kkkkkkkkzxcLSKDC

Tråd om symptomer. :D

175 indlæg i dette emne

Hehe i know.. Tænker bare wauw er jeg allerede der nu at man begynder og kunne mærke det :) hehe..

Glæder mig sådan til om en uge hvor jeg skal scannes igen og håber baby er vokset flot og skal også have lavet VJ i næste uge :) så nu begynder der snart og ske lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja hvad skyldes det lige.. Jeg synes virkelig bare i dag at det trækker og jager helt vildt.. Og om i lænden os

Det er bare det hele der arbejder.. Mit er ingenting i forhold til sidste gang. Der var jeg ved læge netop fordi jeg havde så ondt og fik at vide, at jeg var gravid :D Ku ik selv teste positivt allerede der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare det hele der arbejder.. Mit er ingenting i forhold til sidste gang. Der var jeg ved læge netop fordi jeg havde så ondt og fik at vide, at jeg var gravid :D Ku ik selv teste positivt allerede der..

Du har da rigtig været nogle ting igennem.. Måske er det fordi man er 1. Gangs fødende her at det strammer så meget.. Synes også det gør lidt ondt og min mave er helt oppustet og det strammer bare helt om i lænden og ryggen.. Puha..

Og har lige været til frokost og kunne bare ikke klemme mere end en 1/2 skive rugbrød ned.. :(

Hvad kan i spise til frokost? Synes det er svært og finde på noget jeg kan spise og har lyst til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhhaaaa så ramte kvalmen mig for alvor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har snart forsøgt alt, synes jeg. Ringer til min læge i morgen, for jeg kan ikke holde hverken mad eller drikke nede. Er svimmel allerede inden jeg står ud af sengen, og føler mig svag. Har ingen kræfter til noget som helst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie hvor er det træls for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg fat i lægen. Han ville ikke se mig :( han blev ved at sige at jeg skulle drikke mange små mundfulde hele tiden, for så ville noget af væsken blive nede. Forsøgte at forklare at det gjorde jeg jo i forvejen, men det sev ikke rigtig ind. Han ordinerede nogle piller til mig, så dem må jeg få hentet..

Øv, hvor er det træls, når man ikke føler at man bliver taget seriøst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg fat i lægen. Han ville ikke se mig :( han blev ved at sige at jeg skulle drikke mange små mundfulde hele tiden, for så ville noget af væsken blive nede. Forsøgte at forklare at det gjorde jeg jo i forvejen, men det sev ikke rigtig ind. Han ordinerede nogle piller til mig, så dem må jeg få hentet..

Øv, hvor er det træls, når man ikke føler at man bliver taget seriøst.

Åh nej, hvor skod.!! Kaster du op uanset om du drikker eller ej.? Du ka jo ik holde piller i dig så..

Det gør jeg i perioder og blev lynhurtigt tilknyttet Skejby for at få væske og har fået det tre gange - det er simpelthen det eneste der virker for mig! Ved første graviditet var der heller ingen der forstod alvoren af at kaste så meget op, så jeg tabte 10 kg på tre mdr.. Det må simpelthen ik ske sådan noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, hvor skod.!! Kaster du op uanset om du drikker eller ej.? Du ka jo ik holde piller i dig så..

Det gør jeg i perioder og blev lynhurtigt tilknyttet Skejby for at få væske og har fået det tre gange - det er simpelthen det eneste der virker for mig! Ved første graviditet var der heller ingen der forstod alvoren af at kaste så meget op, så jeg tabte 10 kg på tre mdr.. Det må simpelthen ik ske sådan noget!

Ja, kaster op uanset hvad. Engang imellem kan jeg holde en enkelt bid nede i lidt tid, så håber på at pillen kan blive dernede længe nok, men tvivler virkelig.

Har faktisk ikke styr på, om jeg har tabt mig, for er flyttet midlertidigt ind hos min mor, mens kæresten har været i jylland, og hun har ikke nogen vægt.

Men tænker at hvis jeg ikke har nogen gavn af pillerne må jeg evt kontakte vagtlægen. Nu har det varet i over 5 døgn og varmen gør det jo ikke bedre, så er faktisk lidt bekymret :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kaster op uanset hvad. Engang imellem kan jeg holde en enkelt bid nede i lidt tid, så håber på at pillen kan blive dernede længe nok, men tvivler virkelig.

Har faktisk ikke styr på, om jeg har tabt mig, for er flyttet midlertidigt ind hos min mor, mens kæresten har været i jylland, og hun har ikke nogen vægt.

Men tænker at hvis jeg ikke har nogen gavn af pillerne må jeg evt kontakte vagtlægen. Nu har det varet i over 5 døgn og varmen gør det jo ikke bedre, så er faktisk lidt bekymret :(

Jeg taber 2-3 kg så snart jeg kaster op en hel dag - altså i ren væske. Første dag på Skejby havde jeg kastet op i to døgn og de ku se, at jeg allerede var begyndt at tabe andet end væske. Jeg var på Svangreambulatoriet og de tager dem ind, der kaster så meget op at de taber sig. Bor du i nærheden af sådan et sted evt.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taber 2-3 kg så snart jeg kaster op en hel dag - altså i ren væske. Første dag på Skejby havde jeg kastet op i to døgn og de ku se, at jeg allerede var begyndt at tabe andet end væske. Jeg var på Svangreambulatoriet og de tager dem ind, der kaster så meget op at de taber sig. Bor du i nærheden af sådan et sted evt.?

Ja, jeg bor næsten lige ved siden af sygehuset og der er et svangreambulatorium. Indtil videre er pillen blevet i maven, så håber virkelig at det lykkes, men ellers tror jeg da at jeg vil prøve at ringe til dem. Kan også være de kan give nogle gode råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg bor næsten lige ved siden af sygehuset og der er et svangreambulatorium. Indtil videre er pillen blevet i maven, så håber virkelig at det lykkes, men ellers tror jeg da at jeg vil prøve at ringe til dem. Kan også være de kan give nogle gode råd.

Det kan de helt sikkert! Jeg kom til uden en henvisning, da noget gik galt i systemet. Så på Skejby er de hvert fald vildt søde og sætter helbredet før "reglerne"..

Håber du hurtigt kommer ovenpå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber sørme at de piller du har fået virker. Det lyder som kvalmestillende medicin? Hvad hedder pillerne? Synes det er for dårligt at han ikke engang har ville have dig ind til blodprøver og se dig, så han kan anvende hans kliniske blik!! Den gik ikke med mig, men jeg er måske mere pylleret som sygeplejerske på en akut afdeling

Håber du får det bedre, ellers ring til vagtlægen kl 16. Hold os endelig opdateret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber sørme at de piller du har fået virker. Det lyder som kvalmestillende medicin? Hvad hedder pillerne? Synes det er for dårligt at han ikke engang har ville have dig ind til blodprøver og se dig, så han kan anvende hans kliniske blik!! Den gik ikke med mig, men jeg er måske mere pylleret som sygeplejerske på en akut afdeling

Håber du får det bedre, ellers ring til vagtlægen kl 16. Hold os endelig opdateret

Det er emperal, jeg har fået, og de har faktisk hjulpet. Morgenmaden er blevet nede, så nu satser jeg på lidt frokost også. Har også fået drukket et helt glas vand.

må indrømme at jeg også er ret skuffet over ham :( ville ønske at min almindelige læge ikke havde ferie.. når man ikke har fået ret meget hverken mad eller drikke i 5 dage, så mener jeg også at der bør mere til. Den var heller ikke gået ude hos mig (sygeplejerske på medicinsk afd.).

Men det virker, og det er dejligt, så håber virkelig at jeg snart får kræfterne lidt igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre tbl. har god effekt, men det er jo ikke holdbart i længden at du skal have dem. Har du overvejet akupunktur? Er du sygemeldt fra arb? Håber snart din e.l er tilbage fra ferie! Jeg har lige haft to fridage, men går i aftenvagt fra i morgen til søndag. Er spændt på hvordan det forløber, så dårligt som jeg har fået det nu. Hvordan forholder du dig ved isolations patienterne? Jeg har meldt ud jeg er gravid, for jeg vil ikke udsætte mig selv for den smitte og har derfor sagt jeg ikke vil have iso patienter! Vi har nemlig lige nu en der er positiv for MRSA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej så melder jeg os på banen, jeg er i dag i 6+0 og selvom jeg går ledig så er jeg bare konstant træt. Jeg sov 11 timer i nat og er stadig træt. Jeg har fra naturens side et godt sove hjerte og kan virkelig sove meget (jeg skal min. Have 8 timer gerne 9 ellers fungere jeg ikke i en hverdag) men nu føler jeg er mere træt end ellers selvom manden mener at det er fordi jeg går ledig og ikke har fast rytme hverdag så bliver jeg træt fordi jeg ikke laver noget... Ork hvor ville jg ønske jeg havde et arbjde (nogle husker måske min tråd om mit livs dilema hvor jeg står uden dagpenge fra a kassen pga en fejl jg har lavet, jeg har ikke vidst jeg skulle ændre status fra studerende til nyuddannet efter endt uddannelse, men vi har valgt at beholde barnet og så har vi valgt at ønske os ting til den til min fødselsdag og til jul og så har vi valgt at leve meget sparsomligt indtil der mere styr på økonomien)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre tbl. har god effekt, men det er jo ikke holdbart i længden at du skal have dem. Har du overvejet akupunktur? Er du sygemeldt fra arb? Håber snart din e.l er tilbage fra ferie! Jeg har lige haft to fridage, men går i aftenvagt fra i morgen til søndag. Er spændt på hvordan det forløber, så dårligt som jeg har fået det nu. Hvordan forholder du dig ved isolations patienterne? Jeg har meldt ud jeg er gravid, for jeg vil ikke udsætte mig selv for den smitte og har derfor sagt jeg ikke vil have iso patienter! Vi har nemlig lige nu en der er positiv for MRSA

Nej det har jeg også godt tænkt. Må man gerne få akupunktur som gravid? Syntes, jeg havde hørt at det var no go. Men ellers var det da nok en rigtig god idé.

Ja, jeg er sygemeldt. Skal snakke med min chef igen i morgen. Har heldigvis kun en uge tilbage, før jeg har 3 ugers ferie :)

min egen læge er desværre væk de næste 3 uger, så min første graviditetsundersøgelse er også hos ham den anden :/ det er jeg ret træls over. Har aldrig brudt mig om ham :(

Det er en fast aftale på min afdeling at gravide ikke har med isolationspatienter at gøre, så det er heldigvis ikke noget problem at holde mig fra dem. Netop af den grund har jeg også allerede meldt det ud (også pga alle generne).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan roligt få akupunktur. Har vedhæftet et link fra jordemoder.dk

http://www.jordemoder.dk/dk/akupunktur.aspx

Dejligt du har ferie, så du ikke skal bekymre dig om at du burde have været på arbejde.

Kan du ikke vælge en anden læge fra et andet lægehus, mens din har ferie? Det er da ikke rart når du er utryg ved ham!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tusind tak. Det vil jeg da meget kraftigt overveje :)

Jo, det kunne jeg måske nok, men synes det er endnu mere utrygt, hvis det er en, jeg ikke kender. :/

Jeg tager min kæreste med og håber at jeg kan fokusere på noget andet, når han skal lave undersøgelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lige nødt til at høre. Har lige ringet til en akupunktør, som ikke ville behandle mig, fordi jeg er under 12 uger henne.

Så er det jo at jeg tænker: er det ikke fuldstændig sindssygt at tilbyde akupunktur mod graviditetskvalme, når nu de fleste gravide oplever at kvalmen er værst inden de 12 uger? Hvis det altså er rigtigt at man ikke må før 12 uger?

Hendes argument var at hvis man gjorde det inden 12 uger, og det ikke var meningen at barnet skulle være der, så ville man jo fremprovokere en abort..

Øh undskyld, men hvis det ikke er meningen at barnet skal være der, så kommer den abort jo nok helt af sig selv, eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lige nødt til at høre. Har lige ringet til en akupunktør, som ikke ville behandle mig, fordi jeg er under 12 uger henne.

Så er det jo at jeg tænker: er det ikke fuldstændig sindssygt at tilbyde akupunktur mod graviditetskvalme, når nu de fleste gravide oplever at kvalmen er værst inden de 12 uger? Hvis det altså er rigtigt at man ikke må før 12 uger?

Hendes argument var at hvis man gjorde det inden 12 uger, og det ikke var meningen at barnet skulle være der, så ville man jo fremprovokere en abort..

Øh undskyld, men hvis det ikke er meningen at barnet skal være der, så kommer den abort jo nok helt af sig selv, eller hvad?

Måske du skal prøve at ringe til en anden akupunktør.??

Jeg har fået det fire gange ude på skejby og jo, pointen er jo netop at det er mod kvalme og derfor før uge 12!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kontaktet en i næstved, som angiveligt har stor erfaring med gravide kvinder. Håber hun snart giver lyd fra sig.

synes hende den anden lød fuldstændig tosset o.O

Det havde bare været rart at finde en i nykøbing, for jeg bliver så køresyg :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kontaktet en i næstved, som angiveligt har stor erfaring med gravide kvinder. Håber hun snart giver lyd fra sig.

synes hende den anden lød fuldstændig tosset o.O

Det havde bare været rart at finde en i nykøbing, for jeg bliver så køresyg :(

Ja, det må man sige!

Hvordan går det ellers i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lige nødt til at høre. Har lige ringet til en akupunktør, som ikke ville behandle mig, fordi jeg er under 12 uger henne.

Så er det jo at jeg tænker: er det ikke fuldstændig sindssygt at tilbyde akupunktur mod graviditetskvalme, når nu de fleste gravide oplever at kvalmen er værst inden de 12 uger? Hvis det altså er rigtigt at man ikke må før 12 uger?

Hendes argument var at hvis man gjorde det inden 12 uger, og det ikke var meningen at barnet skulle være der, så ville man jo fremprovokere en abort..

Øh undskyld, men hvis det ikke er meningen at barnet skal være der, så kommer den abort jo nok helt af sig selv, eller hvad?

Jeg blev henvist af jordmodercenter i den region hvor jeg bor, så skal du heller ikke selv betale for det. Jeg tror jeg startede uge ti og min kvalme er først så småt ved at forsvinde nu ved uge 19 så ingen garanti ved uge 12 :) held og lykke med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok også ramt af kvalmen i dag.. Puha.. Min kvalme kommer altid op til weekenden og i weekenden.. Dårlig planlagt.. Men har fundet ud af at når jeg har forstoppelse så har jeg ikke rigtig kvalme og når forstoppelsen forsvinder så kommer kvalme på fulde drøn!! Ret underligt.. Men må vel have noget og gøre med om mavesækken er fuld..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER