Mette A.

Lise og Simons billedtråd!

388 indlæg i dette emne

skønt at høre fra dig igen! 

 

Hvor er Simon blevet stor. Jeg troede først det var Lise på billederne. :D  De ligner også hinanden en del - de er i hvert fald lige skønne :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for de søde ord :blush :kiss

Dejligt I alle har det godt og ungerne er frække lige som de skal :biglove :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger med herinde, så jeg er glad for en opdatering :kiss

Hold nu op hvor er Simon blevet stor især da han bliver klippet kan man virkelig se en stor dreng træde frem. Og Lise 4 år, hvor vildt er det ikke lige? De er så skønne begge to

Haha hvor er det skægt at i klædte ham ud som djævel og Lise som heks :lol mon det var deres indre lømler der inspirerede :D

Jeg bliver helt glad når jeg ser hvor glade de er for hinanden! Det ønsker jeg sådan for mine drenge

 

Ja det ændrede virkelig hans udtryk at blive klippet! Lige efter jeg havde klippet ham, kunne jeg slet ikke kende ham og tænkte bare "hvor er mit barn og hvem er det her??" :D

Og det var faktisk helt tilfældigt de endte som djævel og heks, men set i bakspejlet var det meget passende :lol Særligt med Simon, så er han sgu en lille djævel ind imellem!

Jeg er også bare SÅ lykkelig for at de er så glade for hinanden - selvfølgelig er der konflikter ind imellem (fx Lise prøver at bestemme hvad Simon skal eller de vil begge have den samme ting), men de får stadig vildt meget ud af hinanden og leger sammen konstant - og så er der bare ingen tvivl om at begge elsker hinanden meget højt :biglove

 

Hvem er det nu lige du er? :P

Skønt at se lidt fra dig igen

Haha i lige måde! :P :D :kram

  

skønt at høre fra dig igen! 

Hvor er Simon blevet stor. Jeg troede først det var Lise på billederne. De ligner også hinanden en del - de er i hvert fald lige skønne

 

Tak søde! De ligner hinanden meget, så kan sagtens forstå forvekslingen, når man ikke lige har fulgt med i noget tid! :D

 

Tak for de søde ord :blush :kiss

Dejligt I alle har det godt og ungerne er frække lige som de skal

Det var så lidt, og du er nu også ret god til selv at komme med søde ord til alle omkring dig ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så glad for at høre at de to har så meget glæde af hinanden.

Jeg har så mange gange fået at vide, at det er synd at mine unger ikke er samme køn, fordi så ville de have mere glæde af hinanden end når der er een af hver <_<

Umiddelbart elsker de bare hinanden og leger allerede sammen/ved siden af hinanden. Men det er fedt, at det godt kan fortsætte :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh dine dejlige unger :kuller hvor er det længe siden jeg har set dem :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så glad for at høre at de to har så meget glæde af hinanden.

Jeg har så mange gange fået at vide, at det er synd at mine unger ikke er samme køn, fordi så ville de have mere glæde af hinanden end når der er een af hver <_<

Umiddelbart elsker de bare hinanden og leger allerede sammen/ved siden af hinanden. Men det er fedt, at det godt kan fortsætte :yay

Indtil videre går det i hvert fald meget godt! ;) De elsker virkelig hinanden højt begge to, det er meget rørende. Simon skal ofte lige over og kramme Lise en gang eller putte sig lidt ind til hende - og Lise tager gladeligt imod og krammer tilbage og kysser. Det er lige så mor kniber en tåre :D Og så leger de jo bare sammen konstant, hygger sig og griner!

 

 

Åh dine dejlige unger :kuller hvor er det længe siden jeg har set dem :biglove

Alt for længe siden! Vi bliver simpelthen snart nødt til at finde ud af noget :P Jeg har jo stadig heller ikke set dit nye hjem! Og hvor stor og dygtig Laura er blevet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal ikke lige snydes for en video vi tog under fastelavn - som I kan se på billederne fra fastelavn, havde Simon fundet en kost, som han ivrigt rendte rundt og fejede med (han har en koste-fetich :P). Da det så var tid til at vi skulle hjem, måtte han jo aflevere kosten. Det var drengen knap så tilfreds med :lol Så dramatisk han dog kan være!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en evighed siden jeg har været herinde sidst, men der er måske stadig nogen der kan huske mig og kunne tænke sig at følge med i hvad der er sket med Simon og Lise siden sidst :)

Da det er 10 mdr siden sidste opdatering er der naturligvis maaaaange billeder, så opdatering vil komme lidt drypvist i løbet af aftenen - så hav tålmodighed! :D 

 

Lise og Simon er fortsat meget glade for hinanden og får virkelig meget ud af hinanden - der er dog begyndt at være flere uenigheder, hvor de godt kan råbe lidt af hinanden, end for et halvt år siden. Men det tænker vi er helt naturligt og de er gode til at undskylde og kramme igen bagefter.

 

Jeg bliver gang på gang forundret over hvor helt igennem vidunderlige begge mine børn er med hver deres forskellige kvaliteter, og jeg føler mig som verdens heldigste kvinde at have fået lige præcis de to børn her! Dermed ikke sagt at jeres andres børn ikke også er vidunderlige - det ved jeg jo godt at de er ;)

Lise er kreativ, fantasifuld, sjov, omsorgsfuld og meget fokuseret, når der er noget hun gerne vil lære - så bliver hun bare ved og ved til hun kan det. Og så elsker hun at glæde andre og bruger meget tid på at udtænke ting hun kan gøre for at andre bliver glade.

Simon er helt ekstremt kærlig og mild, samtidig med at han elsker at slås med både sværd og skydevåben. Han er sjov, modig, udadvendt og koncentreret. Og så er han bare næsten altid så glad og positiv at han altid kan få ens humør op!

 

Vi fortsætter hvor vi slap sidst med billederne og starter med et puttebillede.

4fFBF1g.jpg

 

 

Og en lille video: Lise elsker at danse, her har hun lige fået en ny tandbørste med musik og så skal den selvfølgelig have gas med dansetrinnene!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I foråret fik ungerne en trampolin, og den har været et kæmpe hit! Der er blevet hoppet og leget mange timer i den, nogle gange hele dagen hvis vejret var godt.

QSrCiLY.jpg

 

 

Og de er virkelig gode til at lege sammen i den

V5ZkuEL.jpg

 

 

Det er også et stort hit at bygge huler

yx5g63K.jpg

 

 

Og hygge i boldteltet - her har de dog slæbt en del andre ting end bolde med derind! :o

j6mUrLC.jpg

 

 

Så blev det varmere i vejret og trampolinen er fortsat et hit ;)

TQbAtpv.jpg

 

 

WCWYTDb.jpg

 

 

pmzcs2h.jpg

 

 

Og der bliver slæbt mange forskellige ting med op i trampolinen til leg - som her en masse stofbleer!

VM077nC.jpg

 

 

Hyggetid <3

JM2XFZp.jpg

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiii! :loveshower Jeg glemmer jer aldrig ;) Og jeg eeeeeeelsker updates fra jeres mega søde og sjove børn! :biglove 

 

Hvor er hun god til at danse :D:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Barbamama said:

Jubiii! :loveshower Jeg glemmer jer aldrig ;) Og jeg eeeeeeelsker updates fra jeres mega søde og sjove børn! :biglove 

 

Hvor er hun god til at danse :D:wub

Jeg kan så sandelig også huske dig :kiss 

Og tak! :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Barbamama said:

Jubiii! :loveshower Jeg glemmer jer aldrig ;) Og jeg eeeeeeelsker updates fra jeres mega søde og sjove børn! :biglove 

 

Hvor er hun god til at danse :D:wub

What she said :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som nogle måske ved blev Per og jeg gift i maj (:loveshower). Jeg tænker ikke at I skal have en masse billeder fra brylluppet her, da denne tråd jo handler om børnene, men I kan få nogle stykker hvor børnene er med på - og så kan jeg altid lave en separat tråd i rette underforum om brylluppet, hvis der skulle være interesse for at se/høre mere ;) 

Børnene var med i kirken og i øbet af dagen, men til middagen om aftenen fik vi dem passet andetsteds - Lise var hjemme og overnatte hos hendes bedste veninde og Simon var hjemme hos hans yndlingspædagog fra vuggestuen, så alle var glade :yay

 

Min mor med Simon ved kirken

QFGFXuW.jpg

 

 

Lise viser sin kjole frem til sin tante :D 

GkKhN9r.jpg

 

Mcis1n1.jpg

 

 

Simon og jeg leger "sure" uden foran kirken efter brylluppet :D

7QLlgtA.jpg

 

 

Ankommet til godset hvor vi holdt brylluppet blev der serveret brullypskage - den blev godkendt af Simon ;)

ZVqSJOb.jpg

 

 

Den skønne have på godset <3

SGxOCiZ.jpg

 

 

En rolig stund alene med min datter <3

2xU49i3.jpg

 

 

Far og Simon går en tur

tJO0ApG.jpg

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nogle skønne billeder af dine smukke børn og af jer alle fra jeres store dag :wub 

 

det er skønt at hører fra dig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

GISP hvor er du smuk på de billeder! :o

 

Kan vi SÅ få en bryllupstråd! :sm:D

 

(Og hvad blev der af nørde-temaet? Jeg mindes, at du skulle være ridder eller org eller sådan noget? :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, SDB said:

Åh nogle skønne billeder af dine smukke børn og af jer alle fra jeres store dag :wub 

 

det er skønt at hører fra dig. 

Tak skal du have :) Det er også skønt at kigge lidt forbi herinde igen og dejligt at se I stadig er nogle der kommer i denne tråd! :tak

 

 

42 minutes ago, Tumlepigen said:

Dejligt at høre fra dig :kiss

 

Tak og i lige måde! :kiss

 

 

12 minutes ago, Barbamama said:

GISP hvor er du smuk på de billeder! :o

 

Kan vi SÅ få en bryllupstråd! :sm:D

 

(Og hvad blev der af nørde-temaet? Jeg mindes, at du skulle være ridder eller org eller sådan noget? :D )

Hvor er du sød BBM :blush  :kiss

Jeg starter en ny bryllupstråd når jeg har tid så :D

Det er godt husket at jeg gerne ville have haft et "nørde-tema" (middelalder bryllup) og vi endte med et kompromis. Hvis vi skulle have et middelalderbryllup, ville jeg insistere på at alle gæster var klædt i middelalder tøj og det var der desværre nogen af gæsterne der ikke var helt med på. Så Per og jeg lavede i stedet en rød tråd igennem hele brylluppet som var gult/sort tema, der er farverne på vores uniformer når vi er til Krigslive og leger rollespilskrig ;) Og så lavede vi et våbenskjold med vores initialer og et billede der symboliserede hvem vi er hver især (min var en ulv der hyler mod månen og pers legoklodser og sværd). Hele temaet med farverne og våbenskjoldet gik igen i invitationen, ringpuden, bryllupskagen, photoboothen, diverse bordpynt og andet pynt, menukort, samt Pers tånegle med gul/sort neglelak og et lille våbenskjold på storetåneglen :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Mette A. said:

Tak skal du have :) Det er også skønt at kigge lidt forbi herinde igen og dejligt at se I stadig er nogle der kommer i denne tråd! :tak

 

 

Tak og i lige måde! :kiss

 

 

Hvor er du sød BBM :blush  :kiss

Jeg starter en ny bryllupstråd når jeg har tid så :D

Det er godt husket at jeg gerne ville have haft et "nørde-tema" (middelalder bryllup) og vi endte med et kompromis. Hvis vi skulle have et middelalderbryllup, ville jeg insistere på at alle gæster var klædt i middelalder tøj og det var der desværre nogen af gæsterne der ikke var helt med på. Så Per og jeg lavede i stedet en rød tråd igennem hele brylluppet som var gult/sort tema, der er farverne på vores uniformer når vi er til Krigslive og leger rollespilskrig ;) Og så lavede vi et våbenskjold med vores initialer og et billede der symboliserede hvem vi er hver især (min var en ulv der hyler mod månen og pers legoklodser og sværd). Hele temaet med farverne og våbenskjoldet gik igen i invitationen, ringpuden, bryllupskagen, photoboothen, diverse bordpynt og andet pynt, menukort, samt Pers tånegle med gul/sort neglelak og et lille våbenskjold på storetåneglen :D 

 

Haha ej hvor godt! :D Det lyder sjovt, jeg glæder mig til at se billeder! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise og jeg startede et lille projekt køkkenhave med de små planter fra Føtex/Bilka - de endte dog med at dø allesammen da vi tog på ferie og ikke blev vandet :P Men vi nød det så længe det varede! Lise synes det fedeste var at se jorden vokse når man hælder vand på de tørre tabs :D

bbrmQf5.jpg

 

 

Simon og Lise hjælpes ad med at fylde badebassinet op i haven i sommers - der skal gås mange gange med den lille spand! Men de endte da med at komme ud at bade en del gange i haven i løbet af sommeren.

Tdy4wzw.jpg

 

oo8wcyV.jpg

 

 

Simon "hjælper" mig med at luge ukrudt i hækken

VtK6htp.jpg

 

 

Loke får lige en krammer <3 Simon er meget glad for Loke og siger ofte at han elsker ham. Lige til at smelte et moderhjerte.

L69r1Eu.jpg

 

kyjHYm2.jpg

 

 

Så får mor også lige et kram, nu vi er igang! Som tidligere nævnt er Simon bare ekstremt kærlig og vil gerne kramme og kysse hele tiden, eller bare putte, fortæller han elsker os og lægger lige sin kind ind til vores og siger sådan nogle små søde puttelyde "mmhhmm" :wub

hnGivbt.jpg

 

 

Simon og Lise ser fjernsyn 

1C3IjUn.jpg

 

 

Jeg kan ikke helt huske hvad de legede her, men måske de var spøgelser? :P

vOcLGXR.jpg

 

 

Lise og Simon ser på Ipad sammen - vi fik Ipad'en i bryllupsgave og den har været det helt store hit. Vi har primært læringsspil på den og Lise er bare blevet hamrende dygtig lynhurtigt til både regning, læsning og problemløsning. Hun kan næsten hele alfabetet og staver/læser enkelte små ord på to bogstaver. Og så kan hun plusse/minus/gange med tal op til 10, samt regne med brøker (et genialt brøkspil der hedder Slice Fractions der lærer de helt små om brøker gennem et sjovt spil, så de ikke opdager de lærer - kan anbefales!). Det er rent lyststyret og hun bliver ikke presset til noget som helst.

d8drh9T.jpg

 

 

Andre børn har bamser... Simon har en gravko :P

YzCEUGf.jpg

 

 

Et af de helt store hit i sommers var da vi lavede vores egen vandrutsjebane. Så stod jeg klar med en spand vand til at hælde på efter behov - ungerne ELSKEDE det! :D Vi fik også naboens børn på besøg, som også lige skulle prøve.

HNOf9qC.jpg

 

 

vznrMTi.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har verdens bedste, tålmodigste og rareste hund, den fantastiske Loke, som bare nyder at være sammen med ungerne - selv når de hopper på ham! :P

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt med en Update fra dig :loveshower Hvor var (er) du lex på jeres bryllupsbilleder! :o:biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi elsker at tage på middelaldermarkeder sideløbende med vores interesse for rollespil og brætspil - men i år tog vi den så lige skridtet videre. Vi lånte et middelaldertelt af nogle venner og tog med en stor vennegruppe med på middelaldermarked og boede i en hel uge med ungerne. Det var en skøn skøn uge med ridderturneringer (der var faktisk VM i turnering med lanser i år, så mange lande var repræsenteret), bueskydning, middelalderlege, ild- og gøglershow, samt lejrhygge med snobrød, fælles syprojekter og lange aftener med godt selskab, te og vin. Og så var der i alt 9 børn i lejren, så der var rigeligt med legekammerater for Lise og Simon. 

Det er ikke sidste gang vi gør det!

 

Her er vi så med det lånte telt i baggrunden - vi bliver nødt til at få vores eget, så vi kan fortsætte med den her slags ferie! Alt vores tøj er hjemmesyet (bortset fra Simons hagesmæk og bukser, som vi ikke nåede at lave nogen af, samt Lises trøje og strømpebukser under kjolen) - ungernes tøj blev lavet 2 dage inden vi tog afsted, da det var en sidste øjebliks beslutning om at tage på marked og overnatte.

ezBgCi2.jpg

 

 

Simon sover lur inde i teltet - eller gør han??

zSvCuYZ.jpg

 

 

Lise havde fået en drømmeseng at sove på. Om dagen blev deres senge skjult af et forhæng, da vi ikke havde nogle middelaldersenge til børnene, så de måtte ikke være synlige udefra. Vores egne senge var af træ i middelalderstil.

JxW13jl.jpg

 

 

Morgenhygge i det lille telt <3

eCag9MA.jpg

 

 

Lise fik en god veninde på markedet, som hed Asta-Pil. De to tøser rendte konstant rundt sammen og lavede masser af ballade! :P

vgymp2h.jpg

 

 

Simon og far slås med sværd!

UTjEEkF.jpg

 

 

Mig og børnene i vores telt.

sngXMZW.jpg

 

 

Simon, Lise og jeg er nede om aftenen ved solnedgang og se middelalderlegen "Munk" i lejren (Per leger med). Kort fortalt går den ud på at der er en munk med en kæp i midten af en mark og resten af deltagerne står bag en linjen for enden og kaster en klods hver ud på marken. Så skal deltagerne hente en klods igen fra marken og undgå at blive slået af munken med kæppen på vejen. Bliver man ramt skal man selv være munk. Munken har også en klods på marken og vælter denne må munken ikke slå de andre før han har rejst klodsen igen - så der er noget taktik i at få væltet munkens klods og skynde sig at løbe. Der er dog en lille sjov sideregel - alle deltagerne også munken har en hat på, taber man hatten skal man stoppe for at få den på igen før man må fortsætte legen (man kan godt blive slået af munken i mellemtiden). Hattene roterer rundt, så man aldrig har den samme på ret længe - nogle er store og blæser let af, andre sidder godt fast. En yderst underholdende leg! :D

3QS7nad.jpg

 

 

Lise sidder sammen med Asta-Pil og nogle af vores venner.

RQrosmh.jpg

 

 

Deltagerne står klar bag linjen - Lise hos far

aztVnRm.jpg

 

 

Og så løbes der!

0rWuFDs.jpg

 

 

Der var meget børnearbejde i middelalderen :P

ApVF06U.jpg

 

 

sgtmzhB.jpg

 

 

Simon har altid været glad for at slås med sværd (Per har jo flere liggende derhjemme), men efter vi kom hjem fra middelaldermarkedet tog det voldsomt til, da han så alle de riddere til fods og til hest og nu skulle han pludselig også have hjelm på ligesom dem! Vi har ikke lige nogle børnestørrelse hjelm derhjemme (kun Pers pladerustning som er for stor og tung), så Simon var kreativ og brugte en spand i stedet :P

xSHYKbz.jpg

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg er kun lige nået til sommerferien og nu er klokken ved at være mange, så resten må vente til imorgen :P

 

Og GND: Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukke dig til jeres bryllup :biglove Husker stadig, da du fortalte om frieriet.

Og hvor bliver Simon og Lise bare store :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, louisevibe said:

Smukke dig til jeres bryllup :biglove Husker stadig, da du fortalte om frieriet.

Og hvor bliver Simon og Lise bare store :wub

:kiss Tak søde, jeg følte mig også som en sand prinsesse :7himmel

Alt for store, alt for hurtigt! Men det er nu alligevel dejligt og fascinerende at være vidne til som de udvikler sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER