Mette A.

Lise og Simons billedtråd!

388 indlæg i dette emne

Haha dejlige unger :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, nej så er det ikke nemt at koncentrere sig, når storesøster hun sådan distraherer :D Men hvor er det bare fantastisk, at de har så meget glæde af hinanden de to :wub

 

Er det i øvrigt ikke legekøkkenet fra Ikea de har? Sidst jeg var i Ikea med min mor, betroede hun mig at hun meeeeget længe havde drømt om at have nogle børnebørn, som hun kunne købe det til :rolleyes Nu kan det jo så være, at hun snart får lov. Og jeg har allerede købt en masse tilhørende mad :p Elskede selv mit legekøkken da jeg var barn, men har jo også alle dage været fantastisk madglad :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha dejlige unger :kuller

Ja de er skønne! :loveshower

 

 

Haha, nej så er det ikke nemt at koncentrere sig, når storesøster hun sådan distraherer :D Men hvor er det bare fantastisk, at de har så meget glæde af hinanden de to :wub

 

Er det i øvrigt ikke legekøkkenet fra Ikea de har? Sidst jeg var i Ikea med min mor, betroede hun mig at hun meeeeget længe havde drømt om at have nogle børnebørn, som hun kunne købe det til :rolleyes Nu kan det jo så være, at hun snart får lov. Og jeg har allerede købt en masse tilhørende mad :P Elskede selv mit legekøkken da jeg var barn, men har jo også alle dage været fantastisk madglad :lolhit

Ja, det begynder virkelig at rykke nu - Simon kan bare stadig ikke være HELT med på alle Lises lege som hun godt kunne tænke sig, så vi må nogle gange være lidt efter hende, når hun stiller for store krav til ham og slæber rundt på ham "fordi nu skal han altså sætte sig op på den båd her som jeg har bygget, så jeg kan trække ham rundt, men han bliver ved med at kravle ned mor!" :lolhit

 

Det er et legekøkken fra IKEA ja, og vi er rigtig glade for det, så det kan bestemt anbefales :)

Og selvfølgelig skal mormor da have lov at købe et legekøkken til guldklumpen, når hun nu har drømt om det så længe! ;) Det vil h*n jo helt sikkert få glæde af, uanset om det så viser sig at blive en dreng eller en pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeeee, det er sjovt at rutsje! :glad :yay

 

XmCWOic.jpg

 

RA66SHP.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er da ikke bange af sig, øj hvor kunne Laura godt bruge en store... Til at udfordre sig lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er da ikke bange af sig, øj hvor kunne Laura godt bruge en store... Til at udfordre sig lidt ;)

Ja det er klart en fordel ved nr. 2 :) ... og en ulempe, for samtidig er han nogle gange LIDT for modig af sig ;) Han har det med at kravle op på og henover ALTING og han er ret god og kommer hurtigt højt op. Det giver altså nogle knubs. Han kravler bl.a. op på både sofaen og videre over på sofabordet (også selv om jeg stiller det LANGT fra sofaen og tror han ikke kan nå derud, så laver han alligevel en bro derud og står så der og hænger hvor han hverken kan komme frem eller tilbage <_<), og op på spisebordet fra sin stol af (nu har vi så fået sat sele i for at holde ham fast :P), og ovre i vuggestuen kravler han op i deres ribbe, som ellers var beregnet til de lidt større børn. Og så kravler han op af rutsjebanen, hvis ikke jeg lige er hurtig til at få hevet ham ned igen.

Så slem var Lise godt nok ikke, men ved ikke helt om det skyldes dreng/pige forskelle eller om det er fordi han er nr 2 og vant til at blive bakset rundt med lidt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ved at være lidt tid siden en update, så der er jo sket meget i det lille hjem :) Både gode og dårlige ting. Vi tager lige de dårlige først.

 

Lise var jo noget uheldig i sidste måned, som nogle også ved fra smalltalk tråden. Vi var i svømmeland og var lige kommet ind i omklædningsrummet, da Lise glider på det våde gulv og slår tænderne direkte ned i gulvet :boo Hun får slået en flig af hjørnetanden og slået den ene fortand løs. Den faldt dog ikke ud, men begge fortænder er nu blevet mørkere og misfarvet - den ene lidt mere end den anden, så det ser ikke ret pænt ud. Men så er det godt det er mælketænder, så de nye der kommer senere forhåbentlig er pæne.

Hun skulle jo så til tandlægen dagen efter for at blive tjekket (det skete en søndag, så hun kunne først komme til mandag) og hun var bare SÅ dygtig til at ligge stille og lade sig undersøge. Så hun fik en hoppebold bagefter af tandlægen, som hun så taber ind under et bord... Hun kravler efter den og da hun kommer ud igen og skal rejse sig, hopper hun op af glæde i stedet for bare at rejse sig almindeligt. Hvilket resulterer i at hun hopper direkte op i et slags instrumentbræt tandlægen har sat fast til bordet, som har sådan nogle skruer der stikker ud i bunden :boo Den får lige skrabet et stykke hud af hovedbunden, så det blødte ret meget, men heldigvis stoppede det ret hurtigt igen, så hun ikke behøvede en tur på skadestuen.

 

MLGG1hJ.jpg

 

nho4WeC.jpg

 

 

Simon har ikke været lige så uheldig, men nogle skrammer er det da blevet til. Han er fortsat en værre klatreabe - han skubber stole og skamler rundt og kravler op på både køkken- og spisebord (og kogepladen, hvis vi ikke stopper ham), og op på Pers computerbord. Og når han er kravlet op på en stol stiller han sig med det samme op ad ryglænet og begynder begejstret at rokke vildt med stolen <_< Og det tager ham altså to sekunder at kravle op, så man skal virkelig være hurtig og holde øje med ham konstant. Det bliver til nogle knubs her og der, når vi ikke lige er hurtige nok til at gribe ham i diverse fald. Den seneste var en ordentlig bule i panden fra et styrt i køkkenet (ikke engang fra særligt højt, han var kun kravlet et trin op på skamlen, da han glider og falder ned), men han slår hovedet direkte ned i flisegulvet :( Utroligt nok holder han ret hurtigt op med at græde, selvom han liiiiige skulle putte og hygge lidt hos mor i lidt tid efter.

Det er lidt svært at se hvor stor bulen var på billedet - den ser meget større ud i virkeligheden :rolleyes 

 

KlvXfNn.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen dog, sikke da noget med dem begge :kram2 hvor uheldigt med Lise og et vådt gulv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så til de lidt mere "hyggelige" og sjove opdateringer :P

 

Lise og Simon elsker at komme i bad sammen og hygger sig bare så meget i de stunder! Men jeg tror måske desværre snart at badekarret er ved at blive lidt for lille til det :P

TcnsL6H.jpg

 

 

Simon er fortsat er rigtig madøre og spiser bare så godt. Faktisk voksenportioner og ind imellem mere end mig :P Det går så også lidt vildt for sig når han spiser, han får fingrene godt smurt ind og så har han en forkærlighed for at hive sig selv i håret (det skal klippes!) og i ørene... Det kommer der så det her ud af, når han har fået pasta med kødsovs!

MNf7Ghp.jpg

 

w6UCDHI.jpg

 

 

Ude og hjælpe far med at save brædder til skuret. Man kan lige så godt gå tidligt igang med oplæringen, så han kan blive lige så dygtig som sin far en dag til at bygge! :P

CVG78eJ.jpg

 

 

Og så blev Simon jo 1 år her d. 27. august. Det var en rigtig dejlig dag med venner, familie og naboer på besøg. Simon var i strålende humør og fik rigtig mange gode gaver :) Her får han lidt assistance af mor til at åbne sine gaver.

jfbZTjo.jpg

 

Det var et par fine sutsko! :D

VbBoCDx.jpg

 

Vejret var dejligt, så der blev også hygget og snakket en del udendørs.

s7zlWqf.jpg

 

Den fine kage (far fik lov at vælge motiv :P)

0oMnzZT.jpg

 

 

Simon har fundet ud af det er SÅ sjovt at kravle op i barnevognskurven :P

enck7uC.jpg

 

 

Lise bygger rigtig meget huler for tiden - til stor gavn for både hende selv og Simon. Det er bare så hyggeligt at sidde derinde ;) Ofte bruger hun denne foldemadras, men ellers bliver der smidt tæpper over sofabordet, sat sammen med sofaen eller en stol.

rdkQZ7l.jpg

 

 

På tur med mor

Yzr4oPf.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de bare mega kær dine børn, men det er jo ikke noget nyt :biglove det har de jo altid været :biglove

Forsinket tillykke med Simon :balloon :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen dog, sikke da noget med dem begge :kram2 hvor uheldigt med Lise og et vådt gulv.

 

 

Hvor er de bare mega kær dine børn, men det er jo ikke noget nyt :biglove det har de jo altid været :biglove

Forsinket tillykke med Simon :balloon :hurra

 

Ja det var godt nok synd for Lise - det kostede også lige lidt over en uge på flydende/blød kost (det blev til meget softice, så det var hun ikke helt utilfreds med :P), men nu er hun heldigvis helt god igen :) (bortset fra misfarvningerne på tænderne).

 

Tak for kram og tillykker :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var godt nok synd for Lise - det kostede også lige lidt over en uge på flydende/blød kost (det blev til meget softice, så det var hun ikke helt utilfreds med :P), men nu er hun heldigvis helt god igen :) (bortset fra misfarvningerne på tænderne).

 

Tak for kram og tillykker :kram

Min yngste niece slog også hendes tand ned i et sofabord, den er misfarvet stadig og det var i november sidste år, men de forventer ikke det for betydning for den blivende tand. Det er en mælktand Lise slog ikke? Min svigerinde er klinikassistent, så hun var ikke så bekymret, selvom det ser lidt øv ud. Nej, så er det ikke så skidt når det er softice :p dejligt hun er i hopla igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle uheldige unger... :blink

Kæmpe tillykke med Simon! - 1år er altså den mest betydningsfulde fødselsdag!

skønne billeder af skønne unger, som altid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stort tillykke med lækre Simon - er det virkelug allerede et år siden han blev født :blink

Stakkels Lise - tandlægen regner ikke med problemer i de blivende tænder?

Læææækre unger - men det ved du jo godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yngste niece slog også hendes tand ned i et sofabord, den er misfarvet stadig og det var i november sidste år, men de forventer ikke det for betydning for den blivende tand. Det er en mælktand Lise slog ikke? Min svigerinde er klinikassistent, så hun var ikke så bekymret, selvom det ser lidt øv ud. Nej, så er det ikke så skidt når det er softice :p dejligt hun er i hopla igen :glad

 

Jo det er en mælketand, så vi håber at de blivende tænder ovenover ikke har taget skade, men det kunne de ikke sige noget om endnu, så vi kan kun krydse fingre.

 

Sikke nogle uheldige unger... :blink

Kæmpe tillykke med Simon! - 1år er altså den mest betydningsfulde fødselsdag!

skønne billeder af skønne unger, som altid :)

 

Tak søde Sara! :kram Og ja, det ér noget helt specielt med den første fødselsdag!

 

Åh stort tillykke med lækre Simon - er det virkelug allerede et år siden han blev født :blink

Stakkels Lise - tandlægen regner ikke med problemer i de blivende tænder?

Læææækre unger - men det ved du jo godt ;)

Tusind tak, og ja det er vildt som tiden flyver! Og alligevel er den en mærkelig størrelse - på den ene side føles det som igår at jeg fødte ham, og på den anden side føles det som om han altid har været en del af vores familie. Kan næsten ikke huske hvordan det var IKKE at have ham her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sådan nogle høje højttalere ved siden af vores fjernsyn, som næsten er på højde med vindueskarmen. Så fandt jeg Simon sådan her igår da jeg gik ind i stuen for at tjekke til ungerne. Han sad bare musestille og nød udsigten :p Vores lille frække klatreabe!

Så flyttede jeg selvfølgelig straks de gulvbrikker som han havde brugt til at stå på, men nu skubber han så bare alt muligt andet derhen konstant for at kravle derop igen :rolleyes

Z38SOuw.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sådan nogle høje højttalere ved siden af vores fjernsyn, som næsten er på højde med vindueskarmen. Så fandt jeg Simon sådan her igår da jeg gik ind i stuen for at tjekke til ungerne. Han sad bare musestille og nød udsigten :p Vores lille frække klatreabe!

Så flyttede jeg selvfølgelig straks de gulvbrikker som han havde brugt til at stå på, men nu skubber han så bare alt muligt andet derhen konstant for at kravle derop igen :rolleyes

Z38SOuw.jpg

:biglove

Og hvor er det vildt, så hurtigt hans hår er vokset :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh :wub hvor er han sød som han sidder der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biglove

Og hvor er det vildt, så hurtigt hans hår er vokset :huh

  

Ja det er blevet meget langt! Og går også ned over hans øjne. Jeg vil gerne have det klippet, men kan ikke lige finde ud af om vi skal gøre det selv eller om han skal til frisør.

Åhh :wub hvor er han sød som han sidder der!

Tak :loveshower

Han er en bandit, men en dejlig en af slagsen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Simon taget sine første skridt! :yay Jeg nåede desværre ikke at fange de allerførste på film, men heldigvis gjorde han det igen kort tid efter og der var jeg klar!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev lige gjort opmærksom på at videoen ikke virkede - det skulle den gøre nu! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, nej, nej - jeg kan slet ikke forstå at Simon er vokset sådan, hvor er han bare blevet stor og langhåret :o Synes jo stadig kun at han var en lille bitte bebs, dengang jeg var hjemme hos jer. Men kan da roligt konstatere, at han absolut ikke bliver mindre charmerende :wub

 

Og jeg var da vist lige lidt for spot-on, da jeg skrev det om vildbassen Lise i mit svar til dig i min tråd. Lille pus da, sikke uheldig hun har været. *Ae ae* altså  :baby3 Godt at det ikke blev nødvendigt med skadestuen. Og det var da også lidt af et horn Simon havde fået sig. Det er vist en bivirkning af at være sådan en lille bølle. Deres stakkels mor må have fået sig et par ordentlige forskrækkelser :kram2

 

Stort tillykke med hans 1 års fødselasdag søde, det ser bare ud til at have været en rigtig dejlig og vellykket dag :loveshower Og begge jeres unger ser jo, trods diverse uheld, som altid super glade og velfungerende ud, det er så dejligt at se :kiss Og så havde jeg da i øvrigt aldrig gættet, at Per havde valgt motivet til kagen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lykkes det mig at se videoen, hvor er han kær, så forsigtig, men også bevist om at skulle fremad, godt Lise lige var klar på gulvet, til at give en hånd :biglove 

De er så kære og skønne jeres børn :biglove Ja ja jeg må jo gentage mig selv, de er seriøst hårde ved min skruk-hed :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, nej, nej - jeg kan slet ikke forstå at Simon er vokset sådan, hvor er han bare blevet stor og langhåret :o Synes jo stadig kun at han var en lille bitte bebs, dengang jeg var hjemme hos jer. Men kan da roligt konstatere, at han absolut ikke bliver mindre charmerende :wub

 

Og jeg var da vist lige lidt for spot-on, da jeg skrev det om vildbassen Lise i mit svar til dig i min tråd. Lille pus da, sikke uheldig hun har været. *Ae ae* altså  :baby3 Godt at det ikke blev nødvendigt med skadestuen. Og det var da også lidt af et horn Simon havde fået sig. Det er vist en bivirkning af at være sådan en lille bølle. Deres stakkels mor må have fået sig et par ordentlige forskrækkelser :kram2

 

Stort tillykke med hans 1 års fødselasdag søde, det ser bare ud til at have været en rigtig dejlig og vellykket dag :loveshower Og begge jeres unger ser jo, trods diverse uheld, som altid super glade og velfungerende ud, det er så dejligt at se :kiss Og så havde jeg da i øvrigt aldrig gættet, at Per havde valgt motivet til kagen :p

 

Jeg bliver også ustandseligt overrasket over hvor hurtigt de vokser, selvom jeg jo burde have lært det efterhånden! Men det er bare sindssygt og meget svært at forstå. Jeg prøver virkelig ind imellem bare at stoppe op og så lige fryse øjeblikket i min hjerne og tage alt ind, for om et øjeblik er alt ændret og jeg kan aldrig gå tilbage igen.

Og tak for tillykker :kiss Vi havde en dejlig dag, selvom den blev sluttet af med feber om aftenen og sygdom on/off i nogle uger efter :p

 

Så lykkes det mig at se videoen, hvor er han kær, så forsigtig, men også bevist om at skulle fremad, godt Lise lige var klar på gulvet, til at give en hånd :biglove 

De er så kære og skønne jeres børn :biglove Ja ja jeg må jo gentage mig selv, de er seriøst hårde ved min skruk-hed :lolhit

Tak søde :kiss Han var utrolig ivrig her i sidste uge for at gå og kastede sig bare ud i det. Gik flere gange om dagen op til 1,5 meter ad gangen uden støtte, men så i denne uge er der pludselig tilbagegang. Det er som om han har fundet ud af at han går meget hurtigere og sikkert hvis han liiige holder mor/far i hånden, så nu gider han kun at gøre det :p Men hva, det vender vel igen om lidt.

Og ja, Lise er bare super altså. Hun tager sig så meget af ham og laver han ulykker kalder hun med det samme "Mooar, Simon er på vej op på xxx!" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der blevet taget portrætbilleder i børnehaven/vuggestuen og jeg synes faktisk de blev ret gode :) Simon havde lidt feber, men fotografen var bare supergod til at fjolle og drille mor, så han fik ungerne til at grine :P

 

Pu3AFcf.jpg

 

 

Simon med hans frække tunge :P

Fwh5kYc.jpg

 

 

Dejligt med lidt flere billeder af dem sammen - dem har vi ikke så mange af :)

0ZOPMcf.jpg

 

 

Jeg glemte selvfølgelig at tage hagesmækken af ham - det så jeg først bagefter <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER