PiaColette

Sove på eget værelse

23 indlæg i dette emne

Vi overvejer at putte Gaia til at sove på sit eget værelse om 1 måneds tid. Der er hun lidt over 3 mdr.

Værelset er lige op ad vores soveværelse.

Hvornår begyndte jeres børn at sove i eget værelse og hvordan greb i det an?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nadja begyndte faktisk natten til den dag hun fyldte de 3 mdr. (hun sov også derinde fra nyfødt til 1 måned, men så gik det ikk) Jeg flyttede hende bare derind.. Hun sov i liften og den røg bare ned i hendes seng... For hende var der intet problem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da hun røg over i tremmesengen - 5 mdr gammel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da hun var et par mdr. Og det gjorde at både hun og vi sov MEGET bedre. Faktisk sov hun igennem fra hun var 2 - 7 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da hun var et par mdr. Og det gjorde at både hun og vi sov MEGET bedre. Faktisk sov hun igennem fra hun var 2 - 7 mdr :)

Fedt hun sov igennem...

Vil lige sige at vores absolut ikke sov igennem af at komme på eget værelse, men gjorde netop som Stikan skriver at vi sov bedre, så de timer hun så sov kunne vi også sove..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil var et år, kunne simplehen ik give slip på ham

Men Bertram kom på eget værelse da han var 2-3 mdr gammel han har sovet igennem fra han var 2 mdr gammel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle mine børn er flaskebørn, så det har jo nok lidt at sige ;)

Drengene var omkring 1 1/2 mdr da de kom på eget værelse, da vores soveværelse hvor vi boede før var ekstremt lille, og de sov alligevel igennem :)

Jessie kom på eget værelse da hun var omkring 5 mdr ( havde lidt svært ved at slippe her 3 gang, da hun jo er den sidste :( ) Men hun kunne også sagtens være kommet på eget værelse meget før ;)

Her er alle unger bare kommet direkte i tremmesengen inde på deres værelser uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drengene kom påp eget værelse, da de var 8 mdr., Josephine var vel 1-1 1/2 ældre. Det skulle lige passe med noget ferie og sådan....

For os har det været helt perfekte tidspunkter. Amningen om natten har være ovre et stykke tid og de begyndte at blive lidt mere bevidste, men stadig ikke så meget, at det var et problem ift. at flytte dem.

Jeg ville så heller ikke have været klar før og for mig, er det alt, alt for små til at komme væk fra mor før tidligst ved 6-mdrs alderen. Ikke mindst fordi undersøgelser viser, at risikoen for vuggedød nedsættes, hvis de ligger i samme værelse som mor, da de så kan høre hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener Isabella var knap 3 måneder. ALLE sov meget bedre efter hun kom på eget værelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for alle svarene.

Gaia sov lige 6 timer i rap i nat!

Det er nok mere held end forstand... :blink

Men normalt sover hun 4-5 timer i rap først på natten inden hun skal spise 1. gang.

Er lidt beklemt ved at hun skal ind ved siden af, men far har siden fødslen sovet på sovesofa i stuen, da han vågner meget let. Vi vil MEGET gerne have far retur i egen seng så jeg håber lille putten kan trives med at sove lige inde ved siden af.

Om jeg flytter hende om en måned eller om et halvt år tænker jeg er lige fedt - det er nok lige svært hvornår end man vælger at gøre det.

For hendes skyld er det nok bedst at gøre det inden hun bliver for bevidst om det?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Finbarr var knap 10 mdr og Anine knap 9 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For hendes skyld er det nok bedst at gøre det inden hun bliver for bevidst om det?!

Sådan havde jeg det også.. og i min bog stod der fra 3 mdr var de bevidste og derfor rykkede jeg hende lige inden hun blev 3 mdr. Min kusine havde også læst det, og rykkede hende først senere... eller det vil sige nu er hendes barn 3 år og stadig ikk rykket for det lykkedes ikke for hende, så jeg turde ikke tage nogle chancer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina er flaskebarn og har sovet igennem siden hun var knap 3 mdr. gammel.

Hun rykkede på eget værelse uden problemer, knap 6 mdr. gammel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg må være verdens værste mor, lader det til, for her har Junior sovet i sin egen seng på eget værelse fra 1. dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias var 4 mdr. ca, da han kom på eget værelse. Annika over et år, men det var fordi vi ikke var færdig med at bygge den del af huset, hvor hendes værelse ligger ;) Hvad vi været færdig med vores tilbygning, så var hun kommet på eget værelse før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg må være verdens værste mor, lader det til, for her har Junior sovet i sin egen seng på eget værelse fra 1. dag..

Selvfølgelig er du ikke verdens væreste mor :) Vi gør jo alle tingene forskelligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg må være verdens værste mor, lader det til, for her har Junior sovet i sin egen seng på eget værelse fra 1. dag..

Nej du er da ikke, man er bare forskellige :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas kom på egen værelse da han var 7 1/2 mdr og Freja rykkede ind på hendes da hun var 6 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror de begge har været en 3 mdr, men de ender nu begge to stadig inde hos os i løbet af natten, her er man altid velkommen med sin dyne og sin sut :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror Noah var 7 mdr

Emil var 10 mdr-

Med emil var det fordi han ikke mere skulle ammes om natten, med Noah var det lidt tidligere fordi han vågnede så mange gange om naten og troede han skulle ammes og det hjalp gevaldigt at han kom ind til sig selv, det betød dog ikke at han ikke blev ammet mere om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah super tråd! VI sover nemlig sammen i sengen og jeg tror jeg skal til at øve at lægge ham i liften efter amninger så vi er klar til at rykke på eget værelse på et tidspunkt inden længe..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederic var 1 år, han glemte et par gange at trække vejret, så ville have ham ved siden af mig længe.. Victor var ½år, det var da jeg stoppede med at natteamme ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tør jeg mon skrive det indlæg - efter at læse at jeres børn så tidligt(kommer an på hvordan man ser på det - men for mig tidligt) sover i egen seng. Jeg ved godt som forældre skal man værne om sit privatliv(lad os bare kalde det, det) men min sov altså først i egen seng da hun var omk. 1 1/2 år. Jeg har haft det trygt sådan. Hun putter stadig hos os, hvis hun vågner om natten. Jeg har egentligt ikke gået ind for at 'smide' børnene ud af sengen så tidligt. Den symbiose som barn og mor lever i i den første tid, vil jeg gerne bibeholde, tror der er meget psykologisk godt for barnet. Tryghed og nærhed den første tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER