kkkkkkkkzxcLSKDC

Tråd om symptomer. :D

175 indlæg i dette emne

Synes ikke rigtig at pillerne virker i dag :( har det rigtig skidt.

Men man skal vel have sin læge med indover, hvis man skal have kontakt til et jordemodercenter?

Betaler nu hellere end gerne hvad det koster, hvis det kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ahh! Jeg har fået taget mine seabands på - og selvom jeg mærker kvalmen lidt (og meget da jeg cyklede, puha), så gør de virkelig en mærkbar forskel for mig!

Var det egentligt i denne tråd at nogle af jer skrev om at de ikke hjalp jer pga smalt håndled?

Jeg kom nemlig til at tænke på at min lillesøster (meget tynd, meget smal og 13/14 på det tidspunkt) brugte nogle til børn mod køresyge. De har dem på apoteket. Både elastik og den der plastik dut er mindre, så måske de kunne hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke rigtig at pillerne virker i dag :( har det rigtig skidt.

Men man skal vel have sin læge med indover, hvis man skal have kontakt til et jordemodercenter?

Betaler nu hellere end gerne hvad det koster, hvis det kan hjælpe.

Nej jeg ringede direkte til jordemodercenteret. De har en dag om ugen med åben konsultation hvor man bare kan komme forbi of få råd og vejledning. Så hun sagde jeg skulle komme derud og så fik jeg en henvisning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme her = opkast! 

 

Arbejder som Headhunter, og har i morges haft en kandidat til samtale hvor jeg ikke 1 MEN 2 gange er løbet ud og har knækket mig i en skraldespand i et tilstødende lokale.. 
 

Kandidatens kommentar: " Du skulle vel ikke være gravid".. 

 

Og nu sidder jeg med mega kvalme og har næste kandidat om en halv time.. og ja min arbejdsplads ved ikke noget.. endnu... Så jeg har diskret været inde og tømme skraldespanden og krydser fingre for, at de ikke har set/hørt noget.. 

 

Første graviditet kastede jeg også op, men SLET SLET SLET ikke på den her måde.. ARG! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tusind tak. Det vil jeg da meget kraftigt overveje :)

Jo, det kunne jeg måske nok, men synes det er endnu mere utrygt, hvis det er en, jeg ikke kender. :/

Jeg tager min kæreste med og håber at jeg kan fokusere på noget andet, når han skal lave undersøgelsen.

Jeg fik ikke lavet en undersøgelse - det var bare en snak for at udfylde vandrejournalen og så blodprøver! Hverken sidste gang (2012) eller denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide af sekretæren at der bliver lavet en gu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide af sekretæren at der bliver lavet en gu :(

 

Det tror jeg er meget forskelligt fra læge til læge. Jeg fik ikke lavet en sidst, og de fleste, jeg kender, har heller ikke fået lavet en.

Hvis du ikke vil, kan du jo bare frabede dig den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man det? Det kunne da være en idé måske, for synes slet ikke at det er særlig sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man det? Det kunne da være en idé måske, for synes slet ikke at det er særlig sjovt.

Er det ikke lidt sådan et levn fra gammel tid? ;) Du tisser alligevel på den der test, får lavet vandrejournal, taget blodprøver og får noget info. Så ved ikke, hvad man skulle bruge en GU til?

Så ville alle læger vel lave den, hvis det er et must? Jeg ville som sagt bare frabede mig den - du skal nok få rigeligt af den slags undersøgelser op til og i forbindelse med selve fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til lægen i sidste uge, og jeg fik bare lavet vandrejournal og fik taget blodprøver og målt mit blodtryk.. ingen undersøgelse overhovedet, skulle tisse i en kop, men her tjekker de kun om man har blærebetændelse. 

 

Heller ikke med vores søn fik jeg lavet nogen GU :) 

 

Sidst jeg tjekkede var det vist op til os som individer, hvad der skal ske "dernede", så hvis du ikke vil have at en roder og rager, ja så sig da pænt nej tak :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik heller ik lavet en GU, selvom jeg havde fået at vide, at det skulle laves. Derudover havde jeg også tænkt mig at takke nej til den, da jeg virkelig ik ka se, hva den ska gøre godt for..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal heller ikke have GU, jeg skal heller ikke lave en test. Kun snak og blodprøver - ligesom for 2 år siden.

Jeg skal afsted på torsdag, og selvom det ikke er sindsoprivende spændende så glæder jeg mig alligevel. Det bliver rart at komme ind i systemet, og ligesom være rigtigt i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal heller ikke have GU, jeg skal heller ikke lave en test. Kun snak og blodprøver - ligesom for 2 år siden.

Jeg skal afsted på torsdag, og selvom det ikke er sindsoprivende spændende så glæder jeg mig alligevel. Det bliver rart at komme ind i systemet, og ligesom være rigtigt i gang.

Jahhh jeg skal også torsdag og glæder mig også helt vildt.. Uanset hvor spændende folk siger det er så glæder jeg mig bare til og få den gule kuvert :) hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror da at jeg vil takke nej så :)

Jeg skal afsted i morgen. Glæder mig til at få det overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuu :D har fået kontakt til en akupunktør i næstved med god erfaring med graviditetsgener :D kan få en tid allerede onsdag. Håber virkelig hun kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuu :D har fået kontakt til en akupunktør i næstved med god erfaring med graviditetsgener :D kan få en tid allerede onsdag. Håber virkelig hun kan hjælpe.

Ihhhh hvor dejligt for dig :) så må vi håbe det har en effekt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har os bestilt en trygheds scanning i uge 34 og jeg kan bare ikke vente... Kvalmen er os begyndt at komme snigeende, og mine bryster er så ufattelige ømme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der er lidt nervøs over at mine symptomer faktisk er forsvundet? :-/

Har bare lidt murren i underlivet. Det er alt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der er lidt nervøs over at mine symptomer faktisk er forsvundet? :-/

Har bare lidt murren i underlivet. Det er alt..

Hvor langt henne er du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 9+5 i dag ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 9+5 i dag ..

Jeg ville personligt blive lykkelig, hvis mine symptomer i det mindste kunne holde pause.. Men forstår godt, hvis det gør dig nervøs. Alt er garanteret i skønneste orden!! Hvis du virkelig tænker efter, har du så slet ingen symptomer? Træthed, hovedpine, murren i underlivet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg havde murren i underlivet tidligere i dag og har også haft sådan noget snurrende/meget let hovedpine. Jeg led ellers meget af kvalme og har ført til opkastning 2 gange. Jeg er også lykkelig for at jeg ikke skal snakke i den store telefon konstant, men jeg er alligevel bekymret. Glæder mig bare til at komme til lægen D. 12 august :-)

Håber alt er som det skal være.. Det er jo også meget normalt ingen symptomer at have, eller at de fortager sig meget omkring det her tidspunkt.

Det er bare et svært stadie, man er ikke langt nok henne til at kunne mærke spiren endnu, men alligevel langt nok henne til ikke kunne "gøre sig tynd/suge maven ind" længere. Og ingen scanninger eller noget.. Det er svært at glæde sig og være bekymret samtidig :-) hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg havde murren i underlivet tidligere i dag og har også haft sådan noget snurrende/meget let hovedpine. Jeg led ellers meget af kvalme og har ført til opkastning 2 gange. Jeg er også lykkelig for at jeg ikke skal snakke i den store telefon konstant, men jeg er alligevel bekymret. Glæder mig bare til at komme til lægen D. 12 august :-)

Håber alt er som det skal være.. Det er jo også meget normalt ingen symptomer at have, eller at de fortager sig meget omkring det her tidspunkt.

Det er bare et svært stadie, man er ikke langt nok henne til at kunne mærke spiren endnu, men alligevel langt nok henne til ikke kunne "gøre sig tynd/suge maven ind" længere. Og ingen scanninger eller noget.. Det er svært at glæde sig og være bekymret samtidig :-) hihi

Det er også lettere sagt end gjort, men jeg er sikker på, at alt er som det skal være!! Hvis du vil have flere symptomer, så gå sent i seng og stå tidligt op - ekstra træthed er en sikker vinder! Jeg kaster op dagligt, men lige lidt mere når jeg er træt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til første lægebesøg i dag :) det var en supergod oplevelse.

de kunne ikke tage douple-testen, så den skal jeg have taget senere. Men fik taget lidt andre blodprøver og blev målt og vejet. Har tabt 2.8 kg, men lægen var ikke bekymret. Synes også det går lidt bedre, så jeg er heller ikke bekymret.

gu var der intet af, det brugte man ikke mere, sagde han :)

til gengæld har jeg sandsynligvis blærebetændelse. Den havde jeg ikke lige set komme. Får endeligt svar på det i morgen.

Og i morgen skal jeg også til akupunktør. Det glæder jeg mig vildt til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også lettere sagt end gjort, men jeg er sikker på, at alt er som det skal være!! Hvis du vil have flere symptomer, så gå sent i seng og stå tidligt op - ekstra træthed er en sikker vinder! Jeg kaster op dagligt, men lige lidt mere når jeg er træt..

 

 

Ja, faktisk har de dage jeg kastede op, været de dage hvor jeg stod tidligt op. Det sidste stykke tid har jeg bare sovet til jeg vågner. :-)

Og tak for de beroligende ord!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER