kkkkkkkkzxcLSKDC

Tråd om symptomer. :D

175 indlæg i dette emne

Det har jeg ja.. Og sikken pinsel at sidde i venteværelset! Man sidder der og er så nervøs. Jeg var så sikker på hun ikke ville kunne finde noget eller den var gået til eller noget. Men det hele var bare så fint! Fik risikovurdering 1:20657 så det var virkelig flot! Og den lille vinkede og hjertet bankede derudaf! Så snart vi så den kiggede vi jo begge på hinanden og så væltede tårnene jo frem. :wub

8.5 cm er den bette.. Hold nu op, det var virkelig magisk. At den bette kan være derinde så sund og rask, og at man samtidig kan være nervøs inden! Men jeg sagde til mig selv i venteværelset, at 97% af alle graviditeter går godt. Jeg havde ikke blødt, jeg er ung og aktiv, spiser varieret og har ikke haft uudholdige smerter, så oddsene var jo gode når jeg tænkte mig om. Men turde man håbe? Nej.. Ååååh, nu kan jeg se hvor dum jeg var.. Men hun sagde det var godt jeg var nervøs på mit barns vejne, så hun var selvfølgelig sikker på jeg blev en rigtig hønemor.. Hehe

Og vi havde glemt kontanter til billeder :-( men så var hun så sød at give os 2 billeder med alligevel! Fordi vi ikke skulle gå tomhændet.. Jeg priser mig lykkelig!!! :wub

 

Sikke dejligt at høre :loveshower

 

Så skal du bare huske at prise dig lykkelig for at du klarer graviditeten med et minimum af gener indtil videre, når du du ved den lille har det godt :wub

 

Jeg har prøvet det 2 gange nu, og begge gange har jeg været vildt nervøs, og begge gange har jeg følt mig lidt fjollet bagefter :D Men jeg er stadig vildt nervøs denne gang :rolleyes Jeg tror (som Babamama ofte siger det) at grunden til man er nervøs, er ikke fordi risikoen er særlig stor, det er fordi det ville være så forfærdeligt hvis alt ikke var ok.

 

Tillykke med veloverstået NF :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så dejligt og hører :) man er altid pisse nervøs!!

Vi så blyp for en uge siden og efterfølgende har jeg haft en del smerter, ved dog ikke om det er underlivet, tarmene eller legmenterne der gjorde ondt.. Er helt ovre nu og har ikke blødt men alligevel er jeg mega nervøs for fredag hvor jeg skal til NF!!! Ihhhh

Kan jeg godt forstå.. I det mindste har du set den før :-) havde vi ikke.. Men vil ønske dig held og lykke med det hele! Håbe alt det bedste, det var virkelig vidunderligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med god scanning! Hvornår har du termin?

Ved mig var bebs 7 cm og fil termin 28. februar. Satser dog stærkt på, at det stadig bliver en marts baby :)

Jeg blev rykket to dage tilbage. Så den ny termin er 7. Marts :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dejligt at høre :loveshower

Så skal du bare huske at prise dig lykkelig for at du klarer graviditeten med et minimum af gener indtil videre, når du du ved den lille har det godt :wub

Jeg har prøvet det 2 gange nu, og begge gange har jeg været vildt nervøs, og begge gange har jeg følt mig lidt fjollet bagefter :D Men jeg er stadig vildt nervøs denne gang :rolleyes Jeg tror (som Babamama ofte siger det) at grunden til man er nervøs, er ikke fordi risikoen er særlig stor, det er fordi det ville være så forfærdeligt hvis alt ikke var ok.

Tillykke med veloverstået NF :kram2

Ja lige præcis! Jeg skænkede ærlig ikke risikoen en tanke da jeg sad i venteværelset! Overhovedet.. Det var mere om den var der, om den havde det godt :)

Mange tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også været afsted til nakkefold i dag.

Det var en ganske underholdende dame, som vi var inde hos. Den indflydelse har min mand og jeg åbenbart på de steder, dengang vi kom ind, hvor jeg skulle føde Marcus, brugte vi også det meste af tiden på dårlige jokes og i det hele taget var fødslen ganske "underholdende". 

 

Nå men vi fik endnu engang set den lille fis, og selvom vi virkelig forsøgte at se, så turde vi ikke lægge os fast på et køn i dag. Så er det godt, at vi skal til køns-scanning om halvanden uge. :)

 

Fik en risikovurdering på lidt over 1:12.000 så det er da ok ;) 

 

Og når man kommer på Nordsjællands hospital, så får man i dag åbenbart i dag en fin lille mappe. Sådan en fancy mappe var der ikke lavet sidste gang vi blev forældre. Så vi gik derfra med både fine billeder og denne mappe fyldt med al godt info om resten af forløbet hos læge etc, fødsel, barsel osv.. 

 

Alt i alt en dejlig start på dagen og nu glæder vi os bare endnu mere til at se, om vi skal have en pige eller dreng :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også været afsted til nakkefold i dag.

Det var en ganske underholdende dame, som vi var inde hos. Den indflydelse har min mand og jeg åbenbart på de steder, dengang vi kom ind, hvor jeg skulle føde Marcus, brugte vi også det meste af tiden på dårlige jokes og i det hele taget var fødslen ganske "underholdende". 

 

Nå men vi fik endnu engang set den lille fis, og selvom vi virkelig forsøgte at se, så turde vi ikke lægge os fast på et køn i dag. Så er det godt, at vi skal til køns-scanning om halvanden uge. :)

 

Fik en risikovurdering på lidt over 1:12.000 så det er da ok ;)

 

Og når man kommer på Nordsjællands hospital, så får man i dag åbenbart i dag en fin lille mappe. Sådan en fancy mappe var der ikke lavet sidste gang vi blev forældre. Så vi gik derfra med både fine billeder og denne mappe fyldt med al godt info om resten af forløbet hos læge etc, fødsel, barsel osv.. 

 

Alt i alt en dejlig start på dagen og nu glæder vi os bare endnu mere til at se, om vi skal have en pige eller dreng :)

 

Også tillykke med veloverstået NF til dig :kram2

 

Hehe, jeg kommer altså også til at kigge efter køn på tirsdag, selv om jeg godt ved det reelt er for tidligt til at man sådan bare lige kan se det i forbifarten :P

 

Sejt med kønsscanning allerede om halvanden uge! Det bliver spændende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også tillykke med veloverstået NF til dig :kram2

 

Hehe, jeg kommer altså også til at kigge efter køn på tirsdag, selv om jeg godt ved det reelt er for tidligt til at man sådan bare lige kan se det i forbifarten :P

 

Sejt med kønsscanning allerede om halvanden uge! Det bliver spændende :loveshower

Min mand havde næsen helt oppe i skærmen for at se, men hun grinte bare af os, og sagde at på nuværende stadie, så ville 85 % ligne drenge, fordi de endnu er så ens, og at man først kan se det fra 14. uge. 

Nu har vi jo en dreng i forvejen, og så har vi jo hørt om sandsynligheden for en mere, vi er bare nysgerrige, vi er glad bare barnet er sundt og rask :) 

 

Held og lykke med din NF - måske du er heldig at se mere end "forventet"  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev rykket to dage tilbage. Så den ny termin er 7. Marts :-)

Gad vide, hvad de tager terminen udfra til scanning så? Jeg troede udelukkende det var størrelsen.. For så er jeg længere henne end dig, men med mindre bebs.. Jeg er forvirret nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide, hvad de tager terminen udfra til scanning så? Jeg troede udelukkende det var størrelsen.. For så er jeg længere henne end dig, men med mindre bebs.. Jeg er forvirret nu :D

Ja jeg blev faktisk også lige lidt forvirret o.O ..

Hmm.. Det må være en blanding af sidste mens første dag og så en måling ? .. Syntes bare jeg har læst flere steder at indtil uge 12 udvikler alle fostre sig stort set ens?? Så det burde da udelukkende kunne måles?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg blev faktisk også lige lidt forvirret o.O ..

Hmm.. Det må være en blanding af sidste mens første dag og så en måling ? .. Syntes bare jeg har læst flere steder at indtil uge 12 udvikler alle fostre sig stort set ens?? Så det burde da udelukkende kunne måles?

Hende der scannede mig, sagde at hun har veto ret. Så hun er i teorien ligeglad med mens og cykluslængde, hun tager kun efter baby. Så ja, alle burde da måle ens nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende der scannede mig, sagde at hun har veto ret. Så hun er i teorien ligeglad med mens og cykluslængde, hun tager kun efter baby. Så ja, alle burde da måle ens nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av for den lede :angry

I nat var jeg oppe for at tisse og da jeg var færdig begyndte det pludselig at gøre sindssygt ondt i højre side omme ved nyren :(

Blev svimmel, fik kvalme og koldsveden løb i stride strømme. Måtte kravle op til soveværelset og manden måtte hjælpe mig i seng. Det varede godt 5 minutter tror jeg, før det klingede af. Nu gør det kun lidt ondt.

Har selvfølgelig ringet til min læge, som gerne ville have at jeg afleverede en urinprøve, så sådan en skal jeg op med senere.

Hold nu op altså, har aldrig prøvet noget så smertefuldt :'( blev så bekymret for den lille, for lige i starten trak smerten om til højre side af maven, men det forsvandt dog hurtigt igen.

Nogle, der har en idé om, hvad det kan være? Tænkte selv en sten i urinvejene, men ved jo ikke hvordan sådan noget føles.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av for den lede :angry

I nat var jeg oppe for at tisse og da jeg var færdig begyndte det pludselig at gøre sindssygt ondt i højre side omme ved nyren :(

Blev svimmel, fik kvalme og koldsveden løb i stride strømme. Måtte kravle op til soveværelset og manden måtte hjælpe mig i seng. Det varede godt 5 minutter tror jeg, før det klingede af. Nu gør det kun lidt ondt.

Har selvfølgelig ringet til min læge, som gerne ville have at jeg afleverede en urinprøve, så sådan en skal jeg op med senere.

Hold nu op altså, har aldrig prøvet noget så smertefuldt :'( blev så bekymret for den lille, for lige i starten trak smerten om til højre side af maven, men det forsvandt dog hurtigt igen.

Nogle, der har en idé om, hvad det kan være? Tænkte selv en sten i urinvejene, men ved jo ikke hvordan sådan noget føles.

 

Jeg tænkte også straks nyresten med den beskrivelse.... Det er frygtelig smertefuldt, og foregår som du siger der. Øv at du skulle opleve det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte også straks nyresten med den beskrivelse.... Det er frygtelig smertefuldt, og foregår som du siger der. Øv at du skulle opleve det :kram2

Ved du, om man kan gøre noget ved det? Og skal jeg regne med at det kommer igen? Tør jo næsten ikke at gå på toilettet nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du, om man kan gøre noget ved det? Og skal jeg regne med at det kommer igen? Tør jo næsten ikke at gå på toilettet nu :(

 

Jeg er ikke ekspert, men har dog desværre oplevet det selv en enkelt gang. Men så vidt jeg er orienteret, kan man ikke rigtig selv gøre noget når det er nyresten (modsat galdesten, hvor man skal undgå fed mad fx., men det sidder et helt andet sted) og det er heller ikke til at sige om man nogensinde oplever det igen.

Men jeg tror altså ikke du skal være nervøs for at gå på toilettet :kram2

Godt du lige skal forbi lægen, så kan du finde ud af lidt mere om hvad der har været (for det er jo slet ikke sikkert det har været nyresten) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke ekspert, men har dog desværre oplevet det selv en enkelt gang. Men så vidt jeg er orienteret, kan man ikke rigtig selv gøre noget når det er nyresten (modsat galdesten, hvor man skal undgå fed mad fx., men det sidder et helt andet sted) og det er heller ikke til at sige om man nogensinde oplever det igen.

Men jeg tror altså ikke du skal være nervøs for at gå på toilettet :kram2

Godt du lige skal forbi lægen, så kan du finde ud af lidt mere om hvad der har været (for det er jo slet ikke sikkert det har været nyresten) :kram2

Skal desværre ikke ind til lægen, skal kun lige aflevere den urinprøve, så de kan stixe og dyrke den. Han sagde at så længe smerterne var faldet og jeg ikke har feber, så skulle jeg ikke være bekymret.

Nu har jeg været afsted 2 gange efter (på toilettet altså), og det er gået fint. Puh, kan bare næsten ikke overskue hvis det sker når jeg er alene hjemme :( nå, må jo bare håbe at det var en engangsoplevelse..

Håber de kan sige noget klogt ud fra mit tis.. :D

Tusind tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg besvimede på arbejdet i går og blev sendt hjem…. Det var sindssygt ubehageligt, og jeg hader, at der gik totalt dramaqueen i den.

Men tror det er en kombi af 2 måneders kvalme og opkast, hovedpine, susen for ørerne, næsten ingen søvn og alt for travlt på job og hjemme, der gjorde, at det lige pludselig gik galt. Så nu er jeg på sofaen til mandag… Skal forbi min læge i morgen til et tjek. Så jeg er godt nok ikke meget værd lige nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg besvimede på arbejdet i går og blev sendt hjem…. Det var sindssygt ubehageligt, og jeg hader, at der gik totalt dramaqueen i den.

Men tror det er en kombi af 2 måneders kvalme og opkast, hovedpine, susen for ørerne, næsten ingen søvn og alt for travlt på job og hjemme, der gjorde, at det lige pludselig gik galt. Så nu er jeg på sofaen til mandag… Skal forbi min læge i morgen til et tjek. Så jeg er godt nok ikke meget værd lige nu :(

Årh nej, øv :kram

det er nok en meget god idé lige at tage en pause og få samlet kræfterne igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer som også har sådan nogle mens lignende fornemmelser i underlivet??

Altså bløder ikke eller noget.. Er også 12+1 Idag. Men jeg kan ikke rigtig mærke noget på min mave endnu. Jeg havde et par kilo for meget inden graviditeten, men hvis jeg mærker efter syntes jeg bare den er blævret.. Men hvis jeg så ligger mig om på siden og mærker over skambenet kan jeg tydeligt mærke en mur-lignende hårdhed. Jeg har ingen ide om hvad der er normalt, da jeg er førstegangs. Og heldigvis har jeg det bare så godt for tiden. Har dog lidt hovedpine. Jeg er bare så nervøs for NF mandag! Tænk hvis de siger der slet ikke er noget, eller jeg aldrig har været gravid eller sådan noget.. Syntes selv det lyder som pjat når jeg siger det, men det er virkelig ubehageligt at være så nervøs. Kan i andre mærke noget??

Marmik er nød til og spørge dig.. Da du have mens lignende fornemmelser/smerter hvor længe varede det så? Var det nogle timer eller en hel dag eller hvordan og hvorledes?

Har nemlig en del i dag som har varet fra i morges.. De svinger lidt i styrke.. Nogle gange gør det mere ondt end andre gang i løbet af dagen, men den ligger der ligesom underliggende hele dagen.. Var det i den dur? Ihhh er så nervøs for NF i morgen nu.. Har ikke haft sådan ondt ondt i en uge nu så kommer det self dagen før NF og gør mig pisse bange!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik er nød til og spørge dig.. Da du have mens lignende fornemmelser/smerter hvor længe varede det så? Var det nogle timer eller en hel dag eller hvordan og hvorledes?

Har nemlig en del i dag som har varet fra i morges.. De svinger lidt i styrke.. Nogle gange gør det mere ondt end andre gang i løbet af dagen, men den ligger der ligesom underliggende hele dagen.. Var det i den dur? Ihhh er så nervøs for NF i morgen nu.. Har ikke haft sådan ondt ondt i en uge nu så kommer det self dagen før NF og gør mig pisse bange!!!

Ja jeg har haft hele dage, du ved, hvor det som du siger svinger i styrke, men er der hele tiden. Jeg var så nervøs. Men min læge sagde også at det er helt normalt. Det er lige i den her periode livmoderen vokser sig op over skambenet, pg det kan godt føles sådan. Tag det bare ganske rolig, er helt sikker på at det hele er som det skal være :-) det udvider sig bare Down there..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har haft hele dage, du ved, hvor det som du siger svinger i styrke, men er der hele tiden. Jeg var så nervøs. Men min læge sagde også at det er helt normalt. Det er lige i den her periode livmoderen vokser sig op over skambenet, pg det kan godt føles sådan. Tag det bare ganske rolig, er helt sikker på at det hele er som det skal være :-) det udvider sig bare Down there..

:kram

Ihhhhhhhh!!!!! Tusind tak for svar... Det havde jeg lige brug for at hører.. Altså at jeg ikke er helt unormal.. Hihi.. Så krydser vi for at alt er ok i morgen.. Bliver bare så nervøs når jeg ikke haft direkte mens smerter eller fornemmelse siden min mens udeblev.. Men vi satser på alt er ok i morgen.. Men det beroligende mig da lige :) tak søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhhhhh!!!!! Tusind tak for svar... Det havde jeg lige brug for at hører.. Altså at jeg ikke er helt unormal.. Hihi.. Så krydser vi for at alt er ok i morgen.. Bliver bare så nervøs når jeg ikke haft direkte mens smerter eller fornemmelse siden min mens udeblev.. Men vi satser på alt er ok i morgen.. Men det beroligende mig da lige :) tak søde :kiss

Kan godt forstå du blev nervøs.. Det gjorde jeg også!

Skriv endelig når du har været afsted, søde! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at få de smerter lidt igen. :) dog ikke konstant, men hver gang jeg bruger mine mavemuskler.

Jeg kan også begynde at se, at det ligesom buler ud nede ved "trekantsområdet", altså lige over skambenet. Mon det er livmoderen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at få de smerter lidt igen. :) dog ikke konstant, men hver gang jeg bruger mine mavemuskler.

Jeg kan også begynde at se, at det ligesom buler ud nede ved "trekantsområdet", altså lige over skambenet. Mon det er livmoderen?

Hvis du mærker over skambenet, kan du nok mærke noget hårdt. Det er livmoderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du mærker over skambenet, kan du nok mærke noget hårdt. Det er livmoderen :)

Ja det kan jeg. Ej hvor er det lidt pudsigt :D

Nu har jeg lige været sammen med et par kollegaer i aften, som også er gravide. Den ene er 2 uger længere henne end mig og den anden 1 uge længere henne (mener jeg), og hun er 2. gangs, og jeg er klart den med størst mave, synes jeg.. synes det er vildt, at der er så meget forskel.. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER