Fru_Simonsen

Hvordan har i det? (symptomer)

305 indlæg i dette emne

Kan virkelig mærke at lillemyr vokser! ... Det spænder og tynger og der er slet ingen tvivl om at der forgår noget derinde... Sååååh hyggeligt :wub

- Mærker i noget?

:loveshower Hvor dejligt :)

Har også selv en spændthed og kan mærke der sker noget :)

Jeg er blevet ramt af kvalme her i eftermiddag, er spændt på om det skyldes for meget sukker (har fået kage og slik- 2 gange i dag :whistling) eller om det er reel kvalme. Det får jeg nok vished for de kommende dage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu må den her kvalme og opkast når jeg nærmer mig især mælkeprodukter gerne stoppe. Det er altså bare ikke det samme at gå tur langs stranden med en gammeldags isvaffel når den kommer retur indenfor et kvarter :-( øv.

Er godt nok træt af at være konstant sulten og kaste op hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må den her kvalme og opkast når jeg nærmer mig især mælkeprodukter gerne stoppe. Det er altså bare ikke det samme at gå tur langs stranden med en gammeldags isvaffel når den kommer retur indenfor et kvarter :-( øv.

Er godt nok træt af at være konstant sulten og kaste op hele tiden.

Sådan har jeg det også. Jeg har fået kvalmestillende hos lægen i torsdags. Det hjælper hvis jeg husker at få taget pillen inden det er for sent.

Jeg skal giftes om 13 dage, så der krydser jeg virkelig alt for at jeg har det godt. I det mindste bare for en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må den her kvalme og opkast når jeg nærmer mig især mælkeprodukter gerne stoppe. Det er altså bare ikke det samme at gå tur langs stranden med en gammeldags isvaffel når den kommer retur indenfor et kvarter :-( øv.

Er godt nok træt af at være konstant sulten og kaste op hele tiden.

 

Puha ja, det er surt...

 

Under min første graviditet stoppede jeg også med at drikke mælk og spise mælkeprodukter, (snart 8 år siden) og den dag i dag drikker jeg stadig ikke komælk, jeg drikker plantemælk istedet for. Så måske det kunne hjælpe lidt når nu du ikke kan ha´ det andet? :) Selv drikker jeg enten havre eller soyamælk (den blå)- de fåes tit i netto til imellem 14-17 kr. alt efter om det er på tilbud eller ej..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drak heller ikke mælk inden graviditeten, kan godt spise det på havregryn mv - dog ikke længere. Var ved læge imorges og vi aftalte jeg skulle tage kalk piller i stedet for så jeg prøvede at undgå de ting der giver mest opkast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt blod på papiret efter jeg var på toilet for lidt siden. Det ender vist snart det her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt blod på papiret efter jeg var på toilet for lidt siden. Det ender vist snart det her :(

Hvis det kun er lidt behøver du ikke bekymre dig, slet ikke hvis du ikke har smerter. Jeg har også blødt lidt flere gange, men min læge sagde at det slet ikke kom fra livmoderen og uden smerter var der ingen grund til bekymring. Jeg er 9 uger henne nu og har set hjertet slå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kun er lidt behøver du ikke bekymre dig, slet ikke hvis du ikke har smerter. Jeg har også blødt lidt flere gange, men min læge sagde at det slet ikke kom fra livmoderen og uden smerter var der ingen grund til bekymring. Jeg er 9 uger henne nu og har set hjertet slå.

Desværre har jeg en lidt træls forhistorie med en MA (hvor jeg startede med at bløde på samme tidspunkt som nu, 5+6/6+0). Derudover 2 bio fra januar og februar. Jeg blødt med vores datter fra uge 9 og indtil hun blev født, det var sådan lidt on off! Så har prøvet flere sider af det :( Men derfor er opmuntring rigtig dejligt, tak :) Jeg har haft en episode med smerter i dag, men havde lige spist, så tænkte det kunne være derfor, min mave er i et lidt sjovt mood i dag :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter nogle gode dage i sidste uge vendte det igår hvor jeg måtte kaste op en gang...og var ellers skidt on off hele dagen...

Idag har jeg dog ikke kastet op, men os været skidt on off siden jeg stod op...

Fik både alm. Akupunktur og øreakupunktur idag så håber det snart vender...

Igår fik min morfar nyheden og han blev glad og glæder sig til jul nu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv øv, jeg har samme problem og jeg er 5+4 henne :( ... Har du overvejer sports bh ? Måske ikk hele tiden, men indimellem? Synes de kan strække sig lidt mere :). Ved godt det ikk altid er det flotteste måske, men det andet kan godt nok blive dyrt ;)

 

Ej, jeg havde ikke set dit svar. Næh, har ikke overvejet sports-bh'er, men det kan jo være, at jeg skal til det. Jeg synes heldigvis ikke, at der er sket det store den sidste uges tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt blod på papiret efter jeg var på toilet for lidt siden. Det ender vist snart det her :(

 

:kram2 :kram

 

Jeg tror og håber på, at den bliver der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter nogle gode dage i sidste uge vendte det igår hvor jeg måtte kaste op en gang...og var ellers skidt on off hele dagen...

Idag har jeg dog ikke kastet op, men os været skidt on off siden jeg stod op...

Fik både alm. Akupunktur og øreakupunktur idag så håber det snart vender...

Igår fik min morfar nyheden og han blev glad og glæder sig til jul nu :-)

 

Øv altså med opkast :(

 

Håber at akupunkturen hjælper snart!

 

Dejligt med glad morfar :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv ønskebebs :kram Jeg kan godt forstå at du føler dig modløs, men jeg vil dog alligevel forsøge at indgyde lidt håb i dig... :)

- Da jeg ventede min datter havde jeg en lidt "større" blødning 6+4 og jeg ringede grædende til vagtlægen som ikke ville hjælpe mig med mindre jeg havde ondt - og det havde jeg ikke... Efter et par dage ringede jeg til egen læge som henviste mig til en scanning, der viste fin lille baby med hjerteaktivitet og små rejehop. (jeg har selv haft en sa i uge 6 og en MA i uge 10- så jeg kender godt frygten). Da jeg så var i uge 10 og bare så frem til NF, fik jeg en styrtblødning.. igennem mine cowboybukser og "smerter" og jeg var SIKKER på at jeg var ved at miste barnet. Jeg blev sendt til akutscanning på sygehuset, og der lå en fin lille baby og vinkede. Jeg fejlede intet, men der lå en blødning fra moderkagen og hun kunne se "pølen" derinde og sagde at jeg nok ville bløde et par dage mere. Jeg blødte og gik med bind intil uge 16. NF var selvsagt fin og der kom ikke yderligere blødninger resten af graviditeten.

 

Jeg har også prøvet at det som sagt var en SA- men det KAN godt stadig være en normal graviditet. Man er bare mere følsom dernede og blodkar kan briste af sig selv i livmoderhalsen, også selvom man ikke har anstrengt sig eller haft sex. Et host eller nys er nogengange nok (jeg får fx næseblod når jeg er gravid- så let som ingenting, ud af det blå kan det bare begynde at dryppe)... Så... Jeg synes du skal ringe til lægen i morgen og sige at du er ked af det og bange for at der er ved at ske noget- så bliver du sendt til scanning og får vished :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv ønskebebs :kram Jeg kan godt forstå at du føler dig modløs, men jeg vil dog alligevel forsøge at indgyde lidt håb i dig... :)

- Da jeg ventede min datter havde jeg en lidt "større" blødning 6+4 og jeg ringede grædende til vagtlægen som ikke ville hjælpe mig med mindre jeg havde ondt - og det havde jeg ikke... Efter et par dage ringede jeg til egen læge som henviste mig til en scanning, der viste fin lille baby med hjerteaktivitet og små rejehop. (jeg har selv haft en sa i uge 6 og en MA i uge 10- så jeg kender godt frygten). Da jeg så var i uge 10 og bare så frem til NF, fik jeg en styrtblødning.. igennem mine cowboybukser og "smerter" og jeg var SIKKER på at jeg var ved at miste barnet. Jeg blev sendt til akutscanning på sygehuset, og der lå en fin lille baby og vinkede. Jeg fejlede intet, men der lå en blødning fra moderkagen og hun kunne se "pølen" derinde og sagde at jeg nok ville bløde et par dage mere. Jeg blødte og gik med bind intil uge 16. NF var selvsagt fin og der kom ikke yderligere blødninger resten af graviditeten.

 

Jeg har også prøvet at det som sagt var en SA- men det KAN godt stadig være en normal graviditet. Man er bare mere følsom dernede og blodkar kan briste af sig selv i livmoderhalsen, også selvom man ikke har anstrengt sig eller haft sex. Et host eller nys er nogengange nok (jeg får fx næseblod når jeg er gravid- så let som ingenting, ud af det blå kan det bare begynde at dryppe)... Så... Jeg synes du skal ringe til lægen i morgen og sige at du er ked af det og bange for at der er ved at ske noget- så bliver du sendt til scanning og får vished :kram

Puha.. Sikke noget du har oplevet :O :( 

Der har ikke været spor siden den ene gang i dag - det var også noget lidt sært noget :unsure Jeg tissede, tørrede mig - så der var lidt rødt, tørrede mig så igen, så var der igen lidt rødt, endnu en gang tørrede jeg mig og så kom der udflåd med frisk blodtilblandet. Så det har heller ikke været så reel en blødning, som jeg har oplevet med vores datter eks. Men nøj jeg blev bange, kunne slet ikke fokusere på at hygge mig med at shoppe og hygge efterfølgende :( OG jeg turde heller ikke sige noget til manden sådan midt i et Storcenter. Så vi fik shoppet det sidste også ud til bilen, hvor manden påtalte mit ændrede humør - også kunne jeg jo fortælle ham det. Det var først her til aften, at han også tøede op igen, og han kigger på mig hver gang jeg kommer fra toilettet. 

Jeg har det noget blandet med at ringe til lægen, for føler også det er spild af hans tid, når der nu ikke er sket mere.. Men kan også godt mærke, at det fylde en del, så det kan godt være, at jeg giver ham et kald i morgen alligevel.. Pga. forhistorien med MA og bio, så tror jeg faktisk, at han vil være hurtig til at ville tage en blodprøve, for at tjekke, om HcG stiger eller falder.. Men ser lige an.. Håber roen helt sænker sig igen - et øjeblik er den der og det næste ikke ;) 

Tak fordi du delte dine erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram

 

Jeg tror og håber på, at den bliver der!

Hvor er du sød, tak :kram2 også for kommentaren i smalltalk :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebeb, hvordan går det med sig i dag? Har sådan tænkt på dig. Har du snakket med lægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebeb, hvordan går det med sig i dag? Har sådan tænkt på dig. Har du snakket med lægen?

Tak fordi du spørger :kram2

Jeg ringede til lægen i morges. Der har ikke været noget siden, men jeg har noget ondt, kan ikke finde ud af, om det er almindelige spekulationer/bekymring, ligamentsmerter eller ondt ondt :huh

Jeg har fået en tid kl. 10.50 til blodprøve og evt. GU, så må vi se, hvad de siger :) Selvom vi har bestilt en tryghedsskanning på torsdag, så håber jeg lidt, at lægen henviser til en- men tror ikke odds er så gode for det! Men nu må vi se, jeg skulle gerne få svar på blodprøven i morgen, så kan vi tage bestil af sagen der.. Skal nok give jer en Update :)

Hvordan har I andre det?!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :kram2

Jeg ringede til lægen i morges. Der har ikke været noget siden, men jeg har noget ondt, kan ikke finde ud af, om det er almindelige spekulationer/bekymring, ligamentsmerter eller ondt ondt :huh

Jeg har fået en tid kl. 10.50 til blodprøve og evt. GU, så må vi se, hvad de siger :) Selvom vi har bestilt en tryghedsskanning på torsdag, så håber jeg lidt, at lægen henviser til en- men tror ikke odds er så gode for det! Men nu må vi se, jeg skulle gerne få svar på blodprøven i morgen, så kan vi tage bestil af sagen der.. Skal nok give jer en Update :)

Hvordan har I andre det?!

:kram

 

Dejligt at høre, at du fik ringet. Jeg håber også, at de giver dig den tryghed med en scanning med din baggrundshistorie.

 

Jeg tilføjer søvnløshed til listen af symptomer! :numse Har sovet SÅ dårligt i nat. Jeg sov fra ca. 21, da jeg var skidt og til ca 01.15. Siden har jeg sovet sporadisk og dårligt og endte på sofaen i stuen for at give manden fred. Sådan husker jeg slet ikke, at jeg havde det sidst - slet ikke nu, hvor der ikke er en mave i vejen.

 

Og så kører spekulationerne jo på, om de anderledes symptomer mon er tegn på et andet køn? :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød, tak :kram2 også for kommentaren i smalltalk :kiss

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trætheden har nu meldt sin ankomst noget mere end hidtil...har sovet fra kvart over 11 til lidt i 7...så igen fra halv otte til kvart over 10...puha...

Da vi bor ved svigermekanikken sover vi på en sovesofa som ikke er god at sove mange timer på....sååå er øm i kroppen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :kram2

Jeg ringede til lægen i morges. Der har ikke været noget siden, men jeg har noget ondt, kan ikke finde ud af, om det er almindelige spekulationer/bekymring, ligamentsmerter eller ondt ondt :huh

Jeg har fået en tid kl. 10.50 til blodprøve og evt. GU, så må vi se, hvad de siger :) Selvom vi har bestilt en tryghedsskanning på torsdag, så håber jeg lidt, at lægen henviser til en- men tror ikke odds er så gode for det! Men nu må vi se, jeg skulle gerne få svar på blodprøven i morgen, så kan vi tage bestil af sagen der.. Skal nok give jer en Update :)

Hvordan har I andre det?!

:kram

Update fra lægen.

Da jeg kom derned, skulle jeg tisse, så ud på toilettet også skete det samme igen, der var blod på papiret :( Jeg har fået taget en blodprøve, lægen gjorde virkelig sit, for at overbevise gyn. Akutstuen om, at de skulle se mig til en skanning pga. Forhistorierne fra tidligere. Men de ville se resultater fra blodprøver først også skulle jeg have ondt. Så som sagt har jeg fået taget en blodprøve, får svar i morgen, og skal så have taget en ny igen torsdag/fredag. Ved GU kunne lægen se, at livmoderhalsen er lukket, hvilket er rigtig godt, men der er en blødning på livmoderhalsen, altså nærmest ved siden af- så det er derfra, at blødningen kommer. Men det forklarer jo ikke hvorfor og vi kender heller ikke betydningen. Lægen, en ung kvindelig reservelæge, rådede mig til, at købe en skanning, så jeg kunne få ro, nu de ikke kunne overbevise sygehuset. Så medmindre blodprøven i morgen er helt noget hø, så bibeholder vi skanningen torsdag.

Præcis som i går har der ikke været mere blod, så jeg håber, at der kommer et godt svar i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update fra lægen.

Da jeg kom derned, skulle jeg tisse, så ud på toilettet også skete det samme igen, der var blod på papiret :( Jeg har fået taget en blodprøve, lægen gjorde virkelig sit, for at overbevise gyn. Akutstuen om, at de skulle se mig til en skanning pga. Forhistorierne fra tidligere. Men de ville se resultater fra blodprøver først også skulle jeg have ondt. Så som sagt har jeg fået taget en blodprøve, får svar i morgen, og skal så have taget en ny igen torsdag/fredag. Ved GU kunne lægen se, at livmoderhalsen er lukket, hvilket er rigtig godt, men der er en blødning på livmoderhalsen, altså nærmest ved siden af- så det er derfra, at blødningen kommer. Men det forklarer jo ikke hvorfor og vi kender heller ikke betydningen. Lægen, en ung kvindelig reservelæge, rådede mig til, at købe en skanning, så jeg kunne få ro, nu de ikke kunne overbevise sygehuset. Så medmindre blodprøven i morgen er helt noget hø, så bibeholder vi skanningen torsdag.

Præcis som i går har der ikke været mere blod, så jeg håber, at der kommer et godt svar i morgen.

Jeg håber sammen med dig!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :kram2

Jeg ringede til lægen i morges. Der har ikke været noget siden, men jeg har noget ondt, kan ikke finde ud af, om det er almindelige spekulationer/bekymring, ligamentsmerter eller ondt ondt :huh

Jeg har fået en tid kl. 10.50 til blodprøve og evt. GU, så må vi se, hvad de siger :) Selvom vi har bestilt en tryghedsskanning på torsdag, så håber jeg lidt, at lægen henviser til en- men tror ikke odds er så gode for det! Men nu må vi se, jeg skulle gerne få svar på blodprøven i morgen, så kan vi tage bestil af sagen der.. Skal nok give jer en Update :)

Hvordan har I andre det?!

:kram

Krydser fingre for at det er en harmløs blødning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update fra lægen.

Da jeg kom derned, skulle jeg tisse, så ud på toilettet også skete det samme igen, der var blod på papiret :( Jeg har fået taget en blodprøve, lægen gjorde virkelig sit, for at overbevise gyn. Akutstuen om, at de skulle se mig til en skanning pga. Forhistorierne fra tidligere. Men de ville se resultater fra blodprøver først også skulle jeg have ondt. Så som sagt har jeg fået taget en blodprøve, får svar i morgen, og skal så have taget en ny igen torsdag/fredag. Ved GU kunne lægen se, at livmoderhalsen er lukket, hvilket er rigtig godt, men der er en blødning på livmoderhalsen, altså nærmest ved siden af- så det er derfra, at blødningen kommer. Men det forklarer jo ikke hvorfor og vi kender heller ikke betydningen. Lægen, en ung kvindelig reservelæge, rådede mig til, at købe en skanning, så jeg kunne få ro, nu de ikke kunne overbevise sygehuset. Så medmindre blodprøven i morgen er helt noget hø, så bibeholder vi skanningen torsdag.

Præcis som i går har der ikke været mere blod, så jeg håber, at der kommer et godt svar i morgen.

Krydser fingre for dig :)

Jeg undrer mig over at sygehuset ikke ville tage dig ind. Jeg har en tid til tidlig scanning nu på fredag pga. min tidligere MA og efterfølgende komplikationer.

Vi skal simpelhen klare den allesammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig ikke flere symptomer end lidt træthed og at jeg har det varmt ...

Er godt nok spændt -og en lille smule nervøs for scanning på fredag ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER