt med ekstra scanning med den begrundelse, at det bare er en ekstra service. Synes også du skal snakke med hende og høre, om ikke der er en bedre grund... Det går jo heller ikke du går rundt og er bekymret for om der er noget du ikke får at vide....

 

Dejligt med JM i dag :) 

Jeg har haft det på præcis samme måde. Jeg har været til alt for mange scanninger (er vel 7 ligesom BSB) fordi de mente at hun var for lille, men til alle scanninger og undersøgelser har hun ligget med hoved nedad... Undtagen til Nakkefold, men der var hun jo trodsalt så mikroskopisk lille:)

 

Troede egentlig kun det var mig hvor hun ikke drejede rundt, så lyder sjovt når man læser om alle hvor hele maven er helt deform fordi at den lille drejer rundt :) Det har jeg jo slet ikke prøvet :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til JM i dag. Her vender baby med hovedet nedad, men hun står ikke fast endnu. Men jeg synes nu ikke den lille på noget som helst tidspunkt gennem graviditeten har ligget meget anderledes. Selvfølgelig bevæger hun sig og rykker på sig og sparker, men hver gang vi har været til undersøgelse, har hun ligget med hovedet nedad. :-) så jeg er ret sikker på at hun nok skal blive der nu og om ikke så længe, lægger hun sig vel fast. :-)

Og BSB, kan godt forstå du synes det virker lidt mærkeligt med ekstra scanning med den begrundelse, at det bare er en ekstra service. Synes også du skal snakke med hende og høre, om ikke der er en bedre grund... Det går jo heller ikke du går rundt og er bekymret for om der er noget du ikke får at vide....

Jeg har haft det på samme måde som dig. Junior har haft sin faste plads. Flytter lidt rundt, men ellers er det bagdelen op og i min venstre side :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med JM i dag :) 

Jeg har haft det på præcis samme måde. Jeg har været til alt for mange scanninger (er vel 7 ligesom BSB) fordi de mente at hun var for lille, men til alle scanninger og undersøgelser har hun ligget med hoved nedad... Undtagen til Nakkefold, men der var hun jo trodsalt så mikroskopisk lille:)

 

Troede egentlig kun det var mig hvor hun ikke drejede rundt, så lyder sjovt når man læser om alle hvor hele maven er helt deform fordi at den lille drejer rundt :) Det har jeg jo slet ikke prøvet :).

 

Selv til nakkefoldsscanning lå hun vidst med hovedet nedad. Hun lå i hvert fald slet ikke optimalt. Et af de første billeder der blev taget til nakkefolden, der lignede hun sådan en sprællemand, hvor man hiver i en snor for neden og så spræller ben og arme op.. Eneste forskel var bare at det var på hovedet.... Det var lidt sjovt... Hun nægtede så at dreje sig på trods af at jeg tre gange prøvede at ryste hofterne - så det endte med at blive en indvendig scanning i stedet.. Ikke lige det jeg havde forventet da jeg mødte op..... Men det gik jo alt sammen.. ;-)

 

Jeg har haft det på samme måde som dig. Junior har haft sin faste plads. Flytter lidt rundt, men ellers er det bagdelen op og i min venstre side :-)

Præcis... I torsdags ved jeg dog ikke hvad hun lavede. Der føltes det måske som om hun havde vendt sig en lille smule og lå mere på tværs hen over maven. Jeg var i hvert fald hård hen over maven og den så sådan lidt småfirkantet ud. Men det varede ikke så længe og så var det normalt igen...

Her der ligger hun hele tiden ovre i min højre side...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har der også længe været en forkærlighed for at have ryggen/numsen i højre side, men han kan da godt bevæge sig lidt rundt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ligger han konsekvent med hovedet ned, ryggen i venstre side og sparker i min højre side. Har virkelig ondt i ribbenene og højre side indvendig! Han fylder mega godt ud nu og er vist ved at være rimelig klar til at komme ud til os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også numsen primært i højre side, men jeg synes stadig, hun roterer en del om egen akse. Det giver MANGE stød, og jeg synes altså også, at pladsen må være meget trang nu!!! Godt, der ikke er længe til termin ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, i går var der en semi voldsomt vending i min mave, hvor jeg tænkte av! Og siden da har der været hikke foroven i min mave i stedet for forneden og alle bevægelser er anderledes.. Nu er jeg helt i tvivl om, hvordan han vender og om hovedet stadig er nedad :/

Er 36+5 i dag, så han skal jo helst blive nede... Men samtidig ved jeg, at det stadig er fysisk muligt for ham at vende sig rundt!

Måske jeg burde ringe til jm eller den der akutmodtagelse for gravide i morgen.. Ka jo i teorien føde når som helst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror da at jeg lige ville give jm et kald og høre om det er noget, der skal reageres på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, i går var der en semi voldsomt vending i min mave, hvor jeg tænkte av! Og siden da har der været hikke foroven i min mave i stedet for forneden og alle bevægelser er anderledes.. Nu er jeg helt i tvivl om, hvordan han vender og om hovedet stadig er nedad :/

Er 36+5 i dag, så han skal jo helst blive nede... Men samtidig ved jeg, at det stadig er fysisk muligt for ham at vende sig rundt!

Måske jeg burde ringe til jm eller den der akutmodtagelse for gravide i morgen.. Ka jo i teorien føde når som helst!

Jeg ville også lige ringe til jordemoderen for at høre. Nu skulle de jo gerne begynde at have placeret sig uden at rykke igen.

Jeg fandt dog ud af, at det med hikken slet ikke kunne hjælpe mig ned at bestemme noget. Her ligger hun med hovedet ned, og jeg mærker fortsat kun hikke foroven :-)

Håber, du finder ud af, at han fortsat vender, så han er klar til at komme ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har vendt sig, så vi skal til lægen på tirsdag, hvor vi skal se om han har vendt sig tilbage. Ellers vil lægen prøve at vende ham. Jeg vil IKKE have kejsersnit!

 

Sagde i øvrigt nej tak til den sidste scanning. Jeg har intet behov for at se ham på billeder mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da irriterende med den lille, men håber at han vender sig igen eller at lægen kan vende ham :-)

Har du fundet ud af hvorfor de ville have dig til så mange scanninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da irriterende med den lille, men håber at han vender sig igen eller at lægen kan vende ham :-)

Har du fundet ud af hvorfor de ville have dig til så mange scanninger?

Ja, det HÅBER jeg også. Er ret bekymret :-(

 

Næh, hun kunne ikke give en forklaring, så jeg valgte at sige nej tak. Det føltes forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg var en god beslutning :-)

Hvis han vender forkert vil du så prøve sædefødsel, eller hvad tænker du?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det HÅBER jeg også. Er ret bekymret :-(

Næh, hun kunne ikke give en forklaring, så jeg valgte at sige nej tak. Det føltes forkert.

Øv, hvor træls BSB. Han kan jo heldigvis nå at vende sig endnu, ellers håber jeg, det kan lykkes med et vendingsforsøg :-)

Kam godt forstå, at du sagde nej til scanningen. Men alligevel sejt, at du bare afviste, fordi det var det, du havde det bedst med, istedet for at være så autoritetstro. Det er altså ikke helt let. Jeg falder selv alt for ofte i og tænker, at de jo ved bedst ... :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har vendt sig, så vi skal til lægen på tirsdag, hvor vi skal se om han har vendt sig tilbage. Ellers vil lægen prøve at vende ham. Jeg vil IKKE have kejsersnit!

 

Sagde i øvrigt nej tak til den sidste scanning. Jeg har intet behov for at se ham på billeder mere.

Øv hvor træls altså.. Han er nok en lille stædig en ;) men det er da skøde irreterende.. er det din egen læge som skal prøve og vende ham om hvis det er?

Ja så fedt du sagde dem igen med scanningen hvis de ikke engang kunne give dig en grund.. Hihi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt lige over denne tråd, selvom jeg ikke hører til herinde :)

Jeg fødte jo min første (Lise) ved sædefødsel og det gik rigtig godt! Så det kan sagtens lade sig gøre. Jeg var helt tryg, da baby var under konstant overvågning og der var et hav af alle de dygtigste læger osv til stede. Der var gjort klar til at kunne foretage aks med det samme, hvis der opstod komplikationer, så det ville ikke have været anderledes end et pks - men det blev så ikke nødvendigt, da det gik fuldstændig problemfrit.

Ud fra min egen oplevelse, kan jeg kun anbefale at prøve sædefødsel, hvis det bliver aktuelt.

Du kan også prøve at læse min fødselsberetning for flere detaljer, hvis du er interesseret :) Der er link i min signatur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, i går var der en semi voldsomt vending i min mave, hvor jeg tænkte av! Og siden da har der været hikke foroven i min mave i stedet for forneden og alle bevægelser er anderledes.. Nu er jeg helt i tvivl om, hvordan han vender og om hovedet stadig er nedad :/

Er 36+5 i dag, så han skal jo helst blive nede... Men samtidig ved jeg, at det stadig er fysisk muligt for ham at vende sig rundt!

Måske jeg burde ringe til jm eller den der akutmodtagelse for gravide i morgen.. Ka jo i teorien føde når som helst!

Hikken kommer fra mellemgulvet og dvs tættest på bagdelen. Hvis du mærker hikke oppe, tænker jeg at hovedet er nede, og den vendning du mærkede, var at bebs vendte hovedet nedad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER