kkkkkkkkzxcLSKDC

Tråd om symptomer. :D

175 indlæg i dette emne

Hej.

 

Tænkte vi skulle oprette en tråd om symptomer så man kan følge med. Den anden er efterhånden lidt rodet. :D

 

Jeg starter gerne. Jeg har ømme bryster og meget sensitive brystvorter, tisser hele tiden! sover så snart jeg kan komme til det. som det sidste har jeg kraftige mens lignende smerter med jævne mellemrum men de går heldigvis over. Politikens graviditetsbog skriver at det er helt normalt. Jeg har også en smule ligamentsmerter, når jeg strækker mig efter noget for hurtigt eller sådan lidt som om mine nedre mavemuskler er blevet lidt for korte. Jeg er sluppet for kvalme indtil videre. 

 

Udover det er der også gået perfektionist i mig og jeg læser og forbereder jeg mig alt hvad jeg kan. vælter mig i bøger og gravid blade. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nøjagtigt samme symptomer :) Plus en smule kvalme, men først sidst på dagen, sjovt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mens-lignende smerter, smerter i lænden, ømme bryster, kvalme og svimmelhed.. og så er jeg totalt hormonella :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rart at vide at man ikke er den eneste jeg kunne faktisk godt tænke mig at have bare en lillesmule kvalme, så ville det måske føles lidt mere virkeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten have jeg helt sindsygt ømme bryster, kunne næsten ikke røre dem. Det er aftaget lidt nu 7+4 , men de er stadig ømme.. Kvalmen kommer og går men for det meste har jeg sluppet billigt. Det er kun sådan den pludselig kommer og er der i 10 min fx og så forsvinder igen. Men Gud hvor er jeg sulten hele tiden! Og bedst som jeg er ved at spise kan jeg pludselig ikke spise mere.. Det er lidt skørt indimellem.. Og så bekymrer jeg mig meget på det sidste.

Glæder mig bare til at komme til første scanning og lægebesøg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer. Jeg er 6+1 nu ☺️. jeg er begyndt at få små anfald med smerter som sidder centralt i underlivet. Hvor intens oplever I at have smerter? Mine er murende og vare gerne et par minutter. Læser alle mulige steder at det er normalt, men kan nu ikke lade være med at være nervøs.. Jeg skal først til første kontrol d. 18. August. Synes det er længe at vente, specielt når det er første gang jeg er gravid, så kunne jeg godt have haft brug for en samtale ang hvad der er normale symptomer og hvad der ikke er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer. Jeg er 6+1 nu ☺. jeg er begyndt at få små anfald med smerter som sidder centralt i underlivet. Hvor intens oplever I at have smerter? Mine er murende og vare gerne et par minutter. Læser alle mulige steder at det er normalt, men kan nu ikke lade være med at være nervøs.. Jeg skal først til første kontrol d. 18. August. Synes det er længe at vente, specielt når det er første gang jeg er gravid, så kunne jeg godt have haft brug for en samtale ang hvad der er normale symptomer og hvad der ikke er

Det er vist meget normalt med smerter der.. Dem jeg oplever centralt er mest smerter henover maven fra tarmene af.. Ja undskyld men er lidt forstoppet :) hehe.. Ellers kan jeg opleve at det spænder helt vildt..

Tror det er meget normalt det ligger mellem uge 8-10.. Jeg skal selv til når jeg er 9+4 først..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig som oplever næseblod og ved hvad det kan skyldes? Har læst at det er normalt men undre mig stadigvæk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig som oplever næseblod og ved hvad det kan skyldes? Har læst at det er normalt men undre mig stadigvæk

Hormonerne ændrer en masse ting i din krop og blandt andet får man let ved at bløde, både fra næsen, slimhinderne i skeden og tandkødet! Jeg er ikke inde i det tekniske men det var den korte forklaring.

Og så er der vist også noget med ekstra blod/udvidede blodkar når man er gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft den ondeste kvalme det sidste døgn - håber godt nok den snart forsvinder igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, jeg melder mig også på kvalme-holdet. De sidste tre dage har været virkelig slemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det er også rart med symptomer ;)

Men synes nu at den der kvalme, halsbrand pg relativt store behov for ofte at drøne på toilettet godt må forta' sig en smule :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme generede godt nok også mig i formiddags - en 2 timers middagslur hjalp dog på sagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linomus tak for svar. Jeg har bestilt tid til "tryghedsscanning" D. 4 august hos en privat jodermoder klinik i Fredericia. Vi synes det er for længe at vente til det offentlige tilbyder. Synes de 800 kr er godt givet ud, for at vide at bette bebs har det godt ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linomus tak for svar. Jeg har bestilt tid til "tryghedsscanning" D. 4 august hos en privat jodermoder klinik i Fredericia. Vi synes det er for længe at vente til det offentlige tilbyder. Synes de 800 kr er godt givet ud, for at vide at bette bebs har det godt ❤️

Jeg kan virkelig godt forstå at mange vælger de her tryghedsscanninger.. Vi får det så tilbudt i forbindelse med behandling.. Hvor langt er du henne d. 4 august? Jeg skal d. 5 august.. Så det er jo også lige straks.. Næste uge skal bare gå stærkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan virkelig godt forstå at mange vælger de her tryghedsscanninger.. Vi får det så tilbudt i forbindelse med behandling.. Hvor langt er du henne d. 4 august? Jeg skal d. 5 august.. Så det er jo også lige straks.. Næste uge skal bare gå stærkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+3 D 4 august. Hva med dig? Glæder mig til at høre hvordan din scanning er gået ☺️☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+3 D 4 august. Hva med dig? Glæder mig til at høre hvordan din scanning er gået ☺️☺️

Jeg er iflg. egen beregning 9 uger d. 5. August, men iflg skive som behandlede mig 9+2.. Så er spændt på om de ikke giver mig ret :) hehe..

Jeg blev skannet da jeg var 7+1 og var egentlig lidt overrasket over hvor meget man egentlig kunne se :) så glæd dig :)

Glæder mig bestemt også til og hører om din :) det er så spændende for os alle herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget plaget af kvalme og opkastninger de sidste par dage.

Har så en dejlig storebror, som er phD studerende, og han har derfor været dykket ned i diverse databaser og har fundet forskningsmateriale omkring emnet.

En oversigtsartikel fra 2013 har gennemgået en masse forskning omkring graviditetskvalme, og der er resultatet at ingefær er et af de bedste midler. Anbefalet 1-4g om dagen skulle gøre en signifikant forskel (dog var der lige så stor effekt af tilskud med b6-vitamin).

Da jeg helst vil undgå diverse piller har jeg valgt at gå på en ingefær kur :) dvs et glas syltet ingefær er indkøbt og dagens dosis allerede indtaget. Vil så spise det dagligt og se, om det giver en effekt. :D

Er meget spændt, for hold nu op, jeg synes, det er mega træls.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget plaget af kvalme og opkastninger de sidste par dage.

Har så en dejlig storebror, som er phD studerende, og han har derfor været dykket ned i diverse databaser og har fundet forskningsmateriale omkring emnet.

En oversigtsartikel fra 2013 har gennemgået en masse forskning omkring graviditetskvalme, og der er resultatet at ingefær er et af de bedste midler. Anbefalet 1-4g om dagen skulle gøre en signifikant forskel (dog var der lige så stor effekt af tilskud med b6-vitamin).

Da jeg helst vil undgå diverse piller har jeg valgt at gå på en ingefær kur :) dvs et glas syltet ingefær er indkøbt og dagens dosis allerede indtaget. Vil så spise det dagligt og se, om det giver en effekt. :D

Er meget spændt, for hold nu op, jeg synes, det er mega træls.

Kvalme sucks!!!! Men vær lidt opmærksom på det ingefær.. Der er for nylig en del herinde der har skrevet, at det frarådes gravide medmindre det er en del af madlavningen - mener jeg. Ka ik huske det præcis, men der var noget med, at det ik udelukkende er godt hvert fald..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har godt læst at det skulle være dumt i pilleform. Men spiser det kun som syltet eller i madlavning :)

I den artikel, min bror fandt, havde de forsøgt sig med ret høje doser uden at de kunne finde nogle som helst negative virkninger. Så tror man skal op i nogle ret heftige doser, hvis det skal gå galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig som begynder og opleve at der virkelig strækker og spænder i underlivet?? Puha det gør lidt nas engang i mellem..

Nogle gange kan jeg sådan mærke det når jeg sætter mig ned.. At så trækker det lige op i underlivet.. Andre som har oplevet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig som begynder og opleve at der virkelig strækker og spænder i underlivet?? Puha det gør lidt nas engang i mellem..

Nogle gange kan jeg sådan mærke det når jeg sætter mig ned.. At så trækker det lige op i underlivet.. Andre som har oplevet det?

Jeg har det også. Er nødt til at sætte mig langsomt ned, ellers gør det virkelig ondt..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også. Er nødt til at sætte mig langsomt ned, ellers gør det virkelig ondt..!

Ja hvad skyldes det lige.. Jeg synes virkelig bare i dag at det trækker og jager helt vildt.. Og om i lænden os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også begyndt at trække og spænde her, det hele udvider sig jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER