Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Ih hvor er det egentlig rart at høre andres tanker og holdninger til pusleborde :)

Jeg ved endnu ikke hvor stort det må være i vores hjem, da vi overtager en lejlighed på Frederiksberg på 90 kvm2 pr. 1. Juli, problemet med den er bare, at da det er en midlertidig lejlighed vi flytter ind i, ved vi ikke hvordan den egentlig er indrettet. Grundtegningen i ejendommen for alle lejlighederne er egentlig den samme, men ALLE lejlighederne er forskellige... :)

Men GLÆÆÆÆÆDER mig til, at komme til byen igen :yay

MD scanning idag kl. 10:45 og samtale med overlæge efterfølgende... :glad først over MD siden hen :( over samtale med den specifikke læge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor er du nervøs over samtale efterfølgende? Pøj pøj med scanningen idag. Jeg skal selv imorgen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih har du ikke et billede heraf?

Er på mobilen men det ligner lidt det Felixmor har fra Brio. Mit er bare hvidt og med tremmer på siderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er du nervøs over samtale efterfølgende? Pøj pøj med scanningen idag. Jeg skal selv imorgen:-)

:) jeg er ikke nervøs... Første gang vi talte sammen sagde han, hvad jeg skulle gøre mht. min diabetes og mad etc. og selvom jeg sagde til ham, at jeg havde det fysisk dårligt af sult (svimmelhed, opkast, rysteture) var hans svar bare: det er bare en vanesag... Efterfølgende har jeg talt med en diabeteslæge, diabetessygeplejerske samt en diætist og de har alle svaret: dét sagde han bare ikke...! Så selv diabeteslægen (også overlæge på Riget) mente at vi (min mand og jeg) skulle give ham en opsang idag og derfor jeg er lidt "øv bøv" over at skulle tale med ham idag

Manden er selv overlæge på riget og desværre min Fødselslæge, så vidt jeg har forstået!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) jeg er ikke nervøs... Første gang vi talte sammen sagde han, hvad jeg skulle gøre mht. min diabetes og mad etc. og selvom jeg sagde til ham, at jeg havde det fysisk dårligt af sult (svimmelhed, opkast, rysteture) var hans svar bare: det er bare en vanesag... Efterfølgende har jeg talt med en diabeteslæge, diabetessygeplejerske samt en diætist og de har alle svaret: dét sagde han bare ikke...! Så selv diabeteslægen (også overlæge på Riget) mente at vi (min mand og jeg) skulle give ham en opsang idag og derfor jeg er lidt "øv bøv" over at skulle tale med ham idag

Manden er selv overlæge på riget og desværre min Fødselslæge, så vidt jeg har forstået!!!

Sådan en idiot! Det må du ikke lade dig gå på af - og du har støtte fra andre fagpersoner. Bare giv ham tørt på på en god måde. Jeg hepper på dig:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke Eva, du må vel bare på en god og ordentlig måde fortælle ham at det var enormt ufølsomt sagt, og forøvrigt også forkert... og glæder mig til opdatering om jeres prinsesse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så er MD overstået og alt så fint ud. Det eneste var, at hun (jordemoderen) ikke kunne få et 100% ordentligt billede af ansigtet idet at lillepigen (det blev i øvrigt bekræftet også) lagde hænderne for ansigtet hver gang scanneren kom der omkring... :) drillepind :kuller

MEN jordemoderen så ansigtet i brudstykker og var ikke bekymret for ganespalte på nogen måder..

Det eneste "unormale" var, at lillepigen var ekstremt lang. Længere end gennemsnittet... Hele 24 cm, men så kiggede jordemoderen på Christian der er godt og vel 210cm og jeg den "lille lort" på 177cm og hendes kommentar var bare: aaaaarh ja, så forstår jeg bedre :)

Alt i alt en god scanning af lille pigen :kuller :glad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så er MD overstået og alt så fint ud. Det eneste var, at hun (jordemoderen) ikke kunne få et 100% ordentligt billede af ansigtet idet at lillepigen (det blev i øvrigt bekræftet også) lagde hænderne for ansigtet hver gang scanneren kom der omkring... :) drillepind :kuller

MEN jordemoderen så ansigtet i brudstykker og var ikke bekymret for ganespalte på nogen måder..

Det eneste "unormale" var, at lillepigen var ekstremt lang. Længere end gennemsnittet... Hele 24 cm, men så kiggede jordemoderen på Christian der er godt og vel 210cm og jeg den "lille lort" på 177cm og hendes kommentar var bare: aaaaarh ja, så forstår jeg bedre :)

Alt i alt en god scanning af lille pigen :kuller :glad :loveshower

Deeeejligt!!!

Men er 24 cm lang? For når jeg læser rundt omkring er 20-25 normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så er MD overstået og alt så fint ud. Det eneste var, at hun (jordemoderen) ikke kunne få et 100% ordentligt billede af ansigtet idet at lillepigen (det blev i øvrigt bekræftet også) lagde hænderne for ansigtet hver gang scanneren kom der omkring... :) drillepind :kuller

MEN jordemoderen så ansigtet i brudstykker og var ikke bekymret for ganespalte på nogen måder..

Det eneste "unormale" var, at lillepigen var ekstremt lang. Længere end gennemsnittet... Hele 24 cm, men så kiggede jordemoderen på Christian der er godt og vel 210cm og jeg den "lille lort" på 177cm og hendes kommentar var bare: aaaaarh ja, så forstår jeg bedre :)

Alt i alt en god scanning af lille pigen :kuller :glad :loveshower

Hvor dejligt at det gik godt :)

Glæder mig til mandag, hvor det bliver vores tur.

Hvor lang tid tog det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Deeeejligt!!!

Men er 24 cm lang? For når jeg læser rundt omkring er 20-25 normalt?

Jaaaa det har jeg også læst men jordemoderen sagde "max" 20 cm og det samme sagde overlægen efterfølgende... Dont know....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt at det gik godt :)

Glæder mig til mandag, hvor det bliver vores tur.

Hvor lang tid tog det?

Jeg mener det tog godt og vel 40 min. inklusiv tissepause som jordemoderen bad mig om for scanninges skyld, så hun kunne se hjertet ordentligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaa det har jeg også læst men jordemoderen sagde "max" 20 cm og det samme sagde overlægen efterfølgende... Dont know....

Hmm okay, er da spændt på hvor lang vores knægt så er (min far er/var 2m) og jeg og manden er også i den lange ende (ca 180) begge to

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener det tog godt og vel 40 min. inklusiv tissepause som jordemoderen bad mig om for scanninges skyld, så hun kunne se hjertet ordentligt :)

Uh det er dejlig længe at kigge på guldklumpen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay, er da spændt på hvor lang vores knægt så er (min far er/var 2m) og jeg og manden er også i den lange ende (ca 180) begge to

Jaaaa så kan det jo sagtens være :)

Under alle omstændigheder er det en dejlig oplevelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det er dejlig længe at kigge på guldklumpen :yay

JAAA, :yay og "vores" jordemoder var så god og sød til at "tegne og fortælle" ved ALT hun kiggede på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så er MD overstået og alt så fint ud. Det eneste var, at hun (jordemoderen) ikke kunne få et 100% ordentligt billede af ansigtet idet at lillepigen (det blev i øvrigt bekræftet også) lagde hænderne for ansigtet hver gang scanneren kom der omkring... :) drillepind :kuller

MEN jordemoderen så ansigtet i brudstykker og var ikke bekymret for ganespalte på nogen måder..

Det eneste "unormale" var, at lillepigen var ekstremt lang. Længere end gennemsnittet... Hele 24 cm, men så kiggede jordemoderen på Christian der er godt og vel 210cm og jeg den "lille lort" på 177cm og hendes kommentar var bare: aaaaarh ja, så forstår jeg bedre :)

Alt i alt en god scanning af lille pigen :kuller :glad :loveshower

Ihhhhh hvor lyder det som en dejlig scanning! Drillepind hende jeres prinsesse og spændende hvor lang hun bliver når hun kommer ud hvad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så er MD overstået og alt så fint ud. Det eneste var, at hun (jordemoderen) ikke kunne få et 100% ordentligt billede af ansigtet idet at lillepigen (det blev i øvrigt bekræftet også) lagde hænderne for ansigtet hver gang scanneren kom der omkring... :) drillepind :kuller

MEN jordemoderen så ansigtet i brudstykker og var ikke bekymret for ganespalte på nogen måder..

Det eneste "unormale" var, at lillepigen var ekstremt lang. Længere end gennemsnittet... Hele 24 cm, men så kiggede jordemoderen på Christian der er godt og vel 210cm og jeg den "lille lort" på 177cm og hendes kommentar var bare: aaaaarh ja, så forstår jeg bedre :)

Alt i alt en god scanning af lille pigen :kuller :glad :loveshower

Dejligt. Tillykke med en god scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAA, :yay og "vores" jordemoder var så god og sød til at "tegne og fortælle" ved ALT hun kiggede på :)

Det er bare guld værd.

Så føler man sig godt tilpas bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er i øvrigt prinsessen.... :)

post-3487-0-94702300-1400564829_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er i øvrigt prinsessen.... :)

Skønt billede :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op der er gang i lillebror. Tror helt sikkert manden kan mærke det, når vi engang får ham hjem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand mener at han kortvarigt mærkede lillebrøster uden på min mave, da han kom i seng søndag nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, efter at være blevet mindet om, at jeg idag har fået anskaffet mig min 3. pusletaske (TAK Kristine001 :D ) så tænker jeg over hvad der skal i den.

Hvad var uundværligt for jer, der har født før, at der var / er i tasken? Nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, efter at være blevet mindet om, at jeg idag har fået anskaffet mig min 3. pusletaske (TAK Kristine001 :D ) så tænker jeg over hvad der skal i den.

Hvad var uundværligt for jer, der har født før, at der var / er i tasken? Nogle gode råd?

Sorry :p jeg er bare jaloux, kan ikke lige forsvare at det er på tasker der skal bruges penge, er trods alt på SU, så lever totalt gennem dine taskekøb :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, efter at være blevet mindet om, at jeg idag har fået anskaffet mig min 3. pusletaske (TAK Kristine001 :D ) så tænker jeg over hvad der skal i den.

Hvad var uundværligt for jer, der har født før, at der var / er i tasken? Nogle gode råd?

Sutteflasker og MME (hvis man ikke ammer)

Sutter

Ekstra tøj

Sutter

Stofbleer

Bleer

Vådservieyter eller vaskeklude (hvad man lige er til)

En lille rangle eller andet legetøj, f.eks. papbog

Savlesmæk og senere hen også mad og hagesmække

Poser til brugte bleer

Evt engangsunderlag (udover pusleunderlag, som tit er en del af taskens tilbehør)

Så kan jeg vist ikke komme på mere:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER