lhk

Tørretumbler?

26 indlæg i dette emne

Er der nogen der ved, om "antikrøl" er en musthave funktion på en tørretumbler?

Jeg er lykkeligt uvidende om alt hvad der handler om tørretumblere, men nu er vi ved at få nyt bryggers, og der skal selvfølgelig anskaffes en tumbler:)

Ellers nogle gode fif til mærke/model?

Pft.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer an på hvor god du er til at få lagt taget sammen bagefter ;)

Hvis tøjet blev lagt ok hurtigt sammen synes jeg ikke det har tendens til at krølle. Men hvis det står i en vasketøjskurv et stykke tid, så er det krøllet.

Jeg har ikke erfaringer med antikrøl funktion, det er ikke noget jeg har savnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen erfaring, vi har helt fravalgt. Det er bestemt ingen nødvendighed med tørretumbler i det hele taget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen erfaring, vi har helt fravalgt. Det er bestemt ingen nødvendighed med tørretumbler i det hele taget ;)

Det er jeg slet ikke enig i :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg slet ikke enig i :p

Jeg er heller ikke enig :P

Jeg HADER stive håndklæder, og jeg kunne slet ikke forestille mig at skulle tørre lille Alba bebs med et stift, kradsende håndklæde!

Og vi har generelt alt for meget vasketøj til, at vi ville kunne undvære - og vi bruger endda kun tørrerumbleren til "kogevask", altså klude, stofbleer og håndklæder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg slet ikke enig i :P

 

Jeg har godt nok ogsaa glaede af svigermors/hotellets toerretumbler - ikke altid, men nu er jeg f.eks. allergiker og vi bruger stofbller til Noah. Saa de (mange)dage, jeg vasker sengetoej og der(igen, igen) er blevask og der ogsaa gerne skal toej igennem dagen efter, saa bliver alt sengetoej sendt ned i toerretumbleren og dagen efter kan bleer pilles ned fra torresnoren og saa er der fri til at faa vasket toej den dag. Hvis man kan have en vaskesoejle og er voksen nok til det, saa synes jeg da, at det er en god ide. Men jeg ville ikke misbruge den til at toerre hvad som helst, fordi jeg vil taenke paa min elregning og paa miljoeet. 

 

Det er en gammel sag, som overopheder, hvis ikke vi vaelger lave temperaturer, og jeg henter det hurtigt op og folder det, mens det er varmt, saa det stryges lidt via laeggesammenteknikken... Ellers kroeller det jo helt vildt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu glad for vores tørretumbler, selvom jeg kun bruger den, når der ikke er mulighed for lufttørring (eller det er håndklæder! ;)) Jeg kiggede lige på Tænk, og deres bedst i test er denne MIELE T8861 WP Edition 111, hvis det er interessant for dig at vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, jeg kender en miljøingeniør med 4 mindre børn, der pr princip ikke har en tørretumbler, så muligt er det da :) Men jeg er nu glad for vores til sengetøj, håndklæder, klude og strømper - sådan cirka. Til de ting er anti-krøl ikke så vigtigt - men hvisan regner med også at bruge den til tøj, så ville jeg nok foretrække at have det med - jeg synes tit, at man ender med at lade tingene ligge i tørretumbleren et stykke tid (barnet græder, hunden skal ud osv). Men hvis man så alligevel bare flytter det over i en kurv, istedet for at lægge det sammen med det samme, så kan det jo være ligegyldigt men anti-krøl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, vi oplever sjovt nok tit den reaktion. Men vi har ikke haft i snart 2 år og savner den bestemt ikke. Håndklæder bliver altså ikke stive hvis de bliver tørret uden for. Sengetøj har jeg alligevel altid haft ude, og tøj kommer bestemt ikke i tørretumbler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, vi oplever sjovt nok tit den reaktion. Men vi har ikke haft i snart 2 år og savner den bestemt ikke. Håndklæder bliver altså ikke stive hvis de bliver tørret uden for. Sengetøj har jeg alligevel altid haft ude, og tøj kommer bestemt ikke i tørretumbler.

Hvor tørrer I så håndklæder når der er minusgrader? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, vi oplever sjovt nok tit den reaktion. Men vi har ikke haft i snart 2 år og savner den bestemt ikke. Håndklæder bliver altså ikke stive hvis de bliver tørret uden for. Sengetøj har jeg alligevel altid haft ude, og tøj kommer bestemt ikke i tørretumbler.

:ditto

Bortset fra, at jeg aldrig har ejet en tørretumbler (min mor heller ikke) og jeg hænger tøjet op i kælderen, hvis det er meget vådt eller koldt udenfor.

Hvis man køber håndklæder af ordentligt kvalitet, så bliver de ikke stive. Og der findes da ikke noget bedre, end sengetøj der har tørret ude!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tørrer I så håndklæder når der er minusgrader? :unsure

 

Ja det tænker jeg også :unsure

Og hvordan undgår du at håndklæderne bliver stive? Vi har haft håndkæder til at tørre udenfor hele sommeren, og de har været SÅ stive! Så der har jeg altså fortsat tørret Theas og Albas håndklæder i tørretumbleren, selvom alt det andet hang til tørre udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Bortset fra, at jeg aldrig har ejet en tørretumbler (min mor heller ikke) og jeg hænger tøjet op i kælderen, hvis det er meget vådt eller koldt udenfor.

Hvis man køber håndklæder af ordentligt kvalitet, så bliver de ikke stive. Og der findes da ikke noget bedre, end sengetøj der har tørret ude!

 

Haha, så du mener ikke at Ikea håndklæder er god nok kvaitet? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, vi oplever sjovt nok tit den reaktion. Men vi har ikke haft i snart 2 år og savner den bestemt ikke. Håndklæder bliver altså ikke stive hvis de bliver tørret uden for. Sengetøj har jeg alligevel altid haft ude, og tøj kommer bestemt ikke i tørretumbler.

Herhjemme er vi pollen-allergikere, så det går ikke at tørre håndklæder udenfor og slet ikke sengetøj. Vi har aldrig haft mulighed for at tørre indenfor, da det så skal stå i stuen og det har luftfugtigheden og dermed allergien ikke godt af. Så her er en tørretumbler altså uundværlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også leve uden tv og computer/internet - alt er relativt ;) :P

 

Har man først fået en vane, så er den svær at komme af med.

Jeg er på tilhængerholdet - men primært grunden muligheden for selv at vaske hovedpuder og dyner. Hvordan gør jer uden tørretumbler det? Vi har de sidste par måneders tid haft ret mange natte-uheld, og jeg har haft svært ved at følge med, selvom Erica har 2 juniordyner og sin babydyne. Det kan jeg slet ikke forestille mig uden tørretumbler :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også leve uden tv og computer/internet - alt er relativt ;) :P

Har man først fået en vane, så er den svær at komme af med.

Jeg er på tilhængerholdet - men primært grunden muligheden for selv at vaske hovedpuder og dyner. Hvordan gør jer uden tørretumbler det? Vi har de sidste par måneders tid haft ret mange natte-uheld, og jeg har haft svært ved at følge med, selvom Erica har 2 juniordyner og sin babydyne. Det kan jeg slet ikke forestille mig uden tørretumbler :blink

Anna har aldrig haft uheld på sin dyne (antijinx!) og vores bliver sendt til rens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også leve uden tv og computer/internet - alt er relativt ;) :P

Har man først fået en vane, så er den svær at komme af med.

Jeg er på tilhængerholdet - men primært grunden muligheden for selv at vaske hovedpuder og dyner. Hvordan gør jer uden tørretumbler det? Vi har de sidste par måneders tid haft ret mange natte-uheld, og jeg har haft svært ved at følge med, selvom Erica har 2 juniordyner og sin babydyne. Det kan jeg slet ikke forestille mig uden tørretumbler :blink

Ej ej ej, ikke uden internet. Man kan da ikke leve uden BK :lol

Svigermor vasker vores dyner :lol Hehe.

Williams babydyne har vi bare hængt til tørre. Det går fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer andre :

Som Susanne siger, så hænger det til dels sammen med kvalitet.

Men også slidthed og hårdhed af vand.

Og man kan da godt tørre tøj i frost. Det er bare MEGA koldt at hænge op. Luften er mere tør om vinteren. Det er svære i det vejr vi har nu.

Men de hænger altså også inde af og til.

Men nød lærer nøgen kvinde at spinde. Vi havde ikke plads mere. William bliver puslet der hvor tørretumbleren stod. Vi overvejede at sætte den til i skuret. Nu har vi sat den helt væk, og faktisk lovet den væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med et gylpebarn var det nødvendigt med tumbler. Vi bruger det aldrig til tøj.

Kun til stofbleer, sengetøj, kogevask og håndklæder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nye tørretumbler har antikrølfunktion, men det er nu ikke noget, jeg har tænkt så meget over, at lige det var en fremragende ny funktion. Jeg elsker bare, at den er lydsvag, og den selv finder ud af, hvor længe den skal tumble før tøjet er så tørt, som man vil have det.

Anskaffede den sammen med ny vaskemaskine også, der kan tage 9 kg, og jeg eeelsker det. Vi har Whirlpool, og jeg er totalt meget tilfreds, og kan godt forstå, at I også vil have tumbler. Det gør altså dagligdagen noget lettere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig haft tumbler og har ikke plads, så det er slet ikke en mulighed at få. Om vinteren tørrer vi tøjet i stuen og er så bare meget gode til at lufte ud :P men optimalt er det da ikke.

Dyner bliver bare luftet og tørret udenfor. Hvis det er virkelig nødvendigt bliver de sendt til rens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i lejlighed og tørrede tøj osv. på snor og stativ, inden vi fik tumbler.

Problemet var at Maliva (og mig selv) kunne ikke tåle fugtigheden ved det. Maliva var konstant forkølet og syg og jeg havde sindsyge hovedpiner.

Vi tørrede på vores lukkede altan, ofte med vinduer åbnet, men det hjalp lige fedt.

Da vi fik tumbler forsvandt sygdommen og hovedpinerne og hverdagen blev 1000 gange lettere. Specielt nu, hvor vi har vaskesøjle :)

Vi tørre alt i tumbleren, men har kun 1 vaskedag ugentligt :) Vores maskiner er 7 kgs og det fungere fint for os :)

Vi har BOSCH - tumbleren er en Clasixx 7, og jeg tror den er med anti-krøl, men det er ikke noget vi bruger... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar:)

Jeg kan godt se, at når vores primære formål med tumbleren er at tørre dyner/puder og måske på sigt sengetøj, håndklæder, stofbleer og flyverdragt, så er antikrøl nok ikke så essentielt...

Men rart at vide, at det kan lade sig gøre at tørre tøj i en snæver vending, hvis bare man er hurtig til at få det ud:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal selvfølgelig lige tømme kondens-beholderen efter 1-2 vaske, men det klarer man nok også lige ;)

Man kan få nogen med alføb så man slipper for at tømme dem :)

Vi har en gammel gammel tørretumbler, helt sikkert overhovedet ikke økonomisk, og programmer findes ikke, den kan tidsindstilles enten kold eller varm :) men jeg er rigtig glad for den, vi har undværret og det kræver bare noget mere planlægning, og nu med baby vil jeg være ked af at undværre den til kogevask! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil blot lige hurtigt indskyde, hold dig langt væk fra AEG! Vi har en, stort set ny.. no matter what, så er tøjet altid stadig vådt, og skal køres på endnu et program, eller ekstra tid. 

Har søgt og gjort alt hvad jeg kan, men det er åbenbart bare standard for den model. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER