Elisamus

Kraftige kvinder og skjule maven hvor længe?

18 indlæg i dette emne

Hejsa

Jer der er lidt kraftige hvor længe kunne i skjule i var gravide?

Jeg er kun ansat i et vikariat og vil gerne skjule så længe som muligt at vi prøver at få børn og en evt. Kommende graviditet, da jeg allerede har været igennem en spontan abort hvor jeg var syg i 4-5 dage i den forbindelse.

Så kom gerne med jeres erfaringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var gravid første gang var jeg nogenlunde slank men havde overskydende hud efter vægttab. Og man kunne først se det på mig omkring uge 13 selvom jeg følte mig helt vildt stor allerede fra uge 6.. Kan også godt se på mavebillederne at i starten så det bare ud som om jeg havde spist lidt for meget og der kom først rigtig bule omkring uge 13

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist været omkring 20 uger henne første gang inden, man kunne se det, hvis ikke

man vidste det :) den rette påklædning kan gøre en hel del :) men var også 18+ uger henne inden jeg hoppede i ventetøjet sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nitten:

Du siger det rigtig tøj gør meget, kan du komme med nogle foreslag, jeg er helt blank...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er meget overvægtigt og der har man først kunne se det omkring uge 23+ jeg er uge 26+ 3 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke overvægtig. Men man har først kunne se det på mig i uge 14.. Så tror ikke at det afhænger så meget igen af vægten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nitten:

Du siger det rigtig tøj gør meget, kan du komme med nogle foreslag, jeg er helt blank...

Jeg tænker at hvis man venter med at bruge ventetøj til det er nødvendigt, synes ofte at ventetøj fremhæver at man er gravid. Brug leggings og løse tunnikaer til at camoufleret en evt. lille bule på maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde. 

 

Min svigerinde havde termin 2 uger efter mig, og hun er meget slank, mens jeg har en BMI, der siger overvægtig. Jeg fik hurtigere tydelig mave end hun gjorde. Da vi var ca. halvvejs kunne man se det ret tydeligt på mig, mens hun kun havde en lille bule :)

 

Stramtsiddende tøj fremhæver maven, og noget graviditetstøj (det med læg/ foldede syninger i siden) gør det samme. Mens det er nemmere at skjule maven i løse bluser, gerne lange. 

Snittet kan også gøre meget. Jeg havde en trench-coat med med snit i tajlen. Hvis jeg hev den en lille smule op, så den snævrede ind oven over maven, var min mave ret tydelig, men hvis jeg trak lidt ned i den, så den snævrede ind der hvor min mave var størst, kunne man stort set ikke se min mave (det virkede indtil ca uge 20-25) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overvægtig og jeg var vel omkring 20-21 uger henne inden man kunne se det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er normalvægtig og folk kan stadig ikke se det på mig. Går i leggins og kjole eller "træningsbukser". Har endnu ikke købt ventetøj eller tøj i større størrelser og er 18+1 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne ikke rigtig se på mig at jeg var gravid... Jeg tog ca 7-8 kg på, og "dellerne" rettede sig bare lidt ud hvis man kan sige det sådan... haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg brugte tøj i størrelse 46-48 når jeg blev gravid men kan sagtens passe størrelse 44 nu fordi jeg har tabt mig rigtig meget, det kunne først ses på mig her i uge 25-26 at jeg var gravid og ikke stadig bare var tyk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg brugte tøj i størrelse 46-48 når jeg blev gravid men kan sagtens passe størrelse 44 nu fordi jeg har tabt mig rigtig meget, det kunne først ses på mig her i uge 25-26 at jeg var gravid og ikke stadig bare var tyk...

Hej hvad har du gjort for at tabe dig? Jeg synes det svært at komme til at tabe mig, jeg vejer 86-87 kg og 163 cm høj. Men pt går jeg arbejdsløs og går jo bare hjemme, og har så svært ved at tage mig sammen. Har du/i nogle råd...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tabt mig pga kvalme i starten af graviditeten, men er nu begyndt at tage på igen, er 10+2 og vejer 82,5 hvilket er 500g under. Min startvægt.

Jeg prøver at bevæge mig hverdag, cykel eller gå tur og gerne en svømmetur minimum en gang om ugen.. Ud i den friske luft, alt tæller.

Under min første graviditet trænede jeg i fitnescenter frem til 2 dage før jeg fødte, dog med mindre og mindre intensitet.

Mht. Til maden så hav fokus på så meget grønt, frugt og fibre så muligt, og prøv at begrænse sukker og tomme kalorier, som hverken er gode for dig eller baby.

Sluk tørsten i vand, sodavand og saft er bare tommekalorier.

I min første graviditet startede jeg på 89 og endte på 93, så håber at kunne være lige så god denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er det flot at du kun tog 4 kg i din første graviditet.

jeg må indrømme i da, aner jeg ikke hvad der skedte. jeg ha altid haft et godt sove hjerte og kan snilt sove 12 i streg om natten. i går kom vi sent i seng og jeg var bare udmattet og sov derfor til kl 11. så lå jeg vågen indtil kl 12-13 tiden hvor manden kom ind i soveværelset og vi lagde til at se tv og så faldt vi begge i søvn i ske indtil kl 16. og her bagefter lå vi lige 1 time ude i haven og fik lidt sol... jeg har aldrig før kunne sove så meget som i dag. ( er i 4+2), nu vil vi tage ud og cykle 13 km sammen med hunden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er det flot at du kun tog 4 kg i din første graviditet.

jeg må indrømme i da, aner jeg ikke hvad der skedte. jeg ha altid haft et godt sove hjerte og kan snilt sove 12 i streg om natten. i går kom vi sent i seng og jeg var bare udmattet og sov derfor til kl 11. så lå jeg vågen indtil kl 12-13 tiden hvor manden kom ind i soveværelset og vi lagde til at se tv og så faldt vi begge i søvn i ske indtil kl 16. og her bagefter lå vi lige 1 time ude i haven og fik lidt sol... jeg har aldrig før kunne sove så meget som i dag. ( er i 4+2), nu vil vi tage ud og cykle 13 km sammen med hunden.

Det lyder som en rigtig hyggelig dag, det skal man afgjort også huske at unde sig selv. :loveshower

Jeg kan godt mærke at det er så meget hårdere at vente nr. 2 nettop fordi man ikke bare lige kan tage en slappeddag.

Og i øvrigt var jeg også helt vildt træt i første trimester både førstegang og denne gang, så det er vidst helt normalt.

Håber at det var en god tur med hunden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte mig kun pga kvalme og madlede... så desværre ikke nogen facitliste og nu her 36+5 er der så kommet et par kilo på da min appetit er vendt tilbage for fuld skrue... prøver at dy mig, men det er svært når det eneste man har lyst til er slik og usund mad... jeg håber bare at når man begynder at amme der ryger lidt flere kilo... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var en meget hård tur med hunden og de 13 km i let kuperet terræn. i dag har vi så været i fårup sommerland med min svoger og svingerinde og deres 4 brn. og hold da op jeg har fået sol i dag på mine arme (har farmer arme nu  :bunny )  så jeg skal have fundet after sun frem og så vil jeg smide mig på sofaen...

jeg håber at min læge har en ide til hvordan jeg kan tabe mig (I know mindre ind i munden og mere motion, men det er ikke så lige til føler jeg, og specielt ikke når jeg er arbejdsløs) så håber vi kan lave noget hvor jeg måske kan gå til kontrol ved sygeplejsken der er i klinikken....

Nu må se jeg skal hvertfald ringe til hende i morgen.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER