Guest

September termin smalltalk

2,021 indlæg i dette emne

Det er bare skønt, er det også en professionsbachelor du læser?

 

Ja, jeg læser til socialrådgiver :) Meget mere spændende og menneskenært end mit sidste studie! Jeg stoppede på Journalisthøjskolen sidste sommer på trods af tre ud af fire gennemførte år. Jeg kunne simpelthen ikke se mig selv i det fag efter praktikken. At jeg så ender med først at være færdig i januar 2019 frem for til sommer er noget jeg bare må tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun 11 arbejds uger tilbage inden barsel :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg læser til socialrådgiver :) Meget mere spændende og menneskenært end mit sidste studie! Jeg stoppede på Journalisthøjskolen sidste sommer på trods af tre ud af fire gennemførte år. Jeg kunne simpelthen ikke se mig selv i det fag efter praktikken. At jeg så ender med først at være færdig i januar 2019 frem for til sommer er noget jeg bare må tage med :)

Det dejlige ved det danske system er jo at man har mulighed for et ændre studie.... Jeg er uddannet laborant og har arbejdet en del år som sådan, men så fik jeg ideen at jeg skulle gå efter drømmejobbet og så må jeg jo få det CV de ikke kan sige nej til.... Hvor læser du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er rigtig dejligt :)

 

Hvad er drømmejobbet så? 

 

Jeg læser i Aarhus. Heldigvis burde det ikke være så svært for mig at få et arbejde når jeg er færdig - med mindre udviklingen bliver helt grel, selvfølgelig. Der er lige i øjeblikket en ledighedsprocent på lige omkring 3% for socialrådgivere. Det er altså dejligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er rigtig dejligt :)

 

Hvad er drømmejobbet så? 

 

Jeg læser i Aarhus. Heldigvis burde det ikke være så svært for mig at få et arbejde når jeg er færdig - med mindre udviklingen bliver helt grel, selvfølgelig. Der er lige i øjeblikket en ledighedsprocent på lige omkring 3% for socialrådgivere. Det er altså dejligt! :)

Jeg vil gerne "hjem" til Novo Nordisk og celleforskning, var der i min laborantpraktik, men kunne desværre ikke fortsætte der da jeg blev færdig fordi det lå lige oveni den kæmpe fyringsrunde hvor de nedlagde en hel forskningslinje så tog i stedet for et lidt tilfældigt job, som egentlig var ok, men ikke noget jeg brændte for så da jeg gik ned med stress skulle der ske noget i stedet for endnu en hovsa løsning...

Både laboranter og bioanalytikere har meget lav ledighed og jeg bliver jo faktisk en tá-2-betal-for-1-løsning med det bedste fra begge professioner og så kan de da ikke sige nej ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du synes der skulle ske noget! Så vil jeg da håbe for dig, at du får arbejde der, når du er færdig :)

Jeg er bare glad for den lave ledighed. Journalisters tal er jo helt vildt høje, og det er de også klar over på skolen. Man bliver undervist i innovation og nytænkning, fordi de fleste bliver uddannet til freelancearbejde. Det er jeg ikke lige til, så det var bare endnu en af de ting der gjorde, at jeg besluttede, at det ikke var mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan holder man sig vågen så man kan skrive på sin bachelor opgave. Zzzzzz

Kaffe er ikke en mulighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg læser til socialrådgiver :) Meget mere spændende og menneskenært end mit sidste studie! Jeg stoppede på Journalisthøjskolen sidste sommer på trods af tre ud af fire gennemførte år. Jeg kunne simpelthen ikke se mig selv i det fag efter praktikken. At jeg så ender med først at være færdig i januar 2019 frem for til sommer er noget jeg bare må tage med :)

Jeg er os socialrådgiver:) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du synes der skulle ske noget! Så vil jeg da håbe for dig, at du får arbejde der, når du er færdig :)

Jeg er bare glad for den lave ledighed. Journalisters tal er jo helt vildt høje, og det er de også klar over på skolen. Man bliver undervist i innovation og nytænkning, fordi de fleste bliver uddannet til freelancearbejde. Det er jeg ikke lige til, så det var bare endnu en af de ting der gjorde, at jeg besluttede, at det ikke var mig :)

En af vores venner er journalist, han arbejder i en kommune og så har han hyggejob ved siden af som sportskommentator....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puslebordmedbad.png?width=346&height=268har set på det her puslebord med indbygget badekar.  vi har ikke ret meget plads på vores badeværelse, så tænkte det kunne være en smart løsning. Kan finde det til 700..  hvad tænker i? Tror i det er noget værd? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er os socialrådgiver:) :)

 

Hvor hyggeligt! Nu er jeg langt fra færdig med uddannelsen endnu, men jeg er virkelig glad for at det er der, jeg er endt :)

 

En af vores venner er journalist, han arbejder i en kommune og så har han hyggejob ved siden af som sportskommentator....

 

Jeg var også i en kommune i min praktik. Og på en avis og ved en større dansk forening i deres kommunikationsafdeling. Jeg fik prøvet mange spændende ting, men det var bare ikke det, jeg skulle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puslebordmedbad.png?width=346&height=268har set på det her puslebord med indbygget badekar.  vi har ikke ret meget plads på vores badeværelse, så tænkte det kunne være en smart løsning. Kan finde det til 700..  hvad tænker i? Tror i det er noget værd? 

 

Vi tænker noget lignende. Mere præcist det her: http://www.kaereboern.dk/hoppekids-ida-puslereol.aspxJeg vil i hvert fald lige ud og se det selv, før jeg køber. Det tror jeg er vigtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tænker noget lignende. Mere præcist det her: http://www.kaereboern.dk/hoppekids-ida-puslereol.aspxJeg vil i hvert fald lige ud og se det selv, før jeg køber. Det tror jeg er vigtigt :)

det ser os smart ud. :) er bare vild med ideen om badekaret os er indbygget så det ikke fylder mere. samt at vi kan flytte det.

 

 

 

UPS kom til at købe autostol pure-black.jpg med isofixbase. 1500 kr. den er bare fin og fået gode anmeldelser ift. sikkerhed. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det ser os smart ud. :) er bare vild med ideen om badekaret os er indbygget så det ikke fylder mere. samt at vi kan flytte det.

 

 

 

UPS kom til at købe autostol pure-black.jpg med isofixbase. 1500 kr. den er bare fin og fået gode anmeldelser ift. sikkerhed. :loveshower

 

Det kan jeg godt forstå I tænker på, især med pladsmangel. Vi regner med at købe et sammenklappeligt badekar, så det kommer heller ikke til at fylde så meget :)

 

Lækker autostol! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lige behov for at komme af med noget fra min side af nu! 

Mig og kæresten blev lige indkaldt til samtale hos svigermekanikken i fredags. Det viste sig så at det de ville sige var at jeg åbenbart ikke er velkommen i familien!

 

1!!!! måned før vores bryllup!!!!

 

Manden har simpelthen lige været nød til at vælge imellem sin familie, og mig og hans kommende barn! Jeg er bare så gal og ked af det samtidig. Og har været så nervøs for om bebs havde det godt inde i maven, nu hvor dens mor stresser rundt med fuldstændig unødvendige, overfladiske problemer.

 

Jeg ønskede virkelig ikke at bebs ikke skal have nogen bedsteforældre overhovedet, (da mine forældre er fanatisk religiøse og ikke vil have det store med mig at gøre) Havde jeg virkelig set frem til at den alligevel kunne få nogle gode bedsteforældre.

 

Det er så bare ikke lige realiteten nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lige behov for at komme af med noget fra min side af nu!

Mig og kæresten blev lige indkaldt til samtale hos svigermekanikken i fredags. Det viste sig så at det de ville sige var at jeg åbenbart ikke er velkommen i familien!

1!!!! måned før vores bryllup!!!!

Manden har simpelthen lige været nød til at vælge imellem sin familie, og mig og hans kommende barn! Jeg er bare så gal og ked af det samtidig. Og har været så nervøs for om bebs havde det godt inde i maven, nu hvor dens mor stresser rundt med fuldstændig unødvendige, overfladiske problemer.

Jeg ønskede virkelig ikke at bebs ikke skal have nogen bedsteforældre overhovedet, (da mine forældre er fanatisk religiøse og ikke vil have det store med mig at gøre) Havde jeg virkelig set frem til at den alligevel kunne få nogle gode bedsteforældre.

Det er så bare ikke lige realiteten nu.

Det var dog et besynderligt tidspunkt at vælge når I nu skal giftes og have barn sammen, havde de forestillet sig at han så bare skulle sige javel og skride fra det hele for at flytte hjem til mor..... Nogen gange forundres jeg over hvad voksne mennesker kan finde på.....

Jeg synes det er så synd for jer og måske især din kæreste der står i en rigtig lortesituation...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dog et besynderligt tidspunkt at vælge når I nu skal giftes og have barn sammen, havde de forestillet sig at han så bare skulle sige javel og skride fra det hele for at flytte hjem til mor..... Nogen gange forundres jeg over hvad voksne mennesker kan finde på.....

Jeg synes det er så synd for jer og måske især din kæreste der står i en rigtig lortesituation...

 

Jeg har virkelig været chokeret. Han er også fuldstændig ødelagt, og jeg bliver bare nød til at tage mig den tid, det nu tager, til at tage mig af ham.

 

Og ja, hvad voksne mennesker dog kan finde på, det er sgu nogengange utroligt.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lige behov for at komme af med noget fra min side af nu! 

Mig og kæresten blev lige indkaldt til samtale hos svigermekanikken i fredags. Det viste sig så at det de ville sige var at jeg åbenbart ikke er velkommen i familien!

 

1!!!! måned før vores bryllup!!!!

 

Manden har simpelthen lige været nød til at vælge imellem sin familie, og mig og hans kommende barn! Jeg er bare så gal og ked af det samtidig. Og har været så nervøs for om bebs havde det godt inde i maven, nu hvor dens mor stresser rundt med fuldstændig unødvendige, overfladiske problemer.

 

Jeg ønskede virkelig ikke at bebs ikke skal have nogen bedsteforældre overhovedet, (da mine forældre er fanatisk religiøse og ikke vil have det store med mig at gøre) Havde jeg virkelig set frem til at den alligevel kunne få nogle gode bedsteforældre.

 

Det er så bare ikke lige realiteten nu.

 

Ej, hvad?!

 

Hvad får lige nogen til at gøre sådan noget? Og hvad får dem lige til at synes, at det er det rigtige tidspunkt at gøre det på nu? Jeg tror jeg var flejnet totalt - og dog. Måske ville jeg være for chokeret.

Regnede de bare med, at de kunne få din mand til at smide det hele og komme rendende hjem og gemme sig under mors skørter?

 

Puha altså :( Jeg ved godt, det er svære realiteter at sidde med, men når hans egen familie vælger jer fra på den måde, er min tanke, at det måske egentlig er for det bedste. De har jo tydeligvis ikke din mands interesser med sig, kun deres egne. Men det gør det ikke mindre svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lige behov for at komme af med noget fra min side af nu! 

Mig og kæresten blev lige indkaldt til samtale hos svigermekanikken i fredags. Det viste sig så at det de ville sige var at jeg åbenbart ikke er velkommen i familien!

 

1!!!! måned før vores bryllup!!!!

 

Manden har simpelthen lige været nød til at vælge imellem sin familie, og mig og hans kommende barn! Jeg er bare så gal og ked af det samtidig. Og har været så nervøs for om bebs havde det godt inde i maven, nu hvor dens mor stresser rundt med fuldstændig unødvendige, overfladiske problemer.

 

Jeg ønskede virkelig ikke at bebs ikke skal have nogen bedsteforældre overhovedet, (da mine forældre er fanatisk religiøse og ikke vil have det store med mig at gøre) Havde jeg virkelig set frem til at den alligevel kunne få nogle gode bedsteforældre.

 

Det er så bare ikke lige realiteten nu.

HVAD??

Det gjorde de bare ikke. Kan ikke forstå at voksne mennesker kan opføre sig så barnligt. Hvad sker der lige for det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvad?!

 

Hvad får lige nogen til at gøre sådan noget? Og hvad får dem lige til at synes, at det er det rigtige tidspunkt at gøre det på nu? Jeg tror jeg var flejnet totalt - og dog. Måske ville jeg være for chokeret.

Regnede de bare med, at de kunne få din mand til at smide det hele og komme rendende hjem og gemme sig under mors skørter?

 

Puha altså :( Jeg ved godt, det er svære realiteter at sidde med, men når hans egen familie vælger jer fra på den måde, er min tanke, at det måske egentlig er for det bedste. De har jo tydeligvis ikke din mands interesser med sig, kun deres egne. Men det gør det ikke mindre svært.

 

 

HVAD??

Det gjorde de bare ikke. Kan ikke forstå at voksne mennesker kan opføre sig så barnligt. Hvad sker der lige for det?

 

 

Det er også fuldstændig uforståeligt, jeg fatter simpelthen ikke hvorfor de lige vælger at melde os ud af familien på den måde. 

 

SÅ der bliver tudet en del på den her front lige nu  :boo  

Jeg håber bare at det hele kan løse sig på et eller andet tidspunkt, ville simpelthen have så dårlig samvittighed overfor det kommende barn, hvis det helt skal være uden bedsteforældre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op nogen idioter.. Hvorfor er det de ikke kan lide dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puslebordmedbad.png?width=346&height=268har set på det her puslebord med indbygget badekar. vi har ikke ret meget plads på vores badeværelse, så tænkte det kunne være en smart løsning. Kan finde det til 700.. hvad tænker i? Tror i det er noget værd?

Vi har haft 2, fordi den lige passer ind i vores badeværelse.. Men har oplevet begge gange at den er gået i stykker i plastikket i venstre side og det synes jeg er lidt træls.. Ellers er de ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op nogen idioter.. Hvorfor er det de ikke kan lide dig?

 

Jeg har en forkert humor! Det var i hvert fald forklaringen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en forkert humor! Det var i hvert fald forklaringen! 

 

En forkert humor? Det er da den mest latterlige grund jeg nogensinde har hørt. Det lyder godt nok som meget små sko, dine svigerforældre går i!

 

Mht. det med bedsteforældre: Jeg ved godt at det er rigtig hårdt, men der er absolut ingen grund til at du og din (kommende) mand skal have dårlig samvittighed over for jeres barn. Det er begge hold bedsteforældre der lyder til at være dybt egoistiske i alt det her - og jeg synes at det vil være helt forkert at I prøver at ændre på jer for at gøre dem glade. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En forkert humor? Det er da den mest latterlige grund jeg nogensinde har hørt. Det lyder godt nok som meget små sko, dine svigerforældre går i!

 

Mht. det med bedsteforældre: Jeg ved godt at det er rigtig hårdt, men der er absolut ingen grund til at du og din (kommende) mand skal have dårlig samvittighed over for jeres barn. Det er begge hold bedsteforældre der lyder til at være dybt egoistiske i alt det her - og jeg synes at det vil være helt forkert at I prøver at ændre på jer for at gøre dem glade. 

 

Jeg var virkelig også helt paf over det, og har lidt på fornemmelsen, at det egentlig bare er en anden måde at sige på at jeg er forkert, i og med jeg har den baggrund jeg har. (vokset op i religiøs familie, som jeg ikke har noget særligt at gøre med den dag i dag)

 

Du har ret, sådan en lille en vil da helt sikkert også kunne fornemme at dens forældre ikke har det godt i deres selskab.  

Vi har talt om det, mig og kæresten og kommet frem til at nul kontakt nok er den bedste løsning for os, da jeg heller ikke ville have det godt med at de skal se vores barn uden jeg er der, for jeg er da nervøs for hvordan de kommer til at tale overfor den, om mig i fremtiden, og den frygt vil jeg ikke have siddende i mig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER