Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

det lyder da som en god dag med gode besøg. Hvor stor - eller måske lille - er hun? Er det ikke meget rart at få alle de ekstra scanninger, på trods af det selvfølgelig ikke er en rar årsag til at du får dem tilbudt :)

Jamen hun holder kurven HELT perfekt. I forhold til diabetes etc. er hun et "lille barn" på "kun" 883 gram (HELT NØJAGTIGT), hvilket er midt i kurven for et ganske normalt barn under en normal graviditet.

Så jeg er bare SÅ glad for alle de gode nyheder jeg fik igår :)

Nå ja og jeg havde kun taget 100 gram på siden sidste tjek :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor meget hensyn skal man tage til andre når man vælger navn?

Ex. Her er vores familier meget interesserede i at høre hvilke navne vi taler om.. vi har en længere liste, men intet er besluttet, så når vi bliver spurgt siger jeg bare nogle af dem, og det er ikke altid de samme. For noget tid siden snakkede jeg med min mands ene kusine om det, og i den forbindelse fortalte hun at de allerede nu har besluttet hvad deres børn skal hedde, selvom de ikke er gravide endnu og når de bliver spurgt til børn hedder svaret "om et par år". Nu er det bare sådan at det drengenavn de vil bruge er på vores liste over mulige navne vi taler om, men bør vi fravælge det når kusinen har meldt så klart ud? Hvor meget hensyn tager i til familien ved navnevalg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget hensyn skal man tage til andre når man vælger navn?

Ex. Her er vores familier meget interesserede i at høre hvilke navne vi taler om.. vi har en længere liste, men intet er besluttet, så når vi bliver spurgt siger jeg bare nogle af dem, og det er ikke altid de samme. For noget tid siden snakkede jeg med min mands ene kusine om det, og i den forbindelse fortalte hun at de allerede nu har besluttet hvad deres børn skal hedde, selvom de ikke er gravide endnu og når de bliver spurgt til børn hedder svaret "om et par år". Nu er det bare sådan at det drengenavn de vil bruge er på vores liste over mulige navne vi taler om, men bør vi fravælge det når kusinen har meldt så klart ud? Hvor meget hensyn tager i til familien ved navnevalg?

Ligger kusinens navn højt på jeres liste?

For hvis ikke det er jeres favorit navn kan I jo godt undlade at bruge det.

Omvendt vil jeg sige, at hvis I hælder mest til det navn, så meld det ud til hende allerede nu.

I har i min bog "førsteret", og man kan jo ikke sige helle for det navn, når der ikke engang er en baby på vej.

Kommer også lidt an på om I ser hende tit.

Hvis ikke, så sker der vel ikke noget ved at have børn med samme navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligger ret højt på listen, men vi har ingen favoritnavne. Kusinen er en vi ser tit. Ikke bare til store familiefester, men også privat til "tøse/te-hygge" eller hvad man nu skal kalde det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man har ikk ret til et navn i mine øjne, så jeg synes ikke at man ska tag hensyn til andre på det punkt.

Jeg sagde i et par år at jeg meget gerne ville ha en pige der sku hedde Caroline til trods for at mandens niece hedder karoline og som er en vi kun ser 1 gang om året. Nu venter vi jo så en pige denne gang og ka sige at hun ska slet ikke hedde Caroline. Så kusinen ka jo nå at ændre mening til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligger ret højt på listen, men vi har ingen favoritnavne. Kusinen er en vi ser tit. Ikke bare til store familiefester, men også privat til "tøse/te-hygge" eller hvad man nu skal kalde det:-)

Synes bare du kan fortælle, at I også har det navn på listen, og så må I jo se tiden an, om I vælger det.

Så ved hun det på forhånd, selvom jeg ikke synes hun kan tillade sig at blive sur over det, hvis det er tilfældet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaa var til scanning igår og alt ser ud til at være ok med hovedstørrelsen. Hendes hoved er fortsat i den lille ende, men nu inden for normalen igen :yay skal scannes igen om tre uger for sikkerhedsskyld :)

Og så blev det ATTER bekræftet at det er en pige :) denne gang så tydeligt at selv jeg kunne se det ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn opdatering :)

Tak :kiss

Jeg var også glad da jeg gik derfra igår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal da lige love for at den lille er begyndt at sparke igennem nu :o :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel brokkeindlæg!

Jeg gider ikke mere. Har efterhånden så ondt i bækkenet og nu gør ryggen også ondt.

Har stadig dage som i dag hvor jeg kaster alt op.

Nu er min mand ved at lave mad efter at have banket badeværelse op uden at brokke sig. Hold op jeg er træt af at være fanget i min krop :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel brokkeindlæg!

Jeg gider ikke mere. Har efterhånden så ondt i bækkenet og nu gør ryggen også ondt.

Har stadig dage som i dag hvor jeg kaster alt op.

Nu er min mand ved at lave mad efter at have banket badeværelse op uden at brokke sig. Hold op jeg er træt af at være fanget i min krop :(

Kæmpe brok-er-i-orden kram til dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal da lige love for at den lille er begyndt at sparke igennem nu :o :wub

Det samme hér :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel brokkeindlæg!

Jeg gider ikke mere. Har efterhånden så ondt i bækkenet og nu gør ryggen også ondt.

Har stadig dage som i dag hvor jeg kaster alt op.

Nu er min mand ved at lave mad efter at have banket badeværelse op uden at brokke sig. Hold op jeg er træt af at være fanget i min krop :(

Brok er okay :)! Det er virkelig synd at du skal have så mange gener! Jeg har nærmest ingen gener og alligevel synes jeg ikke det er særlig sjovt det her med at være gravid :s, helt ærlig så synes jeg nok grundlæggende det er kedeligt, nu er man ovre spændingen ved at kunne se frem til at "se" sin baby på skanninger, nu skal jeg bare vente lige omkring 3 måneder på at få lov til at gennemgå en fødsel jeg VIRKELIG ikke glæder mig til, og SÅ er min guldklump ude ved mig, det glæder jeg mig til gengæld til ;)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe brok-er-i-orden kram til dig :kram

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brok er okay :)! Det er virkelig synd at du skal have så mange gener! Jeg har nærmest ingen gener og alligevel synes jeg ikke det er særlig sjovt det her med at være gravid :s, helt ærlig så synes jeg nok grundlæggende det er kedeligt, nu er man ovre spændingen ved at kunne se frem til at "se" sin baby på skanninger, nu skal jeg bare vente lige omkring 3 måneder på at få lov til at gennemgå en fødsel jeg VIRKELIG ikke glæder mig til, og SÅ er min guldklump ude ved mig, det glæder jeg mig til gengæld til ;)..

Tak. Ja de møg gener med havde dem jo også sidst, så vidste hvad jeg gik ind til.

Jeg skal scannes igen i uge 32 så jeg har jo en scanning til gode men det er jo fordi de fandt noget til md scanning.

Fødslen var for mig god og det første jeg sagde da jeg havde fået Felix i armene at det kunne jeg da sagtens gøre igen og jordemoderen kiggede næsten mærkeligt på mig :D men jeg tager nu gerne smertestillende hvis det er det jeg har brug for. Så håber din frygt bliver gjort til skamme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Ja de møg gener med havde dem jo også sidst, så vidste hvad jeg gik ind til.

Jeg skal scannes igen i uge 32 så jeg har jo en scanning til gode men det er jo fordi de fandt noget til md scanning.

Fødslen var for mig god og det første jeg sagde da jeg havde fået Felix i armene at det kunne jeg da sagtens gøre igen og jordemoderen kiggede næsten mærkeligt på mig :D men jeg tager nu gerne smertestillende hvis det er det jeg har brug for. Så håber din frygt bliver gjort til skamme.

Håber jeg bestemt også :), uheldigvis har jeg det ret anstrengt med både blod og nåle, og epidural er noget nær mit værste mareridt XD.. Men dejligt at høre at det også kan være en god oplevelse :)! Håber også min oplevelse ender med at være god, og er sikker på at min lille baby bliver det hele værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg bestemt også :), uheldigvis har jeg det ret anstrengt med både blod og nåle, og epidural er noget nær mit værste mareridt XD.. Men dejligt at høre at det også kan være en god oplevelse :)! Håber også min oplevelse ender med at være god, og er sikker på at min lille baby bliver det hele værd!

Man kan heldigvis ikke se de lægger blokaden og jeg var ret ligeglad på det tidspunkt. Det værste var at sidde helt stille når de først går i gang. Efterfølgende var det skønt. Jeg havde nogle dejlige timer hvor jeg hverken kunne mærke veer eller bækkenløsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig regner det hos os og det er den helt rette dag. Jeg skal nemlig bruge morgenen på Horsens sygehus til glukose belastning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig regner det hos os og det er den helt rette dag. Jeg skal nemlig bruge morgenen på Horsens sygehus til glukose belastning :(

Nå jeg er nok ved at være hærdet men det var ikke så slemt denne gang men der var også masser af citron i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er syg idag - første gang i tre år jeg rent faktisk er syg!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan heldigvis ikke se de lægger blokaden og jeg var ret ligeglad på det tidspunkt. Det værste var at sidde helt stille når de først går i gang. Efterfølgende var det skønt. Jeg havde nogle dejlige timer hvor jeg hverken kunne mærke veer eller bækkenløsning :)

 

Nu må vi se, kan jo også være jeg overrasker mig selv og selv blokade ville være bedre end at have ondt mere ;).. 

 

 

Endelig regner det hos os og det er den helt rette dag. Jeg skal nemlig bruge morgenen på Horsens sygehus til glukose belastning :(

 

Øv :(, men godt at det ikke var så slemt :)

 

Øv er syg idag - første gang i tre år jeg rent faktisk er syg!!!

 

Træls :( hvad fejler du? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må vi se, kan jo også være jeg overrasker mig selv og selv blokade ville være bedre end at have ondt mere ;)..

Øv :(, men godt at det ikke var så slemt :)

Træls :( hvad fejler du?

Har bare mega ondt i maven (ingen bekymringer for bebs overhovedet) og kvalme... Tænker det måske er varmen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er syg idag - første gang i tre år jeg rent faktisk er syg!!!

:kram2

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig ingen sukkersyge til mig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig ingen sukkersyge til mig :yay

Yay tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER